Haldex IV w S2 daje radę

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Haldex IV w S2 daje radę

Post autor: rezon »

Miałem wczoraj okazję sprawdzić Haldex'a w porównaniu do napędu w Suzuki Vitara. Nie widać specjalnych różnic na rolkach na płaskim https://www.youtube.com/watch?v=sOQkeg5HKcM
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Haldex IV w S2 daje radę

Post autor: kamracik »

No bo w dobie dzisiejszej techniki wydaje mi się, że te wszystkie systemy są bardzo zbliżone do siebie. Tym bardziej mnie właśnie śmieszą te filmiki jak to Audi/BMW pięknie pokonuje wzniesienia, a konkurencja stacza się na sam dół.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Haldex IV w S2 daje radę

Post autor: rezon »

spodziewałem się jednak istotnej różnicy między dupowozem a terenówką. Coś w takim duchu https://www.youtube.com/watch?v=Oo-FjnIfZAQ . Jakby nie popatrzeć to S2, a nie S3; Haldex IV, a nie V, bez trybów napędu, itd.... A to co tutaj widać to w ogóle jakaś porażka ASX'a https://www.youtube.com/watch?v=zQtdobQu2_I - obroty, gaz i tylko mieli kołami. A S2 spokojniutko, bez napinki dał radę.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Haldex IV w S2 daje radę

Post autor: kamracik »

Mam małe doświadczenie, tutaj może Szymek by się bardziej wypowiedział, ale samo ruszenie z miejsca z uślizgiem kół nie jest to jakiś super wyczyn.

Napędy 4x4 to raczej można by porównywać w terenie, tam różnice będą odczuwalne zapewne.

A największa różnica pomiędzy tymi napędami to to, że to Suzuki zrobi sobie Lock i nie będzie buksować ani chwili, a Ty o tym możesz pomarzyć ;)
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Haldex IV w S2 daje radę

Post autor: rezon »

faktycznie masz małe doświadczenie z 4x4. Lock to nie to samo co mechaniczne spięcie napędu tylko inne rozłożenie momentu. Jak popatrzysz na filmik z ASX to też ma tryb 4WD Lock i też nie może ruszyć z miejsca.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Haldex IV w S2 daje radę

Post autor: kamracik »

No nie da sie ukryć. Myślałem, ze Lock to Lock, a nie chwyt marketingowy.. człowiek jednak wszystko musi sprawdzać.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Haldex IV w S2 daje radę

Post autor: rezon »

W różnych autkach różnie to działa. w trybie Lock idzie więcej momentu na tył niż 4WD auto, ale np. Outlandera zawiesiłem na śniegu i koła po przekątnej po prostu się kręciły, a dwa które miały przyczepność nawet nie drgnęły, bo jeszcze są dyferencjały i bez blokady dyfra nie da rady. Patrząc na filmik z ASX'em to Skoda ma zdecydowanie bardziej "przemyślane rozwiązania" i legendarny napęd 4x4 by Mitsubishi to już wyłącznie chłyt marketingowy. Vitara to też już nie to co poprzednia - obecnie elektronika, a poprzednia miała reduktor mechaniczny, blokady, itd... czyli prawdziwa terenówka.
Szukamy teraz jakiegoś stromego podjazdu, aby jakieś różnice wyszły.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Haldex IV w S2 daje radę

Post autor: szms »

Dlatego to są SUVy, a nie terenówki...
ODPOWIEDZ