wibracje na niskichobrotach

michalmonika2
Posty: 35
Rejestracja: 27 sty 2014, o 11:26
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

wibracje na niskichobrotach

Post autor: michalmonika2 »

Witam,mam SII 2.0 TDI DSG 4X4 z przebiegiem 82 000 km,od ok roku zauważyłem delikatne,stopniowo nasilające się wibracje,rezonans,dudnienie podczas przyspieszania na niskich obrotach(1200 do 1400/min) na wysokim biegu,a jeździ się tak często,gdyż DSG dąży do jak najszybszego wrzucenia wyższego biegu(w trybie D),po przekroczeniu obrotów ok.1400/min.drgania ustępują po czym powracają ponownie po wrzuceniu wyższego biegu.W ASO udało mi się wymienić na gwarancji(przedłużonej do 4 lat) koło dwumasowe(poprawa znikoma) oraz poduszkę skrzyni biegów(brak poprawy).Proszęo poradę co może być przyczyną ww objawów w moim samochodzie(poduszki silnika,wałki wyrównoważające,przeniesienie napędu ...)?Proszę o pomoc,ASO ma dobrą wolę współpracy,ale nie ma wiedzy,a szkoda wymieniać pół samochodu.
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1807
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: wibracje na niskichobrotach

Post autor: marioti »

Po niedawnym zakupie Superba, ja też myślałem, że to jakiś problem, ale identyczny rezonans budy ma kolega w Golfie 2014, z DSG, oraz sąsiad w Passacie (też DSG). Objaw tylko przy przyspieszaniu i właśnie ma związek z ustawieniami skrzyni, która na D, szybko zmienia biegi tak aby obroty były jak najniższe.
A mechanik już chyba z 8 lat temu (przy innym aucie) mówił mi że przyspieszanie na obrotach poniżej 1500 powoduje szybsze zużywanie się dwumasy :)
Szczerze mówiąc najlepszym rozwiązaniem byłoby przeprogramowanie skrzyni, ale tutaj trzeba już głębokiej wiedzy.
Niestety panowie z VW zapomnieli, że 2,0 to silnik 4-cylindrowy i zwykłe ustawienie mechatroniki skrzyni, nie sprawdza się.

Nawiasem mówiąc takiego drżenia zupełnie nie miałem w starym Touaregu, ale tam było V10 ;) i pięknie wyciągał nawet z 900 obrotów.
michalmonika2
Posty: 35
Rejestracja: 27 sty 2014, o 11:26
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Re: wibracje na niskichobrotach

Post autor: michalmonika2 »

Rzeczywiście ja także jeździłem identycznie skonfigurowanym Superbem,ale z większym przebiegiem i zjawisko było nawet bardziej odczuwalne,jednak posiadam swój samochód od nowości i tego problemu początkowo nie było.Wniosek z tego,że coś ulega powolnemu żużyciu i zaczyna wibrować przy bardzo niskich obrotach.Zastanawiam się czy tuning silnika może zmienić w istotny sposób charakterystykę sposobu oddawania mocy,a tym samym pracę skrzyni DSG aby tak nie przeciążać silnika na niskich obrotach?
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1807
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: wibracje na niskichobrotach

Post autor: marioti »

Auto w serii ma 170KM, pojeździlem trochę i zrobiłem program. Teraz mam 194, ale charakterystyka zmiany biegów nie zmieniła się, bo to jest kwestia ustawienia programu skrzyni. Zauważyłem jednak, że jak przyspieszam bardziej dynamicznie ale nie jakoś sportowo to zmienia biegi ok. 1500 obr i wyżej. Ale to nie ma związku z tym lekkim tuningiem sterownika silnika
Ostatnio zmieniony 12 cze 2018, o 23:14 przez marioti, łącznie zmieniany 1 raz.
michalmonika2
Posty: 35
Rejestracja: 27 sty 2014, o 11:26
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Re: wibracje na niskichobrotach

Post autor: michalmonika2 »

Czyli po tuningu silnika jeździ się lepiej,przyjemniej,wibracje są mniej odczuwalne,jednym słowem warto!?
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1807
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: wibracje na niskichobrotach

Post autor: marioti »

Program nie ma tutaj nic do ustawień skrzyni.

Weź spróbuj jeszcze zresetować "potencjometr przyspieszenia" :) czyli "pedał gazu" m.in. przez niego komp uczy się naszego stylu jazdy. Wciskasz pedał w podłogę, przekręcasz kluczyk w stacyjce (nie odpasz silnika), czekasz chyba minutę, wyłączasz stacyjkę, puszczasz pedał. Pomoże raczej na chwilę o ile nie zmienisz stylu jazdy, ale od czegoś trzeba zacząć.
Można też pokusić się o reset ustawień adaptacyjnych skrzyni (przywrócenie do stanu fabrycznego) ale to już trzeba pod kompa podpiąć link
michalmonika2
Posty: 35
Rejestracja: 27 sty 2014, o 11:26
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Re: wibracje na niskichobrotach

Post autor: michalmonika2 »

Witam,niestety niewiele to pomogło(tak naprawdę ,to nie odczułem istotnej różnicy po wykonaniu resetu).Mam jeszcze koncepcję czy przyczyną wibracji i rezonansu przy przechodzeniu przez poszczególne biegi w przedziale 1200-1400 obr/min nie jest zużyty tłumik drgań w kole pasowym napędu osprzętu?
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: wibracje na niskichobrotach

Post autor: leszekmw »

na 99,9% nie.
michalmonika2
Posty: 35
Rejestracja: 27 sty 2014, o 11:26
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Re: wibracje na niskichobrotach

Post autor: michalmonika2 »

Może poduszki silnika,skrzynia DSG....????
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: wibracje na niskichobrotach

Post autor: leszekmw »

jeżeli skrzynia nie jest uszkodzona to jednak zaczął bym od przegubów wewnętrznych. przy dsg nie są za mocne.
michalmonika2
Posty: 35
Rejestracja: 27 sty 2014, o 11:26
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Re: wibracje na niskichobrotach

Post autor: michalmonika2 »

Skrzynia DSG działa bez zastrzeżeń(poza tendencją do jak najszybszej zmiany biegów na wyższe),w jaki sposób zweryfikować stan przegubów wewnętrznych?
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: wibracje na niskichobrotach

Post autor: leszekmw »

Tylko poprzez wymianę. całe szczęście że obydwa sa jednakowe. po prostu kup jeden i wymień.
koszt przegubu w okolicach 300zł.
zaraz zadzwonię do kolegi mechanika może coś podopowie
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: wibracje na niskichobrotach

Post autor: leszekmw »

no kolega niema pomysłów..
może coś z łożyskowaniem wału ?
A opony masz o jednakowym rozmiarze ?
zimówka/lato to samo się dzieje ?
michalmonika2
Posty: 35
Rejestracja: 27 sty 2014, o 11:26
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Re: wibracje na niskichobrotach

Post autor: michalmonika2 »

Dzięki,czytałem trochę na temat uszkodzenia przegubów,objawy podobne,zgłoszę problem w ASO.
Awatar użytkownika
into
Posty: 566
Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Leżajsk

Re: wibracje na niskichobrotach

Post autor: into »

Przy zuzytych przegubach wewnetrznych podczas jazdy pod gorke bedziesz czul drgania.
I'm the man on the silver mountain
ODPOWIEDZ