Mechanizm wycieraczek

Ponkog54
Posty: 23
Rejestracja: 13 lip 2017, o 10:05
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Marcin

Mechanizm wycieraczek

Post autor: Ponkog54 »

Panowie mam problem z wycieraczekami a dokładniej z ich mechanizmem. Zacinaja mi się, ledwo pracują, dojdą do połowy szyby i się zatrzymują.

Zdemontowałem wszystko, przeczysciłem ale dalej nie pracują tak jak powinny. Chcę wymienić na inny mechanizm. Na allegro bardzo mało mechanizmów do superb 2 i teraz pytanie montować ktoś od innego auta? Np Yeti? Octavia?

I np. Czy od wersji angielskiej będą ok?
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1807
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Mechanizm wycieraczek

Post autor: marioti »

w Etka, widzę tylko jeden rodzaj napędu, i ma numer 3T2955601 (numer Bosch 3 398 009 993). I pod tym numerem stosowany był wyłącznie w Sperbie 2
Ale patrząc na zdjęcia mechanizm wygląda identycznie jak 3C2955601 czyli od Passata.

W sieci możesz znaleźć inne numery np. 3T1955623 - ale to jest sam uchwyt silniczka napędu
albo 3T1955023 - to jest z kolei numer dla całości czyli mechanizm razem z silniczkiem.
apm16
Posty: 333
Rejestracja: 18 gru 2011, o 15:45
Samochód: Superb III combi
Silnik: 1.4TSI (150KM)
Aktualnie: 175/310
Imię: Andrzej
Lokalizacja: WWL

Re: Mechanizm wycieraczek

Post autor: apm16 »

Witaj
Miałem to samo - pomogło rozebranie mechanizmu wybicie /duży młotek dobre podparcie/ osi osadzonych w aluminiowych korpusach oczyszczenie wypolerowanie tych osiek i tulejek , posmarowanie i ponowny montaż .
Trzeba uważać na gumki uszczelniające .
Naprawa miała miejsce w trzyletniej SII , po naprawie przez kolejne 5 lat było okey.
Pozdrawiam Andrzej
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1807
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Mechanizm wycieraczek

Post autor: marioti »

Też tak miałem, ale w 12-letnim seacie. Mechanizm oryginał, produkcja rok 2000. Niestety u mnie trzpienie były już zbyt wytarte i pomogła tylko wymiana. Kupiłem zamiennik Vika za 40zł i auto jeździ na nim już 5-lat
Ponkog54
Posty: 23
Rejestracja: 13 lip 2017, o 10:05
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Marcin

Re: Mechanizm wycieraczek

Post autor: Ponkog54 »

Panowie, okazuje się że to sam mechanizm wycieraczek, zapiekł się 1 z trzpieni, Nie można go ruszyć, WD40 uderzenia młotkiem, nic dają. Ostatecznie od uderzeń młotkiem aż uszkodził się gwint, z kolei trzpień naewt nie drgną :shock:
Własnie zamrowiłem nowy mechanizm, przełożę silnik i będzie OK,

Dostępne są zamienniki za 115 złoty.

Dzięki za zainteresowanie,
Siwy
Posty: 1
Rejestracja: 4 sie 2018, o 04:29
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Łukasz

Re: Mechanizm wycieraczek

Post autor: Siwy »

Witam
Jestem w tej samej sytuacji. Zardzewiał, zapiekł się trzpień ramion wycieraczek. Po długiej walce udało mi się wyjąć czpień, oczyścić i przesmarować ale kosztem kondycji całego mechanizmu, tak mocno było zapieczone. I chciałbym wymienić sam mechanizm na nowy. Gdzie udało Ci się znaleźć tak tanio. Ja znalazłem za 199 zł firmy WRCIII, Metzger autoteile za 400 oraz oryginał za 700?
Pozdrawiam
lwlw
Posty: 212
Rejestracja: 11 sie 2018, o 22:28
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: Mechanizm wycieraczek

Post autor: lwlw »

apm16
Posty: 333
Rejestracja: 18 gru 2011, o 15:45
Samochód: Superb III combi
Silnik: 1.4TSI (150KM)
Aktualnie: 175/310
Imię: Andrzej
Lokalizacja: WWL

Re: Mechanizm wycieraczek

Post autor: apm16 »

powinny pasować.
Ja polecał bym wymianę całej metalowej konstrukcji na nową znajdziesz na alledrogo - kiedyś widziałem cena około 70 zł
Opisywałem problem - wynika z rdzy na osiach mechanizmu.
lwlw
Posty: 212
Rejestracja: 11 sie 2018, o 22:28
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: Mechanizm wycieraczek

Post autor: lwlw »

Właśnie kupuję nowy, bo zależy mi na czasie, ale mam pewne obawy - to są jakieś chińskie zamienniki. Normalnie wolę chyba jednak rozebrać, oczyścić i nasmarować używany oryginał.
lwlw
Posty: 212
Rejestracja: 11 sie 2018, o 22:28
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: Mechanizm wycieraczek

Post autor: lwlw »

No i nie pasuje mechanizm 3C1955601 z passata B6. Rozstaw osi ma większy o jakieś 2cm, a jedno mocowanie w innym miejscu. Nie na darmo wszyscy sprzedawcy piszą, że pasuje do superba albo do passata, ale nigdy do obydwu jednocześnie. Najlepsze jest to, że mechanizm do superba jest znacznie droższy.

Tutaj widać różnice, z prawej strony osie pokrywają się.

Obrazek
lwlw
Posty: 212
Rejestracja: 11 sie 2018, o 22:28
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: Mechanizm wycieraczek

Post autor: lwlw »

Update :)
Ten mechanizm https://allegro.pl/oferta/mechanizm-wyc ... 7868340878 nie pasuje, ale da się zrobić "hybrydę" wykorzystując te ośki od nowego mechanizmu :) Mają takie same wymiary. No chyba, że komuś uszkodziło się coś innego, ale w 99% przypadków zapiekają się te osie w tulejach i często próba ich wydobycia kończy się uszkodzeniem.

PS. Jeśli ktoś chciałby założyć mechanizm z linku tak jak jest (OK, nie pasuje, więc powiedzmy do passata) to nie wróżę szczęścia... Nie dość, że w środku zero jakiegokolwiek smaru (kompletnie na sucho złożyli) to jeszcze brak uszczelnień. Oryginalny mechanizm ma o-ring na górze i na dole. Dlatego tak jak pisałem najlepszym rozwiązaniem jest zakup ori używki, rozebranie i nasmarowanie. O ile osie da się wyjąć :) Trzeba nad nimi trochę popracować.
eski
Posty: 25
Rejestracja: 17 maja 2017, o 23:17
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 204
Lokalizacja: Kraków

Re: Mechanizm wycieraczek

Post autor: eski »

Hej ! I jak już się skończyła sprawa z wycieraczkami? U mnie problem ten sam ale usterka gdzie indziej mianowicie maska klapy przód a dokładnie kostka jest walnięta. Mechanik podpiął na krótko i wycieraczki chodzą bez problemu na razie testuje. Też miałem takie same objawy . Troszkę mnie to zdziwiło ale chodzi chyba oto ,że jeśli klapa jest ( nie otwarta) tylko wystarczy ,że ją odblokujesz dźwigienką w kabinie to wycieraczki już świrują i chyba chodzi o sygnał do wycieraczek ,że klapa otwarta i mogą haczyć o karoserie . Cały mechanizm https://czesci.zagielauto.pl/pl/p/Zamek ... rb-II/5688. Pozdrawiam
lwlw
Posty: 212
Rejestracja: 11 sie 2018, o 22:28
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: Mechanizm wycieraczek

Post autor: lwlw »

Nie wiem dlaczego tak zrobili z tą maską - moim zdaniem nie ma możliwości by przy otwartej masce wycieraczki zawadzały o maskę. Ba, sprawdziłem to - przy otwartej masce niejako "zamknąłem" zamek śrubokrętem by oszukać ustrojstwo, następnie włączyłem wycieraczki i nic złego się nie dzieje, pracują normalnie. Gdyby chodziło tylko o wycieraczki, zmostkowałbym ten wyłącznik i tyle:) Ale lepiej mieć informację o otwartej masce.
eski
Posty: 25
Rejestracja: 17 maja 2017, o 23:17
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 204
Lokalizacja: Kraków

Re: Mechanizm wycieraczek

Post autor: eski »

lwlw pisze:Nie wiem dlaczego tak zrobili z tą maską - moim zdaniem nie ma możliwości by przy otwartej masce wycieraczki zawadzały o maskę. Ba, sprawdziłem to - przy otwartej masce niejako "zamknąłem" zamek śrubokrętem by oszukać ustrojstwo, następnie włączyłem wycieraczki i nic złego się nie dzieje, pracują normalnie. Gdyby chodziło tylko o wycieraczki, zmostkowałbym ten wyłącznik i tyle:) Ale lepiej mieć informację o otwartej masce.
Super dzięki za odpowiedź. U mnie niestety mechanizm do podreperowania lub nowy . Fakt podłączył kostkę od maski na krótko i nie dało to efektu ,czasami wycieraczki stoją w pionie lub idą jakby im się nie chciało. ;-)
eski
Posty: 25
Rejestracja: 17 maja 2017, o 23:17
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 204
Lokalizacja: Kraków

Re: Mechanizm wycieraczek

Post autor: eski »

Z maską nie miało chyba nic wspólnego ,mianowicie zostały wymienione wycieraczki na nowe najtańsze jakie są .Stare jak w nazwie stare i przycinało , sprawdziłem diagnostycznie na lepszym urządzeniu i okazało się,że podczas wycierania brały więcej prądu dlatego jest bezpiecznik i się przycinały. Teraz jest lepiej aczkolwiek widzę ,że też minimalnie lewą przytnie . Jak będzie dalej będę opisywał.Pozdrawiam
ODPOWIEDZ