Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: Enriquez »

to w takim razie gdzie, oprócz aso kupić taki zestaw i co powinien zawierać?
w aso pewnie wyjdzie najtaniej jak znam życie
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: szms »

Jakies miejscowe hurtownie czesciami z prawdziwego zdarzenia?
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: Mej »

Misiek Fisiek pisze:Agresor z Ciebie Mej.
Nie oceniaj po pozorach 8-) . Nie ja zacząłem ... :cry: .
Chciałem pomóc.
Zupełnie mi nie przeszkadza gdy ktoś inny prezentuje rozwiązania alternatywne ale cyniczne docinki degradują jakość dyskusji, więc zareagowałem zgodnie z poziomem kolesia, który najpierw sili się na ironiczne bezsensowne uwagi, a potem sam sobie przeczy (szczytem hipokryzji jest krytyka wymiany niektórych części z definicji, gdy samemu wymienia się je o 60 tys.km. wcześniej :roll: ).
Enriquez pisze:to w takim razie gdzie, oprócz aso kupić taki zestaw i co powinien zawierać?
Chętnie przygotuję taką listę w kilku wariantach: rozsądnym, rozsądnym oszczędnym i ... 8-) .
Potrzebna chwila czasu i będzie jak trzeba.
Enriquez pisze:w aso pewnie wyjdzie najtaniej jak znam życie
szms pisze:Jakies miejscowe hurtownie czesciami z prawdziwego zdarzenia?
Panowie Enriquez i szms. Z naszymi TDi'kami sytuacja jest dosyć szczególna i jak dotąd niespotykana, dlatego warto przełamać stare przyzwyczajenia.
Punktem wyjścia jest fakt, że kondycję paska rozrządu (i okolicznego kramu) należy zacząć weryfikować już od ok. 150 tkm. przebiegu ale zestaw powinien wytrzymać do 210 tkm. bez uszczerbku dla bezpieczeństwa silnika.
I w większości przypadków tak właśnie się dzieje.
Wymiana "rozrządu" na porządnych zamiennikach pochodzących np. z lokalnych, sprawdzonych i zaufanych hurtowni oczywiście ma sens, ale raczej tylko do starszych silników, gdzie na częściach oryginalnych interwał wymiany przewiduje 90 - 120 tyś.km. i na dobrych zamiennikach nie ma wyraźnej potrzeby go skracać.

Drugim aspektem jest fakt, że zarówno ASO jak i szanujące swoją opinię warsztaty niezrzeszone kończą usługę wymiany "rozrządu" udzielają pisemnej gwarancji na 24 miesiące lub 210 tyś.km. (zależnie co nastąpi wcześniej).
Nie znam jednak ani jednego takiego miejsca i zresztą byłoby to wbrew instynktowi samozachowawczemu, gdzie dawano by tak dobre warunki gwarancji na częściach niewiadomego pochodzenia.

ASO, wiadomo, nie ma wyboru (to dobrze), lecz klienci NORA (czyli wolne warsztaty) chcąc udzielić pełnej gwarancji, najczęściej też wykorzystują części z ASO, kupując je pod konkretny numer VIN mieszczony na (ich) fakturze zakupu.
W razie awarii nie ma lepszej podkładki ... .

Jaki zatem miałoby sens posiłkować się chybotliwymi jakościowo częściami z Allegro za 650 - 700 PLN (plus usługa) i z czysto pragmatycznych względów skracać np. o połowę przebieg do następnej wymiany, skoro można zrobić zakupy w ASO, z najwyższej półki jakościowej i z pełną gwarancją i przekulać na nich następne 200 tysi :?:

LOPEZZ83-owi za wymianę zestawu (identycznego jak ten Allegro) ASO zaproponowało 1400 zł.- wraz usługą.
Kupując kompletnie niedookreślone "zamienniki" z Allegro za 609, po doliczeniu przesyłki, płynu G12/G13 i możliwie najtańszej usługi (przykładowo wykonanej w podrzędnym garażu u P.Heńka) nie ma szans - taniej niż 1000 PLN nie będzie.

Ewentualna różnica w kosztach wynosi zatem maks. 400 zł.- .
Różnica w jakości części, a najczęściej tez jakości usługi - drastyczna.
Różnica w przebiegach międzynaprawczych: co najmniej 100 tyś.km. .

Wnioski ... moim zdaniem nie wymagające komentarza.

Miejscem naprawy (wymiany) nie musi być ASO. W porządnym serwisie zrobią to równie dobrze, a nieraz zdecydowanie lepiej (życie, wiadomo), ale części ... w tak ważnej sprawie nie namyślałbym się nawet ułamka sekundy ... .

Elementy wielorowka, głownie pasek i napinacz, to już inna "bajka".
Ostatnio zmieniony 6 lis 2014, o 06:49 przez Mej, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
elmi_k
Posty: 2548
Rejestracja: 9 sty 2014, o 20:06
Samochód: Toyota Hilux
Silnik: 3.0 D-4D (171KM)

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: elmi_k »

A sklep rozrząd.pl? Akurat jest z Krakowa.
Awatar użytkownika
LOPEZZ83
Posty: 117
Rejestracja: 23 wrz 2014, o 08:55
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Kamil
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: LOPEZZ83 »

Pomału głupieje! To, żźe rozrząd wymienie w ASO to raczej pewne. Mój Superb pierwszą rejestrację miał w grudniu 2009.Teraz przebieg to 130tyś (bank oryginał). Mechanikiem nie jestem, ale żadnych niepokojących oznak ze strony rozrządu nie odczuwam. Słyszałem opinie, że 5 lat to już bez względu na km trzeba wymieniać, inne że na polskie warunki to max 120tyś.
http://www.auto-wimar.pl/pl/promocje/ws ... -i-5-latki
chyba podjadę do nich i poproszę też o sprawdzenie stanu rozrządu
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: szms »

a co ma generalnie rozrząd do "polskich warunków"? :roll: i czym się różnią od "niemieckich warunków"?
Awatar użytkownika
LOPEZZ83
Posty: 117
Rejestracja: 23 wrz 2014, o 08:55
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Kamil
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: LOPEZZ83 »

Ja tylko to słyszałem.Nie wiem co miał na mysli .
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: szms »

Jak będziesz miał okazję to podpytaj 8-)
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: Mej »

LOPEZZ83, jedna sprawa.
Z Twojego profilu wynika, że masz silnik CBBB, a moja wypowiedź powyżej koresponduje przede wszystkim z tematem topika wskazującym na silnik CFGB.
Aby nie popełnić błędu KONIECZNIE ustal sobie w ASO czy "rozrząd" Twojego CBBB "przypadkowo" nie jest przewidziany właśnie na 180 tys.km. ?
szms pisze:a co ma generalnie rozrząd do "polskich warunków"? :roll: i czym się różnią od "niemieckich warunków"?
Jakieś kilkanaście lat temu (obecnie nie ma już takiego zróżnicowania) Niemcy hołdowali przekonaniu, że w PL samochody często poruszają się po drogach z dużym zapyleniem (prawie jak pustynia :lol: ), co może się negatywnie odbijać na kondycji paska zębatego oraz ułożyskowaniu wszelkich rolek, napinaczy, etc. .
Stąd właśnie zalecenia żeby dystanse na jednym komplecie części były odpowiednio skrócone.

Czy ja wiem ... .
Znam kilku uznanych fachowców (w PL), którzy nie negowali wwym. podejścia Niemiaszków. Jak dla mnie troszeńkę to naciągane ale ziarno prawdy ... .
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
LOPEZZ83
Posty: 117
Rejestracja: 23 wrz 2014, o 08:55
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Kamil
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: LOPEZZ83 »

Tak, mam wymianę co 180 tyś.Ale i tak jeszcze brakuje 50. W kwietniu mechanik przy 114 tyś ocenił stan paska i rolek na dobry.
Awatar użytkownika
Matt
Posty: 1763
Rejestracja: 19 sie 2011, o 23:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 323/463

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: Matt »

Tak troche z innej beczki, ale powiedzmy, że na temat.
Wymieniać co 5 lat? Przez ten czas zrobie może z 40kkm(zalecana wymiana co 90)
jan6a
Posty: 293
Rejestracja: 30 paź 2012, o 08:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Imię: Jan
Lokalizacja: Katowice

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: jan6a »

.
Ostatnio zmieniony 2 kwie 2017, o 18:27 przez jan6a, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
elmi_k
Posty: 2548
Rejestracja: 9 sty 2014, o 20:06
Samochód: Toyota Hilux
Silnik: 3.0 D-4D (171KM)

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: elmi_k »

Dzisiaj zapytałem w Krk na Kocmyrzowskiej to mi gość (mało ogarnięty) powiedział, że 1800zł jeżeli oryginalna pompa wody a jak nie to dodatkowo 500zł.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: rezon »

Mej pisze:L...
W przeciwnym razie nie daj sobie wmawiać głupot, że jakieś gówniane Rouville czy inny podobny szit ma cokolwiek wspólnego z jakością oryginałów z ASO.
Spodziewałem się zresztą, ze taki będzie efekt pieprzenia Rezona ale to już sam musisz ocenić gdzie przebiega granica wysraństwa, które prędzej lub później zemści się na Tobie, a nie na "pomagierach" z internetu ... .

Ponadto w tym śmieciowym zestawie z Allegro brakuje jakieś 40% części niezbędnych do profesjonalnego wykonania usługi.
Jeszcze raz napiszę - nawet nie wiesz o czym piszesz. "Gówniane" Rouville jest niejednokrotnie na pierwszym montażu - także w grupie VW. SKC - to firma o takiej produkcji łożysk, że trudno znaleźć podobną. myślisz, że Skoda czy VW produkują takie rzeczy jak rolki, paski, łożyska czy napinacz rozrządu? o naiwności ludzka.... Czasami, ale bardzo rzadko już dzisiaj (bo jest to mocniej pilnowane) można spotkać części z dwoma znaczkami - producenta i koncernu samochodowego. Ostatni raz miałem bodajże w 2002 roku przy zmianie świec do AKL - kupione świece NGK miały również znaczki VW. Ten typ świec pasował chyba tylko do 1,6MPI. Oczywiście w moim kanale zakupowym kosztowały połowę tego co w ASO - i były to świece identyczne jak na pierwszym montażu. Jednym z wiodących producentów pasków rozrządu jest Gates - ale tego znaczka nie zobaczysz na paskach w sieci ASO. Klocki hamulcowe EBC Greenstuff oceniam znacznie wyżej niż ori Skoda, Suzuki czy Mitsubishi, sprzęgło LUK było znacznie lepsze niż ori Mitsu, na tarcze EBC daje dożywotnią gwarancję pod warunkiem odpowiedniego montażu - to tylko moje własne wymiany z ostatnich kilku lat. Zamienniki bardzo często pochodzą z tych samych linii produkcyjnych co tzw. fabryczne zestawy. Piszę tzw. fabryczne bo większość części w koncernach pochodzi od dostawców zewnętrznych, a nie własnej produkcji. Wystarczy mieć kogoś, kto siedzi w branży, przewala tony części i podpowie, które się sprawdzają, a które nie. BTW komplet rozrządu do BSY kupowałem dwa lata temu na Allegro - komplet rolek SKC, pasek Gates i pompa Rouville - zgodnie z sugestią człowieka, który zna się na tym lepiej niż ja bo przez jego ręce przechodzi miesięcznie kilka milionów zł na tego typu zabawki - do niego trafiają również reklamacje. Dlaczego na Allegro? Bo było taniej, a miał mi kto sprawdzić oryginalność. 40kkm przechodziły bez najmniejszego problemu. Później sprzedałem samochód.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
elmi_k
Posty: 2548
Rejestracja: 9 sty 2014, o 20:06
Samochód: Toyota Hilux
Silnik: 3.0 D-4D (171KM)

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: elmi_k »

Ostatnio zmieniony 27 lip 2016, o 13:02 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ