Forum Skoda Superb

Portal mi艂o艣nik贸w i u偶ytkownik贸w Skody Superb
Teraz jest 24 maja 2018, o 18:25

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 51 ]  Przejd藕 na stron臋 1, 2, 3, 4  Nast臋pna strona
Autor Wiadomo艣膰
PostNapisane: 20 kwi 2018, o 19:15 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 15 mar 2018, o 19:15
Posty: 18
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: 201 KM, 410 Nm
Witam. Jestem w艂a艣nie po diagnostyce auta, zrobi艂em j膮 poniewa偶 moja Skoda jednak za du偶o spala. Poni偶ej wyniki.
Zwr贸ci艂em si臋 z opisem b艂臋d贸w ju偶 do 2 warsztat贸w, jednak powiedzieli mi, 偶e to tylko w ASO, wierzy膰 mi si臋 nie chce.

a) Jak poradzi膰 sobie z ni偶ej wymienionymi b艂臋dami?

b) Czy sygnalizowane usterki mog膮 mie膰 wp艂yw na zwi臋kszone zu偶ycie paliwa?

1. B艂膮d nr 1: 5177 - zaw贸r regulacyjny ci艣nienia paliwa (N276), P2294 00 [032]przerwa , sporadyczny, niepotwierdzony

2. B艂膮d nr 2: 5244 - czujnik ci艣nienia paliwa (G247), P0193 00 [032] zwarcie z plusem , sporadyczny, niepotwierdzony

3. B艂膮d nr 3: 4629 - przeka藕nik zasilaj膮cy ECM (J271), P068A 00 [032] roz艂膮cza za wcze艣nie , sporadyczny, niepotwierdzony

Do opisu swojego auta dodam, 偶e turbina za艂o偶ona od wersji 170 km i zrobiony delikatny chip. Komputer zani偶a spalanie o 艣rednio 1,5 l/100 km. 呕adna ikonka si臋 nie 艣wieci.
Jak wspomnia艂em jedyny objaw to zwi臋kszone zu偶ycie, np. na trasie 150 km (z czego 50 km ekspres贸wka), reszta kraj贸wka w remoncie wychodzi 7,6 - 7,8 l/100 km. Po mie艣cie o tej porze roku 11-12 l/100 km.
Pom贸偶cie z tym prosz臋. Opiszcie, je艣li dacie rad臋, na co powinienem zwr贸ci膰 uwag臋 serwisantom by nie narazi膰 si臋 na niepotrzebne koszty.
Dzi臋kuj臋.

P.S. To co uda艂o mi si臋 odnale藕膰, to 偶e czujnik ci艣nienia paliwa G247 przetwarza warto艣膰 ci艣nienia paliwa w rozdzielaczu na sygna艂 napi臋ciowy. Sterownik silnika dostarcza napi臋cie o warto艣ci 5 V do elementu pomiarowego czujnika G247, gdzie wzrost ci艣nienia paliwa wywo艂uje spadek oporno艣ci i podnosi napi臋cie sygna艂owe czujnika. Uszkodzenie czujnik G247 objawia si臋 przej艣ciem silnika w stan awaryjny i wysterowaniem zaworu regulacji ci艣nienia paliwa N276 sygna艂em o sta艂ej warto艣ci.
Rozdzielacz paliwa z obwodem regulacji wysokiego ci艣nienia zawiera czujnik ci艣nienia paliwa G247 oraz zaw贸r reguluj膮cy ci艣nienie paliwa N276. Rozdzielacz zapewnia r贸wnomierny podzia艂 paliwa mi臋dzy zasobnikami pierwszego i drugiego rz臋du cylindr贸w.
Zaw贸r reguluj膮cy ci艣nienie paliwa N276 to elektromagnetyczny element steruj膮cy ci艣nieniem paliwa w uk艂adzie wysokoci艣nieniowym. Gdy silnik nie jest uruchomiony (zaw贸r nie jest zasilany), to iglica dociskana jest spr臋偶yn膮 do gniazda zaworu, pozwalaj膮c na utrzymanie sta艂ego ci艣nienia paliwa w zasobniku na pu艂apie ok. 100 bar贸w. W momencie pracy silnika cewka elektromagnesu zostaje przyci膮gni臋ta, wspomagaj膮c si艂臋 spr臋偶yny, co wywo艂uje dodatkowy nacisk iglicy na ci艣nienie paliwa znajduj膮ce si臋 w zasobniku. Regulacja ci艣nienia polega na zmianie przekroju zaworu sterowanego iglic膮, co pozwala dodatkowo wyt艂umi膰 pulsacj臋 ci艣nienia paliwa. Nadmiar paliwa (ilustracja) z zaworu N276 kierowany jest do zbiornika paliwa.
Niekt贸re wpisy na forach sugeruj膮, 偶e b艂臋dy tego czujnika G247 mog膮 wynika膰 z uszkodzonej pompy wysokiego ci艣nienia ale ja si臋 nie znam. Ponadto pisz膮, 偶e warto zacz膮膰 od wymiany filtra paliwa.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199


G贸ra
PostNapisane: 21 kwi 2018, o 07:10 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Grzesiek
Do艂膮czy艂(a): 14 mar 2018, o 15:10
Posty: 109
Lokalizacja: Pozna艅
Samoch贸d: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Mo偶e te偶 by膰 tak, 偶e b艂臋dy jakie Ci si臋 pojawiaj膮 nie maja nic wsp贸lnego z wi臋kszym spalaniem, kt贸re mo偶e by膰 zwi膮zane z tuningiem i za bardzo dokoksowanym softem. Rozumiem, 偶e b艂臋dy po wykasowaniu wracaj膮? Czy samoch贸d wchodzi w tryb serwisowy? Czy zapala si臋 check engine lub spiralka od 艣wiec 偶arowych?

_________________
www.tuneforce.pl


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 kwi 2018, o 09:32 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 15 mar 2018, o 19:15
Posty: 18
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: 201 KM, 410 Nm
Nie, samoch贸d dzia艂a normalnie. Nie 艣wieci si臋 ikona od 艣wiec 偶arowych ani te偶 nie ma przej艣cia w tryb awaryjny. A co do tuningu, kt贸ry nie jest dokoksowany - z moich obserwacji wynika, a nie jest to moje pierwsze auto z chipem, 偶e przy normalnej nodze auto spala mniej ni偶 bez softu, a jak kto艣 daje w du*臋 - to spala wi臋cej ni偶 bez softu. Ja nie mam ci臋偶kiej nogi.
Nie wiem czy b艂臋dy wracaj膮 po wykasowaniu. Tego mi nie powiedziano....
Na forach czyta艂em te偶, 偶e czasami taki b艂臋dy wyskakuj膮 z powodu jakiej艣 niedopi臋tej wtyczki czy uszkodzonego okablowania, a jeden go艣膰 w golfie po prostu wymieni艂 tzw. rozdzielacz paliwa i wszystko OK. Napisa艂em tego posta, bo procedura w ASO b臋dzie typowa: b艂膮d - wymieni膰 element - sprawdzi膰 i tak dalej, nie s膮dz臋, 偶e kto艣 b臋dzie si臋 chcia艂 bardziej pochyli膰 nad problemem, kt贸rego przyczyna mo偶e by膰 banalna.
Co do 3 b艂臋du to rzekomo mo偶e by膰 kwestia bezpiecznika albo trzeba b臋dzie wymieni膰 tak膮 kostk臋, tzn. ten modu艂.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 kwi 2018, o 10:50 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 23 sty 2015, o 17:53
Posty: 14176
Lokalizacja: MS
Samoch贸d: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
11-12 w mie艣cie to normalne spalanie... wszystko zale偶y o jakie miasto chodzi... jeEli jedziesz od 艣wiate艂 do 艣wiate艂 czy od korka do korka, to takie spalanie 10-12 litr贸w jest normalne

_________________
Nie b贸jcie si臋 by膰 premium.

#stayPremium :)


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 kwi 2018, o 10:56 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Grzesiek
Do艂膮czy艂(a): 14 mar 2018, o 15:10
Posty: 109
Lokalizacja: Pozna艅
Samoch贸d: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Te b艂臋dy, kt贸re poda艂e艣 wskazuj膮 na usterk臋 elektryczn膮 i z pewno艣ci膮, gdyby by艂y sta艂e to by wraca艂y po wykasowaniu i na pewno zapali艂 by si臋 check engine. By膰 mo偶e to jakie艣 stare b艂臋dy, by膰 mo偶e kto艣 odpina艂 jakie艣 wtyczki itp. Najpierw musisz sprawdzi膰 czy b艂臋dy wracaj膮 czy nie, czy jest awaria czy jej nie ma, a nie kupowa膰 jakie艣 cz臋艣ci bez sprawdzenia.

_________________
www.tuneforce.pl


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 kwi 2018, o 20:56 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 15 mar 2018, o 19:15
Posty: 18
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: 201 KM, 410 Nm
Zaczn臋 wi臋c od sprawdzenia, czy b艂臋dy po wykasowaniu wracaj膮.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 kwi 2018, o 19:42 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 15 mar 2018, o 19:15
Posty: 18
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: 201 KM, 410 Nm
Dobra, b艂臋dy wykasowane. Nie wracaj膮. Spalanie dalej za wysokie. Wymieni艂em filtr paliwa przy okazji niespodziewanej awarii - wyciek p艂ynu - dziurawa ch艂odnica DSG. A偶 dziw bierze, 偶e przy 100.000 km przebiegu o tak po prostu pad艂a. Nie wiem czy wycieka艂o na o偶ebrowaniu czy na tzw. kr贸膰cach. Przy okazji wymiany filtra paliwa spec powiedzia艂 mi, 偶e mam "m臋tne" paliwo w uk艂adzie. To kolejna rzecz, kt贸ra mnie wprawi艂a w zak艂opotanie. Od pa藕dziernika mam auto i tankuj臋 tylko na Orlenie lub Lotosie, zg艂upia艂em. Czy偶by jaka艣 pozosta艂o艣膰 po zimie?
Zastanawia艂em si臋 te偶 nad wtryskiwaczami ale niedawno wymienione przez poprzedniego w艂a艣ciciela, na co mam faktur臋. Namierzy艂em fachowca od interpretacji log贸w, mo偶e on co艣 powie. Zastanawiam si臋 jeszcze nad wymian膮 przep艂ywomierza, a ju偶 na pewno musz臋 wymieni膰 filtr powietrza. Auto na trasie spali艂o 7,7 l/100 km, co uwa偶am za zbyt wysoki wynik. Zobacz臋 jak b臋dzie wygl膮da膰 spalanie po wymianie filtra paliwa i filtra powietrza. Jak my艣licie - warto wymienia膰 przep艂ywomierz?? Klasycznych objaw贸w, poza podwy偶szonym spalaniem, nie ma. Czyta艂em tu i 贸wdzie, 偶e przeci臋tnie przep艂ywomierz wytrzymuje max 120.000 km, moja skoda przekroczy艂a 105.000. Pisz膮 te偶, 偶e przep艂ywomierz mo偶e nie dawa膰 objaw贸w w systemie (b艂臋dy) i po prostu jego wadliwe dzia艂anie spowoduje 偶e ECU zapoda u艣rednion膮 mieszank臋, czego efektem b臋dzie zwi臋kszone spalanie. A mo偶e zacz膮膰 tylko od filtra powietrza?

P.S. Znalaz艂em cenionego speca od analizy danych z silnika. Po wymianie filtra powietrza wybieram si臋 do niego. Napisz臋 co i jak.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 maja 2018, o 07:59 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 17 sie 2017, o 19:28
Posty: 172
Lokalizacja: Piotrk贸w Trybunalski
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 205/419 Compsport
7,7 to du偶e spalanie bior膮c pod uwag臋 偶e auto po programie?Jazda trasa to poj臋cie wzgl臋dne to by艂y autostrady jazda przez miasta itp.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 maja 2018, o 21:52 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 23 sty 2015, o 17:53
Posty: 14176
Lokalizacja: MS
Samoch贸d: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Wymie艅 po auta, bo 7,7 to za du偶e spalanie :lol:

_________________
Nie b贸jcie si臋 by膰 premium.

#stayPremium :)


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 maja 2018, o 17:41 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 15 mar 2018, o 19:15
Posty: 18
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: 201 KM, 410 Nm
Dla mnie to nie jest 艣mieszne. Jest za du偶o. Po 20 maja b臋d臋 u go艣cia, kt贸ry ogarnia logi i robi tzw. indywidualne strojenie, wi臋c mo偶e czego艣 si臋 dowiem. Inna sprawa, kt贸ra dopiero mi si臋 teraz skojarzy艂a, to i偶 poprzedni w艂a艣ciciel zrobi艂 chiptuning w 2012, za艣 w 2017 wymieni艂 wtryskiwacze. I nie robi艂 tego bo pad艂y, tylko jego zdaniem niedomaga艂y, jest zamo偶nym cz艂owiekiem i 艂adowa艂 w auto konkretne pieni膮dze, nie oszcz臋dza艂 na niczym.
Zastanawiam si臋 czy czasem nie powinien wtedy, tj. w 2017, jeszcze raz zapoda膰 program. Ja si臋 na tym nie znam, ale wydaje si臋 logiczne i偶 program powinien by膰 dostosowany do nowego hardware'u. St膮d te偶 moja zaplanowana wizyta u magika.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 maja 2018, o 15:51 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 23 sty 2015, o 17:53
Posty: 14176
Lokalizacja: MS
Samoch贸d: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
azymut38 napisa艂(a):
za艣 w 2017 wymieni艂 wtryskiwacze. I nie robi艂 tego bo pad艂y, tylko jego zdaniem niedomaga艂y, jest zamo偶nym cz艂owiekiem i 艂adowa艂 w auto konkretne pieni膮dze, nie oszcz臋dza艂 na niczym.
smieszny jeste艣 :lol:
鈥濲est zamo偶nym cz艂owiekiem鈥,... i kupi艂 superba 1.8 :lol:

Wymianial wtryskiwacze bo mia艂 taki kaprys :)

A samochodem jezdzil tylko w niedziele do ko艣cio艂a :)

_________________
Nie b贸jcie si臋 by膰 premium.

#stayPremium :)


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 maja 2018, o 17:43 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 24 lis 2015, o 00:51
Posty: 8732
Lokalizacja: Nowy Sacz
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAB (152KM)
Aktualnie: 350 KM/435NM
:lol: najzamo偶niejsi wybieraj膮 1.8...nie 艁uki. ;) :)

_________________
SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;) viewtopic.php?f=18&t=7516
SIII 2.0 TDI mn :) viewtopic.php?f=18&t=7431


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 maja 2018, o 17:51 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 15 mar 2018, o 19:15
Posty: 18
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: 201 KM, 410 Nm
whity napisa艂(a):
smieszny jeste艣 :lol:
鈥濲est zamo偶nym cz艂owiekiem鈥,... i kupi艂 superba 1.8 :lol:

Wymianial wtryskiwacze bo mia艂 taki kaprys :)

A samochodem jezdzil tylko w niedziele do ko艣cio艂a :)


Auto kupione z Polski, nie od dziadka, lekarza z Reichu. I nie wiem dlaczego piszesz o 1.8....
Nie wiesz te偶 pewnie, 偶e jest to osoba mi znana, ale co Ciebie to interesuje, lepiej od razu robi膰 bek臋 z czego艣 co bek膮 nie jest.
No c贸偶, mo偶e nie jest miar膮 zamo偶no艣ci kupno auta za 142.000 z艂, bo przyznaj臋 sza艂u nie ma, ale nie zmienia to faktu, 偶e s膮 jeszcze ludzie, kt贸rzy po prostu dbaj膮
o samochody. Pisz膮c "zamo偶ny" mia艂em na my艣li to, 偶e nie sztukowa艂 chi艅szczyzny i nie stosowa艂 p贸艂艣rodk贸w. Nie wszyscy bogaci od razu kupuj膮 Bentleya, nie wszyscy chc膮 rzuca膰 si臋 w oczy. Zreszt膮 nie za艂o偶y艂em tego w膮tku 偶eby polemizowa膰 z Tob膮 czy jest to 艣mieszne, czy nie, poprosz臋 o jakie艣 merytoryczne uwagi a nie s艂owotok nie wnosz膮cy nic do sprawy.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 maja 2018, o 18:49 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 30 gru 2017, o 11:56
Posty: 56
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Mam S-k臋 od 6-mies. W serii 170KM. Nie uda艂o mi si臋 wykr臋ci膰 spalania wi臋kszego ni偶 8l (m贸wi臋 o wskazaniach na kompie), aczkolwiek raczej je偶d偶臋 spokojnie. Po programie na 196KM, na trasie komp pokazuje mi nawet 4,8l. Ale licz膮c 艣rednio, to jest w granicach 6L
Wydaje si臋 zatem, 偶e twoje spalania s膮 za du偶e.

Dodaj膮c jeszcze swoje 3-grosze do ca艂o艣ci. Swoj膮 skodzin臋 mam po prezesie zarz膮du sp贸艂ki SOKPOL z Myszkowa. Dla mnie miar膮 zamo偶no艣ci nie jest to jakim autem je藕dzi cz艂owiek. Ma艂o tego, znam osobi艣cie cz艂owieka, kt贸ry ma sporo nieruchomo艣ci i czerpie z nich niez艂e zyski. Do niedawna je藕dzi艂.... Polonezem Atu Plus. Kupi艂 inne, ale twierdzi, 偶e starym poldkiem je藕dzi mu si臋 najlepiej.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 maja 2018, o 19:02 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 9 gru 2015, o 14:56
Posty: 5325
Lokalizacja: Warszawa
Samoch贸d: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSC (180KM)
Aktualnie: Co by tu pomodzi膰...
CLO27 napisa艂(a):
:lol: najzamo偶niejsi wybieraj膮 1.8...nie 艁uki. ;) :)
a No :-) nawet Niemcy A6 1,8 kupujo ;-)

_________________
Wilki nie przejmuj膮 si臋 tym co s膮dz膮 o nich barany...


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199
Lokalizacja: Polska


G贸ra
Wy艣wietl posty nie starsze ni偶:  Sortuj wg  
Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 51 ]  Przejd藕 na stron臋 1, 2, 3, 4  Nast臋pna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Nie mo偶esz rozpoczyna膰 nowych w膮tk贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w w膮tkach
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne u偶ytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL