Ważne pytanie o silnik 2.0 TDI 140km 2006r.
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Ważne pytanie o silnik 2.0 TDI 140km 2006r.
Witam wszystkich serdecznie. Na początku oczywiście przesyłam życzenia wesołych Swiąt Bożego Narodzenia:) Cieszę się, że znalazłem to forum ponieważ mam wielki problem. A więc muszę zacząc, że jestem wielkim fanem skody a do tego Superb to moje marzenie!! I takowe mam do spełnienia, w styczniu mogę stać się właścicielem pięknej czarnej perły Superb w wersji Platinum. Jest to rocznik 2006 z przebiegiem 158 tyś km. Zadbana i piękna. Chcę ją kupić za 40 tyś z auto handlu, który jest zaufany ponieważ znam własciciela także pewny jest. Jest tylko jeden problem, ponieważ ta pięknośći posiada w sobie silnik 2.0 TDi 140 koni z tego co wiem jest to silnik 8 zaworowy. I teraz mój problem polega na tym, że najróżniejsze opinie na temat tego silnika słyszałem, jedni mówią, że padło inni ,że jest oki, jeszcze inni że zależy jak jest używany samochód i czy serwis jest robiony jak należy. Proszę pomóżcie mi w zakupie tego samochodu, nie chcę mówić, że sie znam także licze na Was chłopaki. Samochód ten jest od pierwszego właścicela( jakiś starszy koleś nią smigał) serisowany od poczatku do końca w salonie, sa na to ksiązki serwisowe. Ja już jestem prawie zdecydowany ale nie chcę trafić na auto, które będzie mi sie sypało:( POmózcie będe naparwdę bardzo wdzięczny. Pozdrawima serdecznie.
Ostatnio zmieniony 27 gru 2010, o 12:17 przez cezary, łącznie zmieniany 1 raz.
- Misiektt
- Posty: 1213
- Rejestracja: 11 gru 2010, o 21:28
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Aktualnie: 296KM / 377NM
- Imię: Marcin
Re: Ważne pytanie o silnik.
Tego nikt nie wie
Ja w Octavii miałem 120 000 zrobione i 0 napraw. Co będzie przy 200 000 nie wiem. Jak silnik był serwisowany i jest zadbany to looknij w historię napraw ale nie powinno się nic z nim złego dziać
Ja w Octavii miałem 120 000 zrobione i 0 napraw. Co będzie przy 200 000 nie wiem. Jak silnik był serwisowany i jest zadbany to looknij w historię napraw ale nie powinno się nic z nim złego dziać
Re: Ważne pytanie o silnik 2.0 TDI 140km 2006r.
Dzięki za info. Jeżeli posiadacie jeszcze jakąś wiedze to podzielcie się nią, będę bardzo wdzięczny.
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 9 lis 2010, o 07:16
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Re: Ważne pytanie o silnik 2.0 TDI 140km 2006r.
Czy nie jest to ten sam silnik co montowali w Passaty?
http://vwszrot.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
jesli tak to osobiście bał bym się ryzykować.
http://vwszrot.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
jesli tak to osobiście bał bym się ryzykować.
- bandit57
- Posty: 203
- Rejestracja: 9 wrz 2010, o 23:34
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 196KM / 410 Nm
- Imię: Michał
- Kontakt:
Re: Ważne pytanie o silnik 2.0 TDI 140km 2006r.
Kolego na poczatku myslalem ze to taki sam silnik jak byl montowany B5 po lifcie w 2005 roku ( nie myl z b6 ze strony kolegi powyzej) taka przejsciowka ktora miala 136 koni i te silniki mialy mokry filtr czasteczek stalych i byly bardzo udane podobnie jak 1.9, jednak te 140 konne z poczatku produkcji radzilbym uwazac bo mialy bardzo wiele problemow wieku dzieciecego,radzilbym Ci sprawdzic dobrze historie w ASO czy mial akcje serwisowe zwiazane z tymi problemami, bo w 2007 naprawili dopiero swoje bledy choc nie do konca bo i do tej pory maja niektorzy ladne kwiatki..Na forum passata poczytaj sobie w watku B6 tam jest mnostwo uzytecznych info dla Ciebie.Pozdro.
- Misiektt
- Posty: 1213
- Rejestracja: 11 gru 2010, o 21:28
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Aktualnie: 296KM / 377NM
- Imię: Marcin
Re: Ważne pytanie o silnik 2.0 TDI 140km 2006r.
Nie to inny silnik, na pewno nie jest to silnik na pompowtryskach bo te montowali tylko w passatach
Re: Ważne pytanie o silnik 2.0 TDI 140km 2006r.
No jak to?? Tu wyraźnie piszą, że PD też był http://przyspieszenie.pl/602/skoda-supe ... ystansowy/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Ważne pytanie o silnik 2.0 TDI 140km 2006r.
Fajnie, że dostaje tyle wskazówek od Was koledzy:) Pierwsza rzecz jest taka, żeby wiadomo sprawdzić autko na serwisie od deski do deski. Wiem też, że tutaj jest ośmio zaworowy silnik także ten już ulepszony. POwiedzcie mi jeszcze na co mam zwrócić uwagę dokładnie. I wtedy jak wszystko będzie dobrze to stanę się szczęśliwym posiadaczem Skody Superb:) A oto link z fotkami mojej Skodziny: http://lander.otomoto.pl/skoda-superb-2 ... 88952.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- bandit57
- Posty: 203
- Rejestracja: 9 wrz 2010, o 23:34
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 196KM / 410 Nm
- Imię: Michał
- Kontakt:
Re: Ważne pytanie o silnik 2.0 TDI 140km 2006r.
Kolego radze poczytac w necie,bo to te same silniki i watpie zeby vw stosowal inny silnik bo to ,,skoda'' i nie wprowadzac forumowiczow w blad, Od 2005 pazdziernika montowany byl silnik BSS gdzie niby zostal usuniete pekajace glowice , ale zostal wadliwy uklad olejowy..Tutaj masz piekny przyklad http://www.auto-swiat.pl/1-skoda-superb ... s-kontrola" onclick="window.open(this.href);return false;
ale wytne co najwazniejsze:
Uwaga! Odradzamy Superba z silnikiem 2.0 TDI (oznaczenie BSS), który wszedł na rynek pod koniec 2005 r. Choć motor ten pozbawiony jest już kłopotów z pękającymi głowicami, ale za to ma poważne problemy z układem olejowym, a ściślej usterkami pompy oleju. Efekt? Zatarcie silnika. Niestety, zdiagnozowanie usterki jest w zasadzie niemożliwe. O awarii informuje zaświecenie się kontrolki oleju, ale wtedy jest już za późno na jakiekolwiek środki zapobiegawcze – naprawa oznacza remont generalny silnika i wydatek kilku tysięcy złotych. Inne kłopoty tego silnika to: uszkodzenia 2-masowego koła zamachowego, kłopoty z turbosprężarką i stuki w silniku spowodowane przez nadmierny luz wału korbowego.
Pozdrawiam.
ale wytne co najwazniejsze:
Uwaga! Odradzamy Superba z silnikiem 2.0 TDI (oznaczenie BSS), który wszedł na rynek pod koniec 2005 r. Choć motor ten pozbawiony jest już kłopotów z pękającymi głowicami, ale za to ma poważne problemy z układem olejowym, a ściślej usterkami pompy oleju. Efekt? Zatarcie silnika. Niestety, zdiagnozowanie usterki jest w zasadzie niemożliwe. O awarii informuje zaświecenie się kontrolki oleju, ale wtedy jest już za późno na jakiekolwiek środki zapobiegawcze – naprawa oznacza remont generalny silnika i wydatek kilku tysięcy złotych. Inne kłopoty tego silnika to: uszkodzenia 2-masowego koła zamachowego, kłopoty z turbosprężarką i stuki w silniku spowodowane przez nadmierny luz wału korbowego.
Pozdrawiam.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 22 mar 2010, o 10:20
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Ważne pytanie o silnik 2.0 TDI 140km 2006r.
"uszkodzenia 2-masowego koła zamachowego, kłopoty z turbosprężarką" to akurat standard , nawet w 1.9. Ale wał korbowy i układ olejowy to dokładnie te same bajki co w Passacie B6 2.0 tdi z początku produkcji, tylko zatem rózni się pękaniem głowicy (słabe pocieszenie). To to nie jest przypadkiem ten sam silnik co w passacie b6? Może jednak ten BSS jest tym samym prawie co 2.0 TDI BKP. Kolejna sprawa to chyba ma DPFa co? Zamotane te wszystkie jednostki. Chyba się wycofałeś z kupna jednak? Ale jak ma głowice 8v, to może jest to pokrewniak 2.0 tdi BMM z Octavii? A te podobno się nie sypią w ogóle, w przeciwieństwie do BKD (16v).
superb '05 1.9 tdi awx & chip (169 km,374Nm)
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 wrz 2010, o 12:42
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: 210KM/325 Nm
- Kontakt:
Re: Ważne pytanie o silnik 2.0 TDI 140km 2006r.
nie ma co dramatyzowac z ta pompa oleju, akurat silnik 2.0 8V jest najlepszy z tech wszystkich 2.0 TDi (no moze poza BKD z konca produkcji, bo tam juz glowice lepsze).
Tak czy owak, po zakupie miska olejowa w dol, wymiana zabieraka i tzw "imbusika" i spokoj na 150kkm. Kolega ma passata 2007 silnik BMP, kupil go z ori przebiegiem 165kkm, od razu zabral sie za wymiane zabieraka. Zrobil wszystko sam w jedno popoludnie posilkujac sie ELSA i narzedziami w garazu. Slynny "Imbusik" byl juz troche podjechany ale nie jakos tragicznie i nastepne 50kkm spokojnie y wytrzymal. Koszty: imbusik 7,90, silikon do miski (oryginalny) 27 PLN, dodatkowo pare piw.
Tak czy owak, po zakupie miska olejowa w dol, wymiana zabieraka i tzw "imbusika" i spokoj na 150kkm. Kolega ma passata 2007 silnik BMP, kupil go z ori przebiegiem 165kkm, od razu zabral sie za wymiane zabieraka. Zrobil wszystko sam w jedno popoludnie posilkujac sie ELSA i narzedziami w garazu. Slynny "Imbusik" byl juz troche podjechany ale nie jakos tragicznie i nastepne 50kkm spokojnie y wytrzymal. Koszty: imbusik 7,90, silikon do miski (oryginalny) 27 PLN, dodatkowo pare piw.
===============================
VCP Developer
===============================
TSi powered by Jetronik Race Division
VCP Developer
===============================
TSi powered by Jetronik Race Division