Samodzielny montaż nagłośnienia i wygłuszanie S2

Nagłośnienie, nawigacje, radia CB, telefony.
Awatar użytkownika
gsh
Posty: 242
Rejestracja: 27 lut 2011, o 12:52
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Lokalizacja: Bytom

Re: Samodzielny montaż nagłośnienia i wygłuszanie S2

Post autor: gsh »

Dzisiaj dostałem wycenę. Z uwagi na foliowanie już wszystkich szyb w moim SII i dachu w Fabii dostałem zniżkę i oklejenie wszystkich srebrnych plastików w środku ( 4x drzwi + plastiki na desce rozdzielczej ) będzie kosztowało 320zł.

Dzisiaj z uwagi na małą ilość czasu pokryty tylko został karbonową folią dach Fabii :

Obrazek

Obrazek

Tylna lotka zostanie również pokryta folią, będzie to jakby przedłużenie dachu czyli krawędzie lotki nie będą oklejone, folia pójdzie tylko środkiem na równi z dachem.

Obrazek

Razem z lotką zostaną w Fabii również oklejone lusterka.

A tutaj wziąłem kawałek folii i przykleiłem byle jak u siebie w SII żeby zobaczyć jak to komponuje się we wnętrzu. Mi się podoba, ale to kwestia gustu. Na pewno umówię się na klejenie wnętrza, tym bardziej że pod firmą która zajmuje się oklejaniem stało BMW które chwilę wcześniej skończyli w środku oklejać folią karbonową i wyglądało to super.

Niestety ale słońce waliło, zdjęcie robiłem telefonem no i wszystko się błyszczy mocno ale folia taka błyszcząca nie jest w rzeczywistości!

Obrazek
Awatar użytkownika
AdamK
Posty: 247
Rejestracja: 29 sty 2011, o 09:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 216KM/314Nm
Imię: Adam
Lokalizacja: TarnoVWskie Góry

Re: Samodzielny montaż nagłośnienia i wygłuszanie S2

Post autor: AdamK »

gsh gdzie oklejałeś auto, bo ja u gościa obok praktikera na Stroszku. Zastanawiam się nad chromami na zewnątrz.
SII Elegance 1.8TSI czarny
New Beetle 1.9 TDI 125KM CHIP
Awatar użytkownika
Krzysiek
Posty: 496
Rejestracja: 8 maja 2010, o 12:10
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 199,8 KM i 407,1 Nm
Imię: jak w nicku
Lokalizacja: Warszawa w tygodniu, weekendy Olsztyn
Kontakt:

Re: Samodzielny montaż nagłośnienia i wygłuszanie S2

Post autor: Krzysiek »

Bardzo ładny efekt.
http://www.slo.com.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
gsh
Posty: 242
Rejestracja: 27 lut 2011, o 12:52
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Lokalizacja: Bytom

Re: Samodzielny montaż nagłośnienia i wygłuszanie S2

Post autor: gsh »

Myślę że nie będzie to traktowane jako reklama ale informacja :)

http://ciemne-szyby.pl/kontakt.php

AdamK mieli też oklejać w jakimś aucie ostatnio chromy na zewnątrz ale chyba czasowo za jednym razem się nie wyrobili i końcowo jeszcze tego nie zrobili. Rozmawiałem tam z nimi ( bardzo fajni ludzie ) co by można pooklejać i w zasadzie chyba wszystko, kwestia czasu i pieniędzy. Ja myślałem u siebie nad oklejeniem chromu klapy silnika ( ten przy znaczku Skody ) ale ostatecznie oddam go do lakierowania na kolor auta czyli czarny - coś tak jak ma Misiektt tylko znaczek Skody może dam do oklejenia karbonem.
Awatar użytkownika
+ SUPERboska +
Posty: 173
Rejestracja: 24 sie 2011, o 14:16
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Dominik
Lokalizacja: wielkopolska
Kontakt:

Re: Samodzielny montaż nagłośnienia i wygłuszanie S2

Post autor: + SUPERboska + »

gsh prosimy o zdjęcia wnętrza SII w karbonie :)
Obrazek
bullet
Posty: 12
Rejestracja: 16 lis 2011, o 16:59
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: bylo 183 w pasku BMR
Lokalizacja: wrocLOVE

Re: Samodzielny montaż nagłośnienia i wygłuszanie S2

Post autor: bullet »

dawaj fotki- jak to wyszlo bardzo jestem ciekaw
Awatar użytkownika
gsh
Posty: 242
Rejestracja: 27 lut 2011, o 12:52
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Lokalizacja: Bytom

Re: Samodzielny montaż nagłośnienia i wygłuszanie S2

Post autor: gsh »

viewtopic.php?f=8&t=1140" onclick="window.open(this.href);return false;

Panowie 5 tydzień walki o auto, więc nawet nie miałem możliwości oklejenia.... wszystko się posypało z oklejaniem, car audio, poumawiane miałem terminy na robote i wszystko szlag trafił...
Casa
Posty: 108
Rejestracja: 25 cze 2011, o 22:11
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 1.6TDI (120KM)
Imię: Artur
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Samodzielny montaż nagłośnienia i wygłuszanie S2

Post autor: Casa »

Wtrącę się, samo wygłuszanie auta w jakikolwiek sposób narusza gwarancję?
Awatar użytkownika
gsh
Posty: 242
Rejestracja: 27 lut 2011, o 12:52
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Lokalizacja: Bytom

Re: Samodzielny montaż nagłośnienia i wygłuszanie S2

Post autor: gsh »

Z pewnością możesz mieć kłopot przy drzwiach, ponieważ ingerujesz w elektrykę drzwi i w razie czego pewno znając życie w razie problemów wina będzie po stronie użytkownika który grzebał. Dodatkowo trzeba trochę pogrzebać w środku drzwi , a tam masz np. prowadnice szyb więc znów w razie czego wina będzie po Twojej stronie że szyba źle działa itp.
Bagażnik, podłoga - tutaj raczej przy niczym nie trzeba grzebać prócz ściągania tapicerki.
Na całość auta gwarancji nie stracisz, ewentualnie ryzykujesz przy drzwiach ( szyby, mechanizmy podnoszenia, elektryka ).

Do odważnych świat należy :)
Awatar użytkownika
Misiektt
Posty: 1213
Rejestracja: 11 gru 2010, o 21:28
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Aktualnie: 296KM / 377NM
Imię: Marcin

Re: Samodzielny montaż nagłośnienia i wygłuszanie S2

Post autor: Misiektt »

Wszystko zależy od serwisu ja nigdy nie miałem problemu mimo że grzebałem w audio.
Awatar użytkownika
gsh
Posty: 242
Rejestracja: 27 lut 2011, o 12:52
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Lokalizacja: Bytom

Re: Samodzielny montaż nagłośnienia i wygłuszanie S2

Post autor: gsh »

Dzisiaj znalazłem trochę czasu i wreszcie zamontowałem radio. Wybrałem model PIONEER 4200DVD, jest nowszy model 4300 jednak ten ma wyjście optyczne więc można dalej rozbudować system o procesor dźwięku po torze cyfrowym pomijając analogowe wyjścia RCA.

Demontaż fabrycznej jednostki jest bardzo prosty, w zasadzie można to zrobić samymi rękami a raczej palcami, po prostu trzeba odciągnąć z wyczuciem ramkę która jest dookoła BOLERO ( nie mylić z ramką tą węższą przy samym radio ), najlepiej jest uchwycić ją od spodu przy krawędzi, tuż pod kontrolką AIRBAG'a. Tutaj mogę poradzić, aby ramkę w razie zmiany jednostki zdjąć tak żeby nie wypinać kontrolki AIRBAG bo potem będzie to musiało skończyć się kasowaniem błędu poduszki. Przewód do kontrolki AIRBAG docinany był chyba w fabryce co do mm więc trzeba trochę się pomęczyć żeby było ok.

Zdjęć nie porobiłem, poza 2 na szybko zrobionymi telefonem. Tutaj szybkie sprostowanie - JEST TO INSTALACJA PROWIZORYCZNA służąca testom ! Głośniki na słupkach przymocowane są taśmą , przewody latają luzem ( docelowo do wymiany idą przewody do wysokotonówek, bo wpiąłem to co miałem pod ręką, średniaki i wooferki są już spiete docelowymi przewodami ). Radio na razie nie posiada założonej ramki uniwersalnej i zaklinowane jest na paczkach z chusteczkami higienicznymi :)

Najważniejsze co udało się zrobić:
- wymiana radia z BOLERO na PIONEER ( pozbawiłem się świadomie info z CAN, czyli nie mam info z temperaturą, podgrzewaniem foteli oraz z czujników cofania, czujniki pikają dalej tylko nie mam info graficznych )
- radio nie zasila żadnych głośników z własnych końcówek mocy
- 6 x RCA wychodzi z radia do 2 wzmacniaczy ( na razie nie montowałem suba i wzmacniacza pod niego )
- w słupkach jest prowizoryczna instalacja której celem jest zabawa z nakierunkowaniem głośników metodą prób i błędów i odsłuchów oczywiście,
- w drzwiach póki co wooferki z morel'a

Kolejna zabawa będzie polegać na:
- zabudowa słupków z żywicy + tapicerowanie pod kolor tapicerki
- głośniki w słupkach chcę osłonić maskownicami i założyć toczone ringi stalowe dookoła maskownic tak aby to wyglądało ładnie i estetycznie ( proszę nie komentować wyglądu głośników bo brzydkie są :) ale one mają dobrze grać, to ich zadanie )
- montaż ramki przy radio + lakierowanie jej na piano black lub oklejenie karbonem
- montaż kamery cofania
- kupno trzeciego wzmacniacza z przeznaczeniem pod tweetery
- kupno procesora dla lepszego zapanowania nad dźwiękiem ( korekcja czasowa suba i wooferów względem przodu tak aby wycisnąć max scenę do przodu )
- jak procesor nic nie pomoże to przebuda drzwi podobnie jak u Misiektt, czyli woofer w okolicy nóg

Wrażenia z grania. Tutaj opiszę to w etapach:

1. Fabryczne granie : BOLERO + 8 głośników

Granie z dupy , dosłownie. Bass gra zawsze w tyłek, ewidentnie lokalizujemy głośniki, czyli słychać każdy z nich z osobna, zero sceny moim zdaniem. W momencie kiedy wsiada pasażer robi się dramat bo część głośnika średnio-niskotonowego jest zasłonięta i robi sie problem ze słuchaniem czegokolwiek. Gdyby inżynierowie SKODY pomyśleli i poświęcili chociaż chwilę nagłośnieniu montując głośniki w drzwiach przy nogach było by duuuużo lepiej. Nie mam pojęcia kto wymyślił montaż głośników przy tyłku ! No trudno, jakoś trzeba z tym żyć.

Muzyka gra jakby głośniki nakryć grubą pierzyną, dodatkowo bass daje efekt taki jakbyśmy zamontowali głośniki w pudełku kartonowym.

2. Wygłuszenie drzwi, wymiana systemu fabrycznego głośników na dwudrożny system MOREL TEMPO 6, wypięcie całkowite tylnych głośników, montaż wzmacniacza przez przejściówkę HI LEVEL - RCA z radia BOLERO.

Wygłuszenie drzwi daje potężnego kopa w zakresie najniższych częstotliwości. Bass wreszcie schodzi nisko, duuużo głębiej niż w systemie fabrycznym, nie ma pustego suchego dudnienia, robi się przyjemnie. Wysokie tony grają czyściej, jednak pojawia się jazgoczący dźwięk, uszy czasem bolą. Średnica zaczyna się pojawiać, scena jakaś tam też jest ale jednak problem z basem koło dupy istnieje nadal.

Całość gra tak, jakbyśmy grubą pierzynę zamienili na kocyk i położyli go na głośniki, niestety czegoś brakuje, scena lepsza niż przy fabryce jednak nie to co bym chciał. Niskie tony czyli bas bez porównania, tutaj z fabryką jest przepaść. Średnica lepsza. Wysokie tony również, ale okropnie męczące, ich poziom może zabić. Gra to ogólnie fajnie, zabawa z głuszeniem drzwi i wymianą głośników warta jest efektu, na tym etapie można zakończyć zabawę, ewentualnie trzeba by pomyśleć jak zapanować nad tweeterami.

3. Montaż systemu trójdrożnego ( DLS RC1, DLS UP 2.5, woofer z MOREL TEMPO 6 ). Zwrotnice pasywne, ręczna robota pod system ( robione pod woofer DLS R6A który będzie dopiero ).

Jest gruuubo. Scena pojawia się ! Wreszcie ! Dźwięk wysuwa się do przodu zdecydowanie. Bas zaczyna grać pełniej, tzn głośnik jest podzielony wreszcie tak że gra dolnym pasmem, bez środka który przejął głośnik średniotonowy, więc mniej go można lokalizować, w niektórych kawałkach ( cd lub mp3 - 320kbps ) potrafi wysunąć się do przodu, czyli odrywa się od dupy, chociaż to nadal nie to co bym chciał.

Całość gra tak jakby zdjąć kocyk z głośników ale .... coś tam jeszcze jest, mała granica, zasłona, kotara która ciągle nie pozwala głośnikom pokazać to do czego zostały stworzone. Po kilku godzinach słuchania : bas schodzi nisko, gra pięknie ale gubi się czasem, rozjeżdża, zadudni lub przytka, ale to nie wina głośnika, ewidentnie problem jest ze źródłem. Tweeter chciałby zagrać czysto ale nie może, nie pozwala mu na to sygnał ze wzmacniacza. Jest dużo brudu w muzyce, zakłóceń, śmieci i syfu. Wcześniej pisałem że w tym układzie jest super, teraz narzekam, ale to moje narzekanie to są drobnostki w porównaniu z tym co było w fabrycznych systemie. Teraz już chodzi o sam przekaz, ma być jak najlepiej, a problem jest i to duży.....

.... tym problemem jest źródło, z BOLERO już nic nie wycisnę z tego systemu, nie pomoże wymiana głośników, wzmacniacza, kabli, to tylko kosmetyka.

4. Wymiana radia fabrycznego BOLERO na jednostkę PIONEER.

O kur.......%^&% to było to ! Nigdy więcej fabryki, nigdy więcej konwerterów sygnału z wysokopoziomowego głośnikowego do RCA. Nie chcę COLUMBUSA, nie miałem go ale na 200% wymiana BOLERO na COLUMBUSA w granie nic nie wniesie, absolutnie nic.
Bez kompromisów, bez pierdzielenia się, to ma grać nie pierdzieć. Nie potrzebuję info z czujników cofania, nie potrzebuję widzieć temperatury którą i tak mam niżej widoczną, na co mi 5 sek info że podgrzewanie fotela włączyłem ? Ja chcę grania, muzyki, przyjemności ze słuchania ulubionych kawałków.

Oooo tak, wróciłem już do domu, ale nadal mam uśmiech na twarzy, jakby ktoś mi banana przykleił w miejsce ust. Dawno nie miałem takiej radochy z słuchania muzyki. W domu mam system harmana, mam stereo klipscha reference, źródełko idzie przez DAC'a, więc nic mi nie pierdzi i gra to przyzwoicie, jednak w aucie daje mi to frajdę, radość.

Całość gra super, miód na tą chwilę, ale wiadomo apetyt rośnie w miarę jedzenia. Jest czysto, jest przejrzyście, jest nisko i wysoko, bas jest piekny, pełny, głęboki, to obłęd co wyprawiają morelki w moich drzwiach, nie chce mi się wierzyć że drzwi tak mogą grać basem, nie mam teraz żadnego suba i szczerze nie tęsknie za nim, będę go montował oczywiście i chcę pociąć wooferki od dołu i góry, a u doły uzupełnić całość subem, ale to już zabawa. Nie słucham za wiele kawałków z wokalem, ale to co mam jest rewelka, wolak świetnie pokazuję jak grają średniaki, wysokie tony nie walą po uszach, są ciepłe, nie metaliczne. To co szokuje to czystość na wysokich poziomach mocy, wali zdrowo a jest czysto, nie zlewa się to w jedną kupę.

Wreszcie koc, kołdra, pierzyna, zasłona - wszystko opadło i nie przesłania głośników.

Wiem i to bardo dobrze że to nie jest HIGH QUALITY, ale dla mnie na dzisiaj to jest to co chciałem osiągnąć jesienią ( serwis auta mnie opóźnił ), gra ładnie, przejrzyście, czysto, basowo. Miałem okazję posiedzieć w bardzo dobrze nagłośnionych autkach, w autkach konkursowych i daleko mi do nich, jednak wszystko przede mną.

Teraz pozostaje wymiana w drzwiach wooferków z MOREL'a na DLS R6A - w zasadzie w tym przedziale cenowo jakościowym nic lepszego nie kupię, ponoć R6A pozamiata MOREL'em, więc aż się boję co się będzie działo z basem. W ciągu kilku dni pojawi się z powrotem sub w bagażniku.

Pozostaje kwestia ustawienia głośników w słupkach i montażu ich. Potem procek i zabawa z czasami. No i osłuchanie się, kontrola basu - jak go nie ujarzmię to przebudowa drzwi.

A teraz zobaczcie moją prowizorkę. I nie komentować mi tu instalki :) Słupki nie będą tak odstawać oczywiście, całość będzie ładnie zabudowana.

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
pompon232
Posty: 32
Rejestracja: 25 wrz 2010, o 16:19
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AVF (130KM, 6b)

Re: Samodzielny montaż nagłośnienia i wygłuszanie S2

Post autor: pompon232 »

zastanawialem sie od jakiegos czasu nad wygluszeniem samochodu i zrobienia lepszej muzyki. mam juz zamontowane radyjko :shock: pioneera tylko troszke ubozsze niz Twoje. poczytalem o matach, wstawiles kapitalny opis twojej pracy. mam tylko jedno pytanie : zakladajac :geek: ze sprzet masz upchany w bagazniku czy podalbys czy wymieniles tez kabelki do glosnikow i jakie kable nalezy podciagnac dla wzmacniaczy i tp
GRATULUJE WYTRWALOSCI W ZREALIZOWANIU FAJNEGO GRANIA
mam nadzieje ze wstawisz tez fotki koncowe z zabudowa bagaznika wlacznie jesli to nie tajemnica
Awatar użytkownika
gsh
Posty: 242
Rejestracja: 27 lut 2011, o 12:52
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Lokalizacja: Bytom

Re: Samodzielny montaż nagłośnienia i wygłuszanie S2

Post autor: gsh »

Poniżej podsyłam schemat jak to u mnie wyglądać będzie jak poskładam wszystko do kupy:

Obrazek

Wszystkie przewody sa nowe, nie wykorzystałem żadnego przewodu z oryginalnej instalacji. Nie wyciągałem jej, stara instalacja jest na miejscu i zawsze można wrócić do fabrycznego układu.
Co do przewodów to zasilanie z aku tylko z PLUSA, 2 kable 16mm2 i 21mm2, MINUS z masy.
Przewody głośnikowe 2,5mm2.
Bagaznik na razie wyglada tragicznie, wzmacniacz + zwrotnice przykręciłem tymczasowo do dechy żeby to jakoś trzymało się razem i nie jeździło po bagazniku na zakrętach. W sumie taka robota najżmudniejsza przede mną, czyli wykończenie tego, poskręcanie, pozakładanie oplotów na przewody, zalutowanie końcówek itp. Mam parę pomysłów na zabudowę zwrotnic, ale to powolutku, nie da się tego ogarnąć w kilka dni, no chyba że człowiek nie ma nic innego do roboty albo zleci robotę od początku do końca w zakładzie car audio.
polishxpl
Posty: 68
Rejestracja: 17 lip 2011, o 18:18
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Aktualnie: 170KM/290NM
Imię: Tomek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Samodzielny montaż nagłośnienia i wygłuszanie S2

Post autor: polishxpl »

Ogólnie fajnie- widać, że idziesz w pasywke "z głową". Dużo za Tobą ale ciekaw jestem efektu końcowego. Gratki za chęci i cały wkład czasu w to wszystko. Sam dobrze wiem ile potrzeba nakładu pracy żeby to wszystko zagrało tak jak sie chce. Jeżdzisz do Gliwic na "konsultacje" ?
Awatar użytkownika
gsh
Posty: 242
Rejestracja: 27 lut 2011, o 12:52
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Lokalizacja: Bytom

Re: Samodzielny montaż nagłośnienia i wygłuszanie S2

Post autor: gsh »

polishxpl mam to szczęście że jestem ze śląska, a że jest tu mocna ekipa to jest się z kim konsultować :) Co do Pana J. z Gliwic to plan jest taki, że po montażu systemu przedniego chcę się z nim osłuchać ( zwrotki, głośniki, wszystko jest wygrzane więc tutaj nic mnie po czasie nie zaskoczy ), a że mam to szczęście znać człowieka który z Panem J. się zna dobrze to też autko osłucha, jak będzie trzeba to się pogrzebie w zwrotnicach które w sumie sam robił, do tego mam co nieco z autka pucharowego które było konsultowane w Gliwicach więc mam nadzieje że będzie fajnie. Jak będą kłopoty ze zgraniem to oczywiście końcowo już tylko będzie mógł pomóc sam Mistrzu z Gliwic.

Ja nie mam aspiracji przygotowania autka na zawody, ja chcę żeby grało jak ja lubię, chcę codziennie miec przyjemność ze słuchania muzyki i pokonywania kolejnych tysięcy km.

Wszystko co tu piszę, wszystko co robię w aucie proszę traktować jako amatorskie grzebanie przy audio.
ODPOWIEDZ