Pobór prądu po zamknięciu auta
-
- Posty: 157
- Rejestracja: 18 cze 2020, o 14:53
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Płock
Pobór prądu po zamknięciu auta
Witajcie,
Czy możecie sprawdzić ile Wasze auta ciągną prądu podczas spoczynku - np 5 czy 10min po zamknięciu auta? - szeregowo podłączony miernik z pomiarem natężenia prądu.
W zeszły piątek naładowałem aku prostownikiem, wczoraj wyjechałem z garażu żeby odkurzyć auto i już nie miał siły zakręcić żeby wjechać do garażu.
Możliwe, że to aku, bo już ma ponad 4lata, ale zamierzam jeszcze sprawdzić czy nie mam jakiegoś złodzieja prądu.
Chciałem się dowiedzieć jakie wartości uznać za normę, a jakie już powinny skłonić mnie do szukania złodzieja prądu.
Dzięki i pzdr.
Czy możecie sprawdzić ile Wasze auta ciągną prądu podczas spoczynku - np 5 czy 10min po zamknięciu auta? - szeregowo podłączony miernik z pomiarem natężenia prądu.
W zeszły piątek naładowałem aku prostownikiem, wczoraj wyjechałem z garażu żeby odkurzyć auto i już nie miał siły zakręcić żeby wjechać do garażu.
Możliwe, że to aku, bo już ma ponad 4lata, ale zamierzam jeszcze sprawdzić czy nie mam jakiegoś złodzieja prądu.
Chciałem się dowiedzieć jakie wartości uznać za normę, a jakie już powinny skłonić mnie do szukania złodzieja prądu.
Dzięki i pzdr.
- marioti
- Doradca
- Posty: 1817
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Pobór prądu po zamknięciu auta
To zależy jakie urządzenia dodatkowe działają w tle (wpięte pod stały plus). Normalnie jest 10-50mA, ale wystarczy np. ładowalna lampka w bagażniku i normą też jest 60-70mA. Inny przykład, to niefabryczny alarm który też swoje dodaje, itd.
-
- Posty: 157
- Rejestracja: 18 cze 2020, o 14:53
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Płock
Re: Pobór prądu po zamknięciu auta
Trochę poczytałem i chyba wszystko poniżej 100mA będzie ok.
Sprawdzę jak jest u mnie, ale jak ktoś ma ochotę, to niech zapoda jak jest u niego.
Ja u siebie zamiast fabrycznego Columbusa mam chińczyka na Androidzie - do 96h po wyłączeniu zapłonu jest jakby w czuwaniu(po włączeniu zapłonu nie startuje od zera), powyżej tego czasu po włączeniu zapłonu całe radio uruchamia się od nowa.
Sprawdzę jak jest u mnie, ale jak ktoś ma ochotę, to niech zapoda jak jest u niego.
Ja u siebie zamiast fabrycznego Columbusa mam chińczyka na Androidzie - do 96h po wyłączeniu zapłonu jest jakby w czuwaniu(po włączeniu zapłonu nie startuje od zera), powyżej tego czasu po włączeniu zapłonu całe radio uruchamia się od nowa.
-
- Administrator
- Posty: 1232
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Pobór prądu po zamknięciu auta
Pełne uśpienie samochodu wynosi 30 minut i więcej, wtedy mierz pobór prądu. Taki 10-20mA jest idealny.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
- krzynol
- Ekspert
- Posty: 430
- Rejestracja: 4 gru 2019, o 07:56
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 170KM
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
Re: Pobór prądu po zamknięciu auta
Uśpienie auta i pobór prądu rzędu 10-20mA to kwestia 2-3 minut przy zamknięciu centralnym zamkiem
wszystko powyżej tego to już dodatkowy pobór i warto wiedzieć skąd się bierze i się na to godzić lub nie
wszystko powyżej tego to już dodatkowy pobór i warto wiedzieć skąd się bierze i się na to godzić lub nie
- pab567
- Ekspert
- Posty: 5812
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Warszafka (Ochota)
Re: Pobór prądu po zamknięciu auta
Dokładnie. Przy starych gateway'ach maksymalny czas, jaki zmierzyłem, to 13 minut. A typowy prąd to 10-20 mA
Wysłane z mojego Pixel 5 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Pixel 5 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 157
- Rejestracja: 18 cze 2020, o 14:53
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Płock
Re: Pobór prądu po zamknięciu auta
Wczoraj zmierzyłem i mam rzędu 30-40mA - czyli w miarę jest ok. Podejrzewam, że jakby po tych 4dniach radio przeszło z trybu standbay na zupełny off, to byłoby te 20-30mA.
Zmierzyłem jeszcze wychodząc z garażu napięcie na akumulatorze - było 12.4V. Zobaczymy na ile spadnie dzisiaj.
Generalnie wydaje mi się, że aku będzie do wymiany.
Zmierzyłem jeszcze wychodząc z garażu napięcie na akumulatorze - było 12.4V. Zobaczymy na ile spadnie dzisiaj.
Generalnie wydaje mi się, że aku będzie do wymiany.
Re: Pobór prądu po zamknięciu auta
Ogólnie aku to się powinno ładować chociaż raz, dwa razy w roku - zwłaszcza jak się jeździ krótkie trasy. No cudów nie ma. Z drugiej strony jak ktoś chce być wygodny to 3-5 lat i nowy załatwia sprawę.
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 26 paź 2019, o 12:42
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Pobór prądu po zamknięciu auta
2 razy w roku jest optymalnym rozwiązaniem. Bardzo pomoże zachować akumulator w dobrej formie, bez niespodzianki, że „pada” po 2 latach po gwarancji.lwlw pisze:Ogólnie aku to się powinno ładować chociaż raz, dwa razy w roku ….
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 278
- Rejestracja: 6 lis 2011, o 11:32
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Krzysiek
Re: Pobór prądu po zamknięciu auta
Różnie bywa: w Octavii 2 miałem fabryczny akumulator 8 lat, jazda głównie po mieście 10-15 km dziennie. Nigdy go nie ładowałem
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 26 paź 2019, o 12:42
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Pobór prądu po zamknięciu auta
Nigdy nie porównuj części, które idą na 1 montaż.krzysn pisze:Różnie bywa: w Octavii 2 miałem fabryczny akumulator 8 lat, jazda głównie po mieście 10-15 km dziennie. Nigdy go nie ładowałem
Pozdrawiam
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 157
- Rejestracja: 18 cze 2020, o 14:53
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Płock
Re: Pobór prądu po zamknięciu auta
Skończyło się wymianą akumulatora na nowy. Auto zupełnie inaczej odpala. Temat rozwiązany. Pzdr