POTRZEBNA POMOC W DIAGNOZIE SII

donbodzio
Posty: 5
Rejestracja: 30 maja 2018, o 07:31
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Imię: Bogdan

POTRZEBNA POMOC W DIAGNOZIE SII

Post autor: donbodzio »

Witam

Podpowiedzcie z czym wiążą się błędy, które pokazał komputer. Po dłuższej trasie zapaliła mi się kontrolka check engine.
Komp pokazał błędy:

008213 - czujnik położenia klapy w kolektorze ssącym ( zespół 1) P 2015 - 000 - niezrozumiały sygnał - sporadyczny, częstość błędu :4
000017 - Z1, przestawianie wałka rozrządu w kier. później P0011 - 000 - nieosiągnięta wartość wymagana - sporadyczny, częstość błędu : 2
000010 - zespół 1, przestawianie wałka rozrządu strony ssącej P000A - 000 - za wolne - sporadyczny, częstość błędu : 55
006439 - przekaźnik dodatkowej pompy płynu chłodzącego ( J496 ) P1927 - 000 - przerwa, częstość błędu : 2

Czas na rozrząd? Mogę jeździć autem do czasu postawienia na serwis? ( wizyta dopiero za tydzień )
Z góry dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony 19 cze 2018, o 09:16 przez donbodzio, łącznie zmieniany 1 raz.
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: POTRZEBNA POMOC W DIAGNOZIE SII

Post autor: Sebastian_M26 »

Sporadyczne się kasuje a błąd z pompą to trzeba uważać w jaki sposób się gasi silnik.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
donbodzio
Posty: 5
Rejestracja: 30 maja 2018, o 07:31
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Imię: Bogdan

Re: POTRZEBNA POMOC W DIAGNOZIE SII

Post autor: donbodzio »

Po skasowaniu i odpaleniu silnika wyskakują na nowo te błędy :-(
apietra
Posty: 16
Rejestracja: 8 kwie 2019, o 12:32
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Imię: Andrzej

Re: POTRZEBNA POMOC W DIAGNOZIE SII

Post autor: apietra »

Czy udało się rozwikłać problem.
U mnie zdiagnozowano błędy:
17 0 P0011 Rząd 1, przestawianie wałka rozrządu, opóźnienie. Nieosiągnięta wartość wymagana (Sporadyczna)
10 0 P001A Rząd 1, przestawianie wałka rozrządu strony ssącej za wolne (Sporadyczna).

Kontrolka check engine zapaliła się po dwóch dniach zgasła i póki co ponownie się nie zapaliła od dwóch tygodni tygodni. Auto zachowuje się zupełnie normalnie.
Czy takie błędy wymagają podjęcia pilnych działań? Jeśli tak to jakich?
maureliusz
Posty: 1880
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: POTRZEBNA POMOC W DIAGNOZIE SII

Post autor: maureliusz »

W tym silniku masz zmienną fazę rozrządu.
Ten błąd to błąd właśnie błąd regulatora/czujnika.

Wstępnie na początek kup nawet używkę na allegro i podmień. Zobaczysz czy w ogóle coś pomoże.

Mojemu szwagrowi kiedyś gość wciskał, że po prostu zużywa się wałek, który potem już nie trzyma pozycji..czy to prawda? Nie wiem, bo szwagier się wnerwił i auto sprzedał.
U niego problem pojawił się po remoncie silnika (branie oleju) i pewnie tak mechanik tłumaczył coś co sp...aprał :-)
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Dudekken
Posty: 93
Rejestracja: 6 kwie 2017, o 21:57
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Aktualnie: 305KM/385NM

Re: POTRZEBNA POMOC W DIAGNOZIE SII

Post autor: Dudekken »

apietra pisze:Czy udało się rozwikłać problem.
U mnie zdiagnozowano błędy:
17 0 P0011 Rząd 1, przestawianie wałka rozrządu, opóźnienie. Nieosiągnięta wartość wymagana (Sporadyczna)
10 0 P001A Rząd 1, przestawianie wałka rozrządu strony ssącej za wolne (Sporadyczna).

Kontrolka check engine zapaliła się po dwóch dniach zgasła i póki co ponownie się nie zapaliła od dwóch tygodni tygodni. Auto zachowuje się zupełnie normalnie.
Czy takie błędy wymagają podjęcia pilnych działań? Jeśli tak to jakich?
Z błędów wynika iż możesz szykować kasę na wymianę rozrządu. Im szybciej to zrobisz tym lepiej i mnie zaboli później ;) Łańcuch się już rozciąga niestety
maureliusz
Posty: 1880
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: POTRZEBNA POMOC W DIAGNOZIE SII

Post autor: maureliusz »

Ale właśnie zapomniałem że w tym super silniku zachwalanym przez niektórych... rozrząd rozciąga się jak stringi licealistki. Zatem też tak może byc. Lepiej być czujnym...

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
max190
Posty: 16
Rejestracja: 24 lip 2015, o 23:34
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)

Re: POTRZEBNA POMOC W DIAGNOZIE SII

Post autor: max190 »

Pytanie jaki przebieg, bo wydaje mi się, że problemy przedwczesnego rozsypywania się rozrządu nie dotykały silnika BZB.
ODPOWIEDZ