uszkodzony układ recyrkulacji spalin

adik9
Posty: 23
Rejestracja: 12 sty 2017, o 00:35
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Adrian

uszkodzony układ recyrkulacji spalin

Post autor: adik9 »

Witam!
jakiś czas temu miałem zdarzenie, że zaczęła mi uciekać woda z chłodnicy i musiałem jechać na lawecie. Mechanik wymienił mi uszkodzony przewód (przewód podobno przetarł się po prostu o drugi przewód, a w zasadzie o jego opaskę dlatego stracił cały płyn). Mechanik powiedział mi również, że zauważył, że jest tam uszkodzona chłodnica spalin. Jest to zintegrowane razem z układem recyrkulacji spalin (ale nie wiedział czy taką chłodnicę dostaniemy osobno). Uszkodzenie podobno polega na tym, że tam w środku jest klapka regulująca przepływ spalin i cały ten wałek, który reguluje tą klapkę jest wyrwany. Nie strzymało to. Musiało przyjść za dużo spalin w pewnym momencie i nie wytrzymało. Osłabiony materiał już po latach. Na moje pytanie jakie mogą być skutki gdybym tego nie wymienił to powiedział, że generalnie tamtędy może ciągnąć lewe powietrze, bądź wypuszczać tamtędy spaliny. Co za tym idzie silnik może nierówno pracować, jakieś błędy mogą wyskakiwać, spalanie większe. Różne rzeczy się mogą dziać. Koszt samej części to 1600zł (podobno oryginalnej ze Skody).

Dlatego mam pytanie do Was, czy faktycznie mogło dojść do takiego uszkodzenia ? Oraz jeżeli te uszkodzenie faktycznie jest, to jakie negatywne skutki mogą się pojawić gdybym tej wymiany się nie podjął ?
jarkow
Posty: 469
Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Jarek
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Re: uszkodzony układ recyrkulacji spalin

Post autor: jarkow »

Jeżeli auto takie jak w podpisie, z silnikiem cbbb to chłodnica spalin nie jest zintegrowana z zaworem EGR. Zawór EGR jest z przodu silnika, chłodnica z tyłu. Sama chłodnica to koszt ok. 500 zł.
adik9
Posty: 23
Rejestracja: 12 sty 2017, o 00:35
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Adrian

Re: uszkodzony układ recyrkulacji spalin

Post autor: adik9 »

Tak silnik cbbb. I to jest 100% informacja ? To mechanik zrobił mnie w bambuko, bo na początku nie wiedział czy dostaniemy to razem czy osobno, potem mi wmawiał, że jest to zintegrowane i trzeba kupić razem :O Te 500zł to koszt oryginalnej chłodnicy od Skody ?
jarkow
Posty: 469
Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Jarek
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Re: uszkodzony układ recyrkulacji spalin

Post autor: jarkow »

Tak to pewne, nie to koszt nowego zamiennika.
Awatar użytkownika
Abraham
Posty: 17
Rejestracja: 26 lip 2013, o 07:24
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.9TDI BLS (105KM)
Kontakt:

Re: uszkodzony układ recyrkulacji spalin

Post autor: Abraham »

No mechanik ewidentnie Cie źle poinformował i teraz będziesz musiał trochę zabulić... Zerknij sobie u nich https://www.iparts.pl/czesci-samochodow ... 00254.html na tą chłodnicę spalin i może coś taniej znajdziesz. Zależy na pewno od firmy, ale coś poniżej 500 powinieneś znaleźć.
adik9
Posty: 23
Rejestracja: 12 sty 2017, o 00:35
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Adrian

Re: uszkodzony układ recyrkulacji spalin

Post autor: adik9 »

Dzisiaj dzwoniłem do mechanika, mówi, że EGR jest zintegrowany z chłodnicą spalin, tylko że jest to rozbieralne i potrafi wymienić samą chłodnicę spalin. Cena natomiast jaką podał jest za samą chłodnicę spalin oryginalną ze Skody. Dzwoniłem dzisiaj do salonu Skody i oni proponują mi nową chłodnicę spalin wraz z zaworem EGR za 1200zł.
Aktualnie się zastanawiam co ten mechanik tam widział i czy on wgl cokolwiek widział czy tylko próbuje mnie naciągnąć na hajs bez żadnej roboty...
haesbe
Posty: 125
Rejestracja: 3 wrz 2018, o 21:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Gdańsk (Południe)

Re: uszkodzony układ recyrkulacji spalin

Post autor: haesbe »

adik9 pisze: Aktualnie się zastanawiam co ten mechanik tam widział i czy on wgl cokolwiek widział czy tylko próbuje mnie naciągnąć na hajs bez żadnej roboty...

I to jest sedno problemu naszych "warsztatów" i "pracujących" tam wymieniaczy... nie wiesz czy odpuścić i zapłacić, czy zabrać samochód a wymieniacza poczęstować piąchopiryną i US za brak rachunku za robotę..

Nie przejmuj się. Ja w Gdańsku mieszkam od lat chyba dziesięciu i auto co jakaś naprawa/wymiana stoi u innego mechanika.. i tak prócz 2 warsztatów na świętokrzyskiej i jednego na starogardzkiej, do których maja póki co jakieś zaufanie, to bieda, jak nie kanty, ściemy, to proszenie się o rachunki miesiącami (warsztat z Pruszcza - podobno najlepszy w Audi.. taa)
adik9
Posty: 23
Rejestracja: 12 sty 2017, o 00:35
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Adrian

Re: uszkodzony układ recyrkulacji spalin

Post autor: adik9 »

ja chyba w tym przypadku nie odpuszczę, masakra z nimi :O a tak liczyłem, że trafiłem na naprawdę dobry warsztat, ale szybko się przeliczyłem :O
I mam jeszcze do Was pytanie, czy w ogóle może być (w innych superbach chociażby) egr zintegrowany z chłodnicą spalin i obydwa elementy rozbieralne, czyli jak na moim przykładzie, że on uważa, że jest to zintegrowane i można wymienić tylko samą chłodnicę spalin ?
jarkow
Posty: 469
Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Jarek
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Re: uszkodzony układ recyrkulacji spalin

Post autor: jarkow »

Dlatego pytałem czy auto takie jak w podpisie. W silniku CBBB chłodnica spalin jest osobno, z tyłu silnika pod kolektorem wydechowym. Jedynym elementem ruchomym jest tam siłownik podciśnieniowy poruszający ośką klapki przymykającej przepływ spalin przez chłodnicę. Jako części zamienne występuje zawsze osobno chłodnica spalin i zawór EGR (nawet w serwisie). W późniejszych modelach np. CFGB zmieniono konstrukcję i chłodnica spalin jest zintegrowana z zaworem EGR, w oryginale ta część jest jako jedna - zawór EGR z chłodnicą spalin. W zamiennikach pojawiły się osobno zawory EGR i chłodnice, do zamontowania w miejsce uszkodzonego zaworu przy chłodnicy. 03L131512L - to nr chłodnicy do silnika CBBB.
marszal
Posty: 154
Rejestracja: 22 kwie 2016, o 13:33
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: wlkp

Re: uszkodzony układ recyrkulacji spalin

Post autor: marszal »

może zdekoduj nr VIN i upewnij się jaki masz motor w aucie.
Jeśli CFGB to zwór EGR jest zintegrowany z chłodnicą i znajduje się z tyłu silnika. Żeby go wymienić trzeba wyjechać z zawieszeniem, generalnie kosztowna sprawa. Jeśli starszy motor to tak jak koledzy pisali wcześniej zawór i chłodnica osobno i łatwiejszy dostęp do zaworu.
--
marszał
jarkow
Posty: 469
Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Jarek
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Re: uszkodzony układ recyrkulacji spalin

Post autor: jarkow »

Nie musi dekodować Vin. We wlepce w bagażniku ma typ motoru, a jeśli nie ma to CBBB ma wlew oleju nad 1 cylindrem, a CFGB nad 4. Cylindry liczymy od strony rozrządu.
adik9
Posty: 23
Rejestracja: 12 sty 2017, o 00:35
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Adrian

Re: uszkodzony układ recyrkulacji spalin

Post autor: adik9 »

Panowie ja mam CBBB na 100% tak jak mówiłem :) Pytam tylko jak to jest w innych wersjach, czy może być taka sytuacja jak to widzi mój mechanik :) Po prostu sprawdzam go jak mogę :D
adik9
Posty: 23
Rejestracja: 12 sty 2017, o 00:35
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Adrian

Re: uszkodzony układ recyrkulacji spalin

Post autor: adik9 »

jarkow pisze:Dlatego pytałem czy auto takie jak w podpisie. W silniku CBBB chłodnica spalin jest osobno, z tyłu silnika pod kolektorem wydechowym. Jedynym elementem ruchomym jest tam siłownik podciśnieniowy poruszający ośką klapki przymykającej przepływ spalin przez chłodnicę. Jako części zamienne występuje zawsze osobno chłodnica spalin i zawór EGR (nawet w serwisie). W późniejszych modelach np. CFGB zmieniono konstrukcję i chłodnica spalin jest zintegrowana z zaworem EGR, w oryginale ta część jest jako jedna - zawór EGR z chłodnicą spalin. W zamiennikach pojawiły się osobno zawory EGR i chłodnice, do zamontowania w miejsce uszkodzonego zaworu przy chłodnicy. 03L131512L - to nr chłodnicy do silnika CBBB.
Czyli prawdopodobnie według mechanika mam uszkodzony ten siłownik podciśnieniowy poruszający ośką klapki przymykającej przepływ spalin przez chłodnicę.... Mechanik mógł to zauważyć, że jest to uszkodzone, że jest wyrwany siłownik ?
jarkow
Posty: 469
Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Jarek
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Re: uszkodzony układ recyrkulacji spalin

Post autor: jarkow »

Nie wiem co twój mechanik zobaczył. Napisałem ci nr części. Możesz się go zapytać.
igorw
Posty: 168
Rejestracja: 11 sie 2014, o 10:37
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Imię: Igor
Lokalizacja: Warszawa

Re: uszkodzony układ recyrkulacji spalin

Post autor: igorw »

Jeżdżenie od mechanika do mechanika nie ma sensu a wręcz jest szkodliwe dla auta. Zawsze winny będzie poprzednik a zakres napraw coraz większy. Jeżdżenie do jednego mechanika jednak też nie daje gwarancji bo tylko on będzie wiedział co zdrutował i dlaczego to jeszcze działa. Mechanik do którego można mieć zaufanie to największy skarb ;) i gwarancja sprawności auta. Nie robię reklamy ale ASO Skody jest najtańsze na rynku, warto czasem się przejechać bo np do skrzyni DSG moi "magicy" się nie podłączyli a ASO bez problemu. Poprzednio haldex też zdiagnozowali że nie działa a "magicy" nie mogli sprawdzić. Na DSG i olej w Haldexie jeżdżę do ASO właśnie, potem ładnie wygląda historia auta.
ODPOWIEDZ