12 V z kluczyka

Nagłośnienie, nawigacje, radia CB, telefony.
Awatar użytkownika
AdamK
Posty: 247
Rejestracja: 29 sty 2011, o 09:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 216KM/314Nm
Imię: Adam
Lokalizacja: TarnoVWskie Góry

12 V z kluczyka

Post autor: AdamK »

Podpowiedzcie Panowie skąd wziąć 12V z ISO po przekręceniu kluczyka?
Dokładnie chodzi mi o podłączenie zewnętrznego wzmacniacza pod Bolero, a w kostce ISO jest tylko 12V na stałe.
Skończyły mi się już pomysły, a na dodatek przy demontażu radia odpiąłem wtyczkę od airbaga i teraz wywala mi błąd poduszek.
Muszę skasować błąd. :evil:
SII Elegance 1.8TSI czarny
New Beetle 1.9 TDI 125KM CHIP
Awatar użytkownika
gsh
Posty: 242
Rejestracja: 27 lut 2011, o 12:52
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Lokalizacja: Bytom

Re: 12 V z kluczyka

Post autor: gsh »

Witaj w klubie. Ja z uwagi na mała ilość czasu ostatnio odpuściłem trochę zabawę z audio,a m.in. mam podobny problem co Ty. Nie chodzi może o sterowanie wzmacniacza ale o sterowanie niefabrycznej jednostki Pioneer'a. Jak miałem Bolero to wzmacniacz sterowałem z plusa wyciągniętego ze skrzynki z bezpiecznikami która masz po lewej stronie deski i zrobiłem sobie mały wyłącznik ukryty w schowku po lewej stronie obok bezpieczników. Nie pamiętam teraz w który styk się wpiąłem.
Ogólnie z tego co samemu udało mi się dowiedzieć to ten dodatkowy PLUS do sterowania idzie do Bolero po CAN'ie, czyli CAN daje sygnał do włączania i wyłączania zasilania radia - tak jak w normalnym przypadku właśnie ten dodatkowy PLUSik do sterowania. Są takie przejściówki z CAN na allegro chociaż nie do końca takie jakiej ja potrzebuję.
Tobie pozostaje albo z zapalniczki pociągnąć albo tak jak ja zrobiłem, czyli dodatkowy wyłącznik ukryty gdzieś, bo z Bolero tego nie wysterujesz.
Awatar użytkownika
AdamK
Posty: 247
Rejestracja: 29 sty 2011, o 09:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 216KM/314Nm
Imię: Adam
Lokalizacja: TarnoVWskie Góry

Re: 12 V z kluczyka

Post autor: AdamK »

gshz zapalniczki jest stałe 12V.
Daj nr tel. na priva to pogadamy, a być może się spotkamy. Mamy blisko.
Po CANie się boję, bo jeszcze sam się tam nie bawiłem, w normalnych szynach zawsze miałem wzmaki i sub...
SII Elegance 1.8TSI czarny
New Beetle 1.9 TDI 125KM CHIP
Awatar użytkownika
AdamK
Posty: 247
Rejestracja: 29 sty 2011, o 09:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 216KM/314Nm
Imię: Adam
Lokalizacja: TarnoVWskie Góry

Re: 12 V z kluczyka

Post autor: AdamK »

Dziś podłączyłem wzmachol i jedyną opcją na 12V z kluczyka jest pociągnięcie przewodu ze skrzynki bezpiecznikowej. Wziąłem go z pustego gniazda podgrzewania przedniej szyby, które u mnie nie występuje.
SII Elegance 1.8TSI czarny
New Beetle 1.9 TDI 125KM CHIP
Arci9
Posty: 541
Rejestracja: 4 cze 2010, o 13:48
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Artur
Lokalizacja: WND
Kontakt:

Re: 12 V z kluczyka

Post autor: Arci9 »

a w kości ISO nie ma w skodzinkach sterowania elektryczną anteną?
wydaje mi się, że jakiś "plusik po kluczyku" musi być, bo nawet podłączając chińczyka dokupywałem separator podwójny i musiał mieć prąd,wiec gdzieś sie wpinałem...
gospodarstwo agroturystyczne

http://kasztelania.cba.pl/
Awatar użytkownika
AdamK
Posty: 247
Rejestracja: 29 sty 2011, o 09:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 216KM/314Nm
Imię: Adam
Lokalizacja: TarnoVWskie Góry

Re: 12 V z kluczyka

Post autor: AdamK »

Remote nie ma.
SII Elegance 1.8TSI czarny
New Beetle 1.9 TDI 125KM CHIP
Awatar użytkownika
gsh
Posty: 242
Rejestracja: 27 lut 2011, o 12:52
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Lokalizacja: Bytom

Re: 12 V z kluczyka

Post autor: gsh »

To masz tak jak ja teraz mam +12V z kluczyka, ale dupiato brzydko to mówiąc działa bo w momencie przekręcenia kluczyka przy wyłączaniu auta od razu wyłącza się sprzęt. Wkurzające jest to mocno, ja musze jakoś dojść do wysterowania +12V tak żeby wyłączało się dopiero przykładowo po wyjściu z auta i zgrało się z wygaszeniem świateł.
Awatar użytkownika
AdamK
Posty: 247
Rejestracja: 29 sty 2011, o 09:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 216KM/314Nm
Imię: Adam
Lokalizacja: TarnoVWskie Góry

Re: 12 V z kluczyka

Post autor: AdamK »

Mam to samo.
SII Elegance 1.8TSI czarny
New Beetle 1.9 TDI 125KM CHIP
custom86
Posty: 23
Rejestracja: 30 mar 2011, o 19:21
Samochód: Superb I
Silnik: 2.5TDI V6 AYM (155KM)
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawa

Re: 12 V z kluczyka

Post autor: custom86 »

Sytuacja wygląda następująco... Jeśli macie fabryczne radio i chcecie wysterować wzmak można to zrobić przekaźnikiem (profesjonalny przygotowany do tego celu moduł ok. 30zł) dopięty do wyjścia na głośnik podaje stały plus kiedy pojawia się cokolwiek na wyjściu głośnika. Jeśli radio jest niefabryczne można zrobić to samo lub jeśli macie sterowanie w kierownicy moduł CAN za 240zł obsługujący przycski w kierownicy i przy okazji podający plusa po CAN'ie... Mod€ł ten niestety nie działa na wyświetlacz między zegarami, taki który działa 100% występuje tylko pod ALPINE (400-500zł) lub w radiach dedykowanych do s2
Arci9
Posty: 541
Rejestracja: 4 cze 2010, o 13:48
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Artur
Lokalizacja: WND
Kontakt:

Re: 12 V z kluczyka

Post autor: Arci9 »

z ciekawostek: mam peugota firmowego i ma "+", jeden cały czas daje prąd a drugi tylko wtedy kiedy ...włączymy światła.Więc, teoretycznie tylko wtedy gra radio....
gospodarstwo agroturystyczne

http://kasztelania.cba.pl/
custom86
Posty: 23
Rejestracja: 30 mar 2011, o 19:21
Samochód: Superb I
Silnik: 2.5TDI V6 AYM (155KM)
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawa

Re: 12 V z kluczyka

Post autor: custom86 »

Co do ciekawostki z peugeota: Ten plus to illuminacja do włączania podświetlenia fabrycznego radia po włączeniu świateł, większość niefabrycznych radii też ma możliwość podłączenia tego ale działa wtedy jako przygaszenie podświetlenia celem nieoślepiania :)
Arci9
Posty: 541
Rejestracja: 4 cze 2010, o 13:48
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Artur
Lokalizacja: WND
Kontakt:

Re: 12 V z kluczyka

Post autor: Arci9 »

custom86, też na to wpadłem, tylko pytanie gdzie jest drugi + , żeby radio miało podtrzymanie pamięci i grało?
gospodarstwo agroturystyczne

http://kasztelania.cba.pl/
custom86
Posty: 23
Rejestracja: 30 mar 2011, o 19:21
Samochód: Superb I
Silnik: 2.5TDI V6 AYM (155KM)
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawa

Re: 12 V z kluczyka

Post autor: custom86 »

Nie ma stałego?? Napisałeś wcześniej, że jeden jest stały a drugi po światłach... Stały być musi, może nie być tylko kluczykowego bo jest po can'ie...
Arci9
Posty: 541
Rejestracja: 4 cze 2010, o 13:48
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Artur
Lokalizacja: WND
Kontakt:

Re: 12 V z kluczyka

Post autor: Arci9 »

no stały jeden jest, więc albo radio ma pamięć (i wtedy nie gra, no chyba że światła włączę) albo nie ma pamięci i radio gra.
custom86 pisze: Stały być musi, może nie być tylko kluczykowego bo jest po can'ie...
Czyli jak podłączyć, żeby radio grało najlepiej bez kluczyka i bez konieczności wł. swiateł?
gospodarstwo agroturystyczne

http://kasztelania.cba.pl/
Awatar użytkownika
gsh
Posty: 242
Rejestracja: 27 lut 2011, o 12:52
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Lokalizacja: Bytom

Re: 12 V z kluczyka

Post autor: gsh »

Mam ostatnio ciągły niedobór czasu więc sprawdzić nie mogę, ale wstępnie udało mi sie dowiedzieć że PLUS do sterowania można pociągnąć od podświetlania schowka po stronie pasażera - przestaje działać jak zamkniemy auto z pilota.
Jak ktoś jest w stanie to proszę sprawdzić - trzeba otworzyć schowek, tak żeby włączyło sie podświetlanie, zamknąć auto pilotem i obserwować czy zgaśnie po chwili lampka, jak tak to jesteśmy w domu :)
ODPOWIEDZ