Zadaj mi pytanie

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
PomogeWam
Posty: 9
Rejestracja: 25 lut 2021, o 08:12
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)

Zadaj mi pytanie

Post autor: PomogeWam »

Cześć, pracuje od kilku lat w jednym z ASO Skody i VW w Polsce, jeżeli macie jakieś pytania to w związku z tym, że złapałem covida i mam 10 dni nudów w domu chętnie odpowiem. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Skodnik4x4
Posty: 105
Rejestracja: 8 gru 2019, o 08:56
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 210 KM
Lokalizacja: Podhale

Re: Zadaj mi pytanie

Post autor: Skodnik4x4 »

Covid objawowy czy bezobjawowy?
PomogeWam
Posty: 9
Rejestracja: 25 lut 2021, o 08:12
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)

Re: Zadaj mi pytanie

Post autor: PomogeWam »

2 dni z gorączką a teraz juz jak nowonarodzony :D
apm16
Posty: 337
Rejestracja: 18 gru 2011, o 15:45
Samochód: Superb III combi
Silnik: 1.4TSI (150KM)
Aktualnie: 175/310
Imię: Andrzej
Lokalizacja: WWL

Re: Zadaj mi pytanie

Post autor: apm16 »

Witaj nowonarodzony jakie masz rady dla pacjenta SIII 1,4 Tsi 150KM z 2015 przebieg 84kkm odnośnie paska rozrzadu kiedy wymienić profilaktycznie ze wzgledu na wiek samego paska.
Pozdrawiam Andrzej
PomogeWam
Posty: 9
Rejestracja: 25 lut 2021, o 08:12
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)

Re: Zadaj mi pytanie

Post autor: PomogeWam »

Według informacji producenta pasek jest niewymienny, jest on wzmacniany kewlarem, bla bla bla, najczesciej Klient wymienia pasek przy przebiegach rzędu 210-240 tys, a wiekiem to ok 7 lat. W swojej 6 letniej karierze nie spotkalem się, żeby w 1,4 tsi strzelił pasek, natomiast dla swietego spokoju ja osobiście bym wymienił, koszt jest niewielki z uwagi na fakt, że pompa wody napedzana jest osobnym paskiem i nie ma konieczności jej wymiany. Pozdrawiam
PomogeWam
Posty: 9
Rejestracja: 25 lut 2021, o 08:12
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)

Re: Zadaj mi pytanie

Post autor: PomogeWam »

Jeszcze wracając do pasków, to w 2,0 cr i 1,6 cr radze wymieniać te paski znacznie szybciej niż deklarowane 210 tys, pękają na potęgę i to nawet w 2-3 letnich autach przy przebiegach od 70 tys km.
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Zadaj mi pytanie

Post autor: fabek »

PomogeWam pisze: 25 lut 2021, o 08:15 Cześć, pracuje od kilku lat w jednym z ASO Skody i VW w Polsce, jeżeli macie jakieś pytania to w związku z tym, że złapałem covida i mam 10 dni nudów w domu chętnie odpowiem. Pozdrawiam
jakaś weryfikacja będzie potrzebna, że faktycznie pracujesz w aso, możesz podesłać na priv.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
apm16
Posty: 337
Rejestracja: 18 gru 2011, o 15:45
Samochód: Superb III combi
Silnik: 1.4TSI (150KM)
Aktualnie: 175/310
Imię: Andrzej
Lokalizacja: WWL

Re: Zadaj mi pytanie

Post autor: apm16 »

PomogeWam pisze: 25 lut 2021, o 11:34 Według informacji producenta pasek jest niewymienny, jest on wzmacniany kewlarem, bla bla bla, najczesciej Klient wymienia pasek przy przebiegach rzędu 210-240 tys, a wiekiem to ok 7 lat. W swojej 6 letniej karierze nie spotkalem się, żeby w 1,4 tsi strzelił pasek, natomiast dla swietego spokoju ja osobiście bym wymienił, koszt jest niewielki z uwagi na fakt, że pompa wody napedzana jest osobnym paskiem i nie ma konieczności jej wymiany. Pozdrawiam
Jeżeli producent twierdzi że pasek jest niewymienny w 1,4 Tsi to jakie wedle Ciebie winno być zachowanie gwaranta w przypadku zerwania paska przy przebiegu 100kkm
a jak jest w realu w takim przypadku bo napisałeś że to czesto się zdarza w 2 CR
PomogeWam
Posty: 9
Rejestracja: 25 lut 2021, o 08:12
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)

Re: Zadaj mi pytanie

Post autor: PomogeWam »

Ja nie spotkalem sie odmowy wspolfinansowania (dobra wola), z reguły jest to podzial, że producent pokrywa 70% robocizny i 100% części. Natomiast jest to tylko dobra wola, więc moze być odpowiedź negatywna i wtedy trafia sprawa do sądu, jeżeli Klient chce się kopać z koniem.
Marekb
Posty: 282
Rejestracja: 15 sie 2018, o 09:06
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: 211
Imię: Marek
Lokalizacja: Gdańsk,Antwerpia

Re: Zadaj mi pytanie

Post autor: Marekb »

PomogeWam pisze:Jeszcze wracając do pasków, to w 2,0 cr i 1,6 cr radze wymieniać te paski znacznie szybciej niż deklarowane 210 tys, pękają na potęgę i to nawet w 2-3 letnich autach przy przebiegach od 70 tys km.
To jak pękają tak strasznie to wymieniać co 60tyś?

Wysłane z mojego POCO F2 Pro przy użyciu Tapatalka

apm16
Posty: 337
Rejestracja: 18 gru 2011, o 15:45
Samochód: Superb III combi
Silnik: 1.4TSI (150KM)
Aktualnie: 175/310
Imię: Andrzej
Lokalizacja: WWL

Re: Zadaj mi pytanie

Post autor: apm16 »

bez przesady w swoim SII 2 TDi CR wymieniłem po 7 latach przy 152kkm
Pasek jak i cały motor lubi płynną jazdę nie koniecznie powolną ... czasami szaloną dla przepalenia złogów ;) :D
Samo życie
PomogeWam
Posty: 9
Rejestracja: 25 lut 2021, o 08:12
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)

Re: Zadaj mi pytanie

Post autor: PomogeWam »

Marekb pisze: 25 lut 2021, o 15:49
PomogeWam pisze:Jeszcze wracając do pasków, to w 2,0 cr i 1,6 cr radze wymieniać te paski znacznie szybciej niż deklarowane 210 tys, pękają na potęgę i to nawet w 2-3 letnich autach przy przebiegach od 70 tys km.
To jak pękają tak strasznie to wymieniać co 60tyś?

Wysłane z mojego POCO F2 Pro przy użyciu Tapatalka
Zwracać uwagę przy odpalaniu czy slychać piszczenie z okolic rozrządu na zimnym silniku, nie mylić z dźwiekiek pompy vacum, ktorej hałas to grzechotanie/dzwonienie i wystepuje na zimnym i ciepłym. Pompa vacum ma taką charakterystykę pracy
PomogeWam
Posty: 9
Rejestracja: 25 lut 2021, o 08:12
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)

Re: Zadaj mi pytanie

Post autor: PomogeWam »

apm16 pisze: 25 lut 2021, o 16:04 bez przesady w swoim SII 2 TDi CR wymieniłem po 7 latach przy 152kkm
Pasek jak i cały motor lubi płynną jazdę nie koniecznie powolną ... czasami szaloną dla przepalenia złogów ;) :D
Samo życie
Nie w każdym będzie taka usterka, a styl jazdy nie ma na nią żadnego wplywu, byly paski co jezdzily i po 300 tys km :p
apm16
Posty: 337
Rejestracja: 18 gru 2011, o 15:45
Samochód: Superb III combi
Silnik: 1.4TSI (150KM)
Aktualnie: 175/310
Imię: Andrzej
Lokalizacja: WWL

Re: Zadaj mi pytanie

Post autor: apm16 »

to popisaliśmy sobie i starczy - już pomogłeś .
To po prostu gówniane samochody są ....
oolsztyniak
Posty: 293
Rejestracja: 1 lip 2020, o 09:08
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200 km / 436 Nm
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Zadaj mi pytanie

Post autor: oolsztyniak »

apm16 pisze: 25 lut 2021, o 19:55 To po prostu gówniane samochody są ....
raczej podzespoły, wszędobylskie odchudzani i szukanie pozornych oszczędności
dla jednego olej co 30 tysięcy kilometrów to zabójstwo silnika
dla flot co mają 1000 samochód oszczędności znaczne ;)

nic nie może być wieczne, bo z czego żył by producent części, importer, pośrednik, mechanik, złomiarz.
Zablokowany