Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Awatar użytkownika
into
Posty: 437
Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: into » 5 cze 2019, o 16:04

Jak sa czesci z aso to mysle, ze co 120 tys wystarczy. Kiepskie zanienniki co 60 tys jak najbardziej.
I'm the man on the silver mountain

Awatar użytkownika
marioti
Posty: 730
Rejestracja: 30 gru 2017, o 11:56
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 204KM

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: marioti » 5 cze 2019, o 17:17

marszal od wielu lat wymieniam rozrząd w Seacie, co 60tyś. Auto od nowości u mnie, obecnie ma nalatane 320tyś. W skodzie też będę robił co 60tyś. :D Oczywiście każdy robi ze swoim autem co chce.

into Czy wg ciebie wszystko co nie jest ori, to kiepski zamiennik? bo tak zabrzmiało :)
W skodzie akurat poszedł ori, ale w seacie szły rozrządy markowane SKF, INA, Gates

Awatar użytkownika
piotraskbw
Posty: 530
Rejestracja: 16 lis 2017, o 22:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: piotraskbw » 5 cze 2019, o 21:29

Myślę że gdy w książce masz napisane po 90 sprawdzić a po następnych 30 (czyli przy 120) na 100% wymienić, to bezpiecznie można przyjąć wymiany co 90 i nic nie ma prawa się stać, bo producent zamiennika też jest świadom tego że ludzie wymieniają zgodnie z interwałami fabrycznymi i pasek powinien bez problemu wytrzymać 120.

Jednak wymiana po 210 to moim zdaniem lekka przesada :shock:
Wyprzedaż garażowa na forum

Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie.

Awatar użytkownika
into
Posty: 437
Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: into » 6 cze 2019, o 08:24

Marioti, tak uwazam, ze czesci z aso sa lepszej jakosci.
I'm the man on the silver mountain

Awatar użytkownika
marioti
Posty: 730
Rejestracja: 30 gru 2017, o 11:56
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 204KM

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: marioti » 6 cze 2019, o 09:32

ok. każdy ma swoje zdanie. Ja już wielokrotnie przekonałem się, że niektóre zamienniki to jest to samo co ori. I takie przykłady: kierunkowskaz led marki FEM, odblask MagnetiMarelli, czy filtr oleju MannFilter... itp. Kupiłem te części jako zamienniki, 2-5x taniej niż oryginał, a przy wymianie, jedyną różnicę jaką mogłem stwierdzić w porównaniu do oryginału, to wypalone logo i numer części VW.
W razie potrzeby, mam chyba jeszcze fotki tych części :D
Innymi słowy cały produkt schodzi z tej samej taśmy, tylko przed zapakowaniem na "aftermarket" ma usuwane znaki firmowe producenta aut.
Tak więc odpowiedni zamiennik, technicznie niczym nie różni się od oryginału.

lwlw
Posty: 101
Rejestracja: 11 sie 2018, o 22:28
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: lwlw » 10 cze 2019, o 06:45

Jedna z teorii głosi, że logo usuwa się z części, które nie przeszły kontroli jakości :) Nie twierdzę, że tak jest na 100%, ale kto wie :)
Rozrząd co 60 tys. w tym silniku to przesada wg mnie. W starym ALH zmieniałem co 90, raz już blisko 100 było i pasek w bardzo dobrym stanie, duże rolki i pompa wody również, jedynie te małe rolki nie były już jak nowe. Jeżeli tutaj producent zakłada większy interwał, tym bardziej nie ma co panikować, ale też 210 to przegięcie w drugą stronę.

rezon
Posty: 2927
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: rezon » 10 cze 2019, o 09:58

into pisze:Jak sa czesci z aso to mysle, ze co 120 tys wystarczy. Kiepskie zanienniki co 60 tys jak najbardziej.
Kiepskich zamienników to w przypadku pasków rozrządu w ogóle nie należy montować, a nie zmieniać co 60kkm. Jakość dobrych niczym nie różni się od ori - schodzą z tej samej taśmy. Dzisiaj nie usuwa się logo, tylko najwyżej je dodaje.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek

Awatar użytkownika
piotraskbw
Posty: 530
Rejestracja: 16 lis 2017, o 22:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: piotraskbw » 10 cze 2019, o 16:27

lwlw pisze:Jedna z teorii głosi, że logo usuwa się z części, które nie przeszły kontroli jakości :) Nie twierdzę, że tak jest na 100%, ale kto wie :)
Teoria mietków mechaników co produkcję masową widzieli na discovery.
Wyobraź sobie taśmę z której schodzi 100 pasków na godzinę, np VAG odbiera 15000 pasków w miesiącu, co dzieje się z pozostałymi 35 tysiącami pasków wyprodukowanych w ciągu miesiąca?
Najczęściej producent ma tak ustawioną jakość produktu pod swoją marką tak samo lub lekko wyżej niż norma np VAG i wszystko co przejdzie kontrolę może zostać dobrandowane np znaczkiem audi.
rezon pisze:Dzisiaj nie usuwa się logo, tylko najwyżej je dodaje.
Wszystko zależy od technologii produkcji danego elementu, np wypukłego loga na elemencie gumowym już nie dołożysz (znaczy da się ale jest to drogie w stosunku do usunięcia) a zetrzeć jest łatwo i tanio.
Wyprzedaż garażowa na forum

Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie.

rezon
Posty: 2927
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: rezon » 10 cze 2019, o 19:17

piotraskbw pisze: Wszystko zależy od technologii produkcji danego elementu, np wypukłego loga na elemencie gumowym już nie dołożysz (znaczy da się ale jest to drogie w stosunku do usunięcia) a zetrzeć jest łatwo i tanio.
ścieranie nie jest ani łatwe, ani tanie - zwłaszcza z elementów gumowych z olejoodporną farbą
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek

Awatar użytkownika
piotraskbw
Posty: 530
Rejestracja: 16 lis 2017, o 22:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: piotraskbw » 10 cze 2019, o 22:22

Wszystko zależy od konstrukcji konkretnej linii produkcyjnej ;)
Wyprzedaż garażowa na forum

Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie.

rezon
Posty: 2927
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: rezon » 11 cze 2019, o 06:34

o tym właśnie piszę. Łatwiej wyłączyć drukowanie logo VW niż później ścierać - zwłaszcza olejoodporną farbę. Przecież mowa o pasku rozrządu. Nikt nie będzie go traktował rozpuszczalnikiem.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek

Skodilak98
Posty: 8
Rejestracja: 29 maja 2019, o 10:11
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: Skodilak98 » 11 cze 2019, o 07:48

Witam, w weekend zrobiłem rozrząd w moim superbie 2.0 170km, graty 850 zł plus robota 250 zł czyli na gotowo 1100 zł. W 850 zł był kompletny rozrząd, pompa wody, wymiana całego płynu chłodniczego, pasek klinowy i to chyba wszystko więc wszystko co możliwe zrobione. Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
piotraskbw
Posty: 530
Rejestracja: 16 lis 2017, o 22:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: piotraskbw » 11 cze 2019, o 08:38

rezon pisze:o tym właśnie piszę. Łatwiej wyłączyć drukowanie logo VW niż później ścierać - zwłaszcza olejoodporną farbę. Przecież mowa o pasku rozrządu. Nikt nie będzie go traktował rozpuszczalnikiem.
W 100% się zgadzam, ale już np w przypadku silentblocka lepiej będzie ścierać "nadmiar gumy" bo nikt nie będzie płacił za dwa rodzaje form jedna z logo np audi a druga bez.
Wyprzedaż garażowa na forum

Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie.

rezon
Posty: 2927
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: rezon » 11 cze 2019, o 08:44

wątek dotyczy pasków rozrządu, a na razie nie widziałem takich z wypukłym logo. Zawsze miały tylko nadruki :) W przypadków silentbloków też wystarczy linię wyposażyć w kilka rodzajów form - przecież nie jadą na jednej nitce :D
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek

bartekpion
Posty: 517
Rejestracja: 11 lut 2016, o 14:12
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: południowe mazowsze

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: bartekpion » 11 cze 2019, o 08:57

Panowie, wkładka wymienna z logo producenta lub czymkolwiek innym w formie jest tańsza niż cała forma i przezbrajanie linii...
Wypukłe loga są m. in. dlatego, że łatwiej i taniej to wykonać w formie i są trudniejsze do podrobienia (trzeba by nakładać dodatkowy materiał), a także w przypadku usuwania - usuwa się nadmiar.

ODPOWIEDZ