Cześć!
Mam taki problem:
- po włączeniu zapłonu samoczynnie odpala się tylna wycieraczka wraz ze spryskiwaczem (dźwignia oczywiście w pozycji 0). Po ok 30 sek. wycieraczka i spryskiwacz się wyłączają,
- dźwignią nie da się uruchomić tylnej wycieraczki ani spryskiwacza; po jej odchyleniu nic się nie dzieje,
- nie działają przednie spryskiwacze - po przyciągnięciu dźwigni nic się nie dzieje,
- wycieraczki przednie działają normalnie.
Sprawdziłem - wydaje mi się wszystkie (ale pewny nie jestem) - bezpieczniki od wycieraczek, ale są OK.
Dźwigni do wymiany, czy może macie jeszcze jakieś mniej „inwazyjne” pomysły?
Pzdr
Problem ze spryskiwaczami
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 7 sty 2019, o 23:42
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: Problem ze spryskiwaczami
Widzę, że nikt nie miał podobnego problemu.
A czy ktoś podpowiedziałby gdzie są przekaźniki i dał namir na jakąś rozpiskę?
Pzdr
A czy ktoś podpowiedziałby gdzie są przekaźniki i dał namir na jakąś rozpiskę?
Pzdr
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 7 sty 2019, o 23:42
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: Problem ze spryskiwaczami
Panowie - pilnie potrzebuję schemat przekaźników pod kierownicą.
Czy ktoś poratuje?
Czy ktoś poratuje?
-
- Posty: 116
- Rejestracja: 18 cze 2018, o 08:10
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.9TDI BLS (105KM)
- Aktualnie: 141KM 317Nm
Re: Problem ze spryskiwaczami
Wycieraczki i spryskiwacz są sterowane ze sterownika bezpośrednio. Bez przekaźników.
Wygląda to faktycznie jakby manetka była uszkodzona. Komputer to wykrywa i wyłącza ją. Podłączałeś sie pod OBD? Są jakieś błędy? Sprawdzałeś sygnały z manetki prze OBD?
Wygląda to faktycznie jakby manetka była uszkodzona. Komputer to wykrywa i wyłącza ją. Podłączałeś sie pod OBD? Są jakieś błędy? Sprawdzałeś sygnały z manetki prze OBD?
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 7 sty 2019, o 23:42
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: Problem ze spryskiwaczami
Dziękuje bardzo za odpowiedź.
Faktycznie uszkodzona była manetka - ułamał się plastikowy krócieć, który odpowiedzialny jest za przesuwanie przełącznika od spryskiwaczy i wycieraczki tylnej. Przełącznik był zablokowany na spryskiwaniu tylnej szyby i stad takie objawy.
Króciec zastąpiłem śrubką i wszystko działa jak należy!
Faktycznie uszkodzona była manetka - ułamał się plastikowy krócieć, który odpowiedzialny jest za przesuwanie przełącznika od spryskiwaczy i wycieraczki tylnej. Przełącznik był zablokowany na spryskiwaniu tylnej szyby i stad takie objawy.
Króciec zastąpiłem śrubką i wszystko działa jak należy!