Spadek temperatury oleju

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: Spadek temperatury oleju

Post autor: Mej »

Michumm pisze:To ja już nie wiem.
Ale czego jeszcze nie wiesz ?
W drugim zdaniu/akapicie wszystko masz wyjaśnione: viewtopic.php?f=6&t=5156&p=124819&hilit ... at#p124819 .
Mej pisze:Termostat dlatego, że po około 150 - 200 tyś.km, zawsze jest na tyle wypracowany (co odczuwają szczególnie zimą userzy Diesla), że nie domyka się równie dokładnie jak ten niewypracowany i dlatego zbawienne nagrzewanie silnika niepotrzebnie trwa dłużej.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Michumm
Posty: 306
Rejestracja: 22 kwie 2014, o 09:45
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Michał
Lokalizacja: Kiełczów

Re: Spadek temperatury oleju

Post autor: Michumm »

To ok. Jak będę jitro wracał do wrocka to Jeszcze raz notować będę Odczyty temperatur. Jeśli beszie podobnie to termostat do wymiany
Awatar użytkownika
Michumm
Posty: 306
Rejestracja: 22 kwie 2014, o 09:45
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Michał
Lokalizacja: Kiełczów

Re: Spadek temperatury oleju

Post autor: Michumm »

Wracałem i wszystko pięknie było, 90st płynu i 93oleju osiągnąłem już po 10km, wjechalem na autostrade i plun 90st olej 97st az do czasu kiedy zaczęło się robić tak.

Obrazek

Po tym jak stałem 10 min w korku na autostradzie bo zwężenie było.

Potem zjechałem na papierosa a wentylator wył oj wył bezsensu.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Spadek temperatury oleju

Post autor: rezon »

jak włącza się wentylator a jednocześnie masz niedogrzany silnik prawie na pewno masz termostat padnięty
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
pab567
Ekspert
Posty: 5808
Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
Imię: Paweł
Lokalizacja: Warszafka (Ochota)

Re: Spadek temperatury oleju

Post autor: pab567 »

Zakladam że poziom płynu chłodzącego sprawdziłeś?
Awatar użytkownika
Michumm
Posty: 306
Rejestracja: 22 kwie 2014, o 09:45
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Michał
Lokalizacja: Kiełczów

Re: Spadek temperatury oleju

Post autor: Michumm »

Płyn poniżej. :( Tydzień temu ok było wszystko.
Ostatnio zmieniony 4 gru 2014, o 18:47 przez Michumm, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: Spadek temperatury oleju

Post autor: Mej »

Sterownik wentylatorów do sprawdzenia. Tak samo jak wszystkie czujniki temperatury. Czy termostat wymaga przyśpieszonej ingerencji to akurat się dopiero okaże.
Oczywiście zaczynasz od uzupełnienia poziomu płynu ale musiałoby go brakować bardzo dużo żeby aż tak zaczął fiksować.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Docent83
Posty: 498
Rejestracja: 20 lis 2014, o 13:25
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: Seria
Imię: Krzyś ;)
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Spadek temperatury oleju

Post autor: Docent83 »

rezon pisze:jak włącza się wentylator a jednocześnie masz niedogrzany silnik prawie na pewno masz termostat padnięty
Polemizowalbym.... Termostat bezpośrednio nie ma nic wspólnego z zalaczaniem wentylatorow. Termostat nie daje na zewnątrz żadnych sygnałów sterujacych. Od tego sa inne podzespoły "pomiarowe".
Ale to co ktoś napisał odnośnie sterownika wentylatorow....o to w tym układzie bym szukał.

Sam termostat u kolegi raczej ok bo wtedy gdy predkosc jest na tyle duża ze działanie wentylatorow nie zmienia w sposób znaczący przepływów powietrza temperatura jest ksiazkowa. Jaja zaczynaja sie kiedy produkcja ciepła jest mińimalna(wolne obroty bez obciążenia) i przedwcześnie włączony wentylator jest w stanie odebrać wiecej ciepła niż silnik produkuje...

Moim zdaniem w termostacie nie ma winy a w elektronice terujacej chlodzeniem. Wyglada to tak jak by fiksacji dostał parametr zaliczenia wentylatora
http://www.azeroplus.pl
http://www.palniklukowy.pl
od 21.03.2015 Superb II FL 2.0 TDI 170
Obrazek
Awatar użytkownika
pab567
Ekspert
Posty: 5808
Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
Imię: Paweł
Lokalizacja: Warszafka (Ochota)

Re: Spadek temperatury oleju

Post autor: pab567 »

Michumm pisze:Płyn poniżej. :( Tydzień temu ok było wszystko.
No to zacznij od dolania płynu do maksa. Dwa razy w życiu miałem podobnie (1 raz w FRegacie, 2 w Forysiu) - po dolaniu płynu jak ręka odjął.
Awatar użytkownika
Michumm
Posty: 306
Rejestracja: 22 kwie 2014, o 09:45
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Michał
Lokalizacja: Kiełczów

Re: Spadek temperatury oleju

Post autor: Michumm »

pab567 pisze:
Michumm pisze:Płyn poniżej. :( Tydzień temu ok było wszystko.
No to zacznij od dolania płynu do maksa. Dwa razy w życiu miałem podobnie (1 raz w FRegacie, 2 w Forysiu) - po dolaniu płynu jak ręka odjął.
To gdzie ten płyn spieprzył?
Awatar użytkownika
Michu
Posty: 387
Rejestracja: 29 wrz 2014, o 21:14
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: WLKP/NRW

Re: Spadek temperatury oleju

Post autor: Michu »

U mnie płyn ok. Bylem u mecha, termin na poniedziałek . Pomoc doraźna to karton na chłodnice i patrzeć czy temp nie za wysoka się robi.
Przy jakiej temperaturze obroty u Was na postoju spadają do niższej wartości? U mnie myślałem że przy 70 ale później miałem 76, podjechałem na parking i znowu prawie 1000U i 1,2l/h...
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: Spadek temperatury oleju

Post autor: Mej »

Michumm pisze:To gdzie ten płyn spieprzył?
Ile spieprzyło ??
Sprawdzasz na ciepłym czy całkowicie wychłodzonym silniku ??
Temperatury mają duże znaczenie w kontekście zmiennej objętości płynu, więc zależnie od warunków pomiaru płynu może być wciąż tyle samo, tylko jego poziom ulega relatywnie dużym wahaniom.

Michumm, ponieważ pojawiły się nowe istotne okoliczności, o których poprzednio nie wspominałeś, moim zdaniem samochód powinien trafić do mechanika, który podepnie sprzęt i mierniki pozwalające zinterpretować zaistniałą sytuację.
Wentylatory mogą pracować (lub "wariować") z wielu powodów, zahaczających o bezstopniowy układ sterowania, klimatyzację, niewiarygodne sygnały z czujników temperatury oraz usilne próby aktywnej regeneracji DPF'a.
W tej sytuacji kwestia sprawności termostatu, pomimo kapitalnego znaczenia dla wszystkich wyżej wymienionych procesów, schodzi jednak na drugi plan.
Forum internetowe niewiele tu pomoże, bo lepiej zmierzyć niż spekulować lub celować na chybił-trafił (chyba że, ale na to nie liczę, w pamięci ECU są zapisane błędy ewidentnie wskazujące źródło problemu).

Gdyby powodem fiksującej temperatury miał być niski poziom płynu G12/G13, to musiałoby go brakować co najmniej 1,5 litra albo jeszcze więcej.
T1000 pisze:Przy jakiej temperaturze obroty u Was na postoju spadają do niższej wartości? U mnie myślałem że przy 70 ale później miałem 76, podjechałem na parking i znowu prawie 1000U i 1,2l/h...
Jeśli temperatura "wody" akurat zbliżyła się do ok. 85*C (?), to podwyższone obroty mogły wynikać z procedury dopalania DPF.
Być może ECU właśnie chciało skorzystać z taaaakiej okazji, skoro prawidłowa temperatura robocza jest "towarem deficytowym" (??).
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Michumm
Posty: 306
Rejestracja: 22 kwie 2014, o 09:45
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Michał
Lokalizacja: Kiełczów

Re: Spadek temperatury oleju

Post autor: Michumm »

Na podjazdach przyspieszeniach i dynamicznej jeździe wskazania są ok, problem zaczyna się jak jak jazda jest ze stałą prędkością to zchodzi nawet do 50st ale dzisiaj już wentylator nie chodził olej z 89 spadł do 72
Awatar użytkownika
Michu
Posty: 387
Rejestracja: 29 wrz 2014, o 21:14
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: WLKP/NRW

Re: Spadek temperatury oleju

Post autor: Michu »

Wczoraj dosztukowalem karton na dolna czesc chlodnicy, i nie wiem czy to od tego czy nie, ale temperatury oleju oraz plynu chlodniczego znowu powrocily na prawidlowe wartosci. Sama jazda w miescie i 90 stopni chlodnicy i 80 oleju, juz po okolo 15 minuatch (7 stopni na dworze). Pare razy w palnik i olej podbity do 90 stopni. Rowniez na parkingu, temepratura nie spadla.
I teraz byc tu mondry i rozkmin o co kaman... Termin u mechanikow na 17 w poniedzialek... Nie wiem, nie wiem, jakos nie mam zaufania do mlodych mechanikow, z reszta mimo, ze sam nie jestem perfekcjonista i pedantem (OK, moja zona twierdzi, zem cholerny balaganiarz) to jednak jak nie widze ladu i skladu u mechanika, to odechciewa mi sie zostawiac mu moje auto nawet do zmiany kol... ale chyba bede zmuszony, tylko najchetniej powiedzialbym im co maja sprawdzic, bo jak im powiem, tylko ze temperatury nie trzyma, to z automatu wymienia termostat, nie sprawdzajac nic innego...
Na pewno niech sprawdza kiedy byl regenraowany DPF i w jakim stopniu jest zapchany, moze to wniesie cos nowego w moim temacie, choc z autopsji wiem - co mi w ogole nie pasuje tutaj do tematu - jak DPF sie regeneruje, to temperatura duzo szybciej osiaga swoje wymagane wartosci - obcykane mialem to w B6 do perfekcji, a i w Superbie juz to raz przezylem, wiec pozostaje trzymac kciuki, ze to rzeczywiscie tylko termostat albo czujnik, a nie jakas grubsza robota, bo swieta za pasem i wystarczy mi juz wydatkow na ten rok...
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: Spadek temperatury oleju

Post autor: Mej »

T1000, w miarę możliwości postaraj się o doświadczonego fachmana, bo termostat generalnie potrafi wymacać większość (nawet tych nie bardzo zaprawionych), ale sprawdzenie np. zawora obejściowego chłodnicy EGR (co też może wpływać na trudności z utrzymaniem temperatury silnika oraz DPF), już niekoniecznie ... .
Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ