Skąd wziąć 25A sterowane z kluczyka.

Nagłośnienie, nawigacje, radia CB, telefony.
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Skąd wziąć 25A sterowane z kluczyka.

Post autor: dato »

Nie podpinam się pod drugi wątek, bo problem szerszy.

Powiedzcie, jak się w S2 podpiąć, żeby wziąć 12V, sterowane z kluczyka, ale obciążalne na 25A bez wysadzania firmowych bezpieczników i palenia przewodów. Na logikę to bezpośrednio z akumulatora i z dodatkowym bezpiecznikiem, ok, ale jak zrobić sterowanie i przekaźnik z can ???

Piszę na priv: http://superbclub.pl/viewtopic.php?p=16232#p16232" onclick="window.open(this.href);return false;
i piszę do Miśka - chyba też miałeś ten problem w swoim audio, pomóż...

Poproszę w miarę łopatologicznie...

Oczywiście zakładam mozliwość, że za pół roku będę musiał zmienić akumulator na pojemniejszy, pytam jak to na ten moment sensownie rozwiązać...
Awatar użytkownika
gsh
Posty: 242
Rejestracja: 27 lut 2011, o 12:52
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Lokalizacja: Bytom

Re: Skąd wziąć 25A sterowane z kluczyka.

Post autor: gsh »

Można zapytać po co Ci pojemniejszy aku ? Robisz coś z mocniejszym uderzeniem i masz większe zapotrzebowanie?
Daj znać co się dowiedziałeś od zapco o sterowaniu +12 z can.
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Skąd wziąć 25A sterowane z kluczyka.

Post autor: dato »

Dam znać oczywiście.

Nie wiem, czy będę potrzebował mocniejszy aku, domyślam się, że może być docelowo potrzebny - wyjdzie w trakcie użytkowania :). Nie, nie bawię się w super audio, ale mam inne potrzeby, chcę w schowku w bagażniku mieć zasilanie na max 25A poboru, a jednocześnie chciałbym pozostawić możliwość włączenia dziecku do laptopa przetwornicy w zapalniczkę w środku.
Awatar użytkownika
gsh
Posty: 242
Rejestracja: 27 lut 2011, o 12:52
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Lokalizacja: Bytom

Re: Skąd wziąć 25A sterowane z kluczyka.

Post autor: gsh »

Czyli potrzebujesz się wpiąć czymś co ma ok. 300W poboru. Nie wiem jakie przewody mamy w SII prowadzone do gniazd zapalniczek ale obciążanie ich na stałe takim prądem jest trochę ryzykowne. Z tyłu chyba nie mamy w co się wpiąć co było by prowadzone grubszymi przewodami, poza światłami, zapalniczką, elektryką klapy nie ma tam nic innego. Myślę że bez ciągnięcia przewodów od aku się nie obędzie. Nie jest to specjalnie skomplikowane i drogie rozwiązanie ( w 100-150zł się zmieścisz ), a sterowanie załatwić sobie możesz jak sam pisałeś za pomocą przekaźnika wysterowanego z czegokolwiek co jest zasilane po kluczyku.

Poniżej tabelka ułatwiająca dobór przewodów :

Obrazek


Co Ty tam chcesz wpiąć ? Przecież laptop nie ma takiego poboru, lodówka samochodowa też nie.... ale to już nie moja sprawa :) Chyba że zawodowo masz jakiś sprzęt który wykorzystujesz w terenie i trzeba go jakoś zasilić, ale to aku tez nie ma sensu zmieniać byle by pamiętać o nie użytkowaniu tego urządzenia na wyłączonym silniku ( ja już raz zajechałem aku przy testowaniu sprzęty audio ).
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Skąd wziąć 25A sterowane z kluczyka.

Post autor: dato »

Tak, dokładnie - wpadłem na to, żeby pociągnąć bezpośrednio z aku bo gdzieś wyczytałem, że wszystkie zapalniczki mają 2 zabezpieczenia i to trudno dostępne. Zapalniczki chciałbym zostawić na standardowe pierdoły, jakąś przetwornicę do laptopa czy innego odtwarzacza, whatever.

W schowku w bagażniku montuję CB, ale to pierdoła (2-3A), może dołożę mu wzmacniacz (to już niebagatelne ~10A przy nadawaniu), chcę też mieć tam na stałe przetwornicę o pełnej sinusoidzie i pełnym 300W. Nie będzie to stale wykorzystywane na max, ale bywają sytuacje, gdzie po drodze chciałbym sobie podładowac np aku od dużych lamp foto - jest to moje wieloletnie hobby, jako semi-pro czasem jeżdżę na sesje, a jak jest ich więcej to zawsze jest niedoczas...

Teraz kombinuję tylko jak to wysterowac z auta - nie chce mi się tego za każdym razem wyłączać. Ma chodzić przy załączonej stacyjce i wyłączać się wraz z wyjęciem kluczyka.
Co do kabla to mam nadzieję, że 2x2,5 linka tu wystarczy, jeszcze pogadam z elektrykiem, z Twojej tabelki nie wynika, czy te średnice są liczone pod 12V stałe, czy 220V zmienne...

Liczę na info odnośnie przekaźnika i sterowania z CAN, ale póki co nie dostałem tu odpowiedzi...
Ostatnio zmieniony 11 mar 2012, o 23:47 przez dato, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
gsh
Posty: 242
Rejestracja: 27 lut 2011, o 12:52
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Lokalizacja: Bytom

Re: Skąd wziąć 25A sterowane z kluczyka.

Post autor: gsh »

12V - tabela pod car audio, ale bez różnicy moc to moc.

Ja właśnie ostro walczę ze sobą i zastanawiam się czy brać wzmacniacz który w 4ohm'ach ma 1,1kW, a przy 1ohm'ie 2kW - to dopiero są obciążenia, więc 300W to mały pikuś :)

Kurde witam kolegę foto hobby'ste ! Ja od zeszłego roku wkręciłem się w strobing ( sb900 + 3 chińczyki YN na razie ) i jakaś mocniejsza plenerówka też by się przydała.

Co do wzmacniacza do CB to kolega zasila wraz z CB ze gniazda zapalniczki i żadnych problemów nie ma.
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Skąd wziąć 25A sterowane z kluczyka.

Post autor: dato »

gsh pisze:12V - tabela pod car audio, ale bez różnicy moc to moc.

Ja właśnie ostro walczę ze sobą i zastanawiam się czy brać wzmacniacz który w 4ohm'ach ma 1,1kW, a przy 1ohm'ie 2kW - to dopiero są obciążenia, więc 300W to mały pikuś :)

Kurde witam kolegę foto hobby'ste ! Ja od zeszłego roku wkręciłem się w strobing ( sb900 + 3 chińczyki YN na razie ) i jakaś mocniejsza plenerówka też by się przydała.

Co do wzmacniacza do CB to kolega zasila wraz z CB ze gniazda zapalniczki i żadnych problemów nie ma.
"Kolega" lubi mieć problem rozwiązany, a nie kombinować gdzieś na łące jak się do bezpieczników od zapalniczek dobrać ;)
Autko jak mi zjedzie to i tak z tydzień będzie stało czekając na zapięcie papierologii i jestem umówiony, że mi elektryk w ASO po godzinach pociągnie to, co jasno i dokładnie wytłumaczę jak ma być pociągnięte. Wyjadę i podjadę gdziekolwiek na dostrojenie anteny, a potem przez 4 lata nie będę musiał (mam nadzieję) dotykać bo temat będzie od strzału ogarnięty. Tak lubię.

To jak widać mam prostsze potrzeby, a Ty się przyznaj, że audio będzie Ci służyć do rozladzania szyb w zimie :) bo jeździć to się z takim wygwizdem nie da…
Schowek lewy chcę przeznaczyć na dokładaną elektronikę, tak czy siak będę tam potrzebował osobnego zasilania więc zapalniczki zostawię na dodatkowe urządzenia / awaryjne sytuacje i nie będę się stresował, czy oryginalne korki wytrzymają…

Z Twojej tabeli wynika, że kable min. 2x6 powinienem ciągnąć… Grubo cholera !
Jeszcze nie do końca pamiętam (chyba tą „fizykę” w barze piwnym spędziłem, a szkoda) jak przeliczyć Waty przy 220V na Ampery poboru 12V przed przetwornicą… Masz gdzieś pod ręką i taką tabelkę ?

Pozdrawiam, dzięki za tabelkę, dała mi do myślenia…

PS Strobo fajna zabawa ;), można się nieźle kreatywnością wykazać, a czym z N się posługujesz ?
Awatar użytkownika
gsh
Posty: 242
Rejestracja: 27 lut 2011, o 12:52
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Lokalizacja: Bytom

Re: Skąd wziąć 25A sterowane z kluczyka.

Post autor: gsh »

gsh pisze:a czym z N się posługujesz
fx + stałki
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Skąd wziąć 25A sterowane z kluczyka.

Post autor: dato »

No to już prawie mam rozwiązanie. I pikne jest. Zakupiłem za namową znajomego mechanika przekaźnik halogenów w polonezie ;) cud-miód, na 30A, z podstawką, zrobi to, co potrzebuję. Teraz tylko pytanie skąd wziąć +sterujący w stacyjce - możecie któryś konkretny kabelek wskazać, który da sygnał przy załączaniu stacyjki, a nie spowoduje błędów w komputerze ? Obciążenie będzie minimalne, tyle co załączyć przekaźnik...

Macie sugestie ?

EDIT: 22,50 mnie to cudo kosztowało :)))
User019
Posty: 114
Rejestracja: 16 sty 2012, o 22:13
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Aktualnie: 171
Lokalizacja: Warszawa

Re: Skąd wziąć 25A sterowane z kluczyka.

Post autor: User019 »

Dosyć drogo, bo taki przekaźnik kosztuje 4PLN i podstawka 3PLN. Ale to szczegół. Sygnał po stacyjnce możesz pobrać np z kostki iso radia, w Superb1 np też z podgrzewanych przednich spryskiwaczy (zasilanie jest tam po stacyjce). W Superb1 z szyny 75X przy bezpiecznikach. Ale Superb2 to zupełnie inny samochod, więc najpewniej z Iso lub dysz (jeśli są podgrzewane)
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Skąd wziąć 25A sterowane z kluczyka.

Post autor: dato »

Może i drogo, bo z budki na rogu przy zaprzyjaźnionym ASO. Ale i tak tanio w porównaniu do innych opcji ;). Za info co do sygnału dzięki, podpowiem elektrykowi - auto ma przyjechać pod koniec tygodnia :).

Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ