Jaki olej?

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
tomek evo
Posty: 395
Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:18
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Tomasz

Re: Jaki olej?

Post autor: tomek evo »

Do 1.8 proponuje raczej 0W40 (więcej dobrych olejów można znaleźć). Norma 502.00 jest w tym momencie wystarczająca. Jak 5w30 to coś lepszego niż Total. Zwykle 5W30 będą w 504/507 i jeśli chodzi o oleje z C2/C3 to nie jest to złe rozwiązanie. Jest też kilka naprawdę dobrych 0W30 z tą normą ale do 1.8 TSI raczej na zimę a na lato dobre 0W40. Większość 5W30 z normą 504/507 będzie na bazie HC z małą (o ile w ogóle) domieszką PAO i na starszym pakiecie dodatków. Te lepsze (i większość znanych mi 0W30 z 504/507) będą miały lepsze bazy, być może ze sporą zawartością PAO i na nowszym pakiecie, w którym m.in jest podniesiona zawartość boru. 0W40 mogą być w znacznej mierze na PAO czy nawet PAO-etrach (ale te lepsze a nie oleje z marketu) i ze względu na bark ograniczeń normami C mają dożo bogatsze pakiety dodatków ochronnych.
Awatar użytkownika
jedrek1980
Posty: 460
Rejestracja: 17 sie 2017, o 19:28
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 217/430 Compsport
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: Jaki olej

Post autor: jedrek1980 »

Ciężko jest akurat z obecnym olejem który mam a zbliża się już dużymi krokami wymiana i teraz pytanie poczekać na dostawy Penrite Enviro EU 5w30 czy kupować Millers XF LONGLIFE 5W30?
Tomek Evo byłbyś w stanie porównać te dwa oleje bo nie mogę znaleźć karty Millersa?
Awatar użytkownika
luki2986
Posty: 43
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 22:12
Samochód: Superb III combi
Silnik: 1.4TSI (150KM)
Aktualnie: Error
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Poznań

Re: Jaki olej?

Post autor: luki2986 »

Chciałbym się dowiedzieć jaki olej polecacie do 1.4tsi ACT??? Zbliża mi się 15tys km i chciałbym zrobić wymiankę w połowie zalecanego interwału. Zastanawiam się nad Motulem lub Liqui Moly tylko kompletnie nie wiem, który będzie ok do tego silnika. Do tego chciałbym dorzucić płukankę, filtr olejowy i powietrza tylko nie wiem co fabryka wrzuca do tych aut. Nie chciałbym utracić gwary jak ktoś się skapnie podczas wymiany przy 30tysiach, że coś było grzebane poza serwisem.
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: Jaki olej?

Post autor: Sebastian_M26 »

Ale aso nie odmówi wymiany oleju, możesz sobie nawet codziennie wymieniać tylko powinien być 502.00 lub eko 504.00 więc po co kombinować
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Awatar użytkownika
luki2986
Posty: 43
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 22:12
Samochód: Superb III combi
Silnik: 1.4TSI (150KM)
Aktualnie: Error
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Poznań

Re: Jaki olej?

Post autor: luki2986 »

Pojechałby do ASO gdyby nie wołali 900zł za wymianę :lol: wiem jaki standard i lepkość oleju jest potrzebny tylko pytam o konkretny rodzaj od danego producenta, może ktoś już miał doświadczenia z tymi co wymieniłem :) producenta filtrów na pierwszy montaż też nie znam.

Poza tym w ASO wlaliby, o ile by rzeczywiście wlali, castrola, wymienili filtr oleju, 900zł i nara, a ja chcę zastosować płukankę, zalać porządny olej, włożyć fabryczne filtry z powietrza włącznie i zapłacić 2/3 tej kwoty. Gware mam na 2 lata i nie chciałbym w 3cim roku leasingu wymieniać turbiny na swój koszt więc skracam interwał i wlewam porządne smarowidła.
tomek evo
Posty: 395
Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:18
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Tomasz

Re: Jaki olej

Post autor: tomek evo »

jedrek1980 pisze:Ciężko jest akurat z obecnym olejem który mam a zbliża się już dużymi krokami wymiana i teraz pytanie poczekać na dostawy Penrite Enviro EU 5w30 czy kupować Millers XF LONGLIFE 5W30?
Tomek Evo byłbyś w stanie porównać te dwa oleje bo nie mogę znaleźć karty Millersa?
Oba oleje to bardzo wysoka półka. Na papierze nieco lepiej wygląda Penrite a właściwie to Millers nie podaje zbyt dużo informacji. Widziałem jednak badanie tego Millersa i to naprawdę solidny olej, który ma lepszy pakiet dodatków niż jego odpowiednik z nanodrive czyli EE longlife 5W30. I ma oficjalna aprobatę. Enviro+ EU jest niezły ale jeszcze lepszy jest ten z oficjalna aprobatą Enviro+5W30. Każdy wybór będzie dobry ale osobiście skłaniałbym się w kierunku Millersa bo z doświadczenia wiem, że te oleje są w praktyce lepsze niż wynikałoby to z tego co mówi papier. BTW mam jedną bańkę Enviro+ EU 5W30.
Proponuje jednak rozważyć 2 inne oleje mianowicie Eurola FS 0W30 i Ravenol VSW 0W30. Oba spełniają 504/507 i oba mają świetne parametry i najprawdopodobniej całkiem spory udział baz PAO. Ravenol na papierze wygląda rewelacyjnie ale FS też nie ma się czego wstydzić (na temperaturę zapłonu nie patrzeć bo podają wg. innej metody dlatego tak nisko) a badanie tego oleju można zobaczyć na forum OCP. Eurol jest na tym najnowszym pakiecie pod 504/507 i jest w naprawdę atrakcyjnej cenie jak za olej z tej półki jakościowej (ok 140 zł za 5l wyjdzie po rabatach). Eurol zbiera też bardzo dobre recenzje wśród użytkowników. Ravenol też powinien być niezły a może nawet lepszy. Sam będę wymieniał w swoim CFGB na jeden z tych 2 olejów i jeszcze nie wiem który.
tomek evo
Posty: 395
Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:18
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Tomasz

Re: Jaki olej?

Post autor: tomek evo »

luki2986 pisze:Pojechałby do ASO gdyby nie wołali 900zł za wymianę :lol: wiem jaki standard i lepkość oleju jest potrzebny tylko pytam o konkretny rodzaj od danego producenta, może ktoś już miał doświadczenia z tymi co wymieniłem :) producenta filtrów na pierwszy montaż też nie znam.

Poza tym w ASO wlaliby, o ile by rzeczywiście wlali, castrola, wymienili filtr oleju, 900zł i nara, a ja chcę zastosować płukankę, zalać porządny olej, włożyć fabryczne filtry z powietrza włącznie i zapłacić 2/3 tej kwoty. Gware mam na 2 lata i nie chciałbym w 3cim roku leasingu wymieniać turbiny na swój koszt więc skracam interwał i wlewam porządne smarowidła.
Z którego roku auto? Do tych 1.4 AD 2018 zalecają już olej 0W20 z normą 508/509. Jak 2017 to może być jeszcze 504.00 a przy skróconym okresie 502.00. Jak auto na gwarancji to trzeba aby olej miał oficjalną aprobatę (wtedy nie powinno być problemu w ASO, choć różnie bywa) lub spełniał normę (wtedy tez jest szansa, ze ASO się nie doczepi ale teoretycznie mogą odmówić). Jak przebieg 15 czy 30 tys. to płukankę można sobie darować (choć na Castrolu to się cuda dziać potrafią).
Co do konkretnego oleju to Liqui Moly Top Tec 5W30 i Motula Specyfic 504/507 5W30 to dobre oleje i oba mają aprobatę 504/507 ale w sumie w tych pieniądzach można poszukać coś "fajniejszego". Zarówno Eurol jak i Ravenol, o których pisałem w poprzednim poście mają oficjalne aprobaty VW 504/507 i szedł bym w tym kierunku. Eurol FS został w 1.4 TSI 150 KM przetestowany przez kilku użytkowników i zebrał bardzo pochlebne opinie. Moim zdaniem dużo lepszy olej za mniejsze pieniądze.
Awatar użytkownika
ludwik93
Posty: 7
Rejestracja: 28 lis 2016, o 18:53
Samochód: Superb II
Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Będzin

Re: Jaki olej?

Post autor: ludwik93 »

Witam serdecznie,

mam pytanie odnośnie oleju silnikowego, nie chcę zalewać rekomendowanym Castrolem LL tylko chcę pójść w coś innego, typu Liqui Moly, Motul, Millers, Penetrite itp. Silnik to 1.4 125 km TFSI.
Jeszcze jedno małe pytanie przy okazji, filtr oleju jak i powietrza brać z MANNa czy polecacie coś innego ?

Pozdrawiam,
ludwik93
xtremesystems
Posty: 350
Rejestracja: 17 sie 2011, o 06:19
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Lokalizacja: EL

Re: Jaki olej?

Post autor: xtremesystems »

ale szukasz LL czy nie? bo takto 502 a LL to 504


jesli 502 obecnie jednym z najlepszych o ile nie najlepszym olejem jest ravenol 0w40 SSL
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: Jaki olej?

Post autor: Sebastian_M26 »

Jeszcze istnieje 0W-30 sso i inne 503.01, pozatym wszystkie 504.00 są takie same
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
tomek evo
Posty: 395
Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:18
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Tomasz

Re: Jaki olej?

Post autor: tomek evo »

W 1.4 masz w zasadzie duży wybór bo możesz wybrać olej z normą 504.00 lub tez z 502.00 i oleje, które spełniają te normy mogą mieć lepkość 0W30, 5W30, 0W40 i 5W40. Generalnie 504.00 jest wyższą normą bardziej restrykcyjną ale tu pojawia się też ekologia a przy 502.00 olej może być (i zwykle jest) full saps z bogatszym pakietem dodatków ochronnych a także jest dość duży wybór olejów na bazie syntetycznej z grupy 4. Wybór powinien być podyktowany sposobem użytkowania, stylem jazdy i porą roku. Generalnie w TSI/ TFSI dobrze sprawdza się lepkość 0W40 ale również 0W30. Z 5W30 polecam przede wsyztskim Millersa, Penrite i Neste, 0W30 to Eurol, Ravenol i Shell a w 0W40 masz masę dobrych olejów (Millers, Penrite, Neste, Ravenol, Meguin, Motul).
Ceny za 5l zaczynają się mniej więcej od 140 zł w górę, choć bardzo dobry polski Specol Spec Premium C3 VW504/507 5W30 można kupić już za ok 100,00 zł za 5l i na pewno będą to dobrze wydane pieniądze bo olej z technicznego punktu widzenia rozkłada na łopatki większość olejów znanych marek (znanych głównie z tego, że są znane).
Awatar użytkownika
ludwik93
Posty: 7
Rejestracja: 28 lis 2016, o 18:53
Samochód: Superb II
Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Będzin

Re: Jaki olej?

Post autor: ludwik93 »

tomek evo pisze:W 1.4 masz w zasadzie duży wybór bo możesz wybrać olej z normą 504.00 lub tez z 502.00 i oleje, które spełniają te normy mogą mieć lepkość 0W30, 5W30, 0W40 i 5W40. Generalnie 504.00 jest wyższą normą bardziej restrykcyjną ale tu pojawia się też ekologia a przy 502.00 olej może być (i zwykle jest) full saps z bogatszym pakietem dodatków ochronnych a także jest dość duży wybór olejów na bazie syntetycznej z grupy 4. Wybór powinien być podyktowany sposobem użytkowania, stylem jazdy i porą roku. Generalnie w TSI/ TFSI dobrze sprawdza się lepkość 0W40 ale również 0W30. Z 5W30 polecam przede wsyztskim Millersa, Penrite i Neste, 0W30 to Eurol, Ravenol i Shell a w 0W40 masz masę dobrych olejów (Millers, Penrite, Neste, Ravenol, Meguin, Motul).
Ceny za 5l zaczynają się mniej więcej od 140 zł w górę, choć bardzo dobry polski Specol Spec Premium C3 VW504/507 5W30 można kupić już za ok 100,00 zł za 5l i na pewno będą to dobrze wydane pieniądze bo olej z technicznego punktu widzenia rozkłada na łopatki większość olejów znanych marek (znanych głównie z tego, że są znane).
autem w zasadzie jeździ tata, robi dystanse głównie miejskie, do 25 km dziennie, styl jazdy jak przystało na emeryta bardzo spokojny :D obecnie chyba jest zalany castrolem 5w30 LL, ale chciałbym to zmienić ;) czyli generalnie pójść w 0w40 ?
tomek evo
Posty: 395
Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:18
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Tomasz

Re: Jaki olej?

Post autor: tomek evo »

Sebastian_M26 pisze:Jeszcze istnieje 0W-30 sso i inne 503.01, pozatym wszystkie 504.00 są takie same
Sebastian nie są takie same. Samych możliwych pakietów(tzw. gotowców) dedykowanych pod 504/507 jest kilka a do tego mogą być na różnych bazach i z różnymi innymi dodatkami. Może być olej na średniej bazie HC z podstawowym "minimalnym" pakietem pod 504/507 tak aby spełniał normę na styk (teoretycznie bo z praktyki to bardzo różnie bywa) a może być na najlepszej dostępnej bazie HC połączonej z bazą PAO (nawet powyżej 35%), na najnowszym dedykowanym pakiecie dodatków (bogatym m.in w bor) i doprawianym odpowiednio innymi dodatkami (oczywiście całość musi współgrać - piszę w uproszczeniu).
Największe zaufanie mam do olejów, które posiadają oficjalne aprobaty, choć zwykle bagatelizuje temat braku aprobaty w autach po gwarancji. W tym jednak wypadku norma VW 504/507 jest bardzo restrykcyjna i badania jakim poddawany jest olej są bardzo wymagające i do tego kosztowne i producent zwykle musi tak "skonfigurować" olej, żeby spełniał wymagania normy z zapasem a produkt jest faktycznie przetestowany przez VAG-a. Oczywiście wielu mniejszych producentów nie stać na oficjalną aprobatę bo przy ich wolumenie produkcji (a właściwie sprzedaży) oraz marżach jest to po prostu ekonomicznie nieopłacalne dlatego producent jedynie deklaruje, że produkt spełnia normę. Często jednak (niestety) jest tak, że jednak niekoniecznie tą normę w praktyce musi spełniać. Znam wyniki badań 2 polskich producentów, z których wynika, ze jeden produkuje olej na najnowszym pakiecie pod VW 504/507 i olej ma wszelkie podstawy aby tą normę spełniać a drugi, choć deklaruje 504/507 to wyniki były kompletnie z d..y i olej nie ma najmniejszych szans spełniać normy (m.in poziom sapsów znacznie przekroczony co na wstępie go dyskwalifikuje).
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: Jaki olej?

Post autor: Sebastian_M26 »

A Motul 504/507 na jakiej jest półce wśród towarzystwa
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
tomek evo
Posty: 395
Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:18
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Tomasz

Re: Jaki olej?

Post autor: tomek evo »

ludwik93 pisze:
tomek evo pisze:W 1.4 masz w zasadzie duży wybór bo możesz wybrać olej z normą 504.00 lub tez z 502.00 i oleje, które spełniają te normy mogą mieć lepkość 0W30, 5W30, 0W40 i 5W40. Generalnie 504.00 jest wyższą normą bardziej restrykcyjną ale tu pojawia się też ekologia a przy 502.00 olej może być (i zwykle jest) full saps z bogatszym pakietem dodatków ochronnych a także jest dość duży wybór olejów na bazie syntetycznej z grupy 4. Wybór powinien być podyktowany sposobem użytkowania, stylem jazdy i porą roku. Generalnie w TSI/ TFSI dobrze sprawdza się lepkość 0W40 ale również 0W30. Z 5W30 polecam przede wsyztskim Millersa, Penrite i Neste, 0W30 to Eurol, Ravenol i Shell a w 0W40 masz masę dobrych olejów (Millers, Penrite, Neste, Ravenol, Meguin, Motul).
Ceny za 5l zaczynają się mniej więcej od 140 zł w górę, choć bardzo dobry polski Specol Spec Premium C3 VW504/507 5W30 można kupić już za ok 100,00 zł za 5l i na pewno będą to dobrze wydane pieniądze bo olej z technicznego punktu widzenia rozkłada na łopatki większość olejów znanych marek (znanych głównie z tego, że są znane).
autem w zasadzie jeździ tata, robi dystanse głównie miejskie, do 25 km dziennie, styl jazdy jak przystało na emeryta bardzo spokojny :D obecnie chyba jest zalany castrolem 5w30 LL, ale chciałbym to zmienić ;) czyli generalnie pójść w 0w40 ?
Przy takim stylu jazdy szedł bym w 0W30. Eurol Syntence FS 0W30 powinien być całkowicie wystarczający i ma bardzo dobra cenę.
ODPOWIEDZ