Niebieski dym

Miszczu
Posty: 2
Rejestracja: 14 mar 2019, o 10:30
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Paweł

Niebieski dym

Post autor: Miszczu »

Witam, mam pytanie co do niebieskiego dymu z rury wydechowej.
(2,0 TDI 2010 rok. 170km)
Samochód generalnie nie kopci, bynajmniej nie kopcił.
Dziś przy ruszaniu spod znaku stop zauważyłem kłąb niebieskiego dymu, trwało to przez jakieś 30-50 metrów po czym ustało.
Zaobserwowałem to już raz jakieś 3-4 tygodnie temu, samochód był na rezerwie więc pomyślałem że po prostu jakiś syf z dna baku się wypala ale dziś mam pół baku a problem znów wystąpił.
Czy ktoś wie jaka może być przyczyna, udawać się do serwisu?
Pozdrawiam.
Moonracker
Posty: 50
Rejestracja: 24 lut 2018, o 08:40
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 210km/440nm

Re: Niebieski dym

Post autor: Moonracker »

w sumie to wystarczy googla zapytać:

https://www.motofakty.pl/artykul/dym-z- ... kolor.html

(...)
Z kolei niebieskie lub błękitne spaliny świadczą o zużyciu silnika. Bez względu na to, czy mamy do czynienia z jednostką diesla, czy benzynową, taki kolor gazów wydechowych sugeruje, iż poza paliwem i powietrzem, jednostka spala także olej. Im bardziej intensywny jest kolor niebieski, tym większa ilość tej cieczy przedostaje się do komory spalania. W takiej sytuacji, obowiązkiem kierowcy jest sprawdzenie poziomu oleju w silniku. Jego ubytek, w połączeniu z niebieskimi spalinami daje niemal 100% pewność, iż mamy do czynienia z uszkodzeniem silnika.

Należy jednak zwrócić również uwagę, kiedy gazy wydechowe są zabarwione na niebiesko. Jeśli takie spaliny pojawiają się na biegu jałowym, a także przy pracy pod obciążeniem, wówczas wymiany wymagają pierścienie tłokowe, zaś cylindry tzw. honowania. Jeśli spaliny są koloru niebieskiego tylko podczas zmniejszania obrotów jednostki napędowej, świadczy to o konieczności wymiany uszczelniaczy zaworowych. Nie można zapominać także o turbosprężarce. Nieszczelności tego podzespołu (o ile silnik jest w nią wyposażony), także może przyczyniać się do zabarwienia spalin na niebiesko.
lwlw
Posty: 213
Rejestracja: 11 sie 2018, o 22:28
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: Niebieski dym

Post autor: lwlw »

Bierze olej? Może turbo już puszcza.
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Niebieski dym

Post autor: leszekmw »

jak turbo puszcza to zdaje się niema niebieskiego.. , raczej szary lub czarny..
niebieski to typowy z silnika.
Cienki221
Posty: 491
Rejestracja: 16 wrz 2015, o 14:21
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: O-ka

Re: Niebieski dym

Post autor: Cienki221 »

Jeżeli występuje to co jakiś czas, może to być dym który powstaje w czasie wypalania DPF, jeżeli taki jeszcze masz ;) Miałem takie objawy w swojej s2 też 170km tdi. Ale przyczyn może być wiele.
Miszczu
Posty: 2
Rejestracja: 14 mar 2019, o 10:30
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Paweł

Re: Niebieski dym

Post autor: Miszczu »

Dziś znów taka sama sytuacja drugi dzień z rzędu, olej zero ubytku od ostatniej wymiany.

Pytanie czy mogą to być objawy wtrysku?
lwlw
Posty: 213
Rejestracja: 11 sie 2018, o 22:28
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: Niebieski dym

Post autor: lwlw »

Wtrysku nie. Niebieski dym to spalony olej. A nie ubywa Ci go, bo może to być niezauważalna ilość albo raczej paliwa Ci dolewa przy wypalaniu DPF, przez co pozornie stan jest OK.
Cienki221
Posty: 491
Rejestracja: 16 wrz 2015, o 14:21
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: O-ka

Re: Niebieski dym

Post autor: Cienki221 »

W wolnej chwili, wyskocz na trasie, najlepiej dwupasmówkę, utrzymuj powyżej 2,5 tys obrotów i przejedź tak z 30min. Niech proces wypalania się dokończy. Średnio procesy wypalania DPF włączają się 300-500km w zależności od zapchania filtra. Lub podjechać do dobrego serwisu i wymusić proces wypalania.
ODPOWIEDZ