Forum Skoda Superb

Portal mi艂o艣nik贸w i u偶ytkownik贸w Skody Superb
Teraz jest 24 mar 2019, o 07:40

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 30 ]  Przejd藕 na stron臋 Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomo艣膰
PostNapisane: 26 lut 2019, o 08:50 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 22 sty 2019, o 14:59
Posty: 17
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Tak to na przysz艂o艣膰... Na teraz musz臋 go odapli膰 kablami i jecha膰 do specjalisty.
Gdzie艣 znalaz艂em w膮tek, gdzie kabel chyba masy pod akumulatorem by艂 za艣niedzia艂y...By膰 mo偶e te偶 jakie艣 stare b艂臋dy nie zosta艂y skasowane przy ostatnich akcjach? Nowy akumulator by艂 kodowany w komputerze przy zakupie.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199


G贸ra
PostNapisane: 26 lut 2019, o 09:21 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 26 lut 2010, o 19:58
Posty: 1644
Lokalizacja: Katowice
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
呕eby kolejny magik nie okaza艂 si臋 tylko iluzjonist膮.

_________________
PANIE W艁ADZO, MA PAN RACJ臉, NIESTETY ZDARZY艁O MI SI臉 PRZEKROCZY膯 PR臉DKO艢膯, ZDAJ臉 SOBIE SPRAW臉 Z TEGO, 呕E BY艁O TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, 呕E NARAZI艁EM INNYCH UCZESTNIK脫W RUCHU NA NIEBEZPIECZE艃STWO ALE ... JECHA艁EM SZYBKO, GDY呕 LUBI臉 ZAPIERDALA膯...


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lut 2019, o 09:29 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 22 sty 2019, o 14:59
Posty: 17
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
By艂oby idealnie... ale 3 akumulatora to ju偶 nie b臋d臋 kupowa艂... Licz臋, 偶e to regulatora napi臋cia, alternator czy co艣 bardziej b艂ahego... Auta mam 1,5mca i na razie mnie do siebie nie przekona艂o... moje stare BMW to jednak inny poziom... :)


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lut 2019, o 09:50 
Offline

Imi臋: Maro
Do艂膮czy艂(a): 18 sty 2019, o 14:13
Posty: 139
Lokalizacja: My艣lenice / wioska obok
Samoch贸d: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Sprawdzi艂e艣 napi臋cie na odpi臋tym AKU? Czy na pewno roz艂adowany do cna? 呕eby si臋 faktycznie nie okaza艂o... 偶e to gdzie艣 wisz膮ca masa lub plus ;-)

Regulator powinien wywali膰 b艂膮d.
Mo偶esz te偶 zmierzy膰 艂adowanie na postoju albo podczas jazdy log je偶eli masz VDSa i lapka.

Tu wygl膮da, 偶e co艣 z偶era Ci AKU na postoju. Trzeba by miernik podpi膮膰 szeregowo, zobaczy膰 ile ci膮gnie i metod膮 eliminacji (bezpieczniki) zobaczy膰 co to za licho.

_________________
Nigdy nie k艂贸膰 si臋 z idiot膮...sprowadzi Ci臋 do swojego poziomu.. i pokona do艣wiadczeniem.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lut 2019, o 10:41 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 26 lut 2010, o 19:58
Posty: 1644
Lokalizacja: Katowice
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Poszed艂 ju偶 kompletnie bezsensownie tysi膮c na wymian臋 dobre na inne dobre i znowu na inne?

_________________
PANIE W艁ADZO, MA PAN RACJ臉, NIESTETY ZDARZY艁O MI SI臉 PRZEKROCZY膯 PR臉DKO艢膯, ZDAJ臉 SOBIE SPRAW臉 Z TEGO, 呕E BY艁O TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, 呕E NARAZI艁EM INNYCH UCZESTNIK脫W RUCHU NA NIEBEZPIECZE艃STWO ALE ... JECHA艁EM SZYBKO, GDY呕 LUBI臉 ZAPIERDALA膯...


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lut 2019, o 15:53 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 22 sty 2019, o 14:59
Posty: 17
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Pomierzy艂em napi臋cie.
Uda艂o mi si臋 go odpali膰. Zaraz po odpaleniu 艂adowa艂 mi臋dzy 14.55-14.69.

Czyli zaraz po uruchomieniu tak to wygl膮da艂o:
https://youtu.be/wnGIXVO3lqk

A potem ju偶 by艂o sta艂e. Czy to uszkodzony regulator napi臋cia?

Poje藕dzi艂em 40 minut.
Po zgaszeniu silnika akumulator pokazuje 12,77V.
Odpalony obci膮偶ony 艣wiat艂ami i radiem 13.22V same markery led 13.08V.



Co najgorsze jest, 偶e pod艂膮czy艂em miernik szeregowo mi臋dzy plusem i klema to na zgaszonym ci膮gnie pr膮d.
Na pocz膮tku 1.57A tak po minucie spada do 0.35A... auto otwarte alarm nieuzbrojony.
Czy wychodzi na to akumulator ca艂y czas jest roz艂adowywany... Sprawdzi艂em wszystkie lampki i nic si臋 nie 艣wieci... Um贸wi艂em si臋 z elektrykiem na sprawdzenie.


Ostatnio edytowano 26 lut 2019, o 16:35 przez czijzes, 艂膮cznie edytowano 3 razy

G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lut 2019, o 16:27 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 22 sty 2019, o 14:59
Posty: 17
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Obrazek


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lut 2019, o 19:39 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 26 lut 2010, o 19:58
Posty: 1644
Lokalizacja: Katowice
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Napi臋cie pocz膮tkowe ok, po rozgrzaniu nie powinno by膰 mniej ni偶 13,9V. Po uspokojeniu can po 10 min bez alarmu powinno by膰 max 50mA a tu jest 350mA

_________________
PANIE W艁ADZO, MA PAN RACJ臉, NIESTETY ZDARZY艁O MI SI臉 PRZEKROCZY膯 PR臉DKO艢膯, ZDAJ臉 SOBIE SPRAW臉 Z TEGO, 呕E BY艁O TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, 呕E NARAZI艁EM INNYCH UCZESTNIK脫W RUCHU NA NIEBEZPIECZE艃STWO ALE ... JECHA艁EM SZYBKO, GDY呕 LUBI臉 ZAPIERDALA膯...


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lut 2019, o 23:39 
Offline

Imi臋: Maro
Do艂膮czy艂(a): 18 sty 2019, o 14:13
Posty: 139
Lokalizacja: My艣lenice / wioska obok
Samoch贸d: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Nie wiem czy AMG czym si臋 r贸偶ni od standardowego AKU... ale w standardowym:
- napi臋cie 艂adowania max: nie wi臋ksze ni偶 14.9 ob. w贸wczas gazuje elektrolit i woda odparowuje
- napi臋cie minimalne 13.6V
- optymalne to w okolicach 14.0-14.4 - ale wiadomo teraz uk艂ady SMART mog膮 r贸偶nie tym sterowa膰
Zatem napi臋cie 14.55-14.69 jest na granicy, ale akceptowalne - by膰 mo偶e start/stop 艂aduje z wi臋kszego kopa - nie wiem.

Faktycznie 350mA to... du偶o za du偶o. I tu raczej le偶y problem.

1. Wypinanie bezpiecznik贸w i szukanie czy spadnie
2. Je偶eli nie spadnie to pewnie modu艂 kt贸ry艣 si臋 nie usypia i sssie. Najpewniej GATEWAY od centralnej elektryki.
3. By膰 mo偶e np. funkcje wl膮czone, kt贸rych nie ma? Nikt si臋 nie bawi艂 VCDSem?

To moje pomys艂y.

_________________
Nigdy nie k艂贸膰 si臋 z idiot膮...sprowadzi Ci臋 do swojego poziomu.. i pokona do艣wiadczeniem.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lut 2019, o 05:55 
Offline
Moderator
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Pawe艂
Do艂膮czy艂(a): 12 lis 2012, o 15:54
Posty: 4803
Lokalizacja: Warszafka (Ochota)
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Aktualnie: 277 KM / 347 Nm
Pob贸r sprawdzisz zamykaj膮c auto (艂膮cznie z pokryw膮 silnika) i czekaj膮c minimum 3 (Max 13 - zale偶y od wersji Gateway'a i radia) minut. Dopiero wtedy dostaniesz miarodajne wyniki.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=H7wkolbYXnM


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lut 2019, o 12:49 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 26 lut 2010, o 19:58
Posty: 1644
Lokalizacja: Katowice
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Na mrozie wystartuje i z 15V, jest to normalne i w wielu autach.
Nie mo偶e by膰 13,1-13,2V szczeg贸lnie na wy艂adowanym aku. Przy takim sterownik powinien podnie艣膰 obroty na 1200. Sprawd藕 napi臋cie bezpo艣rednio na alternatorze.

_________________
PANIE W艁ADZO, MA PAN RACJ臉, NIESTETY ZDARZY艁O MI SI臉 PRZEKROCZY膯 PR臉DKO艢膯, ZDAJ臉 SOBIE SPRAW臉 Z TEGO, 呕E BY艁O TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, 呕E NARAZI艁EM INNYCH UCZESTNIK脫W RUCHU NA NIEBEZPIECZE艃STWO ALE ... JECHA艁EM SZYBKO, GDY呕 LUBI臉 ZAPIERDALA膯...


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 mar 2019, o 18:04 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 22 sty 2019, o 14:59
Posty: 17
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Sytuacja dynamiczna. Auto by艂o 2 dni u elektryka - pr膮d pobiera na poziomie 0.08A w spoczynku wi臋c akceptowalne. Niestety nic wi臋cej nie stwierdzi艂. Jak zazwyczaj bywa w takiej sytuacji wszystko dzia艂a艂o- omupter nie wykaza艂 b艂臋d贸w. Dzisiaj za to auto da艂o popali膰. Rano tradycyjnie nie chcia艂o odpali膰, a po po艂udniu jak wreszcie odpali艂o gas艂o gdy wciska艂em hamulec. Auto znowu u elektryka - prawdopodobnie gdzie艣 jest przebicie, wilgo膰 w skrzynce bezpiecznik贸w. Auto stoi na dworzu i po nocy dostaje si臋 gdzie艣 woda/wilgo膰 i mo偶e to mie膰 te偶 wp艂yw na to, 偶e zwarcie nie daje pr膮du do rozrusznika...


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 mar 2019, o 23:11 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 11 sie 2018, o 22:28
Posty: 72
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Do sprawdzenia i wyczyszczenia g艂贸wna masa i plus.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 mar 2019, o 11:14 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 22 sty 2019, o 14:59
Posty: 17
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Hey, wszystko sprawdzone... Problem le偶y gdzie艣 prawdopodobnie w 艂膮czniku/czujniku stopu... Przy konfiguracji sprz臋g艂o/stop sporadycznie co艣 si臋 dzieje i powoduje zwarcie... auto nie odpala... w tym czasie tez nie dzia艂aj膮 艣wiat艂a stop... i samo wciskanie hamulca wygasza stacyjk臋 i gasi silnik jak ju偶 si臋 odpali (mia艂em tak ostatnio)... taka wst臋pna diagnoza... auto 4 lata i takie przypa艂y...


Ostatnio edytowano 13 mar 2019, o 11:38 przez czijzes, 艂膮cznie edytowano 1 raz

G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 mar 2019, o 11:26 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 26 lut 2010, o 19:58
Posty: 1644
Lokalizacja: Katowice
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
No bez powodu nie zosta艂 opierdolony dalej. A ten spryciarz s艂ysza艂 co艣 o boardnetz-ach?

_________________
PANIE W艁ADZO, MA PAN RACJ臉, NIESTETY ZDARZY艁O MI SI臉 PRZEKROCZY膯 PR臉DKO艢膯, ZDAJ臉 SOBIE SPRAW臉 Z TEGO, 呕E BY艁O TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, 呕E NARAZI艁EM INNYCH UCZESTNIK脫W RUCHU NA NIEBEZPIECZE艃STWO ALE ... JECHA艁EM SZYBKO, GDY呕 LUBI臉 ZAPIERDALA膯...


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199
Lokalizacja: Polska


G贸ra
Wy艣wietl posty nie starsze ni偶:  Sortuj wg  
Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 30 ]  Przejd藕 na stron臋 Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Nie mo偶esz rozpoczyna膰 nowych w膮tk贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w w膮tkach
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne u偶ytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL