Strona 1 z 1

Serwis "pozakupowy" Superba II 2.0 TSI

: 3 sty 2017, o 23:11
autor: seler
Cześć. Niedawno nabyłem Superba i mam pytanie odnośnie ekploatacji. Jako, że jest to samochód używany chcę zadbać o niego i wymienić części ekploatacyjne. Pojazd ma 205 000 km a historia w ASO kończy się na 160 000 km, dalej nie wiadomo jak to było.

Na tą chwilę wygląda, że powinienem wymienić:
- klocki przód i tył bo zużyte (1mm, 3mm)
- olej silnika
- olej w DSG
- płyn hamulcowy (da się sprawdzić czy jest ok czy lepiej wymienić?)
- płyn chłodniczy (da się sprawdzić czy jest ok czy lepiej wymienić?)
- filtr powietrza
- filtr paliwa
- filtr oleju silnika
- filtr oleju skrzyni
- uszczelka na skrzyni
- filtr kabinowy
- przegląd/serwis klimatyzacji

Czy jest coś jeszcze? A może wymiana wszystkich elementów z listy nie ma sensu? Jeśli już wymieniać to na jakie?
Pytanie bonusowe: Jaki olej polecacie? Jakiej Marki? Teraz był VW 504 00 ale chyba chcę VW 502 00. Jak wygląda procedura przejścia z 504 na 502?

Re: Serwis "pozakupowy" Superba II 2.0 TSI

: 4 sty 2017, o 19:51
autor: Łuki_ssuperb
No i musowo MDRL do wymiany ;-)

Re: Serwis "pozakupowy" Superba II 2.0 TSI

: 4 sty 2017, o 20:17
autor: Foton
W 2.0 tsi tez byly felerne? Przeciez on ma dwie rury...

Re: Serwis "pozakupowy" Superba II 2.0 TSI

: 4 sty 2017, o 20:28
autor: whity
Wiec olej podwójnie wypala :)

Re: Serwis "pozakupowy" Superba II 2.0 TSI

: 4 sty 2017, o 20:30
autor: Łuki_ssuperb
Whity 2 rury po 2 końcówki czyli 4 razy więcej ;-)

Re: Serwis "pozakupowy" Superba II 2.0 TSI

: 5 sty 2017, o 16:29
autor: Grzechu23
Ot takie nasze forum ;D
Myśle ze wszystko co to wymieniłeś można by zaliczyć jako pakiet startowy choć np. płyn hamulcowy idzie sprawdzić na stacji diagno czy masz jeszcze ok.
Klima, jak wszystko chodzi jak należy to bym nie ruszał.

A olej? Od 4 lat zalewam 5W30 Motul 8100 X-clean (ostatnio Specific) 504.00-507.00 ;)

Większość rzeczy które wymieniłeś są dość tanie więc myśle ze warto taki pakiet strzelić kurze.
Dla przykładu u siebie:
- olej Motul Specific 5W30
- filtr paliwa
- filtr powietrza
- filtr oleju
- filtr kabinowy
- płyn hamulcowy ATE SL6 - 2 l

Koszt: 353 zł ;) także sam widzisz

Re: Serwis "pozakupowy" Superba II 2.0 TSI

: 6 sty 2017, o 18:00
autor: seler
A co myślicie o tych standardach 502 vs 504? Warto zmenić na 502 czy zostawić 504? Jak ta procedura wygląda?
Płyn hamulcowy i chłodniczy sprawdzone - zostają. Tarcze też zostają.