2.0 TDI CFFB dymi na czarno-szaro
: 5 wrz 2018, o 17:04
Witam, mam problem z moją "kurą" 2.0 TDI 140KM CFFB a mianowicie podczas mocniejszego dodawania gazu i obciążenia dymi na czarno - szaro. Auto pali, ma moc, nie przerywa nie wyskakują żadne komunikaty. W międzyczasie wykonane:
- sprawdzone na stole w Bosch Serwis wtryskiwacze - ok
- wymieniony czujnik różnicy ciśnień na OM - bez zmian i od razu pytanie jaką wartość w VCDSie powinien wskazywać wartość?
- podczas wizyty diagnostycznej w Serwisie SKODY - brak błędów, sporadyczny błąd czujnika położenia wałka rozrządu - wymieniony na OM
- wyczyszczony kolektor dolotowy i przepustnica - brak zmiany nadal dymi,
- podmienione na OM zawór sterowania ciśnienia turbiny, zawór sterowania EGR, przepływomierz - brak reakcji nadal dymi,
- wyczyszczony EGR, następnie zaślepiony - nadal dymi brak błędów,
- wypalenie DPF - załącza się tak pomiędzy 400-500 km i wtedy dymi dodatkowo na niebiesko - biało,
- ciśnie na turbinie wg VCDSa przy ostrym "pedałowani" wskazuje 2,68 bara,
- nowy OM filtr paliwa i powietrza,
Proszę o jakieś podpowiedzi ponieważ ręce opadają będę wdzięczny za każdą podpowiedź.
PS dodam iż w serwisie i przy porównaniu identycznego modelu stwierdzić można że idzie lepiej niż serja ale brak wiedzy o wirusie, ja nie robiłem i przez ponad 1,5 roku jazdy było wszystko w porządku.
- sprawdzone na stole w Bosch Serwis wtryskiwacze - ok
- wymieniony czujnik różnicy ciśnień na OM - bez zmian i od razu pytanie jaką wartość w VCDSie powinien wskazywać wartość?
- podczas wizyty diagnostycznej w Serwisie SKODY - brak błędów, sporadyczny błąd czujnika położenia wałka rozrządu - wymieniony na OM
- wyczyszczony kolektor dolotowy i przepustnica - brak zmiany nadal dymi,
- podmienione na OM zawór sterowania ciśnienia turbiny, zawór sterowania EGR, przepływomierz - brak reakcji nadal dymi,
- wyczyszczony EGR, następnie zaślepiony - nadal dymi brak błędów,
- wypalenie DPF - załącza się tak pomiędzy 400-500 km i wtedy dymi dodatkowo na niebiesko - biało,
- ciśnie na turbinie wg VCDSa przy ostrym "pedałowani" wskazuje 2,68 bara,
- nowy OM filtr paliwa i powietrza,
Proszę o jakieś podpowiedzi ponieważ ręce opadają będę wdzięczny za każdą podpowiedź.
PS dodam iż w serwisie i przy porównaniu identycznego modelu stwierdzić można że idzie lepiej niż serja ale brak wiedzy o wirusie, ja nie robiłem i przez ponad 1,5 roku jazdy było wszystko w porządku.