Strona 1 z 4

Wysokie spalanie i wykryte błędy, potrzebna fachowa pomoc

: 20 kwie 2018, o 19:15
autor: azymut38
Witam. Jestem właśnie po diagnostyce auta, zrobiłem ją ponieważ moja Skoda jednak za dużo spala. Poniżej wyniki.
Zwróciłem się z opisem błędów już do 2 warsztatów, jednak powiedzieli mi, że to tylko w ASO, wierzyć mi się nie chce.

a) Jak poradzić sobie z niżej wymienionymi błędami?

b) Czy sygnalizowane usterki mogą mieć wpływ na zwiększone zużycie paliwa?

1. Błąd nr 1: 5177 - zawór regulacyjny ciśnienia paliwa (N276), P2294 00 [032]przerwa , sporadyczny, niepotwierdzony

2. Błąd nr 2: 5244 - czujnik ciśnienia paliwa (G247), P0193 00 [032] zwarcie z plusem , sporadyczny, niepotwierdzony

3. Błąd nr 3: 4629 - przekaźnik zasilający ECM (J271), P068A 00 [032] rozłącza za wcześnie , sporadyczny, niepotwierdzony

Do opisu swojego auta dodam, że turbina założona od wersji 170 km i zrobiony delikatny chip. Komputer zaniża spalanie o średnio 1,5 l/100 km. Żadna ikonka się nie świeci.
Jak wspomniałem jedyny objaw to zwiększone zużycie, np. na trasie 150 km (z czego 50 km ekspresówka), reszta krajówka w remoncie wychodzi 7,6 - 7,8 l/100 km. Po mieście o tej porze roku 11-12 l/100 km.
Pomóżcie z tym proszę. Opiszcie, jeśli dacie radę, na co powinienem zwrócić uwagę serwisantom by nie narazić się na niepotrzebne koszty.
Dziękuję.

P.S. To co udało mi się odnaleźć, to że czujnik ciśnienia paliwa G247 przetwarza wartość ciśnienia paliwa w rozdzielaczu na sygnał napięciowy. Sterownik silnika dostarcza napięcie o wartości 5 V do elementu pomiarowego czujnika G247, gdzie wzrost ciśnienia paliwa wywołuje spadek oporności i podnosi napięcie sygnałowe czujnika. Uszkodzenie czujnik G247 objawia się przejściem silnika w stan awaryjny i wysterowaniem zaworu regulacji ciśnienia paliwa N276 sygnałem o stałej wartości.
Rozdzielacz paliwa z obwodem regulacji wysokiego ciśnienia zawiera czujnik ciśnienia paliwa G247 oraz zawór regulujący ciśnienie paliwa N276. Rozdzielacz zapewnia równomierny podział paliwa między zasobnikami pierwszego i drugiego rzędu cylindrów.
Zawór regulujący ciśnienie paliwa N276 to elektromagnetyczny element sterujący ciśnieniem paliwa w układzie wysokociśnieniowym. Gdy silnik nie jest uruchomiony (zawór nie jest zasilany), to iglica dociskana jest sprężyną do gniazda zaworu, pozwalając na utrzymanie stałego ciśnienia paliwa w zasobniku na pułapie ok. 100 barów. W momencie pracy silnika cewka elektromagnesu zostaje przyciągnięta, wspomagając siłę sprężyny, co wywołuje dodatkowy nacisk iglicy na ciśnienie paliwa znajdujące się w zasobniku. Regulacja ciśnienia polega na zmianie przekroju zaworu sterowanego iglicą, co pozwala dodatkowo wytłumić pulsację ciśnienia paliwa. Nadmiar paliwa (ilustracja) z zaworu N276 kierowany jest do zbiornika paliwa.
Niektóre wpisy na forach sugerują, że błędy tego czujnika G247 mogą wynikać z uszkodzonej pompy wysokiego ciśnienia ale ja się nie znam. Ponadto piszą, że warto zacząć od wymiany filtra paliwa.

Re: Wysokie spalanie i wykryte błędy, potrzebna fachowa pomo

: 21 kwie 2018, o 07:10
autor: kmink
Może też być tak, że błędy jakie Ci się pojawiają nie maja nic wspólnego z większym spalaniem, które może być związane z tuningiem i za bardzo dokoksowanym softem. Rozumiem, że błędy po wykasowaniu wracają? Czy samochód wchodzi w tryb serwisowy? Czy zapala się check engine lub spiralka od świec żarowych?

Re: Wysokie spalanie i wykryte błędy, potrzebna fachowa pomo

: 21 kwie 2018, o 09:32
autor: azymut38
Nie, samochód działa normalnie. Nie świeci się ikona od świec żarowych ani też nie ma przejścia w tryb awaryjny. A co do tuningu, który nie jest dokoksowany - z moich obserwacji wynika, a nie jest to moje pierwsze auto z chipem, że przy normalnej nodze auto spala mniej niż bez softu, a jak ktoś daje w du*ę - to spala więcej niż bez softu. Ja nie mam ciężkiej nogi.
Nie wiem czy błędy wracają po wykasowaniu. Tego mi nie powiedziano....
Na forach czytałem też, że czasami taki błędy wyskakują z powodu jakiejś niedopiętej wtyczki czy uszkodzonego okablowania, a jeden gość w golfie po prostu wymienił tzw. rozdzielacz paliwa i wszystko OK. Napisałem tego posta, bo procedura w ASO będzie typowa: błąd - wymienić element - sprawdzić i tak dalej, nie sądzę, że ktoś będzie się chciał bardziej pochylić nad problemem, którego przyczyna może być banalna.
Co do 3 błędu to rzekomo może być kwestia bezpiecznika albo trzeba będzie wymienić taką kostkę, tzn. ten moduł.

Re: Wysokie spalanie i wykryte błędy, potrzebna fachowa pomo

: 21 kwie 2018, o 10:50
autor: whity
11-12 w mieście to normalne spalanie... wszystko zależy o jakie miasto chodzi... jeEli jedziesz od świateł do świateł czy od korka do korka, to takie spalanie 10-12 litrów jest normalne

Re: Wysokie spalanie i wykryte błędy, potrzebna fachowa pomo

: 21 kwie 2018, o 10:56
autor: kmink
Te błędy, które podałeś wskazują na usterkę elektryczną i z pewnością, gdyby były stałe to by wracały po wykasowaniu i na pewno zapalił by się check engine. Być może to jakieś stare błędy, być może ktoś odpinał jakieś wtyczki itp. Najpierw musisz sprawdzić czy błędy wracają czy nie, czy jest awaria czy jej nie ma, a nie kupować jakieś części bez sprawdzenia.

Re: Wysokie spalanie i wykryte błędy, potrzebna fachowa pomo

: 21 kwie 2018, o 20:56
autor: azymut38
Zacznę więc od sprawdzenia, czy błędy po wykasowaniu wracają.

Re: Wysokie spalanie i wykryte błędy, potrzebna fachowa pomo

: 30 kwie 2018, o 19:42
autor: azymut38
Dobra, błędy wykasowane. Nie wracają. Spalanie dalej za wysokie. Wymieniłem filtr paliwa przy okazji niespodziewanej awarii - wyciek płynu - dziurawa chłodnica DSG. Aż dziw bierze, że przy 100.000 km przebiegu o tak po prostu padła. Nie wiem czy wyciekało na ożebrowaniu czy na tzw. króćcach. Przy okazji wymiany filtra paliwa spec powiedział mi, że mam "mętne" paliwo w układzie. To kolejna rzecz, która mnie wprawiła w zakłopotanie. Od października mam auto i tankuję tylko na Orlenie lub Lotosie, zgłupiałem. Czyżby jakaś pozostałość po zimie?
Zastanawiałem się też nad wtryskiwaczami ale niedawno wymienione przez poprzedniego właściciela, na co mam fakturę. Namierzyłem fachowca od interpretacji logów, może on coś powie. Zastanawiam się jeszcze nad wymianą przepływomierza, a już na pewno muszę wymienić filtr powietrza. Auto na trasie spaliło 7,7 l/100 km, co uważam za zbyt wysoki wynik. Zobaczę jak będzie wyglądać spalanie po wymianie filtra paliwa i filtra powietrza. Jak myślicie - warto wymieniać przepływomierz?? Klasycznych objawów, poza podwyższonym spalaniem, nie ma. Czytałem tu i ówdzie, że przeciętnie przepływomierz wytrzymuje max 120.000 km, moja skoda przekroczyła 105.000. Piszą też, że przepływomierz może nie dawać objawów w systemie (błędy) i po prostu jego wadliwe działanie spowoduje że ECU zapoda uśrednioną mieszankę, czego efektem będzie zwiększone spalanie. A może zacząć tylko od filtra powietrza?

P.S. Znalazłem cenionego speca od analizy danych z silnika. Po wymianie filtra powietrza wybieram się do niego. Napiszę co i jak.

Re: Wysokie spalanie i wykryte błędy, potrzebna fachowa pomo

: 3 maja 2018, o 07:59
autor: jedrek1980
7,7 to duże spalanie biorąc pod uwagę że auto po programie?Jazda trasa to pojęcie względne to były autostrady jazda przez miasta itp.

Re: Wysokie spalanie i wykryte błędy, potrzebna fachowa pomo

: 3 maja 2018, o 21:52
autor: whity
Wymień po auta, bo 7,7 to za duże spalanie :lol:

Re: Wysokie spalanie i wykryte błędy, potrzebna fachowa pomo

: 5 maja 2018, o 17:41
autor: azymut38
Dla mnie to nie jest śmieszne. Jest za dużo. Po 20 maja będę u gościa, który ogarnia logi i robi tzw. indywidualne strojenie, więc może czegoś się dowiem. Inna sprawa, która dopiero mi się teraz skojarzyła, to iż poprzedni właściciel zrobił chiptuning w 2012, zaś w 2017 wymienił wtryskiwacze. I nie robił tego bo padły, tylko jego zdaniem niedomagały, jest zamożnym człowiekiem i ładował w auto konkretne pieniądze, nie oszczędzał na niczym.
Zastanawiam się czy czasem nie powinien wtedy, tj. w 2017, jeszcze raz zapodać program. Ja się na tym nie znam, ale wydaje się logiczne iż program powinien być dostosowany do nowego hardware'u. Stąd też moja zaplanowana wizyta u magika.

Re: Wysokie spalanie i wykryte błędy, potrzebna fachowa pomo

: 6 maja 2018, o 15:51
autor: whity
azymut38 pisze:zaś w 2017 wymienił wtryskiwacze. I nie robił tego bo padły, tylko jego zdaniem niedomagały, jest zamożnym człowiekiem i ładował w auto konkretne pieniądze, nie oszczędzał na niczym.
smieszny jesteś :lol:
„Jest zamożnym człowiekiem”,... i kupił superba 1.8 :lol:

Wymianial wtryskiwacze bo miał taki kaprys :)

A samochodem jezdzil tylko w niedziele do kościoła :)

Re: Wysokie spalanie i wykryte błędy, potrzebna fachowa pomo

: 6 maja 2018, o 17:43
autor: CLO27
:lol: najzamożniejsi wybierają 1.8...nie Łuki. ;) :)

Re: Wysokie spalanie i wykryte błędy, potrzebna fachowa pomo

: 6 maja 2018, o 17:51
autor: azymut38
whity pisze: smieszny jesteś :lol:
„Jest zamożnym człowiekiem”,... i kupił superba 1.8 :lol:

Wymianial wtryskiwacze bo miał taki kaprys :)

A samochodem jezdzil tylko w niedziele do kościoła :)
Auto kupione z Polski, nie od dziadka, lekarza z Reichu. I nie wiem dlaczego piszesz o 1.8....
Nie wiesz też pewnie, że jest to osoba mi znana, ale co Ciebie to interesuje, lepiej od razu robić bekę z czegoś co beką nie jest.
No cóż, może nie jest miarą zamożności kupno auta za 142.000 zł, bo przyznaję szału nie ma, ale nie zmienia to faktu, że są jeszcze ludzie, którzy po prostu dbają
o samochody. Pisząc "zamożny" miałem na myśli to, że nie sztukował chińszczyzny i nie stosował półśrodków. Nie wszyscy bogaci od razu kupują Bentleya, nie wszyscy chcą rzucać się w oczy. Zresztą nie założyłem tego wątku żeby polemizować z Tobą czy jest to śmieszne, czy nie, poproszę o jakieś merytoryczne uwagi a nie słowotok nie wnoszący nic do sprawy.

Re: Wysokie spalanie i wykryte błędy, potrzebna fachowa pomo

: 6 maja 2018, o 18:49
autor: marioti
Mam S-kę od 6-mies. W serii 170KM. Nie udało mi się wykręcić spalania większego niż 8l (mówię o wskazaniach na kompie), aczkolwiek raczej jeżdżę spokojnie. Po programie na 196KM, na trasie komp pokazuje mi nawet 4,8l. Ale licząc średnio, to jest w granicach 6L
Wydaje się zatem, że twoje spalania są za duże.

Dodając jeszcze swoje 3-grosze do całości. Swoją skodzinę mam po prezesie zarządu spółki SOKPOL z Myszkowa. Dla mnie miarą zamożności nie jest to jakim autem jeździ człowiek. Mało tego, znam osobiście człowieka, który ma sporo nieruchomości i czerpie z nich niezłe zyski. Do niedawna jeździł.... Polonezem Atu Plus. Kupił inne, ale twierdzi, że starym poldkiem jeździ mu się najlepiej.

Re: Wysokie spalanie i wykryte błędy, potrzebna fachowa pomo

: 6 maja 2018, o 19:02
autor: Łuki_ssuperb
CLO27 pisze::lol: najzamożniejsi wybierają 1.8...nie Łuki. ;) :)
a No :-) nawet Niemcy A6 1,8 kupujo ;-)