Forum Skoda Superb

Portal mi艂o艣nik贸w i u偶ytkownik贸w Skody Superb
Teraz jest 24 wrz 2018, o 14:06

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomo艣膰
PostNapisane: 16 kwi 2018, o 17:06 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 12 sty 2013, o 07:35
Posty: 9
Lokalizacja: woj. lubuskie
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Witam serdecznie (po d艂ugiej przerwie).
Mam nast臋puj膮cy problem, uprzejmie prosz臋 o pomoc:

Przy przebiegu 182 tys. km (2012 r) wymieni艂em w ASO ch艂odniczk臋 EGR. Taka by艂a diagnoza po zapalaniu si臋 kontrolki 艣wiec. Mam wra偶enie, 偶e po wymianie auto straci艂o "wigor" - s艂abiej przyspiesza, ma odczuwalnie mniejsz膮 moc, wi臋ksza turbo dziura - generalnie to nie ten sam samoch贸d.

Przy ka偶dej obs艂udze serwisowej odmawia艂em zmiany softu w zwi膮zku z Dieselgate - auto je藕dzi艂o na starym "dobrym" ;) oprogramowaniu. Zwr贸ci艂em si臋 do ASO z zapytaniem czy przy wymianie ch艂odniczki nie wgrali mi przypadkiem nowego softu lub czy taka wymiana nie wymusza na nich jego zmiany. Twierdz膮, 偶e nie !

My艣l臋, 偶e poprosz臋 ich 偶eby mi to udokumentowali.
Czy jest wiadomo jaka wersja (symbol) softu by艂 przed a jaka po Dieselgate ?
Czy jest mo偶liwe, 偶e sama ch艂odniczka z zaworem EGR po aferze VW jest inna i ona jest powodem spadku mocy ?
B臋d臋 wdzi臋czny za podpowiedzi i wszelkie sugestie.
Pozdrawiam !!


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199
Lokalizacja: Polska


G贸ra
PostNapisane: 17 kwi 2018, o 06:33 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 12 sty 2013, o 07:35
Posty: 9
Lokalizacja: woj. lubuskie
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Nikt z Koleg贸w nie wymienia艂 ch艂odniczki EGR ?


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 kwi 2018, o 13:38 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Piotr
Do艂膮czy艂(a): 8 gru 2013, o 13:10
Posty: 780
Samoch贸d: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Po pierwsze nikt Ci w tej sprawie przez internet nie pomo偶e, bo niezb臋dna jest diagnostyka parametr贸w podczas jazdy.
Przede wszystkim w zakresie silnika (ci艣nienie do艂adowania, dawkowanie, masa powietrza, etc.), ale warto te偶 spojrze膰 na przyk艂ad w ABS/ESP.

Po drugie nie s膮dz臋 偶eby kto艣 zmieni艂 oprogramowanie "po cichu", bo wtedy raczej na pewno dosta艂by艣 certyfikat i bon rabatowy.

Po trzecie kojarzenie ewentualnej aktualizacji 23R6 z utrat膮 dynamiki silnika nie znajduje 偶adnego odbicia w obiektywnych faktach dotycz膮cych tej sprawy, poniewa偶 zmiany strategii wtrysku paliwa i dzia艂ania EGR odbywa si臋 w niskich i 艣rednich zakresach obci膮偶enia silnika, za艣 im bardzie ono wzrasta, tym r贸偶nice sukcesywnie malej膮, a przy obci膮偶eniu maksymalnym wcale nie wyst臋puj膮.

_________________
Pozdrawiam.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 kwi 2018, o 09:56 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 12 sty 2013, o 07:35
Posty: 9
Lokalizacja: woj. lubuskie
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
OK, dzi臋kuj臋.
Oczywi艣cie moje odczucia s膮 subiektywne, nie poparte 偶adnym pomiarem/diagnostyk膮.
My艣la艂em, 偶e mo偶e kto艣 po wymianie ch艂odniczki EGR mia艂 podobne wra偶enie i podzieli si臋 swoimi do艣wiadczeniami. Swojego czasu pojawi艂y si臋 opinie (nie poparte pomiarami ;) ), 偶e auta po aktualizacji trac膮 moc. Maj膮c to w pami臋ci oraz kieruj膮c si臋 swoimi odczuciami z jazdy postanowi艂em otworzy膰 w膮tek.
Serdeczne dzi臋ki za odpowied藕.

Pozdrawiam


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199
Lokalizacja: Polska


G贸ra
Wy艣wietl posty nie starsze ni偶:  Sortuj wg  
Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Nie mo偶esz rozpoczyna膰 nowych w膮tk贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w w膮tkach
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne u偶ytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL