ZNIKAJĄCY PŁYN
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 24 kwie 2012, o 02:03
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: ZNIKAJĄCY PŁYN
To czy zakłada się nowe śruby to zależy od danego rodzaju silnika. Jedne tego wymagają inne nie. Wiązało się to często z materiałem z którego fabrycznie były wykonywane. Przykładem który znam z doświadczenia to np silniki CIH 2.0N/2.0S/2.0E można bylo złożyć (zezwalał na to producent) na starych szpilkach a np c24ne mimo bliźniaczej konstrukcji kategorycznie wymagał nowych śrub (niestety pękały).
Na pewno bałbym się użyć ponownie śrub w silniku, który składał ktoś inny i nie wiadomo jak rzetelnie zastosował się do wymaganego momentu dokręcania śrug zaleconego do danego silnika. Niedawno widziałem szpilkę wykręconą z c20xe która była tak "przeciągnięta", że na odcinku 7mm ze średnicy fi 10 zrobiło się fi 8. Dodatkowo na głowice działają niewyobrażalne siły i moim zdaniem nie warto ryzykować zerwaniem szpilki.
Tak czy inaczej to jeśli nie robimy auta na handel to polecam zdecydowanie nowe.
Na pewno bałbym się użyć ponownie śrub w silniku, który składał ktoś inny i nie wiadomo jak rzetelnie zastosował się do wymaganego momentu dokręcania śrug zaleconego do danego silnika. Niedawno widziałem szpilkę wykręconą z c20xe która była tak "przeciągnięta", że na odcinku 7mm ze średnicy fi 10 zrobiło się fi 8. Dodatkowo na głowice działają niewyobrażalne siły i moim zdaniem nie warto ryzykować zerwaniem szpilki.
Tak czy inaczej to jeśli nie robimy auta na handel to polecam zdecydowanie nowe.