Problemy po wymianie taśmy zwijaka

TheMarcin
Posty: 5
Rejestracja: 22 sty 2019, o 16:38
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2017
Silnik: 2.0TSI (220KM)

Problemy po wymianie taśmy zwijaka

Post autor: TheMarcin »

Witajcie! Jestem nowym użytkownikiem forum i od razu potrzebuje od Was pomocy. Jestem posiadaczem Skody Superb II z 2010 roku. Wszystko zaczęło się od uszkodzonej taśmy zwijaka, którą dziś udało mi się wymienić jednak z dwoma problemami. Pierwszy to taki, że nie mogę obsługiwać manetką komputera pokładowego drugi to brak tempomatu. Czytałem jeszcze coś o czujniku kąta skrętu jednak i w tym przypadku nie wiem jaka się za to zabrać. Dodam tylko, że błędnie odczytałem numer taśmy zwijaka, który był zamontowany. Oryginalnie był 5K0 953 569 C a zakupiłem 5K0 953 569 H. Za wszelkie sugestie i pomoc w rozwiązaniu mojego problemu będę wdzięczny. Pozdrawiam
TheMarcin
Posty: 5
Rejestracja: 22 sty 2019, o 16:38
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2017
Silnik: 2.0TSI (220KM)

Re: Problemy po wymianie taśmy zwijaka

Post autor: TheMarcin »

Z manetką do obsługi komputera już się uporałem ale tempomatu ogarnąć nie mogę.
Awatar użytkownika
pab567
Ekspert
Posty: 5802
Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
Imię: Paweł
Lokalizacja: Warszafka (Ochota)

Re: Problemy po wymianie taśmy zwijaka

Post autor: pab567 »

Nie wszystkie moduły to wspierają niestety
TheMarcin
Posty: 5
Rejestracja: 22 sty 2019, o 16:38
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2017
Silnik: 2.0TSI (220KM)

Re: Problemy po wymianie taśmy zwijaka

Post autor: TheMarcin »

Już się ze wszystkim uporalem. Wszystko działa jak należy.
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1807
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Problemy po wymianie taśmy zwijaka

Post autor: marioti »

To teraz fajnie by było żebyś napisał jak.
Tak żeby ktoś z podobnym tematem miał już łatwiej
:)
TheMarcin
Posty: 5
Rejestracja: 22 sty 2019, o 16:38
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2017
Silnik: 2.0TSI (220KM)

Re: Problemy po wymianie taśmy zwijaka

Post autor: TheMarcin »

Jeżeli chodzi o manetkę do obsługi komputera to trzeba ją po prostu aktywować. Wchodzimy w grupę 16 (steering wheel) a następnie w kodowanie. W bajcie 0 musimy zaznaczyć bit 6 i potwierdzamy. Mamy już aktywną manetkę do obsługi komputera. Co do tempomatu to w grupie 1 (engine) login i wpisujemy 11463. Następnie potwierdzamy. U mnie tak to zadziałało.
TheMarcin
Posty: 5
Rejestracja: 22 sty 2019, o 16:38
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2017
Silnik: 2.0TSI (220KM)

Re: Problemy po wymianie taśmy zwijaka

Post autor: TheMarcin »

Z czujnikiem kąta skrętu poszło trochę trudniej, ale z pomocą znajomego elektryka samouka się udało. Wchodzimy w grupę 3 (brake) login wpisujemy 40168 i potwierdzamy. Oczywiście całą operacje wykonujemy na prostych kołach. Następnie w basic settings w 2 oknie powinno wyświetlać się OK. W meas blocks w grupie 004 sprawdzić kręcąc kierownica wskazania czujnika kąta skrętu. Wszystko działa poprawnie i tak jak się należy jednak po tym wszystkim pozostał mi jeden błąd. Wie ktoś może jak sobie z tym poradzić. Pozdrawiam

Address 16: Steering wheel (J527) Labels: 5K0-953-569.clb
Part No SW: 5K0 953 501 BA HW: 5K0 953 569 H
Component: LENKS.MODUL 016 0140
Revision: FF010041 Serial number: 20130422100490
Coding: 5180140000
Shop #: WSC 23344 000 00000
ASAM Dataset: EV_VW360SteerWheelUDS A03004
ROD: N/A
VCID: 6ADFC69B3CEF

No ASAM data for: "EV_VW360SteerWheelUDS" (SK46)
1 Fault Found:
335876 - ROD - Unknown Error Code

Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
Reset counter: 230
Mileage: 250799 km
Date: 2029.14.23
Time: 18:42:24
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1807
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Problemy po wymianie taśmy zwijaka

Post autor: marioti »

czytając tu gość pisze, że błąd o numerze 335876 to

Kod: Zaznacz cały

- Powertrain Databus
          U0002 00 [009] - No Communications
i z tego co widzę pozbył się go poprzez wykodowanie sensora konta skrętu z modułu 16 (Steering Wheel). Podobno nowsze auta (a tam jest mowa o roczniku 2012) mają zakodowane sensor kąta skrętu w module 44 (Steering Assist) oraz w 03 (Brake Electronics).
Spróbuj zatem w module 16, wejść w długie kodowanie i odznaczyć Byte 0 bit 0 (steering angle....) link
spacewalker
Posty: 231
Rejestracja: 29 lip 2014, o 18:09
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 184KM 420Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: LDZ

Re: Problemy po wymianie taśmy zwijaka

Post autor: spacewalker »

C nie obsługuje G85 wbudowanego w koło kierownicy
H tak ...ale można to wykodowac i juz
ale w czym jest problem ?
jak widze No_ASAM to odpowiedz jest jedna ...dziadowski klon VCDS który może nawet kodować coś innego niż org w tym samym miejscu ;)
wiec wklej lepiej cały autoscan z nowym sterownikiem
....
ODPOWIEDZ