Róznice w zawieszeniu S2 sedan i S2 kombi

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Awatar użytkownika
Pietia
Posty: 254
Rejestracja: 26 sie 2010, o 09:32
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 211KM 333Nm
Lokalizacja: Puławy

Re: Róznice w zawieszeniu S2 sedan i S2 kombi

Post autor: Pietia »

To jasne że tak było ale dziwne jest to, że nigdy wcześniej mi się to nie zdarzało. Pewnie ma to związek z szerokością felgi. Przyznam, że jest to dość męczące.
Awatar użytkownika
Misiektt
Posty: 1213
Rejestracja: 11 gru 2010, o 21:28
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Aktualnie: 296KM / 377NM
Imię: Marcin

Re: Róznice w zawieszeniu S2 sedan i S2 kombi

Post autor: Misiektt »

Ehh pokulaj się trochę na ręcznym po śniegu - częsty objaw :D:D:D
Awatar użytkownika
JOY
Posty: 160
Rejestracja: 29 lis 2010, o 22:41
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 150 KM
Imię: Bartek
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Re: Róznice w zawieszeniu S2 sedan i S2 kombi

Post autor: JOY »

Kurcze Panowie co jest. Wczoraj pojechałem do gumiarza - wyszło po 7 gr. na koło - mało, ale wywazyliśmy na nowo - pojechałem - jest nieźle. Dziś rano odpalam Superbę jadę i drgawki. Wilgoć ? :(
Moja ewolucja: FSO1500>Renault Clio>Renault Megane>Subaru Impreza WRX>Saab900>Honda Accord>O2-czarna zgniotka>Superb2 1.8TSI rosso> FORD FOCUS 3 :)
Obrazek 3 felgi stalowe ori za 100 zł wsio oddam
Awatar użytkownika
Misiektt
Posty: 1213
Rejestracja: 11 gru 2010, o 21:28
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Aktualnie: 296KM / 377NM
Imię: Marcin

Re: Róznice w zawieszeniu S2 sedan i S2 kombi

Post autor: Misiektt »

Nie.
Nich ci okręci gumę na feldze. Niestety czasami po prostu bez tego nie da się koła wyważyć
Awatar użytkownika
JOY
Posty: 160
Rejestracja: 29 lis 2010, o 22:41
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 150 KM
Imię: Bartek
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Re: Róznice w zawieszeniu S2 sedan i S2 kombi

Post autor: JOY »

Marcin to nie to - dzień wcześniej drgania zniknęły - poza tym testowałem już 4 rodzaje letnich + zimówki
Moja ewolucja: FSO1500>Renault Clio>Renault Megane>Subaru Impreza WRX>Saab900>Honda Accord>O2-czarna zgniotka>Superb2 1.8TSI rosso> FORD FOCUS 3 :)
Obrazek 3 felgi stalowe ori za 100 zł wsio oddam
Awatar użytkownika
Misiektt
Posty: 1213
Rejestracja: 11 gru 2010, o 21:28
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Aktualnie: 296KM / 377NM
Imię: Marcin

Re: Róznice w zawieszeniu S2 sedan i S2 kombi

Post autor: Misiektt »

TO zapytam innaczej. Nie wygrzmociłeś w żadną dziurę i nie mówię tu o felgach. Superb ma łożyska połączone z piastą, jeśli wleciałeś w dziurę mogło się delikatnie zwajchrować łożysko i ono powoduje drgania. Miałem tak niedawno i się nawet nie pytałem co jest kazałem je wymienić problem znikł
Awatar użytkownika
karmel
Posty: 158
Rejestracja: 25 sty 2011, o 11:05
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 208KM/305Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Kraków

Re: Róznice w zawieszeniu S2 sedan i S2 kombi

Post autor: karmel »

a próbowałeś doważania koła jak jest już przykręcone do auta ??
historia: Fiat UNO, Octavia I, Octavia II, Superb II, coś z 2 kołami;)
Awatar użytkownika
JOY
Posty: 160
Rejestracja: 29 lis 2010, o 22:41
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 150 KM
Imię: Bartek
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Re: Róznice w zawieszeniu S2 sedan i S2 kombi

Post autor: JOY »

Dziury nie zaliczyłem - mam tak od nowości - raz lepiej raz gorzej. Nie mogę zrozumieć jak to się stało że 1 dzień było ok a dziś już nie jest.
Chyba rok temu doważałem na kołach i było ciut lepiej ale nie na tyle żeby znowu jechać kawał drogi. Kurcze wiem coraz mniej...
Moja ewolucja: FSO1500>Renault Clio>Renault Megane>Subaru Impreza WRX>Saab900>Honda Accord>O2-czarna zgniotka>Superb2 1.8TSI rosso> FORD FOCUS 3 :)
Obrazek 3 felgi stalowe ori za 100 zł wsio oddam
bunio66
Posty: 53
Rejestracja: 12 lis 2010, o 15:38
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Świnoujście

Re: Róznice w zawieszeniu S2 sedan i S2 kombi

Post autor: bunio66 »

miałem tak w poprzednim aucie :evil: . zmieniałem gumy, doważałem... i gówno, myślałem, że tak będę miał do posranej śmierci :oops: . A wiecie co było? tarcze, kurcze, tarcze. Okazało się, że biła tarcza, ale gdzie? Tokarz sprawdził i przetoczył powierzchnię, którą tarcza jest przykręcona, tzw. flanszę. Kurde jaka radość nic nie biło :D mała rzecz a cieszy :D Sprawdź tarcze, mogłeś rozgrzanymi wjechać do kałuży i Ci się wykrzywiły, też trzeba przetoczyć, albo tak ja miałem, masz wadliwe tarcze.
Awatar użytkownika
JOY
Posty: 160
Rejestracja: 29 lis 2010, o 22:41
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 150 KM
Imię: Bartek
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Re: Róznice w zawieszeniu S2 sedan i S2 kombi

Post autor: JOY »

A nie miałeś większego bicia przy hamowaniu ?
Przy tarczach tak chyba jest.
Moja ewolucja: FSO1500>Renault Clio>Renault Megane>Subaru Impreza WRX>Saab900>Honda Accord>O2-czarna zgniotka>Superb2 1.8TSI rosso> FORD FOCUS 3 :)
Obrazek 3 felgi stalowe ori za 100 zł wsio oddam
bunio66
Posty: 53
Rejestracja: 12 lis 2010, o 15:38
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Świnoujście

Re: Róznice w zawieszeniu S2 sedan i S2 kombi

Post autor: bunio66 »

Nie, bo ja przetaczałem flansze, czyli powierzchnię, którą tarcza jest przykręcona do piasty. Kolejny z mechaników zaproponował mi takie rozwiązanie. Wcześniej doważałem koła na bardzo dokładnej wyważarce, pomogło, ale tylko częściowo. Tokarz zmierzył na tokarce przyrządem tarcze, wyszło, że tarcza ma bicie, i lekko przetoczył, bicie ustąpiło całkowicie. tarcze miały 30 tyś przebiegu, były kupione w serwisie za 800 zł i nie uśmiechało mi się kupować nowych. koszt przetoczenia 30zł. Też byłem zdziwiony taką propozycją, wcześniej wykluczałem tarcze, bo nie miałem bicia przy hamowaniu, jak się okazało myliłem się. Tokarz twierdził, że czasami przetacza nowe tarcze, bo są krzywe :shock:
Awatar użytkownika
JOY
Posty: 160
Rejestracja: 29 lis 2010, o 22:41
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 150 KM
Imię: Bartek
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Re: Róznice w zawieszeniu S2 sedan i S2 kombi

Post autor: JOY »

No proszę to rewelka - a na ile duże było to bicie? drgała kierownica że było to widać gołym okiem czy tylko odczuwalne były drgania na kier.? A może czułeś je na całym samochodzie ?
Moja ewolucja: FSO1500>Renault Clio>Renault Megane>Subaru Impreza WRX>Saab900>Honda Accord>O2-czarna zgniotka>Superb2 1.8TSI rosso> FORD FOCUS 3 :)
Obrazek 3 felgi stalowe ori za 100 zł wsio oddam
bunio66
Posty: 53
Rejestracja: 12 lis 2010, o 15:38
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Świnoujście

Re: Róznice w zawieszeniu S2 sedan i S2 kombi

Post autor: bunio66 »

Przy 120 zaczynało wyraźnie bić kierownicą, tak do140, potem ustępowało, jak puszczałem kierownicę to trzepało nią mocno, było to irytujące. Auto miałem od nowości, więc wiedziałem, że nie wchodzą w grę żadne przekręty typu "lekko bite" (peugeot 807). Po dokładnym wyważeniu bicie było mniejsze i krócej trwało, ale jednak, auto miało jakieś 150 tyś km, myślałem, że już nic z tym nie zrobię :oops: Chciałem wyważać koła na aucie, ale w mojej okolicy nie było takiego warsztatu. Już się z tym pogodziłem, myślę auto cztery lata ,150 tyś km, tak musi być, a tu niespodzianka. Przy rutynowej wymianie oleju skarżyłem się mechanikowi, że muszę go puścić do ludzi, bo już wyjeżdżony i nie mogę doprowadzić go do porządnego stanu, a on na to, że wie co mu dolega... trzeba przetoczyć tarcze!!! Tokarz miał dorobiony specjalny uchwyt do tarcz, robił to rutynowo, Powiem Ci, że po połowie żywotności tarczy, jak ją leko przetoczysz, wygląda jak nowa, zero wżerów. Są mechanicy, którzy twierdzą, że nie powinno się przetaczać tarcz, ja to zrobiłem i nie żałuję, był to jedyny sposób na wyeliminowanie problemu. Auto Kupił ode mnie sąsiad, jeździ do dziś i bardzo sobie chwali, Ja mam nowego superba i też nie narzekam, chociaż peugeocika darzę wielkim sentymentem. Nigdy mnie nie zawiódł
ODPOWIEDZ