Forum Skoda Superb

Portal mi艂o艣nik贸w i u偶ytkownik贸w Skody Superb
Teraz jest 23 pa藕 2018, o 18:28

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin dzia艂u


Szczeg贸艂owy regulamin dzia艂u znajduje si臋 tutaj: link



Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 202 ]  Przejd藕 na stron臋 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Nast臋pna strona
Autor Wiadomo艣膰
PostNapisane: 30 lis 2014, o 18:56 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 29 wrz 2014, o 21:14
Posty: 362
Lokalizacja: WLKP/NRW
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Taka sytuacja, jade dzis (na dworze plus 6 stopni) w mala trase, 2x50km - w jedna strone, temperatura po paru kilometrach autostrady 90 stopni na analogu i 90-100 na cyfrowym - predkosc 140-170.
Z powrotem, styl jazdy ten sam, temperatura na analogu najpierw spada do nieco ponad 50, na cyfrowym do 77 - daje w pedal, temperatura ciut wzrasta - 60/82. Daje porzadnie w pedal - 65/85. Kaloryfer nastawiony zawsze na 22 - z ciekawosci dalem na minimum, ale bez wiekszych zmian.

Nigdy w zyciu nie mialem takiego czegos - o co kaman? Termostat zwariowal, znaczy sie padl?


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199
Lokalizacja: Polska


G贸ra
PostNapisane: 30 lis 2014, o 19:44 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 9 wrz 2013, o 22:28
Posty: 1081
Lokalizacja: Warszawa
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: Platinum
Analog , cyfrowy co masz na my艣li? Analog temp p艂ynu, cyfrowy - oleju? Je偶eli tak to m贸g艂 pa艣膰 czujnik temp p艂ynu. Wskazania temp. oleju prawid艂owe. Gdyby termostat zwariowa艂 na nagrzanym silniku to temp by podnosi艂a si臋.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lis 2014, o 20:08 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 29 wrz 2014, o 21:14
Posty: 362
Lokalizacja: WLKP/NRW
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Tak, analog czyli plynu w chlodnicy, ten po lewej na dole. Cyfrowy, czyli oleju, wyswietlany na MFD. Zaraz sprawdze jak w ogole z plynem u mnie i jade mala runde zrobic - zobacze co i jak.
Rozumiem, ze ewentulanie kabelkiem moznaby odczytac czy to rzeczywiscie czujnik?


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lis 2014, o 21:54 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 9 wrz 2013, o 22:28
Posty: 1081
Lokalizacja: Warszawa
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: Platinum
Zdecydowanie tak.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lis 2014, o 23:12 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 29 wrz 2014, o 21:14
Posty: 362
Lokalizacja: WLKP/NRW
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Jesli sie bujne w dluzsza trase do Polski, to cos autu grozi powaznego czy tylko przeklamany wynik temepratury?


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 gru 2014, o 08:13 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Piotr
Do艂膮czy艂(a): 8 gru 2013, o 13:10
Posty: 780
Samoch贸d: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
T1000 napisa艂(a):
Jesli sie bujne w dluzsza trase do Polski, to cos autu grozi powaznego czy tylko przeklamany wynik temepratury?

Zimno w aucie, zwi臋kszone dawkowanie paliwa, brak aktywnej regeneracji DPF.

Wcale nie wiadomo co jest winne - czujnik(-i) czy termostat.
Moim zdaniem zdecydowanie termostat, poniewa偶 spada tez temperatura oleju.
Wymiana jest banalnie prosta, a koszt materia艂贸w uwzgl臋dniaj膮c dolewk臋 p艂ynu nie przekracza 40 - 50 EUR.

Przed podj臋ciem prac oczywi艣cie warto odczyta膰 b艂臋dy i sprawdzi膰 wiarygodno艣膰 czujnik贸w w blokach warto艣ci mierzonych.

Na Twoim miejscu, pomimo tego, 偶e usterka nie jest szczeg贸lnie gro藕na (w warunkach drogowych, bo w miejskich szkoda DPF), wola艂bym zlikwidowa膰 problem przed dalsz膮 podr贸偶膮. Z kilku wzgl臋d贸w.

PS:
Stopniowa utrata sprawno艣ci termostatu nie jest niczym niezwyk艂ym i dlatego warto go zmienia膰 przy jednej robocie z "rozrz膮dem" i pomp膮 wody. Wspomina艂em niedawno o tym tutaj: viewtopic.php?f=6&t=5156&p=124819&hilit=termostat#p124819 , ale niestety, na tym forum niekt贸rzy zawsze wiedz膮 "najlepiej".

_________________
Pozdrawiam.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 gru 2014, o 08:22 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 29 wrz 2014, o 21:14
Posty: 362
Lokalizacja: WLKP/NRW
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Dzi臋ki za informacje. W tym tygodniu zatem oddam auto do mechaniora.
Tylko jeszcze raz si臋 bujne i sprawdz臋 temperatury.
A rozrz膮d mia艂em zrobiony jakie艣 20 tysi臋cy km temu.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 gru 2014, o 08:54 
Offline

Imi臋: Krzysiek
Do艂膮czy艂(a): 10 lip 2012, o 10:17
Posty: 2671
Lokalizacja: Rzesz贸w
Samoch贸d: Superb II combi 4x4
Silnik: 1.8TSI CDAB (152KM)
Dla mnie to jednak wygl膮da na termostat. Gdyby co艣 nie tak by艂o z czujnikami to jeden wskazywa艂by normalnie - przecie偶 to dwa r贸偶ne czujniki. Sprawd藕 po uruchomieniu zimnego silnika czy kilka minut p贸藕niej nie masz ciep艂ego w臋偶a z ch艂odnicy. Je艣li tak to przepuszcza termostat.

_________________
By艂 S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Jest V60CC 2,4D AWD Obrazek


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 gru 2014, o 09:00 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 9 wrz 2013, o 22:28
Posty: 1081
Lokalizacja: Warszawa
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: Platinum
Na w pe艂ni nagrzanym silniku awaria termostatu powoduje spadek temperatury??? Przy w pe艂ni nagrzanym silniku , po d艂u偶szej je藕dzie termostat jest ju偶 w pe艂ni otwarty. Je偶eli b臋dzie si臋 przymyka膰 lub nie w pe艂ni otwiera膰 to mo偶na liczy膰 tylko na wzrost temperatury, a jakim cudem spadek????


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 gru 2014, o 11:03 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Krzy艣 ;)
Do艂膮czy艂(a): 20 lis 2014, o 14:25
Posty: 498
Lokalizacja: Pomorskie
Samoch贸d: Inny
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: Seria
bo termostat w domysle jest zamkni臋ty i pilnuje aby temperatura silnika by艂a oko艂o 90 st. Zazwyczaj awaria termostatu objawia si臋 przedwczesnym otwieraniem i ch艂odzeniem silnika wcze艣niej ni偶 jest to konieczne.
Tormostat decyduje o ilo艣ci p艂ynu ch艂odniczego oddanego na ch艂odnice. W praktyce do osi膮gni臋ca temperatury pracy silnika termostat powinnien byc ca艂y czas zamkniety.
Nie wiem jak w VAG ale w BMW by艂 jeden wyj膮tek .... przy ostrym wejsciu na obroty i pe艂nym obci膮偶eniu silnika termostat by艂 otwierany wcze艣niej aby nie dopu艣ci膰 do szybkiego i nag艂ego wzrostu temeratury .... czasami dochodzi艂o do sytuacji 偶e po ostrej jezdzie na wysokich obrotach i z du偶膮 pr臋dko艣ci膮 silnik ch艂odzi艂 si臋 poni偶ej 88 st. ( 88 bo w silniku M47 BMW taka by艂a temperatura pracy - nie 90 )

_________________
http://www.azeroplus.pl
http://www.palniklukowy.pl
od 21.03.2015 Superb II FL 2.0 TDI 170
Obrazek


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 gru 2014, o 11:06 
Offline

Imi臋: Krzysiek
Do艂膮czy艂(a): 10 lip 2012, o 10:17
Posty: 2671
Lokalizacja: Rzesz贸w
Samoch贸d: Superb II combi 4x4
Silnik: 1.8TSI CDAB (152KM)
Mej napisa艂(a):
PS:
Stopniowa utrata sprawno艣ci termostatu nie jest niczym niezwyk艂ym i dlatego warto go zmienia膰 przy jednej robocie z "rozrz膮dem" i pomp膮 wody. Wspomina艂em niedawno o tym tutaj: viewtopic.php?f=6&t=5156&p=124819&hilit=termostat#p124819 , ale niestety, na tym forum niekt贸rzy zawsze wiedz膮 "najlepiej".

wszystko ulega stopniowej utracie sprawno艣ci. Akurat termostat potrafi odm贸wi膰 wsp贸艂pracy zar贸wno przy 50kkm jak i 500kkm, a wymiana termostatu nie wymaga rozbierania po艂owy silnika, wi臋c po co go rusza膰 skoro dzia艂a i mo偶e dzia艂a膰 jeszcze bardzo d艂ugo albo bardzo kr贸tko? Tak samo jak 艣wiece 偶arowe - wymienia si臋 komplet, ale z regu艂y po awarii pierwszej, a nie profilaktycznie np. przy wymianie paska rozrz膮du.

_________________
By艂 S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Jest V60CC 2,4D AWD Obrazek


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 gru 2014, o 11:19 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 9 wrz 2013, o 22:28
Posty: 1081
Lokalizacja: Warszawa
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: Platinum
Nadal zwracam uwag臋, 偶e mamy do czynienia z w pe艂ni nagrzanym silnikiem, gdzie termostat powinien ju偶 by膰 ca艂kowicie otwarty na drugi obieg do ch艂odnicy. W takim przypadku raczej awaria czujnika, kt贸ra mo偶e dodatkowo wyzwala膰 prac臋 wentylatora ch艂odnicy. Chyba nie b臋dziesz mi t艂umaczy艂, 偶e przy w pe艂ni nagrzanym silniku, w trakcie normalnej jazdy z temperaturami dodatnimi rol膮 termostatu jest pilnowanie aby ch艂odziwo nie sz艂o na ch艂odnic臋 bo silnik si臋 przezi臋bi?


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 gru 2014, o 11:36 
Offline

Imi臋: Krzysiek
Do艂膮czy艂(a): 10 lip 2012, o 10:17
Posty: 2671
Lokalizacja: Rzesz贸w
Samoch贸d: Superb II combi 4x4
Silnik: 1.8TSI CDAB (152KM)
tak jak pisa艂 Docent83 - 90st. nie oznacza ca艂kowitego otwarcia termostatu. Pracuje w艂a艣nie przy tej temperaturze - lekko si臋 przymykaj膮c albo otwieraj膮c aby tak膮 utrzyma膰. W艂a艣nie po to aby ch艂odziwo nie sz艂o nadmiernie na ch艂odnic臋 bo silnik si臋 przezi臋bi. Wentylator ma sw贸j czujnik - inny ni偶 wskaz贸wka, a temp oleju to jeszcze inny - jak temp. oleju jest te偶 obni偶ona to musia艂yby dwa czujniki jednocze艣nie ulec uszkodzeniu. Jest to mo偶liwe, ale mniej prawdopodobne ni偶 awaria termostatu

_________________
By艂 S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Jest V60CC 2,4D AWD Obrazek


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 gru 2014, o 11:48 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 9 wrz 2013, o 22:28
Posty: 1081
Lokalizacja: Warszawa
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: Platinum
Ale wg mnie temperatura samego oleju jest adekwatna do stylu jazdy. Tylko temp ch艂odziwa zwraca uwag臋, 偶e co艣 nie tak. No mo偶e i termostat, ale co艣 mi si臋 nie wydaje aby silnik po je藕dzie w jedn膮 stron臋 na trasie by艂 na tyle niedogrzany w drodze powrotnej aby jeszcze termostat dawkowa艂 ch艂odziwo na drugi obieg przy dodatnich temp zewn臋trznych. To raczej ju偶 warunki do kr贸tkiego odpalenia wentylatora ch艂odnicy.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 gru 2014, o 13:53 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 29 wrz 2014, o 21:14
Posty: 362
Lokalizacja: WLKP/NRW
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aha, skoro pad艂o has艂o wentylator - to ju偶 2 czy 3 razy mi si臋 zalaczyl po zgaszeniu samochodu. Troch臋 by艂em zdziwiony bo by艂y to zwyk艂e trasy (20km) gdzie nie butowa艂em auta no i ostatnio autem gdzie s艂ysza艂em wentylatory by艂 chyba polonez... Tak tylko sygnalizuje bo mo偶liwe ze jedno ma z drugim co艣 wsp贸lnego.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199
Lokalizacja: Polska


G贸ra
Wy艣wietl posty nie starsze ni偶:  Sortuj wg  
Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 202 ]  Przejd藕 na stron臋 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Nast臋pna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Nie mo偶esz rozpoczyna膰 nowych w膮tk贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w w膮tkach
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne u偶ytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL