Forum Skoda Superb

Portal mi艂o艣nik贸w i u偶ytkownik贸w Skody Superb
Teraz jest 21 lis 2017, o 20:24

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin dzia艂u


Szczeg贸艂owy regulamin dzia艂u znajduje si臋 tutaj: link



Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 48 ]  Przejd藕 na stron臋 Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Nast臋pna strona
Autor Wiadomo艣膰
PostNapisane: 26 wrz 2016, o 21:37 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 14 wrz 2012, o 14:53
Posty: 115
Lokalizacja: 艢l膮sk
Samoch贸d: Inny
Silnik: Inny
... A mo偶e w sumie te japo艅czyki nie s膮 takie z艂e.
Nie wiem sam, mo偶e go b臋d臋 w zim臋 cz臋sto traktowa膰 myjnia czy co艣.
A mo偶e w tym roku 艣nieg nie spadnie, te偶 jest taka opcja no.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199
Lokalizacja: Polska


G贸ra
PostNapisane: 26 wrz 2016, o 21:39 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 9 gru 2015, o 14:56
Posty: 4987
Lokalizacja: Warszawa
Samoch贸d: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSC (180KM)
Aktualnie: Co by tu pomodzi膰...
Jak to m贸wi膮 co ma p艂ywa膰 nie utonie...

_________________
Wilki nie przejmuj膮 si臋 tym co s膮dz膮 o nich barany...


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 wrz 2016, o 21:49 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 14 wrz 2012, o 14:53
Posty: 115
Lokalizacja: 艢l膮sk
Samoch贸d: Inny
Silnik: Inny
Ja mam troch臋 za ma艂o szcz臋艣cia do wszystkiego co wpadnie w moje r臋ce, wol臋 dmucha膰 na zimne... Z drugiej strony nie wiem czy nie dmucham na lodowate.
Ale dobra tam, jakbym sobie takich problem贸w nie wymy艣la艂 to 偶ycie by by艂o zbyt nudne :lol:


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 wrz 2016, o 22:05 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 9 gru 2015, o 14:56
Posty: 4987
Lokalizacja: Warszawa
Samoch贸d: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSC (180KM)
Aktualnie: Co by tu pomodzi膰...
I nikt by nie zarobil

_________________
Wilki nie przejmuj膮 si臋 tym co s膮dz膮 o nich barany...


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 wrz 2016, o 22:42 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 14 wrz 2012, o 14:53
Posty: 115
Lokalizacja: 艢l膮sk
Samoch贸d: Inny
Silnik: Inny
Mo偶e jestem 艂ajz膮 czy co艣, ale mi by to nie przeszkadza艂o jako艣 specjalnie :) ...


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 wrz 2016, o 00:24 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 24 lis 2015, o 00:51
Posty: 7502
Lokalizacja: Nowy Sacz
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAB (152KM)
Aktualnie: 314 KM/435NM
dobra, jednak jeste艣 ..... :twisted:

_________________
SII 1,8 TSI mn z modem :) viewtopic.php?f=18&t=7516
SIII 2.0 TDI mn :) viewtopic.php?f=18&t=7431


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 wrz 2016, o 06:29 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Piotr
Do艂膮czy艂(a): 8 gru 2013, o 13:10
Posty: 741
Samoch贸d: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Suzuki jak najbardziej b臋dzie wdzi臋czne za porz膮dna konserwacj臋 chocia偶by dlatego, 偶e po kilku latach w rejonie wszystkich element贸w 艂膮czonych z podwoziem (zawieszenia, wsporniczki i inne blaszki) zrobi si臋 czerwono.

Porz膮dna konserwacja zaczyna si臋 od mycia i ("dedykowanego") piaskowania podwozia.
Dopiero potem (najlepiej w specjalistycznym zak艂adzie) nak艂ada si臋 odpowiednie pow艂oki na przestrzeniach ods艂oni臋tych i woski w profile zamkni臋te.

Przyk艂adowy system konserwacji dopasowany do wsp贸艂czesnych pojazd贸w pochodzi (mi臋dzy innymi) od firmy : http://www.auson.se/sv (linia preparat贸w: Noxudol).

Wszelkie p贸艂艣rodki, a tym bardziej g贸wniane masy bitumiczne, niemal zawsze nak艂adanie nieumiej臋tnie i w nadmiarze co najwy偶ej utrudni膮 bie偶膮cy serwis auta ni偶 cokolwiek zabezpiecz膮.
O kurwowaniu ka偶dego mechanika usi艂uj膮cego cokolwiek naprawi膰 w zb臋dnie uyebanym aucie ju偶 nie m贸wi膮c. Dzisiaj robi si臋 to inaczej, a konserwacja cz臋sto jest prze藕roczysta przez co niekt贸rzy my艣l膮, 偶e wcale jej nie ma ... .

_________________
Pozdrawiam.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 wrz 2016, o 09:12 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Jan
Do艂膮czy艂(a): 30 pa藕 2012, o 09:23
Posty: 254
Lokalizacja: WWE - WK
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Obecnie samochody praktycznie nie maj膮 zabezpieczenia antykorozyjnego. Niech nikt tutaj nie pisze, 偶e blachy s膮 ocynkowane bo dzisiejszy ocynk to nie to co by艂o kilkana艣cie lat temu. Ocynk jest tak cienki, 偶e praktycznie niewiele daje albo si臋 odkleja od blachy ( znane niekt贸rym z Was purchle pod lakierem utlenionego ocynku). Niestety cz臋sto blachy s膮 ocynkowane jednostronnie.
Samochody 鈥瀢ra偶liwe鈥 na korozj臋 powinno zabezpieczy膰 tak szybko jak to mo偶liwe, najlepiej przed pierwsz膮 zim膮 by by膰 pierwszym od soli. Jakby艣cie nie myli to i tak wszystkiego nie umyjecie, zawsze jaka艣 wilgo膰 z ka艂u偶 z soli drogowej wejdzie w otwory profil贸w, dlatego tak jak pisa艂em wcze艣niej istotnie jest jak mamy zamiar trzyma膰 samoch贸d w rodzinie i kupili艣my nowe auto zabezpieczy膰 go przed pierwsz膮 zim膮.
Mo偶e napisz臋 jak robi艂em samoch贸d 偶ony w mocnym skr贸cie :)
Je偶eli nie macie lewych r膮k i macie warunki i sprz臋t zrobicie to lepiej ni偶 pseudo profesjonalny warsztat.
Nowe auto 偶ony zostanie z nami d艂ugo wiec przed ubieg艂膮 zim膮 przeprowadzi艂em zabieg. Dealer u kt贸rego samoch贸d b臋dzie serwisowany na pi艣mie da艂 informacj臋 , 偶e mo偶emy przeprowadzi膰 zabezpieczenie antykorozyjne na w艂asn膮 r臋k臋 bez 偶adnego ale.
Mycie:
Po zdemontowaniu nadkoli ca艂e podwozie my艂em Karcherem wcze艣niej spryskane opryskiwaczem ciep艂膮 wod膮 z domieszk膮 p艂ynu do mycia naczy艅, tak tak do mycia naczy艅 (!) 偶adnych 偶r膮cych 艣rodk贸w typu Dimer, kt贸re owszem umyj膮 natychmiast podwozie ale ich resztki mog膮 nam zosta膰 w profilach i uaktywni膰 proces korozji tak jak s贸l. My艂em tak d艂ugo, a偶 by艂o czyste na koniec d艂ugo sp艂ukuj膮c czyst膮 wod膮.
Nast臋pnie samoch贸d zosta艂 odmuchany od spodu dmuchaw膮 do li艣ci Husqvarna 580BTS by wydmucha膰 wilgo膰 ( symuluj膮c jazd臋 z pr臋dko艣ci膮 320 km/h hehe) nast臋pnie dosycha艂 stoj膮c 2,5 dnia na s艂o艅cu w przewiewnym miejscu.
Podwozie zosta艂o przemyte zmywaczem silikon贸w.
艁膮czenia blach, wzmocnienia, profile kt贸re s膮 zgrzane do pod艂ogi a ich ranty bardzo ostre bo t艂oczone na prasie od kt贸rych kraw臋dzi zazwyczaj zaczynaj膮 si臋 wady lakiernicze nast臋pnie korozja ( lakier bardzo szybko si臋 uszkadza) wn臋trza nadkoli, miejsca nara偶one na piaskowanie z pod k贸艂 ( progi od spodu) zosta艂y pokryte mas膮 hybrydow膮 SIKA sikaflex 529AT za pomoc膮 dedykowanego pistoletu SIKA spray gun.
Ca艂o艣膰 pod艂ogi ( cho膰 nie by艂o to konieczne) pokry艂em cienk膮 warstw膮 Noxudol 750 oraz obficie nala艂em tego 艣rodka w profile zamkni臋te
Nast臋pnie ca艂o艣膰 pokry艂em 艣rodkiem Noxudol 900. Wszystko to oczywi艣cie nanoszone zosta艂o pneumatycznie w odpowiednich odst臋pach czasu. O zabezpieczeniu wydechu, kanalik贸w odp艂ywowych nie b臋d臋 pisa艂 bo to oczywiste. 艢rodki te s膮 drogie lecz posiadaj膮 inhibitory korozji 鈥 innych nie warto stosowa膰.
W drzwi po odkr臋ceniu boczk贸w nala艂em bezzapachowy wosk Noxudol 700, a na ca艂o艣膰 samochodu z zewn膮trz (lakier) 艣rodkiem znanym z przed wielu lat Rust Check nie myj膮c samochodu po zastosowaniu przez tydzie艅.
Nie zgodz臋 si臋 z Mejem 鈥 wed艂ug mnie tylko dobre 艣rodki bitumiczne w normalnych warunkach eksploatacji auta zabezpiecz膮 podwozie na kilkana艣cie lat pod warunkiem, 偶e b臋dzie to markowy produkt posiadaj膮cy inhibitory korozji, b臋dzie elastyczny czyli nie 偶aden BOLL, BITEX, BITGUM itd.
Mej piszesz, 偶e masy bitumiczne s膮 g贸wniane, a w艂a艣nie systemy AUSON na kt贸re si臋 powo艂ujesz w przypadku podwozia s膮 艣rodkami bitumicznymi. Je偶eli kto艣 chce troch臋 taniej mo偶e u偶y膰 chemii u偶ywanej w Polsce ju偶 w latach 90 firmy Valvoline Tectyl Bodysafe, oraz do profili Tectyl ML.
Je偶eli kto艣 musi powalczy膰 z korozj膮 kt贸ra ju偶 wyst膮pi艂a to czy艣cimy wszystko jak najlepiej metod膮 nie wytwarzaj膮c膮 ciep艂a wiec 偶adn膮 tarcz膮 listkow膮 na szlifierce kontowej tylko sodowaniem lub ewentualnie piaskowaniem. Je偶eli nie mamy do tego dost臋pu a wida膰 w偶ery po naszym czyszczeniu stosujemy wy艂膮cznie FERTAN a nie 偶aden BRUNOX EPOXY!! Nast臋pnie podk艂ad akrylowy i kolejne warstwy czyli lakier i zabezpieczenie antykorozyjne. Je偶eli blacha jest czysta i 艣wiec膮ca to podk艂ad epoksydowy na niego podk艂ad akrylowy i na niego kolejne warstwy jak wcze艣niej.
Z samochodem bawi艂em si臋 5 dni po kilka godzin dziennie. 呕aden warsztat nie po艣wieci wam tyle czasu na Wasze auto dlatego zrobi艂em to samodzielnie. Samoch贸d jest na pewno ci臋偶szy o kilka kilogram贸w ale zauwa偶alnie zrobi艂 si臋 cichszy :)

_________________
Pozdrawiam
Janek

FIOLETOWE Combi 2.0 TDI 170KM-CFGB, DSG Elegance + Columbus, MDI, Sound System, GSM III z Wi-脴, F1, Park Assist, Roletki, Tylne Ledy... w planach kamera cofania i zegary z FL


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 wrz 2016, o 10:00 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Piotr
Do艂膮czy艂(a): 8 gru 2013, o 13:10
Posty: 741
Samoch贸d: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Jan6a, czep si臋 tramwaju albo jeszcze lepiej naucz si臋 czyta膰 ze zrozumieniem.
To, 偶e skrytykowa艂em G脫WNIANE masy bitumiczne nie jest r贸wnoznaczne (z czym艣 czego nie napisa艂em), 偶e wszystkie masy bitumiczne takie s膮 :( .

_________________
Pozdrawiam.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 wrz 2016, o 10:30 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 14 wrz 2012, o 14:53
Posty: 115
Lokalizacja: 艢l膮sk
Samoch贸d: Inny
Silnik: Inny
Mej, jeste艣 moj膮 alfa i omega :D
Jan6a, ja niestety boj臋 si臋, 偶e mog臋 co艣 skopa膰. W Octavii bym jeszcze pr贸bowa艂 na w艂asn膮 r臋k臋, nowego troch臋 za bardzo si臋 boj臋 od takiej strony rusza膰.
Auto w kwietniu odbiera艂em, wi臋c soli jeszcze nie zazna艂o. A znacie mo偶e jakie艣 zak艂ady w okolicy Katowic, kt贸re mog艂yby si臋 podj膮膰 takiej pracy i zrobi艂yby to porz膮dnie? Na co warto uwa偶a膰 oddaj膮c auto do jakiego艣 zak艂adu, dopytywa膰 o preparaty kt贸rymi konserwuj膮 czy co艣?
A mo偶e p贸j艣膰 po najni偶szej linii oporu i odda膰 samoch贸d na konserwacj臋 do ASO, je艣li jest taka mo偶liwo艣膰? Chocia偶 tutaj spodziewam si臋 znacznego przep艂acenia wzgl臋dem wykonanej pracy...


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 wrz 2016, o 10:34 
Offline
Moderator
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Szymek
Do艂膮czy艂(a): 13 maja 2012, o 10:59
Posty: 15181
Lokalizacja: CWA/GD
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Oddaj膮c do zak艂adu, kt贸ry zrobi to porz膮dnie faktura zamknie si臋 pewnie w kilku tysi膮cach.
Ja bym wola艂 sam si臋 pobawi膰 na porz膮dnych preparatach.

_________________
https://www.facebook.com/motokepl/
https://www.instagram.com/motoke.pl/
https://twitter.com/motoke_pl
http://www.motoke.pl

SII 2.0 TDI 170 km
OIII 1.6 TDI DSG Kombi
Obrazek


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 wrz 2016, o 10:40 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 26 lut 2010, o 19:58
Posty: 1392
Lokalizacja: Katowice
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Zrobi膰 zgodnie z technologi膮 valvoline, najpierw tectyl ml a na to tectyl bodysafe. Najwa偶niejsze s膮 profile zamkni臋te i 艂膮czenia blach.
Tak jak kiedy艣 z octavia1 wylewa艂 si臋 wosk z ka偶dego otworu tak teraz nie ma nic.

_________________
PANIE W艁ADZO, MA PAN RACJ臉, NIESTETY ZDARZY艁O MI SI臉 PRZEKROCZY膯 PR臉DKO艢膯, ZDAJ臉 SOBIE SPRAW臉 Z TEGO, 呕E BY艁O TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, 呕E NARAZI艁EM INNYCH UCZESTNIK脫W RUCHU NA NIEBEZPIECZE艃STWO ALE ... JECHA艁EM SZYBKO, GDY呕 LUBI臉 ZAPIERDALA膯...


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 wrz 2016, o 10:44 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 14 wrz 2012, o 14:53
Posty: 115
Lokalizacja: 艢l膮sk
Samoch贸d: Inny
Silnik: Inny
Jaki艣 zak艂ad we Wroc艂awiu za wykonanie konserwacji podwozia i profili 艣rodkiem o nazwie Waxoyl poda艂 takie ceny:
"koszt konserwacji podwozia 700, profili zamkni臋tych 400. Czas wykonania 2-3 dni robocze"
Nie wiem czy w profile zamkni臋te warto si臋 bawi膰, intuicyjnie wydaj膮 mi si臋 by膰 ju偶 nie藕le zabezpieczone przez fabryk臋, ale mo偶e po prostu za du偶o si臋 naczyta艂em raport贸w po testach d艂ugodystansowych auto-swiata...

Edit:
Sebastian_M26 napisa艂(a):
Tak jak kiedy艣 z octavia1 wylewa艂 si臋 wosk z ka偶dego otworu tak teraz nie ma nic.


Ooo w艂a艣nie to mam na my艣li! :roll:


Ostatnio edytowano 27 wrz 2016, o 10:46 przez Duracell, 艂膮cznie edytowano 1 raz

G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 wrz 2016, o 10:45 
Offline
Moderator
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Szymek
Do艂膮czy艂(a): 13 maja 2012, o 10:59
Posty: 15181
Lokalizacja: CWA/GD
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
skoro uwa偶asz, ze profile zamkni臋te s膮 zrobione porz膮dnie to po co robi膰 reszt臋?

_________________
https://www.facebook.com/motokepl/
https://www.instagram.com/motoke.pl/
https://twitter.com/motoke_pl
http://www.motoke.pl

SII 2.0 TDI 170 km
OIII 1.6 TDI DSG Kombi
Obrazek


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 wrz 2016, o 10:49 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 14 wrz 2012, o 14:53
Posty: 115
Lokalizacja: 艢l膮sk
Samoch贸d: Inny
Silnik: Inny
Nie wiem czy s膮 zrobione porz膮dnie, przecie偶 tam nie zagl膮da艂em.
M贸wi臋 偶e tak to cz臋sto wygl膮da艂o w r贸偶nych raportach gazetek motoryzacyjnych.
My艣la艂em 偶e bardziej wra偶liwy b臋dzie niczym nie os艂oni臋ty sp贸d auta, zreszt膮 czytaj膮c jakie艣 wpisy na forum to je艣li ju偶 to w艂a艣nie tam zaczynaj膮 si臋 pojawia膰 jakie艣 rdzawe naloty. St膮d o spodzie my艣la艂em najpowa偶niej, ale podkre艣le jeszcze raz - moja wiedza w tym temacie jest mniej ni偶 znikoma.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199
Lokalizacja: Polska


G贸ra
Wy艣wietl posty nie starsze ni偶:  Sortuj wg  
Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 48 ]  Przejd藕 na stron臋 Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Nast臋pna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Nie mo偶esz rozpoczyna膰 nowych w膮tk贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w w膮tkach
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne u偶ytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL