Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
- into
- Posty: 437
- Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Leżajsk
Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB
Jak sa czesci z aso to mysle, ze co 120 tys wystarczy. Kiepskie zanienniki co 60 tys jak najbardziej.
I'm the man on the silver mountain
- marioti
- Posty: 730
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 11:56
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 204KM
Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB
marszal od wielu lat wymieniam rozrząd w Seacie, co 60tyś. Auto od nowości u mnie, obecnie ma nalatane 320tyś. W skodzie też będę robił co 60tyś.
Oczywiście każdy robi ze swoim autem co chce.
into Czy wg ciebie wszystko co nie jest ori, to kiepski zamiennik? bo tak zabrzmiało
W skodzie akurat poszedł ori, ale w seacie szły rozrządy markowane SKF, INA, Gates

into Czy wg ciebie wszystko co nie jest ori, to kiepski zamiennik? bo tak zabrzmiało

W skodzie akurat poszedł ori, ale w seacie szły rozrządy markowane SKF, INA, Gates
- piotraskbw
- Posty: 530
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 22:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB
Myślę że gdy w książce masz napisane po 90 sprawdzić a po następnych 30 (czyli przy 120) na 100% wymienić, to bezpiecznie można przyjąć wymiany co 90 i nic nie ma prawa się stać, bo producent zamiennika też jest świadom tego że ludzie wymieniają zgodnie z interwałami fabrycznymi i pasek powinien bez problemu wytrzymać 120.
Jednak wymiana po 210 to moim zdaniem lekka przesada
Jednak wymiana po 210 to moim zdaniem lekka przesada

Wyprzedaż garażowa na forum
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie.
- into
- Posty: 437
- Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Leżajsk
Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB
Marioti, tak uwazam, ze czesci z aso sa lepszej jakosci.
I'm the man on the silver mountain
- marioti
- Posty: 730
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 11:56
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 204KM
Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB
ok. każdy ma swoje zdanie. Ja już wielokrotnie przekonałem się, że niektóre zamienniki to jest to samo co ori. I takie przykłady: kierunkowskaz led marki FEM, odblask MagnetiMarelli, czy filtr oleju MannFilter... itp. Kupiłem te części jako zamienniki, 2-5x taniej niż oryginał, a przy wymianie, jedyną różnicę jaką mogłem stwierdzić w porównaniu do oryginału, to wypalone logo i numer części VW.
W razie potrzeby, mam chyba jeszcze fotki tych części
Innymi słowy cały produkt schodzi z tej samej taśmy, tylko przed zapakowaniem na "aftermarket" ma usuwane znaki firmowe producenta aut.
Tak więc odpowiedni zamiennik, technicznie niczym nie różni się od oryginału.
W razie potrzeby, mam chyba jeszcze fotki tych części

Innymi słowy cały produkt schodzi z tej samej taśmy, tylko przed zapakowaniem na "aftermarket" ma usuwane znaki firmowe producenta aut.
Tak więc odpowiedni zamiennik, technicznie niczym nie różni się od oryginału.
Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB
Jedna z teorii głosi, że logo usuwa się z części, które nie przeszły kontroli jakości
Nie twierdzę, że tak jest na 100%, ale kto wie 
Rozrząd co 60 tys. w tym silniku to przesada wg mnie. W starym ALH zmieniałem co 90, raz już blisko 100 było i pasek w bardzo dobrym stanie, duże rolki i pompa wody również, jedynie te małe rolki nie były już jak nowe. Jeżeli tutaj producent zakłada większy interwał, tym bardziej nie ma co panikować, ale też 210 to przegięcie w drugą stronę.


Rozrząd co 60 tys. w tym silniku to przesada wg mnie. W starym ALH zmieniałem co 90, raz już blisko 100 było i pasek w bardzo dobrym stanie, duże rolki i pompa wody również, jedynie te małe rolki nie były już jak nowe. Jeżeli tutaj producent zakłada większy interwał, tym bardziej nie ma co panikować, ale też 210 to przegięcie w drugą stronę.
-
- Posty: 2927
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB
Kiepskich zamienników to w przypadku pasków rozrządu w ogóle nie należy montować, a nie zmieniać co 60kkm. Jakość dobrych niczym nie różni się od ori - schodzą z tej samej taśmy. Dzisiaj nie usuwa się logo, tylko najwyżej je dodaje.into pisze:Jak sa czesci z aso to mysle, ze co 120 tys wystarczy. Kiepskie zanienniki co 60 tys jak najbardziej.
- piotraskbw
- Posty: 530
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 22:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB
Teoria mietków mechaników co produkcję masową widzieli na discovery.lwlw pisze:Jedna z teorii głosi, że logo usuwa się z części, które nie przeszły kontroli jakościNie twierdzę, że tak jest na 100%, ale kto wie
Wyobraź sobie taśmę z której schodzi 100 pasków na godzinę, np VAG odbiera 15000 pasków w miesiącu, co dzieje się z pozostałymi 35 tysiącami pasków wyprodukowanych w ciągu miesiąca?
Najczęściej producent ma tak ustawioną jakość produktu pod swoją marką tak samo lub lekko wyżej niż norma np VAG i wszystko co przejdzie kontrolę może zostać dobrandowane np znaczkiem audi.
Wszystko zależy od technologii produkcji danego elementu, np wypukłego loga na elemencie gumowym już nie dołożysz (znaczy da się ale jest to drogie w stosunku do usunięcia) a zetrzeć jest łatwo i tanio.rezon pisze:Dzisiaj nie usuwa się logo, tylko najwyżej je dodaje.
Wyprzedaż garażowa na forum
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie.
-
- Posty: 2927
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB
ścieranie nie jest ani łatwe, ani tanie - zwłaszcza z elementów gumowych z olejoodporną farbąpiotraskbw pisze: Wszystko zależy od technologii produkcji danego elementu, np wypukłego loga na elemencie gumowym już nie dołożysz (znaczy da się ale jest to drogie w stosunku do usunięcia) a zetrzeć jest łatwo i tanio.
- piotraskbw
- Posty: 530
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 22:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB
Wszystko zależy od konstrukcji konkretnej linii produkcyjnej 

Wyprzedaż garażowa na forum
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie.
-
- Posty: 2927
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB
o tym właśnie piszę. Łatwiej wyłączyć drukowanie logo VW niż później ścierać - zwłaszcza olejoodporną farbę. Przecież mowa o pasku rozrządu. Nikt nie będzie go traktował rozpuszczalnikiem.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 29 maja 2019, o 10:11
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB
Witam, w weekend zrobiłem rozrząd w moim superbie 2.0 170km, graty 850 zł plus robota 250 zł czyli na gotowo 1100 zł. W 850 zł był kompletny rozrząd, pompa wody, wymiana całego płynu chłodniczego, pasek klinowy i to chyba wszystko więc wszystko co możliwe zrobione. Pozdrawiam!
- piotraskbw
- Posty: 530
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 22:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB
W 100% się zgadzam, ale już np w przypadku silentblocka lepiej będzie ścierać "nadmiar gumy" bo nikt nie będzie płacił za dwa rodzaje form jedna z logo np audi a druga bez.rezon pisze:o tym właśnie piszę. Łatwiej wyłączyć drukowanie logo VW niż później ścierać - zwłaszcza olejoodporną farbę. Przecież mowa o pasku rozrządu. Nikt nie będzie go traktował rozpuszczalnikiem.
Wyprzedaż garażowa na forum
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie.
-
- Posty: 2927
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB
wątek dotyczy pasków rozrządu, a na razie nie widziałem takich z wypukłym logo. Zawsze miały tylko nadruki
W przypadków silentbloków też wystarczy linię wyposażyć w kilka rodzajów form - przecież nie jadą na jednej nitce 


-
- Posty: 517
- Rejestracja: 11 lut 2016, o 14:12
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: południowe mazowsze
Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB
Panowie, wkładka wymienna z logo producenta lub czymkolwiek innym w formie jest tańsza niż cała forma i przezbrajanie linii...
Wypukłe loga są m. in. dlatego, że łatwiej i taniej to wykonać w formie i są trudniejsze do podrobienia (trzeba by nakładać dodatkowy materiał), a także w przypadku usuwania - usuwa się nadmiar.
Wypukłe loga są m. in. dlatego, że łatwiej i taniej to wykonać w formie i są trudniejsze do podrobienia (trzeba by nakładać dodatkowy materiał), a także w przypadku usuwania - usuwa się nadmiar.