Strona 1 z 1

POTRZEBNA POMOC W DIAGNOZIE SII

: 19 cze 2018, o 08:55
autor: donbodzio
Witam

Podpowiedzcie z czym wiążą się błędy, które pokazał komputer. Po dłuższej trasie zapaliła mi się kontrolka check engine.
Komp pokazał błędy:

008213 - czujnik położenia klapy w kolektorze ssącym ( zespół 1) P 2015 - 000 - niezrozumiały sygnał - sporadyczny, częstość błędu :4
000017 - Z1, przestawianie wałka rozrządu w kier. później P0011 - 000 - nieosiągnięta wartość wymagana - sporadyczny, częstość błędu : 2
000010 - zespół 1, przestawianie wałka rozrządu strony ssącej P000A - 000 - za wolne - sporadyczny, częstość błędu : 55
006439 - przekaźnik dodatkowej pompy płynu chłodzącego ( J496 ) P1927 - 000 - przerwa, częstość błędu : 2

Czas na rozrząd? Mogę jeździć autem do czasu postawienia na serwis? ( wizyta dopiero za tydzień )
Z góry dzięki za pomoc

Re: POTRZEBNA POMOC W DIAGNOZIE SII

: 19 cze 2018, o 09:04
autor: Sebastian_M26
Sporadyczne się kasuje a błąd z pompą to trzeba uważać w jaki sposób się gasi silnik.

Re: POTRZEBNA POMOC W DIAGNOZIE SII

: 19 cze 2018, o 09:11
autor: donbodzio
Po skasowaniu i odpaleniu silnika wyskakują na nowo te błędy :-(

Re: POTRZEBNA POMOC W DIAGNOZIE SII

: 8 kwie 2019, o 12:42
autor: apietra
Czy udało się rozwikłać problem.
U mnie zdiagnozowano błędy:
17 0 P0011 Rząd 1, przestawianie wałka rozrządu, opóźnienie. Nieosiągnięta wartość wymagana (Sporadyczna)
10 0 P001A Rząd 1, przestawianie wałka rozrządu strony ssącej za wolne (Sporadyczna).

Kontrolka check engine zapaliła się po dwóch dniach zgasła i póki co ponownie się nie zapaliła od dwóch tygodni tygodni. Auto zachowuje się zupełnie normalnie.
Czy takie błędy wymagają podjęcia pilnych działań? Jeśli tak to jakich?

Re: POTRZEBNA POMOC W DIAGNOZIE SII

: 8 kwie 2019, o 13:24
autor: maureliusz
W tym silniku masz zmienną fazę rozrządu.
Ten błąd to błąd właśnie błąd regulatora/czujnika.

Wstępnie na początek kup nawet używkę na allegro i podmień. Zobaczysz czy w ogóle coś pomoże.

Mojemu szwagrowi kiedyś gość wciskał, że po prostu zużywa się wałek, który potem już nie trzyma pozycji..czy to prawda? Nie wiem, bo szwagier się wnerwił i auto sprzedał.
U niego problem pojawił się po remoncie silnika (branie oleju) i pewnie tak mechanik tłumaczył coś co sp...aprał :-)

Re: POTRZEBNA POMOC W DIAGNOZIE SII

: 8 kwie 2019, o 18:06
autor: Dudekken
apietra pisze:Czy udało się rozwikłać problem.
U mnie zdiagnozowano błędy:
17 0 P0011 Rząd 1, przestawianie wałka rozrządu, opóźnienie. Nieosiągnięta wartość wymagana (Sporadyczna)
10 0 P001A Rząd 1, przestawianie wałka rozrządu strony ssącej za wolne (Sporadyczna).

Kontrolka check engine zapaliła się po dwóch dniach zgasła i póki co ponownie się nie zapaliła od dwóch tygodni tygodni. Auto zachowuje się zupełnie normalnie.
Czy takie błędy wymagają podjęcia pilnych działań? Jeśli tak to jakich?
Z błędów wynika iż możesz szykować kasę na wymianę rozrządu. Im szybciej to zrobisz tym lepiej i mnie zaboli później ;) Łańcuch się już rozciąga niestety

Re: POTRZEBNA POMOC W DIAGNOZIE SII

: 8 kwie 2019, o 19:59
autor: maureliusz
Ale właśnie zapomniałem że w tym super silniku zachwalanym przez niektórych... rozrząd rozciąga się jak stringi licealistki. Zatem też tak może byc. Lepiej być czujnym...

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Re: POTRZEBNA POMOC W DIAGNOZIE SII

: 10 kwie 2019, o 10:51
autor: max190
Pytanie jaki przebieg, bo wydaje mi się, że problemy przedwczesnego rozsypywania się rozrządu nie dotykały silnika BZB.