Strona 87 z 155

Re: Jaki olej?

: 25 kwie 2018, o 09:35
autor: ludwik93
tomek evo pisze:
ludwik93 pisze:
tomek evo pisze:W 1.4 masz w zasadzie duży wybór bo możesz wybrać olej z normą 504.00 lub tez z 502.00 i oleje, które spełniają te normy mogą mieć lepkość 0W30, 5W30, 0W40 i 5W40. Generalnie 504.00 jest wyższą normą bardziej restrykcyjną ale tu pojawia się też ekologia a przy 502.00 olej może być (i zwykle jest) full saps z bogatszym pakietem dodatków ochronnych a także jest dość duży wybór olejów na bazie syntetycznej z grupy 4. Wybór powinien być podyktowany sposobem użytkowania, stylem jazdy i porą roku. Generalnie w TSI/ TFSI dobrze sprawdza się lepkość 0W40 ale również 0W30. Z 5W30 polecam przede wsyztskim Millersa, Penrite i Neste, 0W30 to Eurol, Ravenol i Shell a w 0W40 masz masę dobrych olejów (Millers, Penrite, Neste, Ravenol, Meguin, Motul).
Ceny za 5l zaczynają się mniej więcej od 140 zł w górę, choć bardzo dobry polski Specol Spec Premium C3 VW504/507 5W30 można kupić już za ok 100,00 zł za 5l i na pewno będą to dobrze wydane pieniądze bo olej z technicznego punktu widzenia rozkłada na łopatki większość olejów znanych marek (znanych głównie z tego, że są znane).
autem w zasadzie jeździ tata, robi dystanse głównie miejskie, do 25 km dziennie, styl jazdy jak przystało na emeryta bardzo spokojny :D obecnie chyba jest zalany castrolem 5w30 LL, ale chciałbym to zmienić ;) czyli generalnie pójść w 0w40 ?
Przy takim stylu jazdy szedł bym w 0W30. Eurol Syntence FS 0W30 powinien być całkowicie wystarczający i ma bardzo dobra cenę.
wielkie dzięki za pomoc ! ;)

Re: Jaki olej?

: 25 kwie 2018, o 09:42
autor: tomek evo
Sebastian_M26 pisze:A Motul 504/507 na jakiej jest półce wśród towarzystwa
Moim zdaniem średnio-wysokiej -może nie najwyższej ale pewnie wyższej niż 90% tego co oferuje rynek. Z Motulem jest jednak taki problem, że jest kłopot z aktualnymi kartami (przynajmniej był jakiś czas temu) a podobno co chwile lubili sobie coś pozmieniać i na dobra sprawę to ciężko ten olej jednoznacznie ocenić. Do tego dochodzi przeniesienie produkcji (w części) do Włoch i wg. niektórych użytkowników te oleje są inne niż z produkcji Francuskiej (czytaj gorsze). Nie wiem ile w tym prawdy ale coraz więcej ludzi odchodzi od Motula. Motul wyrobił sobie markę ale problem w tym, że oleje pod tą sama nazwą handlowa są dziś zupełnie inne niż lata temu, kiedy Motul na Polskim Rynku w klasie premium nie miał właściwie konkurencji. Wyrobili sobie markę i obiegowa opinia jest taka, że to super oleje ale w 'kręgach bardziej wtajemniczonych" już takich zachwytów nie ma bo konkurencyjne produkty są nie gorsze a często nawet lepsze. Na pewno Motul trzyma poziom ale już nie wyznacza standardów jak kiedyś i mam wrażenie, że odcina kupony.

Re: Jaki olej?

: 25 kwie 2018, o 10:07
autor: Superb28v6
Osobiście do swojej 2.8v6 leje valvoline max life 5w40, wymiana co 12tys.

Re: Jaki olej?

: 25 kwie 2018, o 11:34
autor: Sebastian_M26
tomek evo pisze:
Sebastian_M26 pisze:A Motul 504/507 na jakiej jest półce wśród towarzystwa
Moim zdaniem średnio-wysokiej -może nie najwyższej ale pewnie wyższej niż 90% tego co oferuje rynek.
No to jaki badziew musi być w tych 90% skoro Motul Specific 504.00 507.00 spalił się na turbinie i zaczął schodzić 0,5L/500km w czasie katowania przy +40C, mój ostatni olej którego dolałem 3L na 10tys km.
Odnośnie ogólnie jakości serię 300V i większość 8100 mają znakomitą.

Re: Jaki olej?

: 25 kwie 2018, o 12:56
autor: Tom-Tdi
Według mnie to te wszystkie wykastrowane oleje LL z normą 504/507 to gówno i nadają się co najwyżej do normalnej jazdy, ale pewnie się mylę, bo ktoś za chwilę wrzuci "papier", że jest zupełnie odwrotnie.

Re: Jaki olej?

: 25 kwie 2018, o 13:03
autor: xtremesystems
z kolei jak przedobrzymy z full sapsem dostanie kat po dupie

Re: Jaki olej?

: 25 kwie 2018, o 14:37
autor: kamracik
Pytanie co łatwiej/taniej się wymienia, kata czy silnik ;)

Re: Jaki olej?

: 25 kwie 2018, o 17:46
autor: Sebastian_M26
A kto wymieniał kata z winy oleju. Zawsze albo uwalona sonda albo silnik żre litra oleju na dwieście km i żadne very low sapsy nie pomogą.

Re: Jaki olej?

: 26 kwie 2018, o 07:55
autor: tomek evo
W benzynie spokojnie możemy stosować full-saps. Co prawda zdarzają się wyjątki ale zwykle nawet jak producent wymaga normy C ze względu na układ katalityczny (czy wtrysk bezpośredni ale to już jest odrębny temat) to realnego wpływu zastosowanie full-saps-a mieć nie będzie. Inaczej jest w przypadku diesli, w których wpływ full-saps na dpf-a jest bardziej realny i olej może spowodować szybsze zapychanie się dpf-a, choć tak naprawdę jego wpływ też jest mocno ograniczony i w niektórych silnikach nie ma to większego znaczenia (ale nie w grupie VAG). Dobry olej z 504/507 jest naprawdę niezły i nie należy się go bać. W 504/507 często baza jest z dużym (względnie dużym) udziałem baz PAO a te najnowsze pakiety dodatków są skomponowane tak aby zrekompensować zubożony pakiet ZDDP i nastawione głównie na ochronę silnika. Penrite czy Millersa z 504/507 ludzie leją do Golfów R wystrojonych na 370-400 KM (znam kilka takich przypadków) i silniki pracują świetnie. W 1.4 TSI dobry olej z 504/507 spokojnie daje radę, choć do 1.8/2.0 jestem zwolennikiem trzymania się 502.00 i dobrego oleju 0W40 (ale dobrego a nie masówkę z marketu). Norma 504.00/507.00 pod względem wymagań jest o wiele trudniejsza do spełnienia przez olej niż zdecydowana większość innych "eko" norm. Z eko norm dobra jest też MB 229.51 i jeśli nie potrzeba normy VAG to jest to dobry kierunek.

Re: Jaki olej?

: 26 kwie 2018, o 08:04
autor: tomek evo
Sebastian_M26 pisze:
tomek evo pisze:
Sebastian_M26 pisze:A Motul 504/507 na jakiej jest półce wśród towarzystwa
Moim zdaniem średnio-wysokiej -może nie najwyższej ale pewnie wyższej niż 90% tego co oferuje rynek.
No to jaki badziew musi być w tych 90% skoro Motul Specific 504.00 507.00 spalił się na turbinie i zaczął schodzić 0,5L/500km w czasie katowania przy +40C, mój ostatni olej którego dolałem 3L na 10tys km.
Odnośnie ogólnie jakości serię 300V i większość 8100 mają znakomitą.
Co do serii 300V to zgoda ale z 8100 to nie wiem czy bym je nazwał znakomitymi ;) W dłubanym 1.9 TDI z X-cess 5W40 był podobny problem jak u Ciebie ale aż tyle go nie przepalał. Po zmianie na Penrite Enviro+5W40 + Archoil AR9100 problem "przypalania" oleju zniknął.
BTW Archoil AR9100 to szczególnie w dieslu bardzo dobra droga na poprawę smarowania i zrekompensowanie sobie zubożonego pakietu ochronnego w oleju z normą C. Dodatkowo Archoil podnosi i trzyma TBN, czystość silnika i zapobiega zbytniemu spadkowi TAN.

Re: Jaki olej?

: 26 kwie 2018, o 08:13
autor: xtremesystems
a dpf z tym archoilem ? były jakies badania?

Re: Jaki olej?

: 26 kwie 2018, o 08:48
autor: Sebastian_M26
A ja mam prawie 200 tysi w Ducato i suchym dpf pędzonym na olejach full 0W-40 czy 5W-40 wymienianych co 15 nie 40. Dpf czy katy nie są smarowane olejem...

Re: Jaki olej?

: 26 kwie 2018, o 09:01
autor: xtremesystems
sa dpf i dpf. jedne dzialaja dobrze same z siebie a inne jak kiedys volvo wysrywają sie same z siebie

Re: Jaki olej?

: 26 kwie 2018, o 13:53
autor: tomek evo
xtremesystems pisze:a dpf z tym archoilem ? były jakies badania?
Nie ma przeciwwskazań a wręcz jest on wskazany bo jego wpływ na dpf jest pozytywny. Nie będę się w tej chwili rozpisywał bo to złożony temat ale generalnie AR9100 działa dla dpf-u na +.

Re: Jaki olej?

: 26 kwie 2018, o 15:34
autor: tomek evo
Sebastian_M26 pisze:A ja mam prawie 200 tysi w Ducato i suchym dpf pędzonym na olejach full 0W-40 czy 5W-40 wymienianych co 15 nie 40. Dpf czy katy nie są smarowane olejem...
Tylko pozazdrościć takiej pracy dpf-a. Niestety w wielu przypadkach sytuacja nie jest taka dobra. Jako sprzedawca nie doradzam stosowania olejów full spas w autach z dpf a jak już (nie tyle nie doradzam ale definitywnie nie skreślam) to nie w grupie VAG i informuje o możliwych konsekwencjach. Trzeba mieć po prostu świadomość, że jednak nie jest tak, że w ogóle nie ma wpływu ale na ile ten wpływ będzie realny to już zależy od indywidualnych przypadków.