Barwa palników xenonowych SIII a SII

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Foton

Re: Barwa palników xenonowych SIII a SII

Post autor: Foton »

Jesli chodzi o halogeny to pojawily sie niedawno nowosci Osrama Nightbreaker Laser oraz Philipsy Racing Vission....
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: Barwa palników xenonowych SIII a SII

Post autor: Sebastian_M26 »

Ja też latam na x-treme vision, night braker to dziadostwo w porównaniu do tego.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Awatar użytkownika
Tom-Tdi
Sponsor
Sponsor
Posty: 3353
Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Lokalizacja: Augsburg

Re: Barwa palników xenonowych SIII a SII

Post autor: Tom-Tdi »

Merc87 pisze:
Tom-Tdi pisze: Oryginalny xenon ( Osram, Philips) ma temperaturę barwowa około 4100K.
Ja na wszystkich opakowaniach widzę 4300°K, to jaką w końcu barwę oryginalnie ma SII a jaką SIII?
https://www.amazon.de/OSRAM-Lampe-Xenar ... B004FI7HZY
https://www.amazon.de/Philips-XenStart- ... B004S75YBG

Philips XenStart,Osram Xenarc są to żarniki na pierwszy montaż w koncernie VW i niezależnie czy D1S czy D2S,D2R,D3S mają barwę niestety około 4100K ( pisałem kiedyś do przedstawicieli tych firmy i wszyscy to potwierdzili), dlatego światło jest przy-żółtawe, a nie białe.
Opakowania o których piszesz ( o dziwo mało kiedy spotykam takie w Niemczech) zawierają na ogół produkty z serii Vision czy jakieś inne nazwy marketingowe, ale czy faktycznie takie parametry mają?? aż tyle żarników nie testowałem...
Miałem ori philipsy w seacie i zmieniłem na osramy Silverstar, różnica była zauważalna i bielsze światło.
Teraz chcę spróbować ich następców bo ori żarniki w superbie III są zauważalnie słabsze i żółtsze niż silverstary.
Tom-Tdi pisze: Merc87, "zregeneruj" lampy, wsadź porządny żarnik i wtedy będzie widać dużą różnicę.
Merc87 pisze:Ponoć nie da się ich bezpiecznie otworzyć, gdybym wiedział że się da, to bym to zrobił, choćby umyłbym odbłyśniki, soczewki z obu stron i klosz od środka :)
Nawet się tego sam nie łap bo narobisz więcej szkód niż to warte.
Lampę trzeba rozkleić i ponownie skleić. Broń Boże NIE MYJ KLOSZY OD ŚRODKA, jest na nich specjalna powłoka antyrefleksyjna przypominająca smar ( jak popatrzysz na reflektor przez okulary słoneczne z filtrem polaryzacyjnym to będą się mienić delikatnie w kolory tęczy), jak to rozmażesz to jest w tym momencie koniec, będą smugi,refleksy i nie da się tego przywrócić od tak.


Sebastian, piszesz o ksenonie czy o żarówkach halogenowych??
Awatar użytkownika
Merc87
Posty: 94
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 17:10
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Michał
Lokalizacja: Rumia (Trójmiasto)
Kontakt:

Re: Barwa palników xenonowych SIII a SII

Post autor: Merc87 »

Tom-Tdi pisze: Nawet się tego sam nie łap bo narobisz więcej szkód niż to warte.
Lampę trzeba rozkleić i ponownie skleić. Broń Boże NIE MYJ KLOSZY OD ŚRODKA, jest na nich specjalna powłoka antyrefleksyjna przypominająca delikatnie smar ( jak popatrzysz na reflektor przez okulary słoneczne z filtrem polaryzacyjnym to będą się mienić delikatnie w kolory tęczy), jak to rozmażesz to jest w tym momencie koniec, będą smugi,refleksy i nie da się tego przywrócić od tak.

Ok, w takim razie myć kloszy nie trzeba i tak nie ma tragedii, myślałem o tym po prostu że jak już bym otworzył to profilaktycznie można... zawsze można wydmuchać sprężonym powietrzem.
wiadomo najważniejszy jest odbłyśnik, później soczewka.. klosz to najmniej jeśli chodzi o ilość światła (biorąc pod uwagę że jedynie są jakieś odrobiny kurzu, a nie że jest matowy)
W każdym razie można rozkleić tą lampę podgrzewając klej czy nie ma takiej opcji?
Awatar użytkownika
Merc87
Posty: 94
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 17:10
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Michał
Lokalizacja: Rumia (Trójmiasto)
Kontakt:

Re: Barwa palników xenonowych SIII a SII

Post autor: Merc87 »

Tom-Tdi pisze:Philips XenStart,Osram Xenarc są to żarniki na pierwszy montaż w koncernie VW i niezależnie czy D1S czy D2S,D2R,D3S mają barwę niestety około 4100K ( pisałem kiedyś do przedstawicieli tych firmy i wszyscy to potwierdzili), dlatego światło jest przy-żółtawe, a nie białe.
Macie jakieś zdanie które lepsze? Philips czy Osram?

Więc uważasz że 4100°K świeci nieciekawie i wg. Ciebie 4300°K daje zdecydowanie lepsze światło?
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Barwa palników xenonowych SIII a SII

Post autor: CLO27 »

Foton pisze:Jesli chodzi o halogeny to pojawily sie niedawno nowosci Osrama Nightbreaker Laser oraz Philipsy Racing Vission....
Philips Racing Vision są podobno też niezłe....
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Awatar użytkownika
Tom-Tdi
Sponsor
Sponsor
Posty: 3353
Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Lokalizacja: Augsburg

Re: Barwa palników xenonowych SIII a SII

Post autor: Tom-Tdi »

Merc87 pisze:
Tom-Tdi pisze:Philips XenStart,Osram Xenarc są to żarniki na pierwszy montaż w koncernie VW i niezależnie czy D1S czy D2S,D2R,D3S mają barwę niestety około 4100K ( pisałem kiedyś do przedstawicieli tych firmy i wszyscy to potwierdzili), dlatego światło jest przy-żółtawe, a nie białe.
Macie jakieś zdanie które lepsze? Philips czy Osram?

Więc uważasz że 4100°K świeci nieciekawie i wg. Ciebie 4300°K daje zdecydowanie lepsze światło?
Na sąsiednim forum Superba wielu ludzi narzeka na żółtawe światła ( ori palniki) i przesiadają się na osrama CBI 5000K ( jeden z kolegów ma przedstawić na dniach porównanie między ori, a tymi CBI po rozświeceniu się, także podrzucę zdjęcia tutaj).
Przewertowałem wiele różnych forów i na CBI były narzekania jedynie w trakcie deszczu, a tak to wszystko na +
Jeśli chodzi o Philipsa to nie mam doświadczeń na własnej skórze, ale po filmikach w sieci wnioskuję że x-treme vision 4800K zalatują w niebieski tak jak CBI, także próbuję coś między ori, a niebieskimi ( jeżdżę głównie w nocy i boję się, że w trakcie opadów będę przeklinał), ale może ktoś na tym jeździł i się mylę...
Awatar użytkownika
Merc87
Posty: 94
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 17:10
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Michał
Lokalizacja: Rumia (Trójmiasto)
Kontakt:

Re: Barwa palników xenonowych SIII a SII

Post autor: Merc87 »

ja na pewno nie założę nic powyżej 4300°K nie ma takiej opcji, jedynie mogę się jeszcze zastanawiać czy wystarczą mi nowe 4300°K które będą inaczej i lepiej świecić niż stare czy mam włożyć 4150°K lub coś podobnego...
Jeżdżę głównie po zmroku w okresie zimowym, codziennie 20km przez kręte drogi w lesie, które są w 90% wilgotne wiec widoczność jest słabsza, muszę mieć coś konkretnie lepszego :)
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Barwa palników xenonowych SIII a SII

Post autor: CLO27 »

Ja pare filmików oglądałem pare forów posledzilem i te x-tream jezeli chodzi o halogeny to wydają sie najmniej dokuczać w deszczu ale sam bym chyba się nie zdecydował zmienić mijania na takie....
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Awatar użytkownika
Tom-Tdi
Sponsor
Sponsor
Posty: 3353
Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Lokalizacja: Augsburg

Re: Barwa palników xenonowych SIII a SII

Post autor: Tom-Tdi »

Obiecane porównanie Ori Xenonu (D3S) w Superbie III z Osramem Xenarc CBI.
Ori Osram Xenarc ma "wyświecone" około kilkadziesiąt godzin, natomiast CBI około 12 godzin.

Z zauważalnych różnic to natężenie światła (mierzone amatorskim sprzętem)
ori żarniki 17000LUX
CBI 22500LUX

Zdjęcia robione aparatem na manualnych ustawieniach, żeby jak najbardziej uwidocznić różnice.
Lewa lampa Osram CBI, prawa oryginalny żarnik,


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jak zrobi fotki nocą to wrzucę.
Ostatnio zmieniony 22 lis 2016, o 07:22 przez Tom-Tdi, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Merc87
Posty: 94
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 17:10
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Michał
Lokalizacja: Rumia (Trójmiasto)
Kontakt:

Re: Barwa palników xenonowych SIII a SII

Post autor: Merc87 »

No oryginalne petarda :-)
Awatar użytkownika
Tom-Tdi
Sponsor
Sponsor
Posty: 3353
Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Lokalizacja: Augsburg

Re: Barwa palników xenonowych SIII a SII

Post autor: Tom-Tdi »

Na odwrót podałem żarniki w lampach, ale już poprawiłem.
Czyli ten "chłodny" to CBI, natomiast "ciepły" to ori.
Awatar użytkownika
Merc87
Posty: 94
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 17:10
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Michał
Lokalizacja: Rumia (Trójmiasto)
Kontakt:

Re: Barwa palników xenonowych SIII a SII

Post autor: Merc87 »

Oczywiście niezależnie od tego jak u opisałes na myśli wiadomo miałem te o cieplejszej barwie :-)
Awatar użytkownika
Tom-Tdi
Sponsor
Sponsor
Posty: 3353
Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Lokalizacja: Augsburg

Re: Barwa palników xenonowych SIII a SII

Post autor: Tom-Tdi »

;)
Cienki221
Posty: 493
Rejestracja: 16 wrz 2015, o 14:21
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: O-ka

Re: Barwa palników xenonowych SIII a SII

Post autor: Cienki221 »

Pomijając barwę, widać, że prawa lampa daje więcej światła, jest mniej zaciemnionych plam w obrębie pola światła. Chyba, że to wynika z budowy soczewki
ODPOWIEDZ