Jaki olej?

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
tomek evo
Posty: 395
Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:18
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Tomasz

Re: Jaki olej?

Post autor: tomek evo »

Ja leje Eurola+AR9100.
Millers XF longlife 5W30 jak najbardziej na plus - solidna oliwa, parametry z karty nie oddają niestety prawdziwej jakości tego oleju
Motul Specyfic 5W30 - dobry olej, może nawet bardzo dobry
Liqui Moly top Tec 4200 5w30 - jw.
Neste City Pro W longlife III 5W30 - bardzo dobry oleje w mojej opinii lepszy od LM i Motula
Valvoline XL-III 5W30 - dobry średniak
Fuchs Titan GT1 Pro c3 XTL 5W30 - jw.
W mojej subiektywnej ocenie z ww. olejów najlepsze są Millers i Neste ale oba nieco ustępują Eurolowi. Od reszty nie gorszy (a nawet być może lepszy) jest Specol za połowę ceny LM.
Warto się przyjrzeć bliżej też Ravenolowi VSW 0W30 (fenomenalne parametry wg. karty) oraz Penrite Enviro +5W30 (baaardzo solidna oliwa). Oba niestety dość drogie a dostępność Penrite to temat na osobną dyskusję.
Awatar użytkownika
jedrek1980
Posty: 460
Rejestracja: 17 sie 2017, o 19:28
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 217/430 Compsport
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: Jaki olej?

Post autor: jedrek1980 »

tomek evo pisze:Ja leje Eurola+AR9100.
Millers XF longlife 5W30 jak najbardziej na plus - solidna oliwa, parametry z karty nie oddają niestety prawdziwej jakości tego oleju
Motul Specyfic 5W30 - dobry olej, może nawet bardzo dobry
Liqui Moly top Tec 4200 5w30 - jw.
Neste City Pro W longlife III 5W30 - bardzo dobry oleje w mojej opinii lepszy od LM i Motula
Valvoline XL-III 5W30 - dobry średniak
Fuchs Titan GT1 Pro c3 XTL 5W30 - jw.
W mojej subiektywnej ocenie z ww. olejów najlepsze są Millers i Neste ale oba nieco ustępują Eurolowi. Od reszty nie gorszy (a nawet być może lepszy) jest Specol za połowę ceny LM.
Warto się przyjrzeć bliżej też Ravenolowi VSW 0W30 (fenomenalne parametry wg. karty) oraz Penrite Enviro +5W30 (baaardzo solidna oliwa). Oba niestety dość drogie a dostępność Penrite to temat na osobną dyskusję.
Jeździłem na Penrite Enviro + 5w30 fajny olej tylko mega problem z dostępnością.
Obecnie Ravenol VSW 0W30 +AR 9100 i jestem zadowolony nie słychać typowego diesla temperatura przy dużych prędkościach też ok.
A w silniku był Motul,Penrite,Amsoil i teraz Ravenol i z tego ostatniego chyba jestem najlepiej zadowolony
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1807
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Jaki olej?

Post autor: marioti »

AR9100 jak na razie raczej nie zaleję, jakkolwiek tarcie mniejsze i silnik ma lżej, to jednak bardziej klekocze. Sprawdzone u kolegi w Octavii III RS 2,0TDi.
Eurol ale który konkretnie? i to samo pytanie o Specol

Obecnie w kurze mam tego średniaka Valvoline XL-III 5W30, ale jak sam zauważyłeś na innym forum, nawet oficjalni dealerzy nie mogą być pewni co do jakości produktu jaki przychodzi na nasz rynek.
Dlatego na razie zastanawiam się nad Neste

Kod: Zaznacz cały

porównanie na papierze, wygląda niemal identycznie, więc zastanawiam się czy jest sens.
Neste / Valvoline
Cena za 4L ok.               170    /  135
Gęstość kg / m3 15oC      853   /  852
Punkt zapłonu oC (COC)   230   /  214
Punkt kroplenia oC          -42   /  -48
Wskaźnik lepkości           170   /  173
Lepkość cSt / 40 ° C       69    /   68
Lepkość cSt / 100 oC      11,8  /  11,9
Lepkość cP / 30 ° C        5800  /  ?<6400
I teraz jeszcze jeden temat/pytanie. W drugim aucie mam zalane Valvoline MaxLife Synpower 5W40, auto leciwe z przebiegiem 310tyś. Po zmianie ze zwykłego minerala MaxLife 5w30 zauważyłem znaczne zmniejszenie zużycia, teraz między wymianami co 12tyś, dolewam max 200-300 ml. Nie mniej jednak z tych samych powodów rozważam zmianę, (wymagana norma VW 502.00/505.00). Tutaj też wybór na Neste City Pro, tylko czy polecane 0W40, czy zostać przy 5W40

Kod: Zaznacz cały

porównanie na papierze,
Neste City Pro 0W40 / 5W40 / Valvoline
Cena za 4L ok.                160   /   135   /  85
Gęstość kg / m3 15oC      860   /  853   / 857
Punkt zapłonu oC (COC)   220   /  244  /  228
Punkt kroplenia oC          -54   /  -51   /  -42
Wskaźnik lepkości           180   /  170  /  170
Lepkość cSt / 40 ° C       80    /   87   /  81
Lepkość cSt / 100 oC      14  /  14,2   /  13,5
Lepkość cP / 30 ° C        5500  /  6000 / <6000
Temp. pompowalności      -45   /  - 35   /   ?  
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: Jaki olej?

Post autor: Sebastian_M26 »

Jeśli cena Neste 0W-40 odpowiada to jest to znakomity wybór. Zawsze 0W-40 lepsze od 5W-40.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Awatar użytkownika
into
Posty: 566
Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Jaki olej?

Post autor: into »

W 1.9 tdi vp raz mialem valvoline 5w40 ten czerwony i po 10tys km kontrolka oleju. Wrocilem do motula i nigdy wiecej sie nie zapalila. Nie polecam valvoline.
I'm the man on the silver mountain
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1807
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Jaki olej?

Post autor: marioti »

właśnie w 1,9TDi mam zrobione 310tyś. Z racji przebiegu, przerobiłem Castrola, Mobila, Shell, Motul, Valvoline. Ostatnie 6 wymian oleju zrobione na Valvoline, i wg mnie 5W40 MaxLive Synthetic, wypada tutaj najlepiej, z racji zmniejszenia zużycia oleju, kultury pracy silnika, braku dymienia (co np. na Mobilu było normą, że przy przyspieszaniu musiał zakopcić), temperatur silnika nie sprawdzałem. Na Motul-u 5W40 Specific, bardzo klekotał, szczególnie jak na zewnątrz mróz (tak poniżej -5st) - porównuję do Mobila który był przed motulem

Jak widzisz, każdy ma jakieś swoje doświadczenia :D
tomek evo
Posty: 395
Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:18
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Tomasz

Re: Jaki olej?

Post autor: tomek evo »

marioti pisze:AR9100 jak na razie raczej nie zaleję, jakkolwiek tarcie mniejsze i silnik ma lżej, to jednak bardziej klekocze. Sprawdzone u kolegi w Octavii III RS 2,0TDi.
Eurol ale który konkretnie? i to samo pytanie o Specol

Obecnie w kurze mam tego średniaka Valvoline XL-III 5W30, ale jak sam zauważyłeś na innym forum, nawet oficjalni dealerzy nie mogą być pewni co do jakości produktu jaki przychodzi na nasz rynek.
Dlatego na razie zastanawiam się nad Neste

Kod: Zaznacz cały

porównanie na papierze, wygląda niemal identycznie, więc zastanawiam się czy jest sens.
Neste / Valvoline
Cena za 4L ok.               170    /  135
Gęstość kg / m3 15oC      853   /  852
Punkt zapłonu oC (COC)   230   /  214
Punkt kroplenia oC          -42   /  -48
Wskaźnik lepkości           170   /  173
Lepkość cSt / 40 ° C       69    /   68
Lepkość cSt / 100 oC      11,8  /  11,9
Lepkość cP / 30 ° C        5800  /  ?<6400
I teraz jeszcze jeden temat/pytanie. W drugim aucie mam zalane Valvoline MaxLife Synpower 5W40, auto leciwe z przebiegiem 310tyś. Po zmianie ze zwykłego minerala MaxLife 5w30 zauważyłem znaczne zmniejszenie zużycia, teraz między wymianami co 12tyś, dolewam max 200-300 ml. Nie mniej jednak z tych samych powodów rozważam zmianę, (wymagana norma VW 502.00/505.00). Tutaj też wybór na Neste City Pro, tylko czy polecane 0W40, czy zostać przy 5W40

Kod: Zaznacz cały

porównanie na papierze,
Neste City Pro 0W40 / 5W40 / Valvoline
Cena za 4L ok.                160   /   135   /  85
Gęstość kg / m3 15oC      860   /  853   / 857
Punkt zapłonu oC (COC)   220   /  244  /  228
Punkt kroplenia oC          -54   /  -51   /  -42
Wskaźnik lepkości           180   /  170  /  170
Lepkość cSt / 40 ° C       80    /   87   /  81
Lepkość cSt / 100 oC      14  /  14,2   /  13,5
Lepkość cP / 30 ° C        5500  /  6000 / <6000
Temp. pompowalności      -45   /  - 35   /   ?  

Co konkretnie kolega zalał do RS-a? Archoil AR9100 w 99% przypadków powoduje wygładzenie pracy silnika. Zmniejszenie tarcia i dodatkowa ochrona to jedno ale wyższy TBN i wyższa czystość silnika się w każdym dieslu przydaje.
Neste generalnie w mojej ocenie stoi zdecydowanie wyżej od Valvolin-a. Pierwsza i zasadnicza kwestia to Neste nie różnicuje olejów w zależności od rynku przeznaczenia wiec jak kupimy np. Neste City Pro C3 5W40 to dostaniemy to co w karcie i to co zawsze a niestety nie z każdą marką mamy ten komfort a nawet takich marek jest mało (Millers, Eurol, Penrite i td.). Po drugie Neste jest producentem baz olejowych jest więc jednym z niewielu "prawdziwych producentów" i to daje im przewagę w zakresie dostosowania baz do własnych potrzeb. Bazy od Neste są bardzo cenione i kupuje je m.in ... Valvoline. Ale oni kupują gotowca, który jest wy-standaryzowany natomiast Neste jako producent może sobie tą bazę modyfikować wg. potrzeb jesli zachodzi taka potrzeba i w labolatorium pobawić się w zoptymalizowanie bazy pod kątem całego pakietu pod konkretne potrzeby. Neste nie są tanie ale warto zagadnąć sprzedawcę - najlepiej dystrybutora (np. mnie 8-) ) o rabat bo procentowo można "ugrać" całkiem sporo.
Neste 0W40 jest olejem na PAO-syntetycznej bazie i to daje mu przewagę nad City Pro C3 5w40, który jak podejrzewam ma jedynie domieszkę bazy PAO.
Awatar użytkownika
Tom-Tdi
Sponsor
Sponsor
Posty: 3353
Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Lokalizacja: Augsburg

Re: Jaki olej?

Post autor: Tom-Tdi »

Jak wypada Neste 0W40 vs. Penrite 0W40 10Tenths ?
tomek evo
Posty: 395
Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:18
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Tomasz

Re: Jaki olej?

Post autor: tomek evo »

Penrite jest generalnie "grubszym" olejem z bogatszym pakietem dodatków i z estrami w składzie. Bardziej nadaje się do mocniej wysilonych jednostek i do zastosowań "sportowych". Penrite 0W40 to prawie 0W50 i do jazdy cywilnej dupo wozem o mocy 100-150 KM Neste nadaje się nawet lepiej bo ma świetne parametry na zimno i będzie stawiać mniejsze opory. Penrite też najlepiej wymieniać co 8 max 10 tys. ze względu na zawartość estrów w Neste nie ma tego problemu i wytrzymuje dłużej ( a z Penrite byłbym bardziej ostrożny dlatego to zalecenie na podstawie doświadczeń z użytkowaniem tego oleju przez Klientów, gdzie czasem po ok 10 tys. olej ewidentnie się "kończył"). Do 2.0 TSI (gdy dopuszczone jest 502) i tak chyba najlepsza opcja to Eurol Synergy 0W40 ale już o tym pisałem.
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1807
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Jaki olej?

Post autor: marioti »

tomek evo

RS ten najsłabszy 184KM - wcześniej fabryczny Castrol, po nim poszedł Motul Specific 0w30 + AR9100

Generalnie przekonałeś mnie i będzie zmiana w obu autach, pozostaje tylko dobrać olej i zgłosić się na pw :)
Zatem:
Do starego 1,9TDi bez DPF-a (norma 502,00 505,00),
City Pro 5w40 do MaxLife Syntetic 5w40, to już niewielka różnica na papierze. Jedyne co, to tak jak piszesz, kupując neste dostajemy pewniejszą gwarancję że to co na papierze to i w butli :)
A może Eurol, tylko dlaczego producent pokazuje Syntence 5W-30 (norma 507,00), czyli ten sam co do mojej kury z DPF-em
A może Specol, tylko który, bo nie ma strony z możliwością doboru - Gold Synthetic SN/SM/CF 5W40 ????

Wracając do CFGB
Neste City Pro W longlife III 5W30 to chyba jest to samo co Neste Pro+ W LL-III 5W-30 (ten drugi wg strony Neste). Nie spotkałem 0W40 który spełnia VW 507,00.

Producent pokazuje że jedyny pasujący Eurol to Syntence 5W-30 ??

a który będzie SPECOL? Spec Premium C3 Synthetic SM/CF 5W30, ???
Awatar użytkownika
Tom-Tdi
Sponsor
Sponsor
Posty: 3353
Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Lokalizacja: Augsburg

Re: Jaki olej?

Post autor: Tom-Tdi »

tomek evo, dzięki ;)
Awatar użytkownika
jedrek1980
Posty: 460
Rejestracja: 17 sie 2017, o 19:28
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 217/430 Compsport
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: Jaki olej?

Post autor: jedrek1980 »

marioti pisze:AR9100 jak na razie raczej nie zaleję, jakkolwiek tarcie mniejsze i silnik ma lżej, to jednak bardziej klekocze. Sprawdzone u kolegi w Octavii III RS 2,0TDi.
Eurol ale który konkretnie? i to samo pytanie o Specol

Obecnie w kurze mam tego średniaka Valvoline XL-III 5W30, ale jak sam zauważyłeś na innym forum, nawet oficjalni dealerzy nie mogą być pewni co do jakości produktu jaki przychodzi na nasz rynek.
Dlatego na razie zastanawiam się nad Neste

Kod: Zaznacz cały

porównanie na papierze, wygląda niemal identycznie, więc zastanawiam się czy jest sens.
Neste / Valvoline
Cena za 4L ok.               170    /  135
Gęstość kg / m3 15oC      853   /  852
Punkt zapłonu oC (COC)   230   /  214
Punkt kroplenia oC          -42   /  -48
Wskaźnik lepkości           170   /  173
Lepkość cSt / 40 ° C       69    /   68
Lepkość cSt / 100 oC      11,8  /  11,9
Lepkość cP / 30 ° C        5800  /  ?<6400
I teraz jeszcze jeden temat/pytanie. W drugim aucie mam zalane Valvoline MaxLife Synpower 5W40, auto leciwe z przebiegiem 310tyś. Po zmianie ze zwykłego minerala MaxLife 5w30 zauważyłem znaczne zmniejszenie zużycia, teraz między wymianami co 12tyś, dolewam max 200-300 ml. Nie mniej jednak z tych samych powodów rozważam zmianę, (wymagana norma VW 502.00/505.00). Tutaj też wybór na Neste City Pro, tylko czy polecane 0W40, czy zostać przy 5W40

Kod: Zaznacz cały

porównanie na papierze,
Neste City Pro 0W40 / 5W40 / Valvoline
Cena za 4L ok.                160   /   135   /  85
Gęstość kg / m3 15oC      860   /  853   / 857
Punkt zapłonu oC (COC)   220   /  244  /  228
Punkt kroplenia oC          -54   /  -51   /  -42
Wskaźnik lepkości           180   /  170  /  170
Lepkość cSt / 40 ° C       80    /   87   /  81
Lepkość cSt / 100 oC      14  /  14,2   /  13,5
Lepkość cP / 30 ° C        5500  /  6000 / <6000
Temp. pompowalności      -45   /  - 35   /   ?  
Powiem mega dziwna sprawa z tym AR 9100 u twojego kolegi.Ja stosuje AR od 4-5 lat w każdym aucie i nigdy mi się nie zdarzyło żeby zaczął bardziej klekotać silnik wręcz przeciwnie zawsze wygładzał wyciszał silnik.
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1807
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Jaki olej?

Post autor: marioti »

Szczerze powiem nie wiem.
Gdyby to były opowieści kolegi, to mógłbym wątpić. Ale sam sprawdziłem to słuchowo. Jeździłem tym autem jak był na Castrolu, i potem po zmianie. Auto ma obecnie zaledwie 43tyś przebiegu. Nic nie modzone, przeglądy w aso, napraw jeszcze żadnych nie miał. Mimo że to RS, to kolega raczej spokojnie jeździ.
tomek evo
Posty: 395
Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:18
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Tomasz

Re: Jaki olej?

Post autor: tomek evo »

marioti pisze:tomek evo

RS ten najsłabszy 184KM - wcześniej fabryczny Castrol, po nim poszedł Motul Specific 0w30 + AR9100

Generalnie przekonałeś mnie i będzie zmiana w obu autach, pozostaje tylko dobrać olej i zgłosić się na pw :)
Zatem:
Do starego 1,9TDi bez DPF-a (norma 502,00 505,00),
City Pro 5w40 do MaxLife Syntetic 5w40, to już niewielka różnica na papierze. Jedyne co, to tak jak piszesz, kupując neste dostajemy pewniejszą gwarancję że to co na papierze to i w butli :)
A może Eurol, tylko dlaczego producent pokazuje Syntence 5W-30 (norma 507,00), czyli ten sam co do mojej kury z DPF-em
A może Specol, tylko który, bo nie ma strony z możliwością doboru - Gold Synthetic SN/SM/CF 5W40 ????

Wracając do CFGB
Neste City Pro W longlife III 5W30 to chyba jest to samo co Neste Pro+ W LL-III 5W-30 (ten drugi wg strony Neste). Nie spotkałem 0W40 który spełnia VW 507,00.

Producent pokazuje że jedyny pasujący Eurol to Syntence 5W-30 ??

a który będzie SPECOL? Spec Premium C3 Synthetic SM/CF 5W30, ???
Neste zmieniło w zeszłym roku opakowania oraz nazwy i na rynku są jeszcze oleje w starych i nowych wersjach. W przypadku większości olejów są to dokładnie te same oleje co wcześniej i różnią się jedynie opakowaniem. Doszło kilka aprobat np. 505.01 dla City Pro C3 5W40. w przypadku LL III 5w30 mam informacje od importera, że to dokładnie ten sam olej jedynie opakowanie inne.
1.9 TDI może być na pompkach PD lub "zwykły" VP. Jak na pompkach to wymagana norma 505.01 i generalnie bym się tego trzymał. Jak "zwykły" VP to jakiś dobry 5W40 załatwia sprawę.
Wyszukiwarki olejowe producentów nie zawsze są optymalnie skonfigurowane. Jak potrzeba oleju z normą 504/507 to z Eurola zdecydowanie Synthence FS 0W30. Ten 5W30 to dużo niższa półka i ogólnie nic ciekawego (nie jest zły ale to nie ten poziom co FS).
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1807
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Jaki olej?

Post autor: marioti »

patrzyłem teraz w instrukcję. Dla 1,9 TDi, 506.01 dla PD, 505.00 dla VP lub 506,00 gdy chcesz zmieniać olej w trybie LL.
ja mam silnik ASV więc VP. Dzięki za info, coś wybiorę :)
ODPOWIEDZ