mrugająca spiralka i po czasie check engine, 2.0 CR 140 KM

stanley_83
Posty: 70
Rejestracja: 15 cze 2018, o 22:49
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Stasio
Lokalizacja: Okolice Gdańska

mrugająca spiralka i po czasie check engine, 2.0 CR 140 KM

Post autor: stanley_83 »

Witam,

tak jak w temacie, ostatnio przydarzyło mi się coś takiego, zaczęła mrugać spiralka od grzania świec i po jakimś czasie pojawiła się kontrolka check engine,

podłączyłem pod kompa, sprawdzałem jakąś dziwną polską wer. z chin:] także nie wiem ale chyba nr błędu jest dziwny, ale co mi pokazało to :

2 błądy:
5282 czujnik temp zasysanego powietrza (g42)
p0113 00 (038) - sygnał za wysoki...

i 5169 ciśnienie w kolektorze / czujnik ciśnienia doł. (G31)
p0238 00 (167) - sygnał za wysoki....

Czy to czujniki do wymiany czy może jeden czujnik ( bo jest jeden czy coś)
Jak tak to gdzie je zlokalizować łatwo?:]

dodam że wczoraj odpaliłem i ku mojemu zdziwieniu problem się nie pojawił, ale pewnie będzie to chwilowe:/
lwlw
Posty: 212
Rejestracja: 11 sie 2018, o 22:28
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: mrugająca spiralka i po czasie check engine, 2.0 CR 140

Post autor: lwlw »

Przeładowanie - chyba turbo do czyszczenia.
jarkow
Posty: 469
Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Jarek
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Re: mrugająca spiralka i po czasie check engine, 2.0 CR 140

Post autor: jarkow »

To jeden czujnik temperatury i ciśnienia. Błąd mówi o usterce elektrycznej a nie o przeładowaniu. Czujnik jest na rurze dolotowej z przodu lepiej widoczny od dołu. Zacząłbym od sprawdzenia wiązki i wtyczki. Możliwe że się nie pojawi ponownie.
stanley_83
Posty: 70
Rejestracja: 15 cze 2018, o 22:49
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Stasio
Lokalizacja: Okolice Gdańska

Re: mrugająca spiralka i po czasie check engine, 2.0 CR 140

Post autor: stanley_83 »

Witam.

Wymieniłem czujnik doładowania o nr kat 038906051C. Zakupiłem bo nie dużo, popatrzyłem na kable, pociągałem przy wtyczce, wyglądają ok, nic nie urwało, z drugiej strony nie miałem jak sprawdzić kable, bo nie wiem gdzie idą.

Niestety po wymianie tego czujnika dalej wywala mi spiralkę i jest jak narazie tylko jeden błąd:

5169 - Ciśnienie w kolektorze / czujnik ciśnienia doł. (G31)
P0238 00 [167] - sygnał za wysoki
MIL zapalona - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Data: 2077.14.16
Czas: 22:48:31

Prędkość obrotowa silnika: 1257.50 /min
Unormowana wartość obciążenia: 5.9 %
Prędkość pojazdu: 11 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 56 °C
Temperatura powietrza zasysanego: -38 °C
Ciśnienie atmosferyczne: 1020 mbar
Napięcie zacisku 30: 14.280 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Ciśnienie doładowania: wartość rzeczywista: 3000 hPa
Status silnika: COENG_RUNNING
Status silnika-Test_Program_Co Eng st COMPU VERB UBYTE: 3

Ta temp to jakaś dziwna, pytanie czy kabel czy może coś innego ( bo chyba nie mam takiego pecha aby nowy czujnik był wadliwy).
Gdzieś doczytałem że czujnik temp spalin może wywalać błąd czujnika doładowania, ale dziwne że zniknął ni po wymianie błąd czujnika temp zasysanego powietrza a pozostał błąd ciśnienia doładowania. Czy to może być coś z tym czujnikiem temp spalin? Jak tak to który, są dwa niby jeden przed dpf drugi za dpf, obydwa za tanie nie są:/ i gdzie go znajdę jakbym miał wymieniać jednak?
a się rozpisałem.

Edit:

są wg etki trzy czujniki + sonda lambda
1. przed turbosprężarka 03L906088BD
2. przed filtrem cząstek stałych 03L906088BH
3. za filtrem cząstek stałych 03L906088BJ

I który to mógłby być, jeżeli tak naprawdę to któryś z nich powoduje ten błąd, bo nie powiem takie one nie są a w ciemno brać, masakra:/
ODPOWIEDZ