Wymiana płynu hamulcowego

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Wymiana płynu hamulcowego

Post autor: szms »

ale już są stare i straciły właściwości ścierne. :cry: :cry:
AndrzejWawa

Re: Wymiana płynu hamulcowego

Post autor: AndrzejWawa »

masz ATE, Jurid czy EBC ?
AndrzejWawa

Re: Wymiana płynu hamulcowego

Post autor: AndrzejWawa »

tak podejrzewałem, podobno ATE najbardziej piszczą, podobno EBC wogóle nie piszczą i Jurid podobnie ponieważ mają jakiś mechanizm który zapobiega piskom, o dziwo ATE tego nie ma,
ja prawdopodobnie kupię EBC Redstuff, ponieważ skracają drogę hamowania nawet o 13 metrów i temperatura pracy 750 stopni co zwiększa dwukrotnie możliwości fabrycznie zamontowanych tarcz i klocków, a dodatkowo efekt piszczenia jest wyeliminowany, koszt zakupu plus minus 100 euro
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Wymiana płynu hamulcowego

Post autor: szms »

czyli kupujesz razem z tarczami?

Bo jakoś wątpię, że wyższa temperatura pracy klocków zwiększy efektywność prac tarczy :mrgreen:
AndrzejWawa

Re: Wymiana płynu hamulcowego

Post autor: AndrzejWawa »

tak, tarcze i klocki wymieniam przy następnej wymianie oleju i filtrów czyli jeszcze w tym roku, po wymianie zrobię zdjęcia to zerkniecie
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Wymiana płynu hamulcowego

Post autor: szms »

No ja właśnie tak słucham, ile można tego kombinować i wymieniać. Ja bym zbankrutował jakbym tak wymyśłał :D

Mam oryginalne - chodzą, chamują, nie piszczą... co tu zmieniać. :mrgreen:

Żadne hamulce nie zastąpią zdrowego rozsądku.
Awatar użytkownika
JanuszSz
Posty: 1024
Rejestracja: 21 sty 2014, o 22:17
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 150
Lokalizacja: Lublin

Re: Wymiana płynu hamulcowego

Post autor: JanuszSz »

Miałem ATE Ceramic i faktycznie,lubiły sobie pisnąć przy wolnej jeździe,np.przy podjeżdżaniu do skrzyżowania.
Teraz hamują mi Jurid White i jest cichutko w każdych warunkach.
Obrazek
AndrzejWawa

Re: Wymiana płynu hamulcowego

Post autor: AndrzejWawa »

wgryzę się jeszcze w temat zanim kupię, czerwone są zalecane do jazdy autostradowej w wiekszym stopniu a ja własnie 3/4 czasu spędzam na autostradach ale zobaczymy. może skoczę któregoś dnia tam gdzie mi silnik wzmocnili i zobaczę co oni doradzą

po sąsiedzku mają w kilku samochodach EBC i Jurid w samochodach i cisza jak makiem zasiał, nic u nich nie piszczy
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Wymiana płynu hamulcowego

Post autor: kamracik »

Zależy jeszcze jakiej jazdy autostradowej, specem nie jestem, ale z tego co kiedyś czytałem z klockami/tarczami sportowymi jest jak z oponami, mają przewidzianą temperaturę pracy i w niej się sprawdzają, a jak np. przelecisz 60km bez hamowania, ostygną i będą gorzej hamować.
AndrzejWawa

Re: Wymiana płynu hamulcowego

Post autor: AndrzejWawa »

tak jest do dzisiaj ale Jurid i EBC mają modele które nie posiadają już tego problemu ponieważ jest kilka wersji bardziej cywilnych:) dla zwiększenia komfortu słuchowego z równoczesnym zachowaniem parametrów hamowania
AndrzejWawa

Re: Wymiana płynu hamulcowego

Post autor: AndrzejWawa »

jak przetestuję u siebie to napiszę jakie rzeczywiste odczucia co do nich mam
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Wymiana płynu hamulcowego

Post autor: CLO27 »

Jak ebc to tylko zielone lub żółte i najlepiej z pełną tarczą! Czemu bo czerwone są na tor (tylko na tor ) dzialaja zero-jedynkowo przy ostrym hamowaniu świetnie, przy normalnej jeździe maja slaba skutecznosc.... Zielone sie szybko scieraja, ale tarcze żyją dłużej, a żółte najlepsze do takich słoniątek jak superby. Czemu pełna tarcza bo właśnie przy rozgrzanych ich skutecznosc wzrasta a pelna tarcza powoduje, że szybciej dochodzą do temperatury w której są najskuteczniejsze. Takze czerwone odradzam.
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
AndrzejWawa

Re: Wymiana płynu hamulcowego

Post autor: AndrzejWawa »

CLO27 pisze:Jak ebc to tylko zielone lub żółte i najlepiej z pełną tarczą! Czemu bo czerwone są na tor (tylko na tor ) dzialaja zero-jedynkowo przy ostrym hamowaniu świetnie, przy normalnej jeździe maja slaba skutecznosc.... Zielone sie szybko scieraja, ale tarcze żyją dłużej, a żółte najlepsze do takich słoniątek jak superby. Czemu pełna tarcza bo właśnie przy rozgrzanych ich skutecznosc wzrasta a pelna tarcza powoduje, że szybciej dochodzą do temperatury w której są najskuteczniejsze. Takze czerwone odradzam.
świetna informacja, właśnie praktyczne informacje są najważniejsze, dziękuję
AndrzejWawa

Re: Wymiana płynu hamulcowego

Post autor: AndrzejWawa »

EBC Yellowstuff Bremsbeläge - Sportbremsbeläge für den High-Performance Einsatz sowohl im Straßenverkehr als auch auf der Rennstrecke.

die Optimallösung für schnelle Straßenfahrzeuge
steigende Belagkraft bei höherer Belastung (progressives Bremsverhalten)
bestmögliche und volle Bremskraft auch bei kalter Bremse
sehr bremsscheibenschonend mit besten Verzögerungswerten
ohne aggressiven schwarzen Bremsstaub, der auf den Felgen klebt
einzigartige Brake-In (TM) Beschichtung für optimales Einbremsen
mit resistenter, eingebrannter Hochglanzbeschichtung
Maxpower-Testsieger und Einsätze bei vielen Meisterschaften
für Straße-, Rallye-und Rennen (Arbeitstemperatur bis 900°C)

zalecane na ulice i do 900 stopni, to już nawet w Alpach ich się nie zagotuje
Awatar użytkownika
elmi_k
Posty: 2548
Rejestracja: 9 sty 2014, o 20:06
Samochód: Toyota Hilux
Silnik: 3.0 D-4D (171KM)

Re: Wymiana płynu hamulcowego

Post autor: elmi_k »

X
Ostatnio zmieniony 18 lip 2016, o 06:53 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ