Haldex IV w S2 daje radę
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Haldex IV w S2 daje radę
Miałem wczoraj okazję sprawdzić Haldex'a w porównaniu do napędu w Suzuki Vitara. Nie widać specjalnych różnic na rolkach na płaskim https://www.youtube.com/watch?v=sOQkeg5HKcM
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: Haldex IV w S2 daje radę
No bo w dobie dzisiejszej techniki wydaje mi się, że te wszystkie systemy są bardzo zbliżone do siebie. Tym bardziej mnie właśnie śmieszą te filmiki jak to Audi/BMW pięknie pokonuje wzniesienia, a konkurencja stacza się na sam dół.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Haldex IV w S2 daje radę
spodziewałem się jednak istotnej różnicy między dupowozem a terenówką. Coś w takim duchu https://www.youtube.com/watch?v=Oo-FjnIfZAQ . Jakby nie popatrzeć to S2, a nie S3; Haldex IV, a nie V, bez trybów napędu, itd.... A to co tutaj widać to w ogóle jakaś porażka ASX'a https://www.youtube.com/watch?v=zQtdobQu2_I - obroty, gaz i tylko mieli kołami. A S2 spokojniutko, bez napinki dał radę.
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: Haldex IV w S2 daje radę
Mam małe doświadczenie, tutaj może Szymek by się bardziej wypowiedział, ale samo ruszenie z miejsca z uślizgiem kół nie jest to jakiś super wyczyn.
Napędy 4x4 to raczej można by porównywać w terenie, tam różnice będą odczuwalne zapewne.
A największa różnica pomiędzy tymi napędami to to, że to Suzuki zrobi sobie Lock i nie będzie buksować ani chwili, a Ty o tym możesz pomarzyć
Napędy 4x4 to raczej można by porównywać w terenie, tam różnice będą odczuwalne zapewne.
A największa różnica pomiędzy tymi napędami to to, że to Suzuki zrobi sobie Lock i nie będzie buksować ani chwili, a Ty o tym możesz pomarzyć
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Haldex IV w S2 daje radę
faktycznie masz małe doświadczenie z 4x4. Lock to nie to samo co mechaniczne spięcie napędu tylko inne rozłożenie momentu. Jak popatrzysz na filmik z ASX to też ma tryb 4WD Lock i też nie może ruszyć z miejsca.
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: Haldex IV w S2 daje radę
No nie da sie ukryć. Myślałem, ze Lock to Lock, a nie chwyt marketingowy.. człowiek jednak wszystko musi sprawdzać.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Haldex IV w S2 daje radę
W różnych autkach różnie to działa. w trybie Lock idzie więcej momentu na tył niż 4WD auto, ale np. Outlandera zawiesiłem na śniegu i koła po przekątnej po prostu się kręciły, a dwa które miały przyczepność nawet nie drgnęły, bo jeszcze są dyferencjały i bez blokady dyfra nie da rady. Patrząc na filmik z ASX'em to Skoda ma zdecydowanie bardziej "przemyślane rozwiązania" i legendarny napęd 4x4 by Mitsubishi to już wyłącznie chłyt marketingowy. Vitara to też już nie to co poprzednia - obecnie elektronika, a poprzednia miała reduktor mechaniczny, blokady, itd... czyli prawdziwa terenówka.
Szukamy teraz jakiegoś stromego podjazdu, aby jakieś różnice wyszły.
Szukamy teraz jakiegoś stromego podjazdu, aby jakieś różnice wyszły.