Strona 109 z 155

Re: Jaki olej?

: 5 gru 2018, o 11:42
autor: CLO27

Re: Jaki olej?

: 5 gru 2018, o 12:57
autor: siemi1
CLO27 pisze:takie cuś, zestawienie olejów tego chłopka testy https://www.youtube.com/channel/UCLQb2U ... Tzaz4Ua1IA

plik exel...
https://megawrzuta.pl/download/ec068867 ... 078cd.html
Linkan ci ucielo nie iezie otworzyc.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka

Re: Jaki olej?

: 5 gru 2018, o 16:58
autor: CLO27
W exelu masz plik do pobrania...7

Re: Jaki olej?

: 5 gru 2018, o 19:26
autor: tomek evo
A przepraszam co tam chcecie zobaczyć? Znaczy pooglądać można ale wniosków z tych testów to bym nie wyciągał. Zupełnie nie oddają rzeczywistości.

Re: Jaki olej?

: 5 gru 2018, o 23:56
autor: CLO27
tomek evo pisze:A przepraszam co tam chcecie zobaczyć? Znaczy pooglądać można ale wniosków z tych testów to bym nie wyciągał. Zupełnie nie oddają rzeczywistości.
wlasnie mnie kolega przekonywał, patrz jaki castrol dobry...jebłem śmiechem bo co to to film olejowy, jak chłop śrubki mało spiłował i co mu tam pierd... :mrgreen: raczej jako ciekawostka :)

Re: Jaki olej?

: 18 gru 2018, o 20:22
autor: jqr
[usunięto]

Re: Jaki olej?

: 19 gru 2018, o 08:36
autor: rezon
Jak wlałem do swojego dokładnie taki Shell, to był jedyny raz, kiedy musiałem dolewać między wymianami.

Re: Jaki olej?

: 19 gru 2018, o 12:15
autor: Sebastian_M26
A co ma 100C do rozruchu na zimno?

Re: Jaki olej?

: 19 gru 2018, o 21:35
autor: tomek evo
rezon pisze:Jak wlałem do swojego dokładnie taki Shell, to był jedyny raz, kiedy musiałem dolewać między wymianami.
Czyli jaki?

Re: Jaki olej?

: 20 gru 2018, o 17:57
autor: rezon
Tak jak z usuniętego postu jqr czyli Shell AV-L 0W30 z normą 504/507. Oprócz koniecznej dolewki prawie 1l to jeszcze miał wyższą temperaturę niż Millersy 5W30

Re: Jaki olej?

: 20 gru 2018, o 18:28
autor: Tom-Tdi
Ten olej albo tak paruje, albo jest tak rzadki, niby ma być mega dobry, a już kilka opini czytałem, że silniki go "lubią" i trzeba dolewać.

Re: Jaki olej?

: 20 gru 2018, o 19:55
autor: rezon
Mnie skusiła różnica w cenie 60zł - skoro spełnia normy VW, na papierze parametry są OK, to dlaczego nie spróbować? Spróbowałem, wróciłem do Millersa. W sumie dolewka 1l na 27kkm to nie tragedia, ale to 1l więcej niż na Millersie ;)

Re: Jaki olej?

: 21 gru 2018, o 11:06
autor: tomek evo
Zacznijmy od tego kto Ci polecił olej z normą 504/507 do 1.8 TSI 152 KM jak możesz lać śmiało olej z normą 502.00 i wtedy masz do wyboru oleje na bazie PAO-syntetycznej w lepkości 0W40.
Co do AV-L-a to wg. mnie bardzo dobry olej jest ale trzeba zdawać sobie sprawę, że GTL ma swoje ograniczenia i po pewnym czasie może już tak nie trzymać parametrów i również z tego powodu mogą pojawiać się ubytki. Pod tym względem mocno zbliżony pakietem Eurol FS 0W30 ma przewagę bo jednak baza jest PAI-estrowa i lepiej trzyma parametry w czasie i jest bardziej odporna. Ale jeśli producent nie wymaga 504/507 to jednak mimo wszystko najlepszym wyborem dla 1.8/2.0 TSI są dobre (ale naprawdę dobre) oleje 0W40 z normą 502.00.

Re: Jaki olej?

: 22 gru 2018, o 07:12
autor: rezon
tomek evo pisze:Zacznijmy od tego kto Ci polecił olej z normą 504/507 do 1.8 TSI 152 KM jak możesz lać śmiało olej z normą 502.00 i wtedy masz do wyboru oleje na bazie PAO-syntetycznej w lepkości 0W40.
Co do AV-L-a to wg. mnie bardzo dobry olej jest ale trzeba zdawać sobie sprawę, że GTL ma swoje ograniczenia i po pewnym czasie może już tak nie trzymać parametrów i również z tego powodu mogą pojawiać się ubytki. Pod tym względem mocno zbliżony pakietem Eurol FS 0W30 ma przewagę bo jednak baza jest PAI-estrowa i lepiej trzyma parametry w czasie i jest bardziej odporna. Ale jeśli producent nie wymaga 504/507 to jednak mimo wszystko najlepszym wyborem dla 1.8/2.0 TSI są dobre (ale naprawdę dobre) oleje 0W40 z normą 502.00.
Zacznijmy od tego, że 504/507 poleca producent do trybów LL. A nie mam zwyczaju zmieniać zaleceń producenta na podstawie forum internetowych. Żeby była pełna jasność z wymianami LL zrobiłem ponad 80kkm benzyną MPI, 155kkm TDI, 205kkm TSI i obecnie 33kkm D4. Nigdy nie miałem żadnych problemów z silnikiem, turbiną, itp.. Silniki zawsze były w bdb stanie technicznym i czyste w środku. Niedowiarkom wrzucałem zdjęcia z wnętrz. - żadnych złogów, smół, itp i to bez stosowania płukanek. Z uwagi na liczbę przejeżdżanych km wymiany co 15kkm czyli co 4-5 miesięcy są dla mnie bez sensu. I tak zmieniam częściej niż raz w roku. Tyle tylko, że u mnie najczęściej silnik pracuje po odpaleniu 3-4h, a nie 20 min.
Ubytki w GTL pojawiły się po ok. 10kkm i były dla mnie dużym zaskoczeniem. Nawet nie sprawdzałem już poziomu oleju, bo skoro mi nie bierze między wymianami.... A tu jednak wziął i to sporo. Powrót do Millersa EE ponownie zakończył ubytki - miałem jeszcze jedną wymianę po zmianie.

Re: Jaki olej?

: 22 gru 2018, o 09:57
autor: Sebastian_M26
Ta czystość wygladała jak w starym dieslu. U mnie panuje kolor słonkowy. Wystarczą obr 5,5tys na 6 biegu żeby z 504 po 2tys km zrobić smołę.