Re: Jaki olej?
: 25 lis 2017, o 21:10
Dał się zaprosić tutaj i fajnie, bo Tomek ma naprawdę dużą wiedzę jeśli chodzi o oleje i różne dodatki/płukanki itp.jqr pisze:widzę, że dołączył do forum kolega handlujący olejami
Portal miłośników i użytkowników Skody Superb
http://www.superbclub.pl/
Dał się zaprosić tutaj i fajnie, bo Tomek ma naprawdę dużą wiedzę jeśli chodzi o oleje i różne dodatki/płukanki itp.jqr pisze:widzę, że dołączył do forum kolega handlujący olejami
nic z tego nie rozumiem, zdaję się na ASO niech leją CastrolaCzarnePaliwo pisze:skipper, komputer jest ustawiony na stałe tryby wymiany oleju co maksymalnie 15 tys. km czy na zmienne (LL)? Jeśli na LL to czy dopuszczasz opcję przestawienia go w stały tryb serwisowania? Mógłbyś wtedy stosować oleje z aprobatą VW 502.00, które nie mają obniżonej popiołowości tak jak VW 504.00, które jest tożsame z VW 507.00, które zaś przeznaczone jest do silników diesla z DPF. Obniżona popiołowość wiąże się z niższą zawartością dodatków przeciwzużyciowych cynkowych (ZDDP) po to aby nie wzrastała częstotliwość wypalania się DPF. Unifikacja w tym przypadku tj. oleje VW 504.00/507.00 niekoniecznie są najlepszym wyborem dla silników benzynowych. ASO bezpłatnie dokonuje takiej zmiany trybu serwisowania.
A jak gówno w sreberku dostaniesz to też zjesz?skipper pisze:nic z tego nie rozumiem, zdaję się na ASO niech leją CastrolaCzarnePaliwo pisze:skipper, komputer jest ustawiony na stałe tryby wymiany oleju co maksymalnie 15 tys. km czy na zmienne (LL)? Jeśli na LL to czy dopuszczasz opcję przestawienia go w stały tryb serwisowania? Mógłbyś wtedy stosować oleje z aprobatą VW 502.00, które nie mają obniżonej popiołowości tak jak VW 504.00, które jest tożsame z VW 507.00, które zaś przeznaczone jest do silników diesla z DPF. Obniżona popiołowość wiąże się z niższą zawartością dodatków przeciwzużyciowych cynkowych (ZDDP) po to aby nie wzrastała częstotliwość wypalania się DPF. Unifikacja w tym przypadku tj. oleje VW 504.00/507.00 niekoniecznie są najlepszym wyborem dla silników benzynowych. ASO bezpłatnie dokonuje takiej zmiany trybu serwisowania.
Tacy też muszą być, inaczej ASO poszły by z torbamiSebastian_M26 pisze:A jak gówno w sreberku dostaniesz to też zjesz?skipper pisze:nic z tego nie rozumiem, zdaję się na ASO niech leją CastrolaCzarnePaliwo pisze:skipper, komputer jest ustawiony na stałe tryby wymiany oleju co maksymalnie 15 tys. km czy na zmienne (LL)? Jeśli na LL to czy dopuszczasz opcję przestawienia go w stały tryb serwisowania? Mógłbyś wtedy stosować oleje z aprobatą VW 502.00, które nie mają obniżonej popiołowości tak jak VW 504.00, które jest tożsame z VW 507.00, które zaś przeznaczone jest do silników diesla z DPF. Obniżona popiołowość wiąże się z niższą zawartością dodatków przeciwzużyciowych cynkowych (ZDDP) po to aby nie wzrastała częstotliwość wypalania się DPF. Unifikacja w tym przypadku tj. oleje VW 504.00/507.00 niekoniecznie są najlepszym wyborem dla silników benzynowych. ASO bezpłatnie dokonuje takiej zmiany trybu serwisowania.
Wydaje mi się, że to pytanie jest nawet szersze, wiem o co Ci chodzi Byłbym w tej sytuacji zwolennikiem 0w40 i regularnych kontroli jego poziomu, żeby zachować stan maksymalny. Z tego też względu za każdym razem, kiedy trafia do mnie osoba z silnikiem TSI to w pierwszej kolejności dopytuję o tryb serwisowy, żeby w razie LL namówić klienta na przejście w stały i porzucenie ekologicznej specyfikacji VW 504.00 na rzecz VW 502.00. Do tego dochodzi jeszcze kwestia ogólnego stanu technicznego silnika. Eksploatacji itd. Np. 0w30 VW 504.00 puszczone w tryb LL, poddane dylucji paliwem i zbierające wodę z wilgotnego powietrza przyśpieszy zużycie silnika.Sebastian_M26 pisze:CzarnePaliwo, mam tylko jedne pytanie czy jeśli w tsi od cdaa i dalej jest obniżone ciśnienie oleju o połowę to czy lepiej jest przelać przez układ 0W-40 czy o 30% więcej 0W-30 zapewniając dużo wyższy przepływ, szczególnie podczas obciążenia pow. 6tys/obr.
Zadałem Ci proste pytania, żeby możliwie sumiennie i kompleksowo Ci odpowiedzieć. Nie mam zwyczaju wysyłać linków i proponować jakiś rozwiązań w ciemno.skipper pisze:nic z tego nie rozumiem, zdaję się na ASO niech leją Castrola