Error P0407 przejmować się czy nie? EGR?

Awatar użytkownika
rocker
Posty: 185
Rejestracja: 22 maja 2017, o 06:59
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Imię: Maciek
Lokalizacja: Zabrze

Error P0407 przejmować się czy nie? EGR?

Post autor: rocker »

Witajcie,
pierwszy raz muszę napisać, że mam problem a może nie mam? Otóż dziś rano po wyjechaniu z domu, po ok 10min jak dodałem mocniej gazu, zaczęła migać lampka świec i silnik włączył tryb serwisowy. W OBD2 wyskoczył mi błąd P0407. Po ponownym uruchomieniu silnika problem zniknął. Może panikuje a może to początek czegoś gorszego np. EGR?
A może tylko ze względu na chłodny poranek EGR się przyblokował (czytałem że takie sytuacje są normalnością)
CO wy na to?
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1813
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Error P0407 przejmować się czy nie? EGR?

Post autor: marioti »

odszukane na innym forum, ale wszystko dotyczy silnika 1,6TDi (a konkretnie CAYB, 2010r.)
P0407-Czujnik położenia zaworu układu recyrkulacji spalin B (sygnał wejściowy za niski)-możliwe przyczyny: zwarcie z masą, czujnik EGR, sterownik
Sam siłownik egr się zacina, czasami pomaga przemycie, rozruszanie i nasmarowanie tego siłownika pod czarną zaślepką.
ma ktos hipoteze jak wyjasnic to ze na rozgzanym silniku jest wszystko OK?
....miałem dokładnie to samo.
Winny był EGR. Czyszczenie, kalibracje, podmianki na używany (identyczny!) nie dawały rezultatu.
Wymiana na nowy i problem z głowy. Wszystkiemu winny potencjometr na zaworze EGR.
w elektrycznych powyżej 200 tys km wyciera sie juz sciezka potencjometra i juz nic z tym nie poradzisz, ecu nie jest w stanie stwierdzic w jakim polozeniu jest zawór, ale wyczyszczenie nic nie zaszkodzi, 90% kończy sie wymiana tego zaworu w silnikach z elektrycznym zaworem, mozna zaślepić i u tunera go programowo usunąć z ecu.
Awatar użytkownika
rocker
Posty: 185
Rejestracja: 22 maja 2017, o 06:59
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Imię: Maciek
Lokalizacja: Zabrze

Re: Error P0407 przejmować się czy nie? EGR?

Post autor: rocker »

dzięki za odpowiedź. Widziałem to na zaprzyjaźnionym forum OCP. Zastawiałem się czym różnią sie oznaczenia silników CAY -B, -C, -D
Na platformie sprzedażowej znalazłem nawet, nowy do kupna:
https://allegro.pl/zawor-egr-skoda-octa ... 03466.html

zastanawiam sie czy samemu to robić czy iść w mechanika (zaprzyjaźniony).
Znalazłem też taki zapis, między innymi może to być tylko i wyłącznie wilgoć, a do wymiany jeszcze troszkę zostało czasu
https://www.obd-codes.com/p0407
paulus60
Posty: 565
Rejestracja: 12 wrz 2012, o 13:07
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Error P0407 przejmować się czy nie? EGR?

Post autor: paulus60 »

CAYA, CAYB, CAYC - odpowiednio 75, 90 i 105 KM. Konstrukcja silnika taka sama. Wszystkie to EA189. Konstrukcja powstała na bazie silnika 2,0 TDI CR 140KM. W odróżnieniu od dwulitrówki nie ma wałka wyrównoważającego.
Awatar użytkownika
rocker
Posty: 185
Rejestracja: 22 maja 2017, o 06:59
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Imię: Maciek
Lokalizacja: Zabrze

Re: Error P0407 przejmować się czy nie? EGR?

Post autor: rocker »

paulus60 pisze:CAYA, CAYB, CAYC - odpowiednio 75, 90 i 105 KM. Konstrukcja silnika taka sama. Wszystkie to EA189. Konstrukcja powstała na bazie silnika 2,0 TDI CR 140KM. W odróżnieniu od dwulitrówki nie ma wałka wyrównoważającego.
dzięki za info. Wiedziałem że jest różnica w koniach, ale myślałem że są też jeszcze większe zmiany pomiędzy danymi modelami silnika - więc ta różnica w mocy wynika tylko z map?
paulus60
Posty: 565
Rejestracja: 12 wrz 2012, o 13:07
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Error P0407 przejmować się czy nie? EGR?

Post autor: paulus60 »

ODPOWIEDZ