chiptuning
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
- ZodiaK
- Posty: 33
- Rejestracja: 14 lip 2010, o 17:31
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Lokalizacja: Grybów - Małopolskie
Re: chiptuning
no ale przebieg momentu na fabryce jst ok i nic sie nie dzieje. jezeli cos jest nie tak z przebiegiem momentu to spowodowane przez program w boxie czyli przez boxa. Nigdy nie mialem na mysli ze to problem "fizyczny" boxa.
- Medyk
- Posty: 20
- Rejestracja: 3 paź 2010, o 09:24
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: chiptuning
Niestety narazie nie mam jak się dowiedzieć co z tym problemem... Ale jak tylko rodzinka wróci to się będę dalej dopytywał...
Jak tylko odbiorę swojego superba (niestety dopiero w styczniu) to zamiast chipa, który planowałem zrobić od razu poproszę o wpięcie redboxa i potestuje go...
A póżniej to i tak zmienia na program...
Pzdr
Medyk
Jak tylko odbiorę swojego superba (niestety dopiero w styczniu) to zamiast chipa, który planowałem zrobić od razu poproszę o wpięcie redboxa i potestuje go...
A póżniej to i tak zmienia na program...
Pzdr
Medyk
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 14 lis 2010, o 16:32
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Wwa
Re: chiptuning
mm_olejnik pisze:Czytałem, że na boxie auto bardziej dymi ponieważ box zwiększa dawkę paliwa ....
Chociaż Pan z 44tuning to dementował telefonicznie i b.polecał w aucie na gwarancji - koszt 2200zł
1)Box to największa lipa która elegancko zajedzie Ci m.in.sprzęgło. To syf jakich mało. Zmiana programu powinna być indywidualna dla każdego pojazdu, każde auto musi być specjalnie strojone a nie na jedno kopyto gdzie maksymalny moment jest przy 1800 obr. Każdy silnik był inaczej dotarty, inaczej eksploatowany itd. i uważam że tylko zmiana softu poparta wynikami na hamowni pozwala uzyskać zwiększenie osiągów silnika wraz z zachowaniem żywotności silnika i wszystkich podzespołów.
2)Przy dobrze zrobionym programie będzie kopcić mniej niż seria, więc sam sobie odpowiedz jak dobry jest box...
3)Jeśli chcesz dłubnąć kruszynkę zmień soft, tylko poczekaj do końca gwarancji. Z tego co wiem każde podpięcie do auta z grupy VAG (mówięo tych z szyną CAN - czyli m.in S2) wiąże się z pozostawieniem w pamięci tzw śladu (jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi) . Każdy serwis ma swój specjalny kod który zapisze się że taki a taki serwis podpinał się do auta. Gdy będzie to wykryte mogą robić problemy przy realizacji gwarancji (mogą nie muszą)
4)Zwiększenie osiągów o 30%-40% poprzez soft w seryjnym aucieto bzdura. Owszem z silnika 105KM uzyskuje się moc ok 140 KM. Tyle że jest jeden mały szczegół. Twój silnik na dzień dobry wypluje ok 120KM a nie 105 więc przyrost będzie ok 20 KM. Będzie to bardziej odczuwalne w przypadku większego obciążenia auta (kilku pasażerów + bagaż)
- eX
- Posty: 823
- Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 192
- Lokalizacja: GD
Re: chiptuning
Subaru pisze:mm_olejnik pisze:Czytałem, że na boxie auto bardziej dymi ponieważ box zwiększa dawkę paliwa ....
Chociaż Pan z 44tuning to dementował telefonicznie i b.polecał w aucie na gwarancji - koszt 2200zł
1)Box to największa lipa która elegancko zajedzie Ci m.in.sprzęgło. To syf jakich mało. Zmiana programu powinna być indywidualna dla każdego pojazdu, każde auto musi być specjalnie strojone a nie na jedno kopyto gdzie maksymalny moment jest przy 1800 obr. Każdy silnik był inaczej dotarty, inaczej eksploatowany itd. i uważam że tylko zmiana softu poparta wynikami na hamowni pozwala uzyskać zwiększenie osiągów silnika wraz z zachowaniem żywotności silnika i wszystkich podzespołów.
Kolego nie mozna wrzucac wszystkich boxow do jednego worka, jest tu kilka osob ktore maja box dwu kanalowy vtech`a przez ta firme strojony i nie narzekaja.
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 14 lis 2010, o 16:32
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Wwa
Re: chiptuning
eX pisze:Subaru pisze:mm_olejnik pisze:Czytałem, że na boxie auto bardziej dymi ponieważ box zwiększa dawkę paliwa ....
Chociaż Pan z 44tuning to dementował telefonicznie i b.polecał w aucie na gwarancji - koszt 2200zł
1)Box to największa lipa która elegancko zajedzie Ci m.in.sprzęgło. To syf jakich mało. Zmiana programu powinna być indywidualna dla każdego pojazdu, każde auto musi być specjalnie strojone a nie na jedno kopyto gdzie maksymalny moment jest przy 1800 obr. Każdy silnik był inaczej dotarty, inaczej eksploatowany itd. i uważam że tylko zmiana softu poparta wynikami na hamowni pozwala uzyskać zwiększenie osiągów silnika wraz z zachowaniem żywotności silnika i wszystkich podzespołów.
Kolego nie mozna wrzucac wszystkich boxow do jednego worka, jest tu kilka osob ktore maja box dwu kanalowy vtech`a przez ta firme strojony i nie narzekaja.
Może nieprecyzyjnie to powiedziałem. Chodzi o to że nie powinno się wstawiać czegoś uniwersalnego. Jeśli mają boxa który był indywidualnie strojony pod ich konkretne auto to będzie to ok. Neguje tylko wszystkie uniwersalne wynalazki przeznaczone np. do wszystkich silników 1.9 TDI o mocy 130KM.