ZNIKAJĄCY PŁYN

Awatar użytkownika
marta-tomek
Posty: 11
Rejestracja: 28 lip 2011, o 11:54
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Lokalizacja: Wejherowo

ZNIKAJĄCY PŁYN

Post autor: marta-tomek »

Witam.
Od jakiegoś czasu mam problem z płynem do chłodnicy. :? Pewnego dnia pojawiła mi się kontrolka, więc dolałem. Po paru dniach problem znowu się pojawił. :? W warsztacie sprawdzono i nigdzie nie ma wycieków, chłodnica jest cała. Wymieniłem korek od zbiorniczka na płyn ponieważ stary już się wyrobił i w ostatniej fazie dokręcania nie było tzw. pstryk. Dolewam oryginalny płyn G12, a on ciągle znika :o Pomocy :o
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
eX
Posty: 823
Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 192
Lokalizacja: GD

Re: ZNIKAJĄCY PŁYN

Post autor: eX »

ale chlodnica jest sprawdzona zy tylko ktos rzucil na nia okiem? jak wyglada olej?
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
Obrazek
Lukaszos

Re: ZNIKAJĄCY PŁYN

Post autor: Lukaszos »

Wyciągnij bagnet i sprawdź czy nie ma na nim śladów płynu chłodzącego.
Awatar użytkownika
marta-tomek
Posty: 11
Rejestracja: 28 lip 2011, o 11:54
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Lokalizacja: Wejherowo

Re: ZNIKAJĄCY PŁYN

Post autor: marta-tomek »

Sprawdzałem olej i wszystko jest w porządku...a chłodnica była sprawdzana u zaufanego mechanika
Awatar użytkownika
marta-tomek
Posty: 11
Rejestracja: 28 lip 2011, o 11:54
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Lokalizacja: Wejherowo

Re: ZNIKAJĄCY PŁYN

Post autor: marta-tomek »

Macie jeszcze inny pomysł ? ? ?
Awatar użytkownika
eX
Posty: 823
Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 192
Lokalizacja: GD

Re: ZNIKAJĄCY PŁYN

Post autor: eX »

nagrzewnica, a jak nie to trzeba zrzucic oslone zagrzac auto i na podnosniku sprawdzac co cieknie. albo zdjac oslone postawic auto i sprawdzic co dalej wycieka.

jezeli niegdzie o dziwo nie bedzie wyciekac to gdzie plyn bedzie szedl? w silnik.
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
Obrazek
tomeski
Posty: 10
Rejestracja: 29 gru 2010, o 20:02
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Tomek

Re: ZNIKAJĄCY PŁYN

Post autor: tomeski »

Ja miałem podobny problem w Audi - nieszczelna uszczelka na głowicy.
Albo wymienic uszczelkę - co wiąże się z kosztami, albo "dosypać" uszczelniacza do chłodnic...
O1 ICE 1.9 TDI 90KM -> A4 S-Line 2.0 TDI 140KM -> S2 Platinum 2.0 TDI 170KM + dodatki
Awatar użytkownika
marta-tomek
Posty: 11
Rejestracja: 28 lip 2011, o 11:54
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Lokalizacja: Wejherowo

Re: ZNIKAJĄCY PŁYN

Post autor: marta-tomek »

Uszczelniacz był dosypywany. Spróbuje wymienić uszczelkę pod głowicą :cry:
sancruz3

Re: ZNIKAJĄCY PŁYN

Post autor: sancruz3 »

dziwny przypadek ja mialem teraz wyciek bo pekla mi chlodnica w Reno Vel Satis ale to bylo widac po sciagniecciu oslony ze poszla na laczeniu plastiku i aluminium.

Jesli poszla chlodnica polecam regeneracje w Valdi Chlodnice warszawa oni sie tym zajmuja i sa tani i dobrzy
Awatar użytkownika
eX
Posty: 823
Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 192
Lokalizacja: GD

Re: ZNIKAJĄCY PŁYN

Post autor: eX »

w pugu mojej zony niby tez byla niewielka nieszczelnosc, ale nie chcialem sie bawic tylko trzeba bylo jechac po nowa.

zanim zrobisz uszczelke pod glowica to polecam jeszcze raz sprawdzic weze i chlodnice, nawet u innego mechanika.
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
Obrazek
Awatar użytkownika
marta-tomek
Posty: 11
Rejestracja: 28 lip 2011, o 11:54
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Lokalizacja: Wejherowo

Re: ZNIKAJĄCY PŁYN

Post autor: marta-tomek »

PROBLEM ZNIKAJĄCEGO PŁYNU ROZWIĄZANY ! ! ! :D

GŁÓWNYM POWODEM BYŁA USZCZELKA POD GŁOWICĄ.

CAŁKOWITY KOSZT WYMIANY: 1450 ZŁ.
(PLANOWANIE GŁOWICY + SPRAWDZENIE SZCZELNOŚCI + DOPASOWANIE I SZLIFOWANIE ZAWORÓW + USZCZELKA POD GŁOWICĄ + GUMKI ZAWOROWE + ZESTAW NAPRAWCZY POMPO WTRYSKIWACZY + USZCZELKA KOLEKTORA DOLOTOWEGO + USZCZELKA KOLEKTORA WYDECHOWEGO + USZCZELKA POKRYWY ZAWORÓW + POPYCHACZE + ZESTAW ŚRUB + PŁYN CHŁODZĄCY + ROBOCIZNA) :cry:
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2011, o 13:11 przez marta-tomek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wisnia199
Posty: 73
Rejestracja: 24 mar 2011, o 21:06
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

Re: ZNIKAJĄCY PŁYN

Post autor: wisnia199 »

marta-tomek pisze:PROBLEM ZNIKAJĄCEGO PŁYNU ROZWIĄZANY ! ! ! :D

GŁÓWNYM POWODEM BYŁA USZCZELKA POD GŁOWICĄ.

CAŁKOWITY KOSZT WYMIANY: 1450 ZŁ.
(PLANOWANIE GŁOWICY + SPRAWDZENIE SZCZELNOŚCI + DOPASOWANIE I SZLIFOWANIE ZAWORÓW + USZCZELKA POD GŁOWICĄ + GUMKI ZAWOROWE + ZESTAW NAPRAWCZY POMPO WTRYSKIWACZY + USZCZELKA KOLEKTORA DOLOTOWEGO + USZCZELKA KOLEKTORA WYDECHOWEGO + USZCZELKA POKRYWY ZAWORÓW + POPYCHACZE + ZESTAW ŚRUB + ROBOCIZNA) :cry:
WOW. Jak za tyle roboty to cena rewelacja:)
Seat Ibiza 1.9 SDI--->Citroen Xara 1.6--->Mitsubishi Space Star 1.9 Did--->BMW 525D--->Subaru Impreza WRX--->BMW 320D--->Skoda Superb 3.6 Platinium + Lampy led tył.
skodaman
Posty: 83
Rejestracja: 23 lut 2012, o 20:02
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Aktualnie: 145KM / 330Nm
Lokalizacja: Dublin

Re: ZNIKAJĄCY PŁYN

Post autor: skodaman »

Odgrzewam temat, bo będę wymieniał koledze uszczelkę pod glowica w S1, plus uszczelniacze zaworowe i teraz moje pytanie bo zdania są podzielone: wiadomo glowica pójdzie do sprawdzenia i planowania i założona zostanie z nową uszczelką, ale czy obowiązkowo powinno się ja skręcać na nowe śruby, czy można kręcić stare?
Piterko
Posty: 241
Rejestracja: 6 sty 2012, o 21:01
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Reda k/Gdyni

Re: ZNIKAJĄCY PŁYN

Post autor: Piterko »

Nie bylo to s1 ale dalem na stare sruby. I dalo rade. Nie bylo to robione 5 raz wiec bedzie trzymac.
DAJ MU NA ZIMNYM ! ;d
skodaman
Posty: 83
Rejestracja: 23 lut 2012, o 20:02
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Aktualnie: 145KM / 330Nm
Lokalizacja: Dublin

Re: ZNIKAJĄCY PŁYN

Post autor: skodaman »

Wcześniej również zakładałem głowicę w różnych autach na stare śruby i nie było problemów, lecz gościu któremu będę to robil upiera się że powinien zakładać głowicę tylko na nowych śrubach. Wcześniej też parę razy slyszalem że jedni mechanicy twierdza że glowice powinno się zakładać tylko na nowych śrubach bo mniejsze ryzyko zerwania gwintu, inni zaś twierdzą że spokojnie można skręcać na starych śrubach??? Więc gdzie leży prawda?
ODPOWIEDZ