Temp. Oleju ....
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
- PLaSTI
- Posty: 609
- Rejestracja: 17 sie 2014, o 08:57
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 1.6TDI (120KM)
- Aktualnie: DSG 6 SCR
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: P o z n a ń /Wroc/Leg/JGóra/Lubin
- Kontakt:
Re: Temp. Oleju ....
No dolewalem bo jak go dostalem to jak zwykle bylo mniej niz MINMisiek Fisiek pisze:Dolewałeś oleju w 2.0 TDi?
SIII Kombi -2017 - 2.0TDI 190KM DSG 6 SCR Style + Fresh + Canton Sound System + Amundsen - Silver Business
- Michu
- Posty: 387
- Rejestracja: 29 wrz 2014, o 21:14
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: WLKP/NRW
Re: Temp. Oleju ....
Jakis czas temu zakladalem taki sam temat - kolega nie uzywa szukajki;)
Ale nie bede sie czepial jak !"§$%/
Co do oleju, to po wymianie mojego legendarnwgo termostatu, moge stwierdzic, ze po miescie temp dochodzi do 95-100 stopni - zalezy jak sie butuje auto.
Na trasie jak go zbutuje, to max 105-110 stopni. Nie sprawdzielm jeszcze jak goraco bedzie przy dlugiej jezdzie.
Ale wlasnie tu tez mam maly pytajnik - otoz, jesli Vmax dla superba wynosi powiedzmy 210kmh, to iel czasu i jak dlugo na raz, mozna jechac bez szkody dla skody? Bo chyba pilowanie 210kmh przy 70% obciazenia przez 10 godzin chyba silnik nie znosi dobrze - abo?
Nastepna sprawa - DPF - Jakies Fordy czy tam inne wynalazki juz pare lat temu mialy kontrolke wypalanego DPF, a VAG po prostu bez wazeliny robi nas w czoko i liczy na wymiane DPF w ASO.
Dodam, ze samochody ciezarowe maja nie tylko kontrolke DPF ale i mozna wyswietlic stan zapelnienia filtra. I tak samo powinno byc w kazdym samochodzie, a takie rozwiazanie powinny forsowac te zielone nieroby, a nie jakies nikomu niepotrzebne normy emisji spalin*. Ba, kazdy samochd, powinien miec mozliwosc wymuszenia wypalania DPF WTEDY - KIEDY KIEROWCA CHCE i MA MOZLIWOSC. Nie raz (jeszcze w Passerati) mialem tak, ze jechalem 30km autostrada do pracy, pozniej zjezdzalem do miasta i sru - wypalanie...
Aha, no i najwazniejsze - jak na milosc boska rozpedzacie te Wasze kury do 230kmh? Jakies zagle montujecie? Swapy z Passata W8? 210 to wsyzstko co moge swoja wycisnac. Chyba ze czekajac nastepne 40 minut faktycznie dojdzie do 230...
*-OK, moze nie tak nikomu niepotrzebne, ale niech przystopuja, bo za 3 generacje beda S klasy z motorem 1.4 CDI quaturbo.
Ale nie bede sie czepial jak !"§$%/
Co do oleju, to po wymianie mojego legendarnwgo termostatu, moge stwierdzic, ze po miescie temp dochodzi do 95-100 stopni - zalezy jak sie butuje auto.
Na trasie jak go zbutuje, to max 105-110 stopni. Nie sprawdzielm jeszcze jak goraco bedzie przy dlugiej jezdzie.
Ale wlasnie tu tez mam maly pytajnik - otoz, jesli Vmax dla superba wynosi powiedzmy 210kmh, to iel czasu i jak dlugo na raz, mozna jechac bez szkody dla skody? Bo chyba pilowanie 210kmh przy 70% obciazenia przez 10 godzin chyba silnik nie znosi dobrze - abo?
Nastepna sprawa - DPF - Jakies Fordy czy tam inne wynalazki juz pare lat temu mialy kontrolke wypalanego DPF, a VAG po prostu bez wazeliny robi nas w czoko i liczy na wymiane DPF w ASO.
Dodam, ze samochody ciezarowe maja nie tylko kontrolke DPF ale i mozna wyswietlic stan zapelnienia filtra. I tak samo powinno byc w kazdym samochodzie, a takie rozwiazanie powinny forsowac te zielone nieroby, a nie jakies nikomu niepotrzebne normy emisji spalin*. Ba, kazdy samochd, powinien miec mozliwosc wymuszenia wypalania DPF WTEDY - KIEDY KIEROWCA CHCE i MA MOZLIWOSC. Nie raz (jeszcze w Passerati) mialem tak, ze jechalem 30km autostrada do pracy, pozniej zjezdzalem do miasta i sru - wypalanie...
Aha, no i najwazniejsze - jak na milosc boska rozpedzacie te Wasze kury do 230kmh? Jakies zagle montujecie? Swapy z Passata W8? 210 to wsyzstko co moge swoja wycisnac. Chyba ze czekajac nastepne 40 minut faktycznie dojdzie do 230...
*-OK, moze nie tak nikomu niepotrzebne, ale niech przystopuja, bo za 3 generacje beda S klasy z motorem 1.4 CDI quaturbo.
Re: Temp. Oleju ....
Nie ma problemu, bo w 10 godzin zrobilbys 2100 km, a wiec: musialbys w miedzyczasie tankowac, a poza tym nawet w Niemcowni nie ma takiej trasy, zebys ciurkiem ciagnal 210 przez 10 godzinMichu pisze: Bo chyba pilowanie 210kmh przy 70% obciazenia przez 10 godzin chyba silnik nie znosi dobrze - abo?
To cus nie tak z Twoim motorem, albo z TobaMichu pisze: Aha, no i najwazniejsze - jak na milosc boska rozpedzacie te Wasze kury do 230kmh? Jakies zagle montujecie? Swapy z Passata W8? 210 to wsyzstko co moge swoja wycisnac. Chyba ze czekajac nastepne 40 minut faktycznie dojdzie do 230...
Mam 2.0 TDI i regularnie gonie go na trasach 1000+ km, gdzie spora czesc trasy jest przy predkosciach ok. 200 km/h.
Jazda tym silnikiem powyzej 210-220 to faktycznie juz zbedne pilowanie, ale 210 na szafie jest bez najmniejszych problemow.
Tak wiec -- wysylamy masc na bol dupy (jak to sam komus tu juz oferowales takie uslugi)? Czy czekamy przez miesiac jeszcze -- moze silnik Ci sie "rozchodzi"
Re: Temp. Oleju ....
Dokladnie, 210 to takie optimum, nie odczuwam, zeby wtedy silnik sie meczyl... Powyzej juz owszem
- whity
- Posty: 14835
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 333km / 703nm
- Lokalizacja: MS
Re: Temp. Oleju ....
Myślę że bardziej już się nie da. Sam kiedyś pisał że kupił jak miało 150.000 więc teraz coś koło 200.000 będzie mial, więc coraz słabsze bedzieMaverick pisze: moze silnik Ci sie "rozchodzi"
Nie bójcie się być premium.
#stayPremium
#stayPremium
- arturkrakow
- Posty: 1497
- Rejestracja: 14 lip 2014, o 15:36
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: wreszcie odebrany!
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Kraków
Re: Temp. Oleju ....
a ja z tym dpfem jestem zielony....kiedy ta sie wlacza, po czym to poznac i co...jak sie wlaczy to powinno sie jechac w jakis okreslony sposób?
Skoda Superb II FL Combi 2.0 TDI 170KM DSG White Moon
wątek mojej kury: GALERIA
wątek o uchwytach magnetycznych: EASYMOUNT i oficjalna strona: WWW.EASY-MOUNT.PL
trochę moich zdjęć: AR2Rphoto
wątek mojej kury: GALERIA
wątek o uchwytach magnetycznych: EASYMOUNT i oficjalna strona: WWW.EASY-MOUNT.PL
trochę moich zdjęć: AR2Rphoto
Re: Temp. Oleju ....
arturkrakow pisze:a ja z tym dpfem jestem zielony....kiedy ta sie wlacza, po czym to poznac i co...jak sie wlaczy to powinno sie jechac w jakis okreslony sposób?
nie musisz nic robić, chyba, że chcesz mieć czyste sumienie to w czasie wypalania możesz jechać na w miarę równych obrotach 2200-2500... no i nie wyłączaj jak wypala, a kiedy wypala? Podczas postoju da się wyczuć - większe chwilowe spalanie, obroty silnika koło 1000, ewentualnie siwy dymek za Tobą
- arturkrakow
- Posty: 1497
- Rejestracja: 14 lip 2014, o 15:36
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: wreszcie odebrany!
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Kraków
Re: Temp. Oleju ....
uhm...to zdarzylo mi sie ale na postoju po zaparlowaniu ze troche śmierdzi i chodzi wiatrak....pewnie wulaczylem w trakcie?
Skoda Superb II FL Combi 2.0 TDI 170KM DSG White Moon
wątek mojej kury: GALERIA
wątek o uchwytach magnetycznych: EASYMOUNT i oficjalna strona: WWW.EASY-MOUNT.PL
trochę moich zdjęć: AR2Rphoto
wątek mojej kury: GALERIA
wątek o uchwytach magnetycznych: EASYMOUNT i oficjalna strona: WWW.EASY-MOUNT.PL
trochę moich zdjęć: AR2Rphoto
Re: Temp. Oleju ....
Możliwe, raz nie zawsze... nie przejmuj się od razu.
Na przyszłość będziesz pamiętał, ja też tak raz wyłączyłem, bo się po prostu zapomniałem...
Jak potem go przeciągniesz i przepalisz to będzie ok, jakoś jeszcze nikt nie miał problemów z DPFem, a niektórzy już mają nakulane po 300 kkm.
Na przyszłość będziesz pamiętał, ja też tak raz wyłączyłem, bo się po prostu zapomniałem...
Jak potem go przeciągniesz i przepalisz to będzie ok, jakoś jeszcze nikt nie miał problemów z DPFem, a niektórzy już mają nakulane po 300 kkm.
- Michu
- Posty: 387
- Rejestracja: 29 wrz 2014, o 21:14
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: WLKP/NRW
Re: Temp. Oleju ....
Maverick, jak juz chcesz papugowac, to pisze sie "bul dópy". Wybaczam.
A auto na hamowni mialo nieco ponad 160 kucy. Dodam, ze wczesniej, B6 140KM tez mi szlo okolo 210 i to bylo max. Niewazne. Nie bede sral ogniem z powodu ubitych paru koni i niemoznosci rozpedzenia kuraka do 235kmh. Widac biednemu wiatr w oczy.
@Whity - kup sobie milorzab. Pisalem, ze auto mialo 190 tysiecy jak kupowalem:)
@szms - rozumiem zachwyt wynikajacy z posiadania Skody, jednak nie popadaj wen zbyt mocno, piszac, ze Vmax (bo 210 to Vmax chyba wg papierow) to predkosc optymalna. Wg mnie optymalna, to jakies 160-180.
A auto na hamowni mialo nieco ponad 160 kucy. Dodam, ze wczesniej, B6 140KM tez mi szlo okolo 210 i to bylo max. Niewazne. Nie bede sral ogniem z powodu ubitych paru koni i niemoznosci rozpedzenia kuraka do 235kmh. Widac biednemu wiatr w oczy.
@Whity - kup sobie milorzab. Pisalem, ze auto mialo 190 tysiecy jak kupowalem:)
@szms - rozumiem zachwyt wynikajacy z posiadania Skody, jednak nie popadaj wen zbyt mocno, piszac, ze Vmax (bo 210 to Vmax chyba wg papierow) to predkosc optymalna. Wg mnie optymalna, to jakies 160-180.
- whity
- Posty: 14835
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 333km / 703nm
- Lokalizacja: MS
Re: Temp. Oleju ....
to tym bardziej...co się dziwisz, że twoje auto kończy zywot?Michu pisze: @Whity - kup sobie milorzab. Pisalem, ze auto mialo 190 tysiecy jak kupowalem:)
Nie bójcie się być premium.
#stayPremium
#stayPremium
Re: Temp. Oleju ....
Vmax=210 to miala moja Vectra C 1.9 cdti 120 km a i z gorki leciala wiecej.
A na szafie 270 kkm.
A na szafie 270 kkm.
- Michu
- Posty: 387
- Rejestracja: 29 wrz 2014, o 21:14
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: WLKP/NRW
Re: Temp. Oleju ....
No niby Niemiec, a mysli jak Polak. Jak konczy zywot? 200 tysiecy to dopiero dotarty diesel kosiarkowe 1.x z 6 turbinami, moga sie zarznac po 200k, ale nie Te De I.VWhity pisze:to tym bardziej...co się dziwisz, że twoje auto kończy zywot?Michu pisze: @Whity - kup sobie milorzab. Pisalem, ze auto mialo 190 tysiecy jak kupowalem:)
@Szms - no Ty to tylko te Skody i Ople, Ople i Skody... Zotawmy je w spokoju. Pytam sie, jaka jest optymalna predkosc dla silnika (chic pewnie w tym przypadku wazniejsze sa obroty a nie predkosc), ktora nie bedzie go zbytnio eksploatowac. Bo na pewno nie jest to Vmax.