chiptuning

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Awatar użytkownika
ZodiaK
Posty: 33
Rejestracja: 14 lip 2010, o 17:31
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: Grybów - Małopolskie

Re: chiptuning

Post autor: ZodiaK »

no ale przebieg momentu na fabryce jst ok i nic sie nie dzieje. jezeli cos jest nie tak z przebiegiem momentu to spowodowane przez program w boxie czyli przez boxa. Nigdy nie mialem na mysli ze to problem "fizyczny" boxa.
Awatar użytkownika
Medyk
Posty: 20
Rejestracja: 3 paź 2010, o 09:24
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: chiptuning

Post autor: Medyk »

Niestety narazie nie mam jak się dowiedzieć co z tym problemem... Ale jak tylko rodzinka wróci to się będę dalej dopytywał...
Jak tylko odbiorę swojego superba (niestety dopiero w styczniu) to zamiast chipa, który planowałem zrobić od razu poproszę o wpięcie redboxa i potestuje go...

A póżniej to i tak zmienia na program...

Pzdr
Medyk
Awatar użytkownika
bandit57
Posty: 203
Rejestracja: 9 wrz 2010, o 23:34
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 196KM / 410 Nm
Imię: Michał
Kontakt:

Re: chiptuning

Post autor: bandit57 »

Czy udalo sie cos wam wywalczyc bo przycichl strasznie ten temat..
Awatar użytkownika
ZodiaK
Posty: 33
Rejestracja: 14 lip 2010, o 17:31
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: Grybów - Małopolskie

Re: chiptuning

Post autor: ZodiaK »

wiem tylko tyle ze wraz ze spadkiem temp problem coraz wyrazniejszy.
Subaru
Posty: 50
Rejestracja: 14 lis 2010, o 16:32
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wwa

Re: chiptuning

Post autor: Subaru »

mm_olejnik pisze:Czytałem, że na boxie auto bardziej dymi ponieważ box zwiększa dawkę paliwa ....
Chociaż Pan z 44tuning to dementował telefonicznie i b.polecał w aucie na gwarancji - koszt 2200zł

1)Box to największa lipa która elegancko zajedzie Ci m.in.sprzęgło. To syf jakich mało. Zmiana programu powinna być indywidualna dla każdego pojazdu, każde auto musi być specjalnie strojone a nie na jedno kopyto gdzie maksymalny moment jest przy 1800 obr. Każdy silnik był inaczej dotarty, inaczej eksploatowany itd. i uważam że tylko zmiana softu poparta wynikami na hamowni pozwala uzyskać zwiększenie osiągów silnika wraz z zachowaniem żywotności silnika i wszystkich podzespołów.

2)Przy dobrze zrobionym programie będzie kopcić mniej niż seria, więc sam sobie odpowiedz jak dobry jest box...

3)Jeśli chcesz dłubnąć kruszynkę zmień soft, tylko poczekaj do końca gwarancji. Z tego co wiem każde podpięcie do auta z grupy VAG (mówięo tych z szyną CAN - czyli m.in S2) wiąże się z pozostawieniem w pamięci tzw śladu (jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi) . Każdy serwis ma swój specjalny kod który zapisze się że taki a taki serwis podpinał się do auta. Gdy będzie to wykryte mogą robić problemy przy realizacji gwarancji (mogą nie muszą)

4)Zwiększenie osiągów o 30%-40% poprzez soft w seryjnym aucieto bzdura. Owszem z silnika 105KM uzyskuje się moc ok 140 KM. Tyle że jest jeden mały szczegół. Twój silnik na dzień dobry wypluje ok 120KM a nie 105 więc przyrost będzie ok 20 KM. Będzie to bardziej odczuwalne w przypadku większego obciążenia auta (kilku pasażerów + bagaż)
Awatar użytkownika
eX
Posty: 823
Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 192
Lokalizacja: GD

Re: chiptuning

Post autor: eX »

Subaru pisze:
mm_olejnik pisze:Czytałem, że na boxie auto bardziej dymi ponieważ box zwiększa dawkę paliwa ....
Chociaż Pan z 44tuning to dementował telefonicznie i b.polecał w aucie na gwarancji - koszt 2200zł

1)Box to największa lipa która elegancko zajedzie Ci m.in.sprzęgło. To syf jakich mało. Zmiana programu powinna być indywidualna dla każdego pojazdu, każde auto musi być specjalnie strojone a nie na jedno kopyto gdzie maksymalny moment jest przy 1800 obr. Każdy silnik był inaczej dotarty, inaczej eksploatowany itd. i uważam że tylko zmiana softu poparta wynikami na hamowni pozwala uzyskać zwiększenie osiągów silnika wraz z zachowaniem żywotności silnika i wszystkich podzespołów.


Kolego nie mozna wrzucac wszystkich boxow do jednego worka, jest tu kilka osob ktore maja box dwu kanalowy vtech`a przez ta firme strojony i nie narzekaja.
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
Obrazek
Subaru
Posty: 50
Rejestracja: 14 lis 2010, o 16:32
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wwa

Re: chiptuning

Post autor: Subaru »

eX pisze:
Subaru pisze:
mm_olejnik pisze:Czytałem, że na boxie auto bardziej dymi ponieważ box zwiększa dawkę paliwa ....
Chociaż Pan z 44tuning to dementował telefonicznie i b.polecał w aucie na gwarancji - koszt 2200zł

1)Box to największa lipa która elegancko zajedzie Ci m.in.sprzęgło. To syf jakich mało. Zmiana programu powinna być indywidualna dla każdego pojazdu, każde auto musi być specjalnie strojone a nie na jedno kopyto gdzie maksymalny moment jest przy 1800 obr. Każdy silnik był inaczej dotarty, inaczej eksploatowany itd. i uważam że tylko zmiana softu poparta wynikami na hamowni pozwala uzyskać zwiększenie osiągów silnika wraz z zachowaniem żywotności silnika i wszystkich podzespołów.


Kolego nie mozna wrzucac wszystkich boxow do jednego worka, jest tu kilka osob ktore maja box dwu kanalowy vtech`a przez ta firme strojony i nie narzekaja.

Może nieprecyzyjnie to powiedziałem. Chodzi o to że nie powinno się wstawiać czegoś uniwersalnego. Jeśli mają boxa który był indywidualnie strojony pod ich konkretne auto to będzie to ok. Neguje tylko wszystkie uniwersalne wynalazki przeznaczone np. do wszystkich silników 1.9 TDI o mocy 130KM.
ODPOWIEDZ