[S2] róznica w dynamice pomiedzy TDI CR170, a TDI CR170 4x4
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
[S2] róznica w dynamice pomiedzy TDI CR170, a TDI CR170 4x4
Witam wszyskich jako że jestem nowy na forum.
W niedalekiej przyszłości planuję zakup Superba II z silnikiem TDI CR 170 z napędem na 4 koła.
Chciałem zapytac czy superb z napedem na 4 koła ma odczuwalnie gorsze osiągi od tego samego modelu z tym samym silnikiem ale z napedem na przód? Chodzi mi o jazdę po normalnym suchym asfalcie.W śniegu i deszczu,wiem że oczywiscie trakcja jest nieporównywalnie lepsza w 4x4. Miałem okazję pojeździc na jeździe testowej około 20min Superbem z silnikiem 170koni i napędem 4x4 (była to zima)i wrażenie zrobił na mnie ten napęd,fenomenalne.Ale juz po wyjechaniu na w miare sucha drogę i rozbujaniu autka do około 100km/h wydawało mi się że nie jest on już tak żwawy. Niestety nie miałem możliwości porównac z tym samym modelem i silnikiem ale tylk z napedem na przód, ponieważ jedyny inny diesel jakim dysponuje salon to TDI 105 konny.Wszedzie mówi się że te wszystkie "bebechy"od 4x4 ważą swoje i pogarszaja osiągi auta przy wiekszych prędkosciach.Proszę o jakieś odczucia.Pozdrawiam
W niedalekiej przyszłości planuję zakup Superba II z silnikiem TDI CR 170 z napędem na 4 koła.
Chciałem zapytac czy superb z napedem na 4 koła ma odczuwalnie gorsze osiągi od tego samego modelu z tym samym silnikiem ale z napedem na przód? Chodzi mi o jazdę po normalnym suchym asfalcie.W śniegu i deszczu,wiem że oczywiscie trakcja jest nieporównywalnie lepsza w 4x4. Miałem okazję pojeździc na jeździe testowej około 20min Superbem z silnikiem 170koni i napędem 4x4 (była to zima)i wrażenie zrobił na mnie ten napęd,fenomenalne.Ale juz po wyjechaniu na w miare sucha drogę i rozbujaniu autka do około 100km/h wydawało mi się że nie jest on już tak żwawy. Niestety nie miałem możliwości porównac z tym samym modelem i silnikiem ale tylk z napedem na przód, ponieważ jedyny inny diesel jakim dysponuje salon to TDI 105 konny.Wszedzie mówi się że te wszystkie "bebechy"od 4x4 ważą swoje i pogarszaja osiągi auta przy wiekszych prędkosciach.Proszę o jakieś odczucia.Pozdrawiam
-
- Posty: 1002
- Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: napisz skąd jesteś
- Kontakt:
Re: [S2] róznica w dynamice pomiedzy TDI CR170, a TDI CR170 4x4
Odczuć osobistych Ci nie napiszę.
Za to napiszę Ci, że odczuwalnie na pewno nie jest wolniejszy.
W przyspieszeniu do setki jest to różnica(według danych producenta) kilku dziesiątych sekundy.
Waga będzie większa, ale nie diametralnie. Jeżeli masz tylko taki wybór, to ja brałbym 4x4 bez większego namysłu.
Pozdrawiam
Za to napiszę Ci, że odczuwalnie na pewno nie jest wolniejszy.
W przyspieszeniu do setki jest to różnica(według danych producenta) kilku dziesiątych sekundy.
Waga będzie większa, ale nie diametralnie. Jeżeli masz tylko taki wybór, to ja brałbym 4x4 bez większego namysłu.
Pozdrawiam
-
- Zasłużony
- Posty: 396
- Rejestracja: 18 lut 2010, o 22:43
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2022
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S2] róznica w dynamice pomiedzy TDI CR170, a TDI CR170 4x4
wydaje mi się, że źle postawiłeś pytanie. Powinieneś się zastanawiać nad innym wyborem: dsg czy 4x4
nie ma sensu brać ośki w manualnej skrzyni
osobiście, jeżeli miałbym wybierać, to wybrałbym dsg kosztem haldexa, ale to ze względu na to, że mieszkam w mieście. Jeżeli mieszkałbym poza miastem i robił dużo tras, to wybrałbym skrzynię ręczną i 4x4
nie ma sensu brać ośki w manualnej skrzyni
osobiście, jeżeli miałbym wybierać, to wybrałbym dsg kosztem haldexa, ale to ze względu na to, że mieszkam w mieście. Jeżeli mieszkałbym poza miastem i robił dużo tras, to wybrałbym skrzynię ręczną i 4x4
S3 L&K
- eX
- Posty: 823
- Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 192
- Lokalizacja: GD
Re: [S2] róznica w dynamice pomiedzy TDI CR170, a TDI CR170 4x4
jezdzilem i manualem w osce i 4x4 w manualu. CR 170KM.
ja osobiscie nie czulem diametralnej roznicy.
jezeli bym sie zastanawial to tak jak Tomek napisal albo oska i dsg, albo manual 4x4.
mi osobiscie brakuje czest dsg, ze wzgledu na krotkie przelozenia pierwszych biegow. jest to irytujace...
powyzej 100 czules muła, tylko pytanie jak kreciles auto. od jakich do jakich obrotow na ktorym biegu.
ja osobiscie nie czulem diametralnej roznicy.
jezeli bym sie zastanawial to tak jak Tomek napisal albo oska i dsg, albo manual 4x4.
mi osobiscie brakuje czest dsg, ze wzgledu na krotkie przelozenia pierwszych biegow. jest to irytujace...
powyzej 100 czules muła, tylko pytanie jak kreciles auto. od jakich do jakich obrotow na ktorym biegu.
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
Re: [S2] róznica w dynamice pomiedzy TDI CR170, a TDI CR170 4x4
Dziekuje chociaz za jedna opinie (-ex). DSG wogole odpada bo nie ma go w polaczeniuz 4x4 z dieslem.A na 3,6 Benzyne gdzie onowystepuje,nie stac mnie,poza tym i tak nie ma go nawet w cenniku tutaj gdzie mieszkam.
Zalezymi na 4x4. Wiem ze DSG jest bardzo dobra skrzynia (jezdzilem golfem z taka skrzynia),jednak mimo wszystko mam uraz do automatow.Naszczescie usterka mojego automatu w vectrze c byla naprawiona z pieniedzy ubezpieczyciela.
Co do prob przyspieszania powyzej 100km\h to juz nie pamietam na jakim jechalem biegu.Napewno nie krecilem tego silnika jak benzynowego. Czyzby to byl blad?
Zalezymi na 4x4. Wiem ze DSG jest bardzo dobra skrzynia (jezdzilem golfem z taka skrzynia),jednak mimo wszystko mam uraz do automatow.Naszczescie usterka mojego automatu w vectrze c byla naprawiona z pieniedzy ubezpieczyciela.
Co do prob przyspieszania powyzej 100km\h to juz nie pamietam na jakim jechalem biegu.Napewno nie krecilem tego silnika jak benzynowego. Czyzby to byl blad?
- eX
- Posty: 823
- Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 192
- Lokalizacja: GD
Re: [S2] róznica w dynamice pomiedzy TDI CR170, a TDI CR170 4x4
no niestety te diesle maja power do jakis 3200-3400obr pozniej moment slabnie diametralnie. fajnie sie tym jezdzi od 1700-3000obr
przy korekcie softu/boxie auto zaczyna oddychac praktycznie do 4tys obr.
po trasach kozystam praktycznie z 5 i 6biegu. na moc nie ma co narzekac, nie jest to benzyna i zawsze bedzie czuc ze tak powiem kibel po przekroczeniu 100-130km/h
jezeli ekonomia to wiadomo diesel (przy przebiegach) ale jezeli osiagi to proponuje 1.8tsi, jak testowalem to bylem baardzo pozytywnie zaskoczony osiagami (a jezdzilem wtedy octa O1 1.8T 4x4 podciagnietej na 200KM). tylko 1.8TSI 4x4 juz lubi wypic swoje.
przy korekcie softu/boxie auto zaczyna oddychac praktycznie do 4tys obr.
po trasach kozystam praktycznie z 5 i 6biegu. na moc nie ma co narzekac, nie jest to benzyna i zawsze bedzie czuc ze tak powiem kibel po przekroczeniu 100-130km/h
jezeli ekonomia to wiadomo diesel (przy przebiegach) ale jezeli osiagi to proponuje 1.8tsi, jak testowalem to bylem baardzo pozytywnie zaskoczony osiagami (a jezdzilem wtedy octa O1 1.8T 4x4 podciagnietej na 200KM). tylko 1.8TSI 4x4 juz lubi wypic swoje.
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
- Beskit
- Posty: 64
- Rejestracja: 23 lut 2010, o 11:10
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Lokalizacja: Elbląg
Re: [S2] róznica w dynamice pomiedzy TDI CR170, a TDI CR170 4x4
oj lubi lubi )eX- pisze:(...) tylko 1.8TSI 4x4 juz lubi wypic swoje.
Re: [S2] róznica w dynamice pomiedzy TDI CR170, a TDI CR170 4x4
Nie rozumiem, to w końcu od 3200 czy od 1700rpm?eX- pisze:no niestety te diesle maja power do jakis 3200-3400obr pozniej moment slabnie diametralnie. fajnie sie tym jezdzi od 1700-3000obr [...]
z tego co widze to maksymalny moment jest dostepny w przedziale od 1700 do 2500rpm,
więc troche dziwne że trzeba tak mocno kręcic. Może masz coś z wtryskami?
1.8 TSI ma 10HP mniej,ale też ponad 100nm mniej.Więc odpada.Poza tym spalanie.eX- pisze: [...] jezeli ekonomia to wiadomo diesel (przy przebiegach) ale jezeli osiagi to proponuje 1.8tsi, jak testowalem to bylem baardzo pozytywnie zaskoczony osiagami (a jezdzilem wtedy octa O1 1.8T 4x4 podciagnietej na 200KM). tylko 1.8TSI 4x4 juz lubi wypic swoje.
Bo w to żeby był dynamiczniejszy od 2.0 TDI 170HP to nie uwierzę.
eX jakie masz zużycie paliwa? mam na myśli trasa i miasto osobno?
Pozdrawiam
- eX
- Posty: 823
- Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 192
- Lokalizacja: GD
Re: [S2] róznica w dynamice pomiedzy TDI CR170, a TDI CR170 4x4
krecic od 1700 a "-" jest do.
w sumie nie logicznie napisalem bo powinno byc albo od 1700 do 3000, lub 1700-3000
wszystko w aucie jest ok, krecenie diesla od 3200 bylo by bezsensem
spalanie, hm gleboki temat.
miasto 18" + klima + korki realne 9-10l
miasto 18" + klima + normalne przejazdy 8,8-9l
miasto 16" + nagrzany silnik i w miare normalne przejazdy 7,5-8,5
bez klimy na 100km odejmij gdzies 0,5-0,6l
po poprawie softu (podniesiony moment)
miasto 18" + korki ok 8,2-8,7 (z klima + 0,5-0,6)
miasto 18" + normalne przejazdy 6,7-7,2
trasy niestety nie powiem. ale delikatnie jadac bez poprawionego softu minimalnie jakie mialem to 6,9 bez klimy do 130km/h. a niedlugo moge zdac relacje jak na lekkiej trasie auto bedzie palic.
do pierwszych wartosci przed grzebaniem to takie wartosci maxymalne po przeliczeniach.
natomiast po poprawie softu usrednione wartosci.
w sumie nie logicznie napisalem bo powinno byc albo od 1700 do 3000, lub 1700-3000
wszystko w aucie jest ok, krecenie diesla od 3200 bylo by bezsensem
spalanie, hm gleboki temat.
miasto 18" + klima + korki realne 9-10l
miasto 18" + klima + normalne przejazdy 8,8-9l
miasto 16" + nagrzany silnik i w miare normalne przejazdy 7,5-8,5
bez klimy na 100km odejmij gdzies 0,5-0,6l
po poprawie softu (podniesiony moment)
miasto 18" + korki ok 8,2-8,7 (z klima + 0,5-0,6)
miasto 18" + normalne przejazdy 6,7-7,2
trasy niestety nie powiem. ale delikatnie jadac bez poprawionego softu minimalnie jakie mialem to 6,9 bez klimy do 130km/h. a niedlugo moge zdac relacje jak na lekkiej trasie auto bedzie palic.
do pierwszych wartosci przed grzebaniem to takie wartosci maxymalne po przeliczeniach.
natomiast po poprawie softu usrednione wartosci.
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
Re: [S2] róznica w dynamice pomiedzy TDI CR170, a TDI CR170 4x4
No więc wczoraj przejechałem się superbem kombi 4x4 TDI 170km, tym razem pojeździłem 40min, a nie 10.Więc moje odczucia są takie,że albo akurat ten samochód,albo wogóle ten silnik, dostaje power dopiero od 2500 obrotów! Nie wiem co jest nie tak,bo ruszałem z miejsca kilkanaście razy.Specjalnie wyłączyłem esp,żeby w razie ewentualnego poślizgu, nie ograniczył on mocy.Od 2500rpm owszem,samochód to rakieta,ale wcześniej nie dzieje się nic, Co Ty o tym myślisz -eX-?
-eX- nie bałeś się utraty gwarancji podnosząc moc w aucie? Czy masz BOX-a?
Jaką mocą i momentem dysponujesz teraz ??
-eX- nie bałeś się utraty gwarancji podnosząc moc w aucie? Czy masz BOX-a?
Jaką mocą i momentem dysponujesz teraz ??
- eX
- Posty: 823
- Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 192
- Lokalizacja: GD
Re: [S2] róznica w dynamice pomiedzy TDI CR170, a TDI CR170 4x4
TIGER, skad Ty jestes? miasto wojewodztwo?
kto powiedzial ze to w moim aucie jest poprawiony soft?
box czy soft, to za roznica, jak do tego typu silnika jest box dwu kanalowy (paliwo, i turbo)
nie wszedzie maja juz mozliwosc wgrywania softu do sterownika, to pozostaje box.
gwarancja? na co? serwisy sie teraz tak wypieraja wszystkiego ze to sie w glowie nie miesci. robilem w jednym skrzynie (kupowalem NOWA) do 1.8T 4x4, zglaszalem ze cos jest nie tak, to sie wypieli i powiedzieli ze sory ale takie uszkodzenia nie podlegaja pod gwarancje.
box jest na tyle fajny, ze zdejmujac plastikowa obudowe gorna silnika (pokrywe), w 5 minut mozna zamontowac i wymontowac ustrojstwo. a posiadajac VAG 10 kasujesz wszystkie bledy, jezeli by sie pokazaly i sladu nie ma.
kto powiedzial ze to w moim aucie jest poprawiony soft?
box czy soft, to za roznica, jak do tego typu silnika jest box dwu kanalowy (paliwo, i turbo)
nie wszedzie maja juz mozliwosc wgrywania softu do sterownika, to pozostaje box.
gwarancja? na co? serwisy sie teraz tak wypieraja wszystkiego ze to sie w glowie nie miesci. robilem w jednym skrzynie (kupowalem NOWA) do 1.8T 4x4, zglaszalem ze cos jest nie tak, to sie wypieli i powiedzieli ze sory ale takie uszkodzenia nie podlegaja pod gwarancje.
box jest na tyle fajny, ze zdejmujac plastikowa obudowe gorna silnika (pokrywe), w 5 minut mozna zamontowac i wymontowac ustrojstwo. a posiadajac VAG 10 kasujesz wszystkie bledy, jezeli by sie pokazaly i sladu nie ma.
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
Re: [S2] róznica w dynamice pomiedzy TDI CR170, a TDI CR170 4x4
Nie mieszkam w Polsce. Skandynawia.
A co to ma do rzeczy?
A co to ma do rzeczy?
eX- pisze: [...]kto powiedzial ze to w moim aucie jest poprawiony soft? [...]
eX- pisze: po poprawie softu (podniesiony moment) [...]
- eX
- Posty: 823
- Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 192
- Lokalizacja: GD
Re: [S2] róznica w dynamice pomiedzy TDI CR170, a TDI CR170 4x4
jak bys byl z okolicy to mozna bylo by sie spotkac i dokladnie przedyskutowac.
a co to poprawionego softu, to pisalem to z ironia.
181KM / 420Nm
a co to poprawionego softu, to pisalem to z ironia.
181KM / 420Nm
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
- Iron
- Posty: 277
- Rejestracja: 5 maja 2010, o 11:46
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: WA (SK)
- Kontakt:
Re: [S2] róznica w dynamice pomiedzy TDI CR170, a TDI CR170 4x4
Obecnie jeżdżę Octavia II RS w diesel z modem na 200KM / 400Nm i muszę powiedzieć, że brakuje 4x4.
Innymi słowy różnica będzie i to kolosalna pomiędzy napędem na przednie koła a 4x4 szczególnie na mokrej nawierzchni lub śniegu, na suchej też ale mniej. Chodzi tutaj o szybkie ruszanie i przyspieszanie.
Mnie na mokrej nawierzchni nawet na trzecim biegu zrywa przyczepność. Dlatego właśnie zamówiłem 4x4 a nie DSG. Drugi powód to większe bezpieczeństwo. Jak się ma dwoje maluchów to to jest najważniejsze
Innymi słowy różnica będzie i to kolosalna pomiędzy napędem na przednie koła a 4x4 szczególnie na mokrej nawierzchni lub śniegu, na suchej też ale mniej. Chodzi tutaj o szybkie ruszanie i przyspieszanie.
Mnie na mokrej nawierzchni nawet na trzecim biegu zrywa przyczepność. Dlatego właśnie zamówiłem 4x4 a nie DSG. Drugi powód to większe bezpieczeństwo. Jak się ma dwoje maluchów to to jest najważniejsze
-
- Posty: 1002
- Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: napisz skąd jesteś
- Kontakt:
Re: [S2] róznica w dynamice pomiedzy TDI CR170, a TDI CR170 4x4
Idealene byłoby połączenie Diesel z 4x4, z DSG...