S2 FL, 2.0TDI 170KM DSG Błąd przepływomierza P010400

Awatar użytkownika
Igan
Posty: 126
Rejestracja: 22 kwie 2018, o 21:04
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Zielona Góra

S2 FL, 2.0TDI 170KM DSG Błąd przepływomierza P010400

Post autor: Igan »

Cześć.
Od kilku dni po odpaleniu auta, po kilkunastu/kilkudziesięciu sekundach pojawia się błąd przepływomierza P010400.

Jakie kroki diagnostyczne mogę podjąć samodzielnie, w tym temacie?
Dysponuję interfejsem OBD11, błąd można skasować - po skasowaniu w czasie jazdy, nie wraca.
Poza kontrolką check engine oraz migającą spiralą auto zachowuje się normalnie, przyspiesza, nie gaśnie, silnik równo pracuje.

Odczyt z OBD11:
Pojazd: Skoda Superb
Rok: 2014
Typ nadwozia: Saloon
Silnik: CFGB 125 kW (170 HP) 2.0 l
Przebieg: 256490 KM

---------------------------------------------------------------
01 Elektronika silnika

Opis sytemu: R4 2,0L EDC
Numer oprogramowania: 03L906018RQ
Wersja oprogramowania: 5408
Numer sterownika: 03L906018MH
Wersja sterownika: H28
Numer seryjny:
Nazwa ODX: EV_ECM20TDI01103L906018RQ
Wersja ODX: 003003
Długie kodowanie: 001D003A042401080000

Kody błędów:
P010400 - Przepływomierz powietrza Brak sygnału
Sporadyczna

33 OBD-II

Kody błędów:
P0104 - Przepływomierz powietrza Brak sygnału
Statycznie
P0104 - Przepływomierz powietrza Brak sygnału
Sporadyczna
Awatar użytkownika
Igan
Posty: 126
Rejestracja: 22 kwie 2018, o 21:04
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: S2 FL, 2.0TDI 170KM DSG Błąd przepływomierza P010400

Post autor: Igan »

Sprawa prawdopodobnie się wyjaśniła, jeden z czterech przewodów jest przerwany.
Czy wystarczy zlutować?
Awatar użytkownika
Igan
Posty: 126
Rejestracja: 22 kwie 2018, o 21:04
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: S2 FL, 2.0TDI 170KM DSG Błąd przepływomierza P010400

Post autor: Igan »

Zlutowane i wszystko, gra - temat do zamknięcia.
tomaszjerzy1
Posty: 14
Rejestracja: 22 lip 2020, o 09:30
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
Imię: Tomasz

Re: S2 FL, 2.0TDI 170KM DSG Błąd przepływomierza P010400

Post autor: tomaszjerzy1 »

Witam kolege od superba z błedem P010400.
Od kilku lat mam to samo dokladnie, sprawdzałem nawet nowym przepływomierzem - czyli jest on sprawny.
Jeśli możesz podaj w którym miejscu miałeś przerwę czy w okolicy wtyczki bo takie mam odczucie.Czy może gdzieś dalej - te wady sa powtarzalne.
Podpowiem od razu jak nie działa szyba , lub centralny zamek to jest złamany przewód miedzy drzwiami -a słupkiem w większości przypadków
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: S2 FL, 2.0TDI 170KM DSG Błąd przepływomierza P010400

Post autor: fabek »

Przewody od przeplywki ida bezpośrednio do sterownika silnika który jest pod podszybiem
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
tomaszjerzy1
Posty: 14
Rejestracja: 22 lip 2020, o 09:30
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
Imię: Tomasz

Re: S2 FL, 2.0TDI 170KM DSG Błąd przepływomierza P010400

Post autor: tomaszjerzy1 »

Dzięki za podpowiedź. Zawsz będzie łatwiej znaleść usterkę. Z mego doswiadczenia z superbem to własnie delikatne przewody elektyczne.
Tak samo mam z czujnikiem cofania , znalazłem uszkodzona czuje , kupiłem własciwą i nie działa gdyż jest przerwa na obwodzie. Sterownik so czujek głęboko ukryty - trudny dostęp. Reasumujac moje auto ma nieduzy przebieg a usterki to własnie przewody ta jest czwarta.
Auto fruwa idzie bardzo dobrze ale te dziecinne bolaczki wynikajace z oszczędności do sześcianu producenta sa upierdliwe.
tomaszjerzy1
Posty: 14
Rejestracja: 22 lip 2020, o 09:30
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
Imię: Tomasz

Re: S2 FL, 2.0TDI 170KM DSG Błąd przepływomierza P010400

Post autor: tomaszjerzy1 »

Dzięki za podpowiedź. Zawsz będzie łatwiej znaleść usterkę. Z mego doswiadczenia z superbem to własnie delikatne przewody elektyczne.
Tak samo mam z czujnikiem cofania , znalazłem uszkodzona czuje , kupiłem własciwą i nie działa gdyż jest przerwa na obwodzie. Sterownik so czujek głęboko ukryty - trudny dostęp. Reasumujac moje auto ma nieduzy przebieg a usterki to własnie przewody ta jest czwarta.
Auto fruwa idzie bardzo dobrze ale te dziecinne bolaczki wynikajace z oszczędności do sześcianu producenta sa upierdliwe.
ODPOWIEDZ