[S2] [Poradnik] Wymiana czujnika parkowania - przód
: 17 lip 2018, o 11:50
Witam!
Postanowiłem przygotować post poradnik , jak wymienić środkowy czujnik parkowania ze względu na to, że 2,5 roku jeździłem z padniętym czujnikiem parkowania z przodu (środkowy prawy przy wejściu na hak holowniczy) ponieważ wyczytałem, że nie ma opcji wyjęcia go bez demontażu zderzaka, a to mi spędzało sen z powiek i odpuszczałem tyle roboty dla jednej pierdoły...
Przed kilkoma dniami zacząłem kombinować, trochę podrapałem sobie dłonie i...
WYJĄŁEM CZUJNIK PARKOWANIA BEZ ZDEJMOWANIA ZDERZAKA.
Zajęło mi to ok godziny ponieważ próbowałem, uczyłem się, wyciągałem osłonę nad grillem i różne inne pierdoły po kolei... Generalnie sprawdzałem czy będę w stanie to zrobić... Gdy się udało, stary włożyłem z powrotem i zamówiłem używany pod kolor. Musiałem najpierw wiedzieć, że jest taka możliwość wymiany. Wczoraj kurier dostarczył mi czujnik, używany pod kolor, ze znanego serwisu aukcyjnego za jedyne 24,99 zł.
Mając opatentowany sposób postanowiłem nagrać wymianę i uświadomić światu że można to zrobić w PÓŁTOREJ MINUTY bez żadnych rozbiórek
Czujnik siedzi pomiędzy dwoma zaczepami, od góry i od dołu które bardzo łatwo wyczuć po omacku i podnieść ku uwolnieniu czujnika...
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=iTV1dZwp9Gc[/youtube]
1. Wkładamy rękę przez kratkę od dołu i próbujemy wyczuć czujnik
2. Po znalezieniu popychamy palcem zaczep ku górze jednocześnie delikatnie popychając czujnik drugą ręką żeby uwolnić go po jednej stronie
3. Popychamy drugi zaczep ku dołowi i uwalniamy czujnik popychając do środka
4. Wypychamy czujnik palcem przez otwór w zderzaku w stronę silnika, czujnik musi wydostać się pomiędzy poziomą częścią zderzaka a wypełnieniem styropianowym - trochę ciasno ale przejdzie.
5. Kiedy już go mamy z tyłu musimy wyciągnąć go w dół, dość mocno lecz z wyczuciem tak aby mieć widoczną samą końcówkę przyłącza - dosłownie na tyle pozwoli nam długość przewodu.
6. Za pomocą najlepiej płaskiego śrubokrętu podważamy zaczep w odpowiednim miejscu i wypinamy czujnik z wtyczki
7. Wczepiamy drugi czujnik
8. Wpychamy czujnik do środka tą samą drogą w stronę otworu w zderzaku
9. Paluchem od zewnątrz przez otwór pomagamy sobie nakierować czujnik
10. Stanowcze popchnięcie i mamy czujnik na miejscu.
11 Cieszymy się sprawnym Parktronic'iem
Mam nadzieje, że pomogę tym poradnikiem niejednej osobie. Przydało się, pochwal, postaw piwko
Postanowiłem przygotować post poradnik , jak wymienić środkowy czujnik parkowania ze względu na to, że 2,5 roku jeździłem z padniętym czujnikiem parkowania z przodu (środkowy prawy przy wejściu na hak holowniczy) ponieważ wyczytałem, że nie ma opcji wyjęcia go bez demontażu zderzaka, a to mi spędzało sen z powiek i odpuszczałem tyle roboty dla jednej pierdoły...
Przed kilkoma dniami zacząłem kombinować, trochę podrapałem sobie dłonie i...
WYJĄŁEM CZUJNIK PARKOWANIA BEZ ZDEJMOWANIA ZDERZAKA.
Zajęło mi to ok godziny ponieważ próbowałem, uczyłem się, wyciągałem osłonę nad grillem i różne inne pierdoły po kolei... Generalnie sprawdzałem czy będę w stanie to zrobić... Gdy się udało, stary włożyłem z powrotem i zamówiłem używany pod kolor. Musiałem najpierw wiedzieć, że jest taka możliwość wymiany. Wczoraj kurier dostarczył mi czujnik, używany pod kolor, ze znanego serwisu aukcyjnego za jedyne 24,99 zł.
Mając opatentowany sposób postanowiłem nagrać wymianę i uświadomić światu że można to zrobić w PÓŁTOREJ MINUTY bez żadnych rozbiórek
Czujnik siedzi pomiędzy dwoma zaczepami, od góry i od dołu które bardzo łatwo wyczuć po omacku i podnieść ku uwolnieniu czujnika...
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=iTV1dZwp9Gc[/youtube]
1. Wkładamy rękę przez kratkę od dołu i próbujemy wyczuć czujnik
2. Po znalezieniu popychamy palcem zaczep ku górze jednocześnie delikatnie popychając czujnik drugą ręką żeby uwolnić go po jednej stronie
3. Popychamy drugi zaczep ku dołowi i uwalniamy czujnik popychając do środka
4. Wypychamy czujnik palcem przez otwór w zderzaku w stronę silnika, czujnik musi wydostać się pomiędzy poziomą częścią zderzaka a wypełnieniem styropianowym - trochę ciasno ale przejdzie.
5. Kiedy już go mamy z tyłu musimy wyciągnąć go w dół, dość mocno lecz z wyczuciem tak aby mieć widoczną samą końcówkę przyłącza - dosłownie na tyle pozwoli nam długość przewodu.
6. Za pomocą najlepiej płaskiego śrubokrętu podważamy zaczep w odpowiednim miejscu i wypinamy czujnik z wtyczki
7. Wczepiamy drugi czujnik
8. Wpychamy czujnik do środka tą samą drogą w stronę otworu w zderzaku
9. Paluchem od zewnątrz przez otwór pomagamy sobie nakierować czujnik
10. Stanowcze popchnięcie i mamy czujnik na miejscu.
11 Cieszymy się sprawnym Parktronic'iem
Mam nadzieje, że pomogę tym poradnikiem niejednej osobie. Przydało się, pochwal, postaw piwko