Dał się zaprosić tutaj i fajnie, bo Tomek ma naprawdę dużą wiedzę jeśli chodzi o oleje i różne dodatki/płukanki itp.jqr pisze:widzę, że dołączył do forum kolega handlujący olejami
Jaki olej?
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
- Tom-Tdi
- Sponsor
- Posty: 3353
- Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 395KM / 515Nm
- Lokalizacja: Augsburg
Re: Jaki olej?
- Camillinhio
- Posty: 5897
- Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: Wrocław
- jedrek1980
- Posty: 460
- Rejestracja: 17 sie 2017, o 19:28
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 217/430 Compsport
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Re: Jaki olej?
Dał się skusić i wiedzę ma naprawdę sporą korzystam już długo z usług i nigdy się nie zawiodłem.
P.S
Czarne paliwo odezwę się nie długo po oliwe do skrzyni.Doszedł już ten Ravenol o którym pisaliśmy na FB?
P.S
Czarne paliwo odezwę się nie długo po oliwe do skrzyni.Doszedł już ten Ravenol o którym pisaliśmy na FB?
- CzarnePaliwo
- Posty: 24
- Rejestracja: 25 lis 2017, o 12:37
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Imię: Tomasz
- Kontakt:
Re: Jaki olej?
jedrek1980, tak, jest już dostępny od kilku dni Wysyłam Ci wiadomość na fb.
http://www.ravenol.de/uploads/tx_raveno ... _75W_0.pdf
http://www.ravenol.de/uploads/tx_raveno ... _75W_0.pdf
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Jaki olej?
CzarnePaliwo, mam tylko jedne pytanie czy jeśli w tsi od cdaa i dalej jest obniżone ciśnienie oleju o połowę to czy lepiej jest przelać przez układ 0W-40 czy o 30% więcej 0W-30 zapewniając dużo wyższy przepływ, szczególnie podczas obciążenia pow. 6tys/obr.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
- skipper
- Posty: 854
- Rejestracja: 3 sty 2015, o 14:34
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
- Lokalizacja: Kraków
Re: Jaki olej?
nic z tego nie rozumiem, zdaję się na ASO niech leją CastrolaCzarnePaliwo pisze:skipper, komputer jest ustawiony na stałe tryby wymiany oleju co maksymalnie 15 tys. km czy na zmienne (LL)? Jeśli na LL to czy dopuszczasz opcję przestawienia go w stały tryb serwisowania? Mógłbyś wtedy stosować oleje z aprobatą VW 502.00, które nie mają obniżonej popiołowości tak jak VW 504.00, które jest tożsame z VW 507.00, które zaś przeznaczone jest do silników diesla z DPF. Obniżona popiołowość wiąże się z niższą zawartością dodatków przeciwzużyciowych cynkowych (ZDDP) po to aby nie wzrastała częstotliwość wypalania się DPF. Unifikacja w tym przypadku tj. oleje VW 504.00/507.00 niekoniecznie są najlepszym wyborem dla silników benzynowych. ASO bezpłatnie dokonuje takiej zmiany trybu serwisowania.
SIII L&K 2.0 TSI 220KM viewtopic.php?f=18&t=8480
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Jaki olej?
A jak gówno w sreberku dostaniesz to też zjesz?skipper pisze:nic z tego nie rozumiem, zdaję się na ASO niech leją CastrolaCzarnePaliwo pisze:skipper, komputer jest ustawiony na stałe tryby wymiany oleju co maksymalnie 15 tys. km czy na zmienne (LL)? Jeśli na LL to czy dopuszczasz opcję przestawienia go w stały tryb serwisowania? Mógłbyś wtedy stosować oleje z aprobatą VW 502.00, które nie mają obniżonej popiołowości tak jak VW 504.00, które jest tożsame z VW 507.00, które zaś przeznaczone jest do silników diesla z DPF. Obniżona popiołowość wiąże się z niższą zawartością dodatków przeciwzużyciowych cynkowych (ZDDP) po to aby nie wzrastała częstotliwość wypalania się DPF. Unifikacja w tym przypadku tj. oleje VW 504.00/507.00 niekoniecznie są najlepszym wyborem dla silników benzynowych. ASO bezpłatnie dokonuje takiej zmiany trybu serwisowania.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
- Tom-Tdi
- Sponsor
- Posty: 3353
- Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 395KM / 515Nm
- Lokalizacja: Augsburg
Re: Jaki olej?
Tacy też muszą być, inaczej ASO poszły by z torbamiSebastian_M26 pisze:A jak gówno w sreberku dostaniesz to też zjesz?skipper pisze:nic z tego nie rozumiem, zdaję się na ASO niech leją CastrolaCzarnePaliwo pisze:skipper, komputer jest ustawiony na stałe tryby wymiany oleju co maksymalnie 15 tys. km czy na zmienne (LL)? Jeśli na LL to czy dopuszczasz opcję przestawienia go w stały tryb serwisowania? Mógłbyś wtedy stosować oleje z aprobatą VW 502.00, które nie mają obniżonej popiołowości tak jak VW 504.00, które jest tożsame z VW 507.00, które zaś przeznaczone jest do silników diesla z DPF. Obniżona popiołowość wiąże się z niższą zawartością dodatków przeciwzużyciowych cynkowych (ZDDP) po to aby nie wzrastała częstotliwość wypalania się DPF. Unifikacja w tym przypadku tj. oleje VW 504.00/507.00 niekoniecznie są najlepszym wyborem dla silników benzynowych. ASO bezpłatnie dokonuje takiej zmiany trybu serwisowania.
- CzarnePaliwo
- Posty: 24
- Rejestracja: 25 lis 2017, o 12:37
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Imię: Tomasz
- Kontakt:
Re: Jaki olej?
Wydaje mi się, że to pytanie jest nawet szersze, wiem o co Ci chodzi Byłbym w tej sytuacji zwolennikiem 0w40 i regularnych kontroli jego poziomu, żeby zachować stan maksymalny. Z tego też względu za każdym razem, kiedy trafia do mnie osoba z silnikiem TSI to w pierwszej kolejności dopytuję o tryb serwisowy, żeby w razie LL namówić klienta na przejście w stały i porzucenie ekologicznej specyfikacji VW 504.00 na rzecz VW 502.00. Do tego dochodzi jeszcze kwestia ogólnego stanu technicznego silnika. Eksploatacji itd. Np. 0w30 VW 504.00 puszczone w tryb LL, poddane dylucji paliwem i zbierające wodę z wilgotnego powietrza przyśpieszy zużycie silnika.Sebastian_M26 pisze:CzarnePaliwo, mam tylko jedne pytanie czy jeśli w tsi od cdaa i dalej jest obniżone ciśnienie oleju o połowę to czy lepiej jest przelać przez układ 0W-40 czy o 30% więcej 0W-30 zapewniając dużo wyższy przepływ, szczególnie podczas obciążenia pow. 6tys/obr.
Zadałem Ci proste pytania, żeby możliwie sumiennie i kompleksowo Ci odpowiedzieć. Nie mam zwyczaju wysyłać linków i proponować jakiś rozwiązań w ciemno.skipper pisze:nic z tego nie rozumiem, zdaję się na ASO niech leją Castrola
Ostatnio zmieniony 26 lis 2017, o 18:30 przez CzarnePaliwo, łącznie zmieniany 1 raz.
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: Jaki olej?
Ja zmienilem wlasnie z castrola edge 5w40 albo 0w40-nie pamietam dokladnie ten z norma 504/507... przy stage3(2 krotny przyrost mocy niz fabrycznie byla) na velvoline10w60 po czym na 5w40 motul i ostatnio namowiony przez piramide na penrite 0w40...jestem z tego ostatniego bardzo zadowolony, niższe tem pracy silnika, na velvoline osiągałem i 125 stopni....ogolnie olej zmieniam co 8-10 tyś teraz, wcześniej co 12-15tyś....
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 19 sie 2017, o 19:36
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Rafał
Re: Jaki olej?
Ja wczoraj zmieniłem na oryginalny olej vw plus filtr oleju oryginał i ten nieszczęsny plastikowy korek w misce wyszło mnie wszystko 190zł. Serwis życzył sobie za tą usługę 600zł
Re: Jaki olej?
Czy ktoś z Was wymieniał olej w salonie po dotarciu silnika - 1-1.5 k kilometrów w salonie i może podzielić się informacją jaki jest koszt (silnik 1.8TSI). Zastanawiam sie czy nie wymienić oleju po tym okresie i spoko byłoby mieć to wpisane w "książkę" chyba że koszt takiej operacji w ASO będzie kosmicznie nie opłacalny.
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: Jaki olej?
400 zł
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Jaki olej?
40 zł
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 19 sie 2017, o 19:36
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Rafał
Re: Jaki olej?
W Krakowie koszt od 500 do 600zł.
Sam wymieniałem po 1600km olej filtr i korek do miski 180zł wymienisz sam.
Sam wymieniałem po 1600km olej filtr i korek do miski 180zł wymienisz sam.