Forum Skoda Superb

Portal mi艂o艣nik贸w i u偶ytkownik贸w Skody Superb
Teraz jest 21 maja 2018, o 02:21

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomo艣膰
PostNapisane: 17 sty 2018, o 19:44 
Offline

Imi臋: Tomek
Do艂膮czy艂(a): 9 sie 2016, o 10:47
Posty: 23
Lokalizacja: wrocek
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Witam,

mam bledy:
P0101 - Przep艂ywomierz powietrza Niewiarygodny sygna艂
Sporadyczna
P0299 - Regulacja ci艣nienia do艂adowania Nieosi膮gni臋ta granica regulacji
Statycznie
P1946 - Sterownik 1 wentylatora ch艂odnicy Uszkodzenie / przerwane zasilanie napi臋ciowe
Sporadyczna
P1951 - Wentylator 2 ch艂odnicy Problemy z poruszaniem / zablokowany
Sporadyczna
P1948 - Sterownik wentylatora ch艂odnicy 2, sterowanie wentylatora Zwarcie
Sporadyczna
P1950 - Wentylator ch艂odnicy Problemy z poruszaniem / zablokowany
Sporadyczna
P1945 - Sterownik wentylatora ch艂odnicy 1, sterowanie wentylatora Zwarcie
Sporadyczna
P0171 - Rz膮d 1, uk艂ad pomiaru paliwa Mieszanka za uboga
Statycznie
P0562 - Zasilanie napi臋ciowe Napi臋cie za niskie
Sporadyczna
P0300 - Rozpoznane nieregularne zap艂ony
Sporadyczna
P0304 - Cylinder 4 Rozpoznane nieregularne zap艂ony
Sporadyczna
P119A - Czujnik ci艣nienia paliwa Nieprawid艂owe dzia艂anie
Statycznie
P3138 - Klapa w kolektorze ss膮cym sterowania strumieniem powietrza R贸偶nica w regulacji
Sporadyczna

Na ja艂owym silnik skacze, auto sie trzesie, ga艣nie jesli temperatura spada do zera lub ponizej zera.
Szukalem jakis wyciekow ale nic nie znalazlem oprocz tych na zdjeciach.
Ktos moze wie gdzie prowadza te weze na zdjeciu?
https://ibb.co/b8n9Gm
https://ibb.co/gFoS2R
https://ibb.co/ejQJ96
https://ibb.co/fL63bm
https://ibb.co/dfbQp6
https://ibb.co/mJC9Gm
https://ibb.co/feHy96
https://ibb.co/k5u0NR
https://ibb.co/ccB3bm
https://ibb.co/dCA72R
https://ibb.co/jkV72R
https://ibb.co/insbwm

Kanal 33 - na postoju jest dodawane okolo 21% paliwa, pojawia sie tez check engine.
Kanal 093 wartosc 3: raz pokazuje -2.7 a raz -5.7 stopni. Obie liczby niby w granicach wiec zakladam ze lancuch zyje.
Kanal 091 wartosci 3 i 4: 34 KW na jalowym - troche duzo :/
141 wartosc 4: cisnienie paliwa na jalowym na poziomie 39 bar - z tego co wiem ma byc miedzy 50 a 150 bar, ktos potwierdzi?

Knock control:
Kanal 026
2.0 V
2.4 V
1.4 V
1.7 V

Output testy wskazuja, ze niedawno pad艂 katalizator. Chyba ta mieszanka go zabi艂a.

Czy dla was ten dzwiek tego silnika jest okej?
[youtube]https://youtu.be/nzN_TYbBzUg[/youtube]

Dzieki!!


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199
Lokalizacja: Polska


G贸ra
PostNapisane: 17 sty 2018, o 21:44 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 26 lut 2010, o 19:58
Posty: 1506
Lokalizacja: Katowice
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
A nie ma zwarcia?
Czy to wszystko si臋 psu艂o z bigem lat

_________________
PANIE W艁ADZO, MA PAN RACJ臉, NIESTETY ZDARZY艁O MI SI臉 PRZEKROCZY膯 PR臉DKO艢膯, ZDAJ臉 SOBIE SPRAW臉 Z TEGO, 呕E BY艁O TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, 呕E NARAZI艁EM INNYCH UCZESTNIK脫W RUCHU NA NIEBEZPIECZE艃STWO ALE ... JECHA艁EM SZYBKO, GDY呕 LUBI臉 ZAPIERDALA膯...


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sty 2018, o 22:04 
Offline

Imi臋: Tomek
Do艂膮czy艂(a): 9 sie 2016, o 10:47
Posty: 23
Lokalizacja: wrocek
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Auto bylo serwisowane w ASO do 2015, potem kupilem je ja. Po roku zaczal sie blad "mieszanki za ubogiej", check engine i bujanie na biegu jalowym oraz zwiekszone spalanie (400-500km na baku, przedtem 600 - jazda na miescie).

Gdzie szukac zwarcia?
Z elektrycznych rzeczy zmierzylem, ze alternator ma poprawne napiecie ladowania (14V), ale ok. 0.3-0.4V gdzies gubi sie na kablach i do akumulatora trafia juz tylko okolo 13.6-7V. Potwierdzil to elektryk ale nie wiem czy isc w tym kierunku.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 sty 2018, o 18:22 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 26 lut 2010, o 19:58
Posty: 1506
Lokalizacja: Katowice
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
1. Spadek napi臋cia na + czy -?
2. Zbyt du偶o tlenu na sondzie i sterownik wzbogaca, sonda, nieszczelno艣ci wydechu
3. P119A - czujnik, lejacy wtrysk, pompa wysokoci艣nieniowa, uszczelniach w pompie, wi膮zka,,, o brudnym filtrze paliwa nie pisz臋 bo wiadomo 偶e si臋 go wymienia co 30tys/2 lata

_________________
PANIE W艁ADZO, MA PAN RACJ臉, NIESTETY ZDARZY艁O MI SI臉 PRZEKROCZY膯 PR臉DKO艢膯, ZDAJ臉 SOBIE SPRAW臉 Z TEGO, 呕E BY艁O TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, 呕E NARAZI艁EM INNYCH UCZESTNIK脫W RUCHU NA NIEBEZPIECZE艃STWO ALE ... JECHA艁EM SZYBKO, GDY呕 LUBI臉 ZAPIERDALA膯...


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 sty 2018, o 23:44 
Offline

Imi臋: Tomek
Do艂膮czy艂(a): 9 sie 2016, o 10:47
Posty: 23
Lokalizacja: wrocek
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
1. jesli dobrze rozumiem pytanie to: spadek rozumiany jako: na alternatorze jest 14v a na akumulatorze pomeidzy + a i jest 13.6-7V
2. zgadza sie. nieszczelnosci w wydechu sprawdzalem dzisiaj na stacji nic nie zobaczylismy zeby co艣 lecia艂o. moze s膮 jakies mikro nieszczelnosci gdzies np. na tzw "rear main seal" jakiejs uszczelsce laczacej wydech z silnikiem chyba.
3. wymienilem na poczatek czujnik G247 tzw 'high fuel pressure sensor' na nowy z ASO (270zl bodaj) i zaadoptowalem przpustnice potym ale nic sie ne zmienilo.
3a. pompa - trzyma minimum 40 bar na postoju, podczas przyspieszania daje do ok. 110 barow.
pojechalem w niemczech z mechanikiem na diagnostyke pompy. dla mi to lapy narzedzie bosha ktore zczytywalo dane z pompy i rysyowalo wykres cisnienia w relacji do czasu. mechanior prowadzil fure na autobahnie. obserwowalismy gwatlowne spadki cisnienia.
na wykresie nie bylo widac zadnych sytuacji aby nagle by艂 gwaltowny spadek cisnienia na wykresie => mechanik nie wini pompy.
3b. lejacy wtrysk - mozliwe, albo zapchany nagarem. pojade do goscia co robi testy tryskow niech mi powie jak jest.
3c. jaka wi膮zka?

Obecnie ide zrobic:
- Liuqy Moly Engine Flush i wymiana oleju na LM 5w30
- czyszczenie carbonu z przepustnicy i zawor贸w
- sprawdzenie wtryskiwaczy
- polece sprayem/butanem po kablach i zobaczy czy ma to wplyw na wzrost obrotow silnika, jak tak to znajde leak

U Ciebie (widze ze tez masz BZB) nic takiego sie nie dzieje? moge zapytac jaki przebieg? polecasz jechac na hamownie?


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 sty 2018, o 11:41 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 26 lut 2010, o 19:58
Posty: 1506
Lokalizacja: Katowice
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lepiej 2662 pro liquy flush LM i potem LM Synthoil 0W-30.
Objawy i b艂臋dy wskazuj膮 na uszkodzon膮 pomp臋, uszczelniacze w niej. BZB powinien przejecha膰 250-350tys km, na hamownie to jak uk艂ad wtryskowy b臋dzie sprawny.

_________________
PANIE W艁ADZO, MA PAN RACJ臉, NIESTETY ZDARZY艁O MI SI臉 PRZEKROCZY膯 PR臉DKO艢膯, ZDAJ臉 SOBIE SPRAW臉 Z TEGO, 呕E BY艁O TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, 呕E NARAZI艁EM INNYCH UCZESTNIK脫W RUCHU NA NIEBEZPIECZE艃STWO ALE ... JECHA艁EM SZYBKO, GDY呕 LUBI臉 ZAPIERDALA膯...


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 sty 2018, o 23:26 
Offline

Imi臋: Tomek
Do艂膮czy艂(a): 9 sie 2016, o 10:47
Posty: 23
Lokalizacja: wrocek
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Hehe no to moj BZB ma przejechane 299 ;]

Tak, mowiac LM Engine Fulsh mialem na mysli tego pro. Stoi na polce i czeka.

Dzisiaj polecialem samostartem po calym silniku i nigdzie nie wzrosly obroty.. rurki i PCV w takim razie nie puszczaja lewego powietrza.

Pochyle sie nad tym tematem uszkodzonej pompy wysokiego cisnienia. Diagnozujac VCDSem cisnienie jest na przyzwoitym poziomie w pelnym zakresie obrotow.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199
Lokalizacja: Polska


G贸ra
Wy艣wietl posty nie starsze ni偶:  Sortuj wg  
Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Nie mo偶esz rozpoczyna膰 nowych w膮tk贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w w膮tkach
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne u偶ytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL