Jaki olej?

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Awatar użytkownika
CzarnePaliwo
Posty: 24
Rejestracja: 25 lis 2017, o 12:37
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Imię: Tomasz
Kontakt:

Re: Jaki olej?

Post autor: CzarnePaliwo »

Patrzysz tylko i wyłącznie na zawartość PAO? Tak wąskie spojrzenie na temat nie ma sensu.

Przede wszystkim to są dwa zupełnie różne produkty. Nie powinno się ich porównywać. Edge 0w40 z C3 jest olejem o obniżonej popiołowości. Jest inaczej sformułowany z uwagi na konieczność osiągnięcia niższej popiołowości (w zakresie określonym dla C3 tj. <=0,8%). 10 Tenths Premium 0w40 nie jest oramowany C3, dlatego może w pełni czerpać z dodatków typu ZDDP i ich ilość jest wysoka (0,124% cynku). Castrol z racji spełniania C3 musi radzić sobie inaczej - stąd związki tytanu (pełnią rolę przeciwzużyciową, ich obecność to nie jest nic ponad, a raczej rekompensata za niższą wartość ZDDP jako inna droga do osiągnięcia określonych właściwości przeciwzużyciowych)(różni producenci różnie sobie radzą, stosuje się np. jeszcze związki boru). Pakiety dodatków olejów C3 i A3/B4 będą się każdorazowo znacznie różnić. Bez względu na marki olejów.

Jest jeszcze jedna kwestia - bazy PAO mają pewną wadę. Niektóre dodatki uszlachetniające słabo rozpuszczają się w PAO. Z uwagi na to niektórzy producenci stosują je w mieszaninie z olejami estrowymi. Te mają większą polarność. Przykładem jest właśnie 10 Tenths Premium 0w40, ale nie tylko Penrite.

Byłbym powściągliwy w porównywaniu tak różnych olejów.
xtremesystems
Posty: 350
Rejestracja: 17 sie 2011, o 06:19
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Lokalizacja: EL

Re: Jaki olej?

Post autor: xtremesystems »

jak sam stwierdziles oba oleje maja rozne pakiety dodatkow. a jak oboje wiemy dla tsi tez oleje full saps nie sa super zdrowe ze wzgledu na osadzanie sie nagaru na osprzecie

z ciekawosci zapytam widziales gdzies test z laboratorium tego penrite'a bo nigdzie nie widzialem a szczerze uwazam ze cena tego oleju jest raczej podyktowana hypem na niego niz jego zajebistoscia.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: Jaki olej?

Post autor: Sebastian_M26 »

Gdzie ten nagar? Mam też ducato z dpf jeźdzonym na M1 0W-40 z dpf w idealnym stanie
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
xtremesystems
Posty: 350
Rejestracja: 17 sie 2011, o 06:19
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Lokalizacja: EL

Re: Jaki olej?

Post autor: xtremesystems »

rozbierałes go? jak widzisz sa 0w40full saps i mid sap wiec jesli jezdzisz na mid saps w dodatku z norma dexos2 gdzie opel dopuszcza ja jako LL a vw juz nie to mozesz przejedzic spokojnie.

nie jest celem tutaj udowodnic czy fullsaps 1,3%ash czy 1,1 czy 0,7% jest w stanie jezdzic z dpf. raczej bylo poruszane ze im wiecej popiolu (szczegolnie przy egrach ) tym bardziej syfia sie chociazby zawory.
ja staram usilnie sie dowiedziec czy ktos widzial badania lab penrite. bo wszyscy mowia jaki to jest wspanialy . a czym to argumentują . ze silnik sie nie zatarł ze jezdzi , ze ma fajna karte?

low saps wiadomo sa wukastrowane z ZDDP ale full saps w granicach 1.3% tez nie sa idealne.
xtremesystems
Posty: 350
Rejestracja: 17 sie 2011, o 06:19
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Lokalizacja: EL

Re: Jaki olej?

Post autor: xtremesystems »

pytanie o sklad. zawsze było mowione ze w podpunkcie 3.2 pierwsza pozycja (1-decene...) odpowiada za baze pao.

LM natomiast wprost pisze w podpunkcie drugim jest wprost napisane "polyolefin" . czyli co przedstawia ilosc PAO

Obrazek
Awatar użytkownika
CzarnePaliwo
Posty: 24
Rejestracja: 25 lis 2017, o 12:37
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Imię: Tomasz
Kontakt:

Re: Jaki olej?

Post autor: CzarnePaliwo »

xtremesystems, wypowiadasz się niekiedy z taką pewnością, piszesz
xtremesystems pisze:a czym to argumentują . ze silnik sie nie zatarł ze jezdzi , ze ma fajna karte?
a sam przeglądasz karty usilnie szukając tylko PAO i z ich czytaniem jest jeszcze problem... Nie wiem co byś wywnioskował z badań... Nie gniewaj się, to nie jest złośliwość tylko sugestia o więcej pokory w temacie, który jest bardzo złożony i nigdy tak zero jedynkowy jakby się mogło wydawać.

Pierwsza pozycja z sekcji 3.2, którą wkleiłeś to uwodornione PAO. Proces uwodornienia PAO ma na celu uzyskanie bardziej obojętnego chemicznie oraz stabilniejszego oksydacyjnie (kwestia odporności na utlenianie) produktu końcowego.

Druga pozycja to nie jest PAO. To jest poliolefinowy sukcynoimid poliamin. Polyolefin ≠ polyalfaolefin. Po numerze CAS 147880-09-9 (produkty reakcji z węglanem etylenu i poliizobutenylowymi pochodnymi monobezwodnika bursztynowego) widzę, że jest to dodatek z pakietu ochronnego, emulgator, który ma za zadanie wiązać wodę.

;)
xtremesystems
Posty: 350
Rejestracja: 17 sie 2011, o 06:19
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Lokalizacja: EL

Re: Jaki olej?

Post autor: xtremesystems »

ja wlasnie nie przegladam tych kart . wiecej dla mnie sa warte testy z laba z ruskiego forum . raczej ludziska wklejaja wiec tylko takie argumenty trafiaja.

wkleilem ravenol ze jest zaje$%y to byl komentaz ze 6-11 procent pao ( natomiast nie wiadomo ile estrow a z testow IR wychodzilo ze sa estry) . pozatym nie moze byc lipna baza jak ma zbadane poznizej -60 temp zamarzania.

naprawde mnie ciekawi jakie dodatki (a bardziej mnie interesuje ile tych dodatkow) ma penrite i jak wychodzi to w badaniu.
Awatar użytkownika
CzarnePaliwo
Posty: 24
Rejestracja: 25 lis 2017, o 12:37
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Imię: Tomasz
Kontakt:

Re: Jaki olej?

Post autor: CzarnePaliwo »

Karty są istotne, bardzo przydatne w ocenie produktów i zupełnie nie warto ich marginalizować czy też poddawać pod wątpliwość. Trzeba mieć tylko te aktualne.

Ravenol SSL 0w40 ma wg. MSDS 70 do 80% uwodornionego PAO. Wartość 6 do 11% dot. starej formuły. Obecnie oferowana, także w Polsce, ma skład zgodny z poniższą tabelą:

https://drive.google.com/open?id=1yUP99 ... -rc2-d3E7g

Stąd tak niski punkt płynięcia ;) Nikt nas nie okłamuje w karcie danych technicznych:
http://www.ravenol.de/uploads/tx_raveno ... 0W40_0.pdf

parametry w niej podane potwierdziły się w teście, o którym piszesz:
https://oil-club.de/index.php?attachmen ... 0w-40-png/
xtremesystems
Posty: 350
Rejestracja: 17 sie 2011, o 06:19
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Lokalizacja: EL

Re: Jaki olej?

Post autor: xtremesystems »

no to tak jak pisalem wg tej aktualnej karty sll to niezly sztos


ostatni link z testem nie dziala, ale mam ten test zgrany na dysku nim sie z ruskimi firma posprzeczali

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
JanuszSz
Posty: 1021
Rejestracja: 21 sty 2014, o 22:17
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 150
Lokalizacja: Lublin

Re: Jaki olej?

Post autor: JanuszSz »

Może w przerwie między przepychankami ktoś mi wyjaśni różnice między tymi olejami:
Penrite Enviro+ 5w30
Penrite Enviro+ EU C3 5w30

Oba są w normie VW 504/507.Co oznacza "EU"? Czy produkowane dla Europy i gorszej jakości?
No i co lepiej lać do mojego traktora z DPF-em i dlaczego?
Obrazek
Awatar użytkownika
CzarnePaliwo
Posty: 24
Rejestracja: 25 lis 2017, o 12:37
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Imię: Tomasz
Kontakt:

Re: Jaki olej?

Post autor: CzarnePaliwo »

JanuszSz, Enviro+ 5w30 jest olejem z oficjalną aprobatą koncernu VAG dla normy 504.00/507.00:
http://www.penriteoil.com.au/assets/img ... 202017.pdf
Można go zabierać ze sobą na przeglądy czy serwisy olejowe w trakcie trwania okresu gwarancyjnego. Aprobata stanowi gwarancję, że w razie ew. awarii gwarant, nie odmówi naprawy na swój koszt. Oczywiście to skrajna sytuacja i zakładająca złą wolę gwaranta, ale jak to mówią - przezorny zawsze ubezpieczony.

Enviro+ EU 5w30 jest olejem w specyfikacji VW 504.00/507.00, ale nie ma oficjalnej aprobaty wystawionej przez koncern VAG. Tutaj jedynie Penrite jako producent deklaruje, że ten olej spełnia ową normę.

EU 5w30 zawiera 15 do 20% PAO. W badaniu próbki, którą wysłałem do laboratorium oznaczono także związki boru, które mają doskonałe właściwości przeciwzatarciowe będąc jednocześnie bezpopiołowymi (bez szkody dla DPF, jako nowoczesna, ekologiczna alternatywa dla ZDDP).
https://drive.google.com/open?id=0B9Ddv ... G1NSldnVmM

Jeśli samochód nie jest na gwarancji to sugeruję EU.
Awatar użytkownika
jedrek1980
Posty: 460
Rejestracja: 17 sie 2017, o 19:28
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 217/430 Compsport
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: Jaki olej?

Post autor: jedrek1980 »

Tego Penrite EU ja zalewam do swojego CFGB plus Archiol 9100 i porównując do Motula którego zapałem zaraz po kupnie auta duży plus dla Penrite.Na zimnym nie ma tego klekotu zaraz po odpaleniu auta i to co zauważyłem(na max dociera)jest znaczna różnica temp.oleju około 10 stopni mniejsza przy jazdach autostradami
Awatar użytkownika
JanuszSz
Posty: 1021
Rejestracja: 21 sty 2014, o 22:17
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 150
Lokalizacja: Lublin

Re: Jaki olej?

Post autor: JanuszSz »

Dziękuję za wyjaśnienie.
Wy to umiecie przekonać. :D
Obrazek
xtremesystems
Posty: 350
Rejestracja: 17 sie 2011, o 06:19
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Lokalizacja: EL

Re: Jaki olej?

Post autor: xtremesystems »

a ja bym zwrócił uwage na ravenol vsw [wiem ze znow rave ale mysle ze kolega czarne paliwo mi przyzna racje]

jest to 0w30 z dopuszczeniami 504/507
i wydaje mi sie z karty ze to jest najlepszy 0w30 z tymi dopuszczeniami. wg mnie stracil z tronu shell'a av-l

kart nie wklejam mozna sobie znaleźć

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
skipper
Posty: 854
Rejestracja: 3 sty 2015, o 14:34
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Lokalizacja: Kraków

Re: Jaki olej?

Post autor: skipper »

czy ten Penrite 10 Tenths Premium 0w40 5L ma aprobatę VW i czy wleją mi go w ASO w samochodzie na gwarancji?
i czy 5L starczy do 2.0 TSI czy trzeba dobrać jeszcze 1L?
SIII L&K 2.0 TSI 220KM viewtopic.php?f=18&t=8480
ODPOWIEDZ