Strona 1 z 3

Keyless defect

: 16 sty 2019, o 19:18
autor: Easymoonrider
Zakupiłem niedawno superba II. W aucie mimo, że jest na wyposażeniu, nie działa funkcja kessy, ale tylko w przypadku otwierania drzwi. Samochód odpala przy użyciu przycisku. Po wejściu do auta na wyświetlaczu jest komunikat "keyless defect".
Wyczytałem gdzieś na zagranicznych forach, ze może być to bateria, albo jakaś antena w bagażniku. Ktoś wie, gdzie tego szukać?

Re: Keyless defect

: 16 sty 2019, o 20:22
autor: rezon
obstawiam klamki - u mnie dwie poleciały po 5 latach

Re: Keyless defect

: 16 sty 2019, o 20:47
autor: jedrek1980
Sprawdz wiązki w drzwiach czy się nie przetarły

Re: Keyless defect

: 17 sty 2019, o 10:08
autor: marioti
podłączenie pod kompa powinno pokazać czy chodzi o uwalenie którejś z anten (jedna w kolumnie środkowej i trzy w bagażniku link) czy też problem idzie od klamek, gdzie jest czujnik ryglowania i odryglowania zamka.
A no właśnie. piszesz, że nie działa przy otwieraniu, a czy przytrzymanie palca na czujniku na klamce zamyka auto? (instrukcja str. 36). Przypuszczam że też nie. Więc prawdopodobnie problem będzie w przetartej wiązce - tej pomiędzy drzwiami a nadwoziem, bardzo częsty problem tutaj opisywany, który powoduje różne problemy z elektryką. Musisz zdjąć tapicerkę drzwi i zajrzeć w tamtym kierunku. Samo zdjęcie harmonijki, między drzwiami a nadwoziem, może nie wykazać problemu bo wiązka często przecierała się w odległości nawet 10-20cm od kostki wewnątrz drzwi.

Re: Keyless defect

: 17 sty 2019, o 11:03
autor: rezon
identyczne objawy daje uszkodzona klamka

Re: Keyless defect

: 17 sty 2019, o 11:46
autor: marioti
Mogą być i klamki, ale może niech sprawdzi najpierw wiązkę, to zacznie tańsze niż kupowanie klamek

Pamiętasz ile płaciłeś za klamki?

W kurze nie mam kessy, i całe szczęście, bo miałem to w Touaregu, tylko tam było gorzej, bo klamka była zalana z anteną i przyciskiem do zamykania, i nic z tym nie dało się zrobić - tylko wymiana na nową.
Bardzo szybko leciała antena (właśnie tak do 5-lat od nowości), ale gorzej było z przyciskiem do zamykania, bo dostawał zwarcia do masy i przez to moduł kessy nie przechodził w stan uśpienia. Akumulator 110Ah, leciał poniżej 10V w przeciągu dwóch tygodni. Przy pomiarach, na zamkniętym aucie, co chwila wskakiwał pobór prądu rzędu 2A. Po odpięciu klamek, błąd pozostawał, ale moduł przechodził w stan uśpienia i pobór spadał na stałe, rzędu 60mA
W każdym razie, albo antena albo przycisk poleciały mi ostatecznie we wszystkich 4-ech drzwiach (tam kessy było na każdych)
Jedna klamka, zagruntowana fabrycznie, bez malowania docelowego, w ASO to koszt 1800zł po rabatach. Oczywiście na alle... pełno klamek używanych, z czego 90% uwalone (sprawdziłem na sobie kupując 5-sztuk), a reszta nawet jak sprawna, to tylko kwestia czasu jak poleci

Re: Keyless defect

: 17 sty 2019, o 12:40
autor: rezon
prawą używkę na Allegro kupiłem za 60zł we właściwym kolorze, a lewa odezwała się tuż przed sprzedażą i nie było odpowiedniego koloru. Sprzedałem z uszkodzoną. Wiązki były OK.

Re: Keyless defect

: 18 sty 2019, o 10:20
autor: Easymoonrider
Wymieniłem baterie w pilotach. Funkcja ani nie zamyka auta, ani nie otwiera auta. Nie jest aktywna żadna klamka. Byłem u mechanika i podłączał komputer. Stwierdził, że nie ma połączenia z którąś anteną. Stwierdził jednak, że najpierw trzeba rozebrać klamkę... Możliwe, żeby wszystkie wiązki przetarły się jednocześnie? Pytanie dlaczego system start-stop działa normalnie?

Re: Keyless defect

: 18 sty 2019, o 11:36
autor: rezon
start/stop nie korzysta z anten w drzwiach. Jak występuje sporadyczny błąd klamki (może być spowodowany wiązką), to komp odłącza ten obwód. U mnie było tak, że klamka po skasowaniu błędu działała kilka razy, po czym była ponownie odłączana ponieważ izolacja przewodów była minimalnie uszkodzona i były jakieś upływy prądu - zwłaszcza jak było wilgotno.

Re: Keyless defect

: 18 sty 2019, o 11:57
autor: Easymoonrider
rezon pisze:start/stop nie korzysta z anten w drzwiach. Jak występuje sporadyczny błąd klamki (może być spowodowany wiązką), to komp odłącza ten obwód. U mnie było tak, że klamka po skasowaniu błędu działała kilka razy, po czym była ponownie odłączana ponieważ izolacja przewodów była minimalnie uszkodzona i były jakieś upływy prądu - zwłaszcza jak było wilgotno.
Czy również miałeś komunikat na FIS "Keyless defekt"?

Re: Keyless defect

: 18 sty 2019, o 12:19
autor: marioti
"któraś antena..." "rozebrać klamkę"

no to mechanik nie popisał się.

Jeżeli jest błąd anteny, to od razu wychodzi w której po zaczytaniu błędów w module 05 "ACC/Start Auth." Mowa oczywiście o VCD-s. Poza tym, pokaże się tam czy jest zwarcie do masy, czy otwarty obwód. Same przyciski, jeżeli uszkodzone, to też pokaże w tym samym miejscu.
Działanie anten i przycisków klamek można sprawdzić w blokach pomiarowych.

Anteny są 4-ry i umieszczone tak jak pokazałem w etka, więc tym bardziej po co rozbierać klamkę?
Ona jest całkowicie zalana żywicą i nic tam nie rozbierzesz. Co najwyżej możesz sprawdzić jak wygląda wiązka i wtyczka łącząca samą klamkę.
link Klamka zakończona jest wtyczką, przewody od wtyczki idą na sztywnym zawiasie do wnętrza klamki, tutaj nie ma się co przetrzeć, w przeciwieństwie do klamek z mojego Touarega, gdzie kable wisiały osobno z klamki.

Zacznij jednak od dojścia do gościa z kablem, żeby sprawdzić co konkretnie siadło. Bo inaczej to szukanie po omacku.

Może jednak też tak być, że padł częściowo sam moduł kessy. Przerabiałem to właśnie w Turku. Tam na płytce była grupa tranzystorów odpowiadająca za podanie i stabilizację napięcia na klamki. Jeden z nich odmówił posłuszeństwa i po przelutowaniu na nowy wszystko poszło ok. W między czasie komp wywalał tylko błędy klamek. Start/stop z przycisku działało bez zarzutów.
Ponadto na płytce w module, jest też grupa małych "oporników" o niskiej rezystancji rzędu 0,2-0,3Ohm, ich zadaniem jest zadziałanie jak bezpiecznik, np. jeżeli zwarcie na klamce lub antenie cofnęłoby się do modułu. U mnie jeden był przepalony. W razie potrzeby mam zdjęcia :) aczkolwiek mówię o innym aucie i nie wiem jak dokładnie zbudowany jest moduł w superbie. Domniemuję że podobnie bo to przecież passat :)

Jeszcze taka wskazówka, że wymiana jednej klamki na sprawną nie wyłączała całego systemu. Klamka działała prawidłowo a reszta nie.

Re: Keyless defect

: 18 sty 2019, o 13:22
autor: Easymoonrider
cenię tego mechanika i nie zawodził mnie jak na razie, ale wydaje mi się, że elektronika wyposażenia auta to nie jest jego ulubiona dziedzina, gdyż stwierdził, że jeszcze w skodzie nie widział takiego systemu... ;) No najlepiej byłoby dokładnie zczytać błąd i później szukać w konkretnym miejscu...

Re: Keyless defect

: 18 sty 2019, o 13:30
autor: marioti
Też mam takiego mechanika. Od mechaniki faktycznie jest ok. Praktycznie z każdą rzeczą jeżdżę do niego od dawna. Ale elektronikę to on ogarnia tak sobie.
Poszukaj najlepiej kogoś z VCDs-em, OBD11, ostatecznie może też być co innego. Proste zaczytanie błędów może nie dać jednej odpowiedzi, ale może coś przybliży.

Re: Keyless defect

: 18 sty 2019, o 15:06
autor: rezon
Easymoonrider pisze: Czy również miałeś komunikat na FIS "Keyless defekt"?
o ile pamiętam, to nie. Ale VCDS pokazywał błąd.

Re: Keyless defect

: 19 sty 2019, o 19:39
autor: Easymoonrider
Odsłoniłem dziś "harmonijkę" drzwi kierowcy. Niebieski kabel jest całkowicie urwany. Problem w tym, że blisko drzwi. Czy gumę wystarczy dobrze podważyć i wyciągnąć z drzwi? Jest zimno i nie chciałem szarpać, żeby nie urwać bo to wszystko jest teraz strasznie sztywne. Czy wypięcie kostek ze słupka niczym nie grozi?