Holowanie Przyczepy

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
wasylrc4
Posty: 3
Rejestracja: 6 lip 2020, o 13:23
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Holowanie Przyczepy

Post autor: wasylrc4 »

Cześć, Podczas długich podjazdów na autostradzie - Chorwacja holowanie przyczepy DMC 1800 zaobserwowałem że wzrasta mi temperatura płynu do około 100-110 stopni. Czy to normalne ?
Dzięki za odpowiedź. Dodam że ostatnio taka sytuacja też mnie spotkała na podjeździe na A4 Góra Świętej Anny (prędkość około 100/110).
Awatar użytkownika
Skodnik4x4
Posty: 105
Rejestracja: 8 gru 2019, o 08:56
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 210 KM
Lokalizacja: Podhale

Re: Holowanie Przyczepy

Post autor: Skodnik4x4 »

Masz hak zamontowany fabrycznie czy też dokładany?
wasylrc4
Posty: 3
Rejestracja: 6 lip 2020, o 13:23
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Holowanie Przyczepy

Post autor: wasylrc4 »

Fabryczny
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Holowanie Przyczepy

Post autor: rezon »

wasylrc4 pisze: 6 lip 2020, o 13:30 Cześć, Podczas długich podjazdów na autostradzie - Chorwacja holowanie przyczepy DMC 1800 zaobserwowałem że wzrasta mi temperatura płynu do około 100-110 stopni. Czy to normalne ?
Dzięki za odpowiedź. Dodam że ostatnio taka sytuacja też mnie spotkała na podjeździe na A4 Góra Świętej Anny (prędkość około 100/110).
Normalne. Duże obciążenie silnika i chłodnica "nie daje" już rady.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
jqr
Posty: 206
Rejestracja: 23 sie 2014, o 14:45
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 211KM & 321Nm
Imię: Janusz
Lokalizacja: far far away

Re: Holowanie Przyczepy

Post autor: jqr »

.
Ostatnio zmieniony 27 lut 2021, o 09:19 przez jqr, łącznie zmieniany 1 raz.
wasylrc4
Posty: 3
Rejestracja: 6 lip 2020, o 13:23
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Holowanie Przyczepy

Post autor: wasylrc4 »

Olej miał nawet koło 119 stopni, ale jak ją przegonie na autostradzie to też koło 115. Co do mocy podczas holowania zastreżeń nie ma wydaje mi się, że silnik może jeszcze dużo a chłodnica już nie. Pytanie czy można to chłodzenie jakoś usprawnić ? Hak jest fabryczny i się zastanawiam czy da się jakąś dodatkową chłodnice założyć
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Holowanie Przyczepy

Post autor: rezon »

wasylrc4 pisze: 8 lip 2020, o 09:54 Olej miał nawet koło 119 stopni, ale jak ją przegonie na autostradzie to też koło 115. Co do mocy podczas holowania zastreżeń nie ma wydaje mi się, że silnik może jeszcze dużo a chłodnica już nie. Pytanie czy można to chłodzenie jakoś usprawnić ? Hak jest fabryczny i się zastanawiam czy da się jakąś dodatkową chłodnice założyć
IMO daj sobie spokój. Można próbować założyć jakąś większą, ale próba dopasowania będzie trudna. Podnosi Ci temperaturę, ale do czerwonego pola daleko, a w Chorwacji z uwagi na górki i temperaturę lekko nie było. Dodatkowa chłodnica nie wchodzi w grę - ciasno tam.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Holowanie Przyczepy

Post autor: rezon »

jqr pisze: 8 lip 2020, o 08:04 może układ zapowietrzony albo płyn jeszcze fabryczny
a co ma "fabryczność" płynu do temperatury? Płyn sprawdza się pod kątem zamarzania, a nie szybkości oddawania ciepła. BTW różnice pomiędzy wodą a wodnym roztworem glikolu są pomijalne. przyczepa+temperatura zewn+górki są wystarczającym uzasadnieniem wzrostu temperatury.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Holowanie Przyczepy

Post autor: piotraskbw »

rezon pisze: 8 lip 2020, o 10:33 a co ma "fabryczność" płynu do temperatury? Płyn sprawdza się pod kątem zamarzania, a nie szybkości oddawania ciepła.
Nie ma płynów "wiecznych", zazwyczaj ich trwałość to 2 od 5 lat.
Jego zdolność oddawania ciepła jest równie ważna ;)
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2984
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Holowanie Przyczepy

Post autor: orlik »

Jak jest fabryczny hak to jest i dodatkowo fabryczna druga mniejsza chłodnica.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Holowanie Przyczepy

Post autor: rezon »

piotraskbw pisze: 8 lip 2020, o 17:05 Nie ma płynów "wiecznych", zazwyczaj ich trwałość to 2 od 5 lat.
Jego zdolność oddawania ciepła jest równie ważna ;)
Trwałość płynu uzależniona jest od jego higroskopijności i tym samym odporności na zamarzanie, a nie oddawanie ciepła. Zanim napiszesz kolejny raz taką bzdurę to zapytaj się w serwisie co badają przy stwierdzaniu konieczności wymiany płynu. Jeszcze raz napiszę WODA ma bardzo zbliżone parametry pod kątem zdolności przenikania ciepła jak WODNY ROZTWÓR GLIKOLU. Nie mąć ludziom w głowach "fabrycznością" płynu a jego zdolnością do chłodzenia. Stary płyn ma kilka wad (wyższa temperatura zamarzania, niższa temp wrzenia, możliwość wytrącania się dodatków, itp...) , ale na pewno nie gorsze chłodzenie. Czysty glikol w zależności od rodzaju ma 2-4 krotnie gorsze parametry niż czysta woda. Gdyby nie mrozy, to należałoby stosować WODĘ jako bardziej wydajną. Instalacja pracuje pod ciśnieniem, więc temp. wrzenia też byłaby ok.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Holowanie Przyczepy

Post autor: rezon »

orlik pisze: 8 lip 2020, o 23:04 Jak jest fabryczny hak to jest i dodatkowo fabryczna druga mniejsza chłodnica.
a nie czasami do oleju przy DSG?
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Holowanie Przyczepy

Post autor: piotraskbw »

rezon pisze: 9 lip 2020, o 13:31 Trwałość płynu uzależniona jest od jego higroskopijności i tym samym odporności na zamarzanie, a nie oddawanie ciepła. Zanim napiszesz kolejny raz taką bzdurę to zapytaj się w serwisie co badają przy stwierdzaniu konieczności wymiany płynu. Jeszcze raz napiszę WODA ma bardzo zbliżone parametry pod kątem zdolności przenikania ciepła jak WODNY ROZTWÓR GLIKOLU. Nie mąć ludziom w głowach "fabrycznością" płynu a jego zdolnością do chłodzenia. Stary płyn ma kilka wad (wyższa temperatura zamarzania, niższa temp wrzenia, możliwość wytrącania się dodatków, itp...) , ale na pewno nie gorsze chłodzenie. Czysty glikol w zależności od rodzaju ma 2-4 krotnie gorsze parametry niż czysta woda. Gdyby nie mrozy, to należałoby stosować WODĘ jako bardziej wydajną. Instalacja pracuje pod ciśnieniem, więc temp. wrzenia też byłaby ok.
Piękny cherrypicking :twisted:

Płyn chłodniczy jako KOMPLETNY PRODUKT się normalnie starzeje (większość producentów podaje okres do 5 lat).
Płyn chłodniczy to nie tylko glikol i woda, to też np. dodatki antykorozyjne i antykawitatcyjne.
Temperatura jego zamarzania to tylko jeden z tych parametrów, te "kilka wad" które wymieniłeś także dyskwalifikują płyn z eksploatacji.

VAG tylko z powodu oszczędności na "pakietach serwisowych w cenie auta", nie przewiduje wymiany co "okres".

Każdy robi jak uważa, ja jestem zdania że po zakupie wszystkie płyny idą do wymiany, a po roku znów wszystkie. Dalej to już zgodnie z harmonogramem (bardziej producenta płynu niż samochodu).
Tym sposobem mam pewność że układy w których te płyny krążą są względnie czyste a płyny w dobrym stanie.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2984
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Holowanie Przyczepy

Post autor: orlik »

rezon pisze: 9 lip 2020, o 13:41
orlik pisze: 8 lip 2020, o 23:04 Jak jest fabryczny hak to jest i dodatkowo fabryczna druga mniejsza chłodnica.
a nie czasami do oleju przy DSG?
Nie wiem na 100%, jedyne co wiem to jak zamawiałem auto z hakiem fabrycznym to była informacja o dodatkowej chłodnicy, w sumie nie wpadłem na to, że może dsg dotyczyć.
Awatar użytkownika
jqr
Posty: 206
Rejestracja: 23 sie 2014, o 14:45
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 211KM & 321Nm
Imię: Janusz
Lokalizacja: far far away

Re: Holowanie Przyczepy

Post autor: jqr »

.
Ostatnio zmieniony 27 lut 2021, o 09:19 przez jqr, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ