Strona 1 z 25

3,6 l silnik V6 - o ile można zwiększyć koni mechaniczych?

: 13 gru 2010, o 18:16
autor: KerimmireK
To prawdopodobnie ten sam silnik co w Pasacie CC, tylko że Pasat CC ma 300 koni a Superb 260. Czy ktoś może odpowiedzieć czy jest to zależne od części w tym silniku? Czy po prostu VW dla Skody Superb ograniczył elektronicznie ten silnik? Pytam o to dlatego iż chciałbym zwiększyć moc tego silnika. Z góry bardzo dziękuję za rzeczowe odpowiedzi.

Re: 3,6 l silnik V6 - o ile można zwiększyć koni mechaniczych?

: 13 gru 2010, o 19:50
autor: Sebastian_M26
W Polsce chyba jeszcze nikt nie robił tego silnika.
Ponoć 3.6 w serii na Pb95 ma koło 230KM a na Pb98 tylko 250KM.
Ogólnie lepiej wygląda 2.0T bo wychodzi 260-270KM i 350-380Nm a po delikatnym mechanicznym ponad 300KM.

Re: 3,6 l silnik V6 - o ile można zwiększyć koni mechaniczych?

: 13 gru 2010, o 20:02
autor: bandit57
Dokladnie jak kolega Sebastian_M26 napisal, 3.6 wogole nie trzymaja serii i nawet na PB98.. Tu macie fajny link z innego forum cala dyskusja + wykres..
http://www.tdiracing.pl/viewtopic.php?t ... b0cd24baeb" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: 3,6 l silnik V6 - o ile można zwiększyć koni mechaniczych?

: 13 gru 2010, o 20:19
autor: Misiektt
Ehh Panowie a skąd ta opinia że w ogóle może pierwsze bo były źle zestrojone Na hamownie pojadę to zobaczymy ale to stary wątek i opinia po jednym aucie. Wczoraj objechałem A6 3.0 TDI bez problemów ~230KM raczej nie mam 230 KM. Co do robienia 2.0T to oczywiście wszystko można zrobić nawet 2.0TDI można zrobić na 300KM ale to chyba nie o to chodzi

Re: 3,6 l silnik V6 - o ile można zwiększyć koni mechaniczych?

: 13 gru 2010, o 20:50
autor: frytol
To właściwie niemalże standard, że wolnossąca motorownia V6 czy V8 VAG-a nie trzyma parametrów. Silnik 4.2 V8 w Audi cierpią na dokładnie tą samą chorobę. Do tego dochodzi problem z syfieniem się kanałów ssących w silnikach FSI i stopniowa utrata mocy wraz z przebiegiem. Co ciekawe znam wykres Superba V6, który zawsze jeździł na 98 i wyszło jeszcze 10KM mniej niż u Maria.

Różnic pomiędzy motorownią w Superbie i Passacie CC jest trochę: m.in. inna głowica, wałki rozrządu, odcięcie 500rpm wyżej.

Moje 2.0TSI seryjnie miało 221KM i 290Nm (deklarowane odpowiednio 200 i 280).

Re: 3,6 l silnik V6 - o ile można zwiększyć koni mechaniczych?

: 13 gru 2010, o 21:22
autor: Tomek
taa, TSI mają gifty po kilkadziesiąt koni, a za to FSI mają braki po kilkadziesiąt koni ;).
Tak jest na hamowniach i niektórych forach internetowych ;)

Bo na drodze jakoś tego nie zauważam. Te konie to są chyba jakieś inteligentne, że na tych hamowniach to odpoczywają, a budzą się jak są potrzebne na drodze. Wielu się już o tym przekonało ;)

3.6 jeździ na 95 i 98 tutaj nic nie pomoże, a nawet może teoretycznie pogorszyć osiągi (mniejsza kaloryczność - nie znam się dokładnie na tym).

Na poważnie, to w stwierdzenie, że coś ma mniej, to jeszcze jestem skłonny uwierzyć. Ale w to, że silnik ma nagle kilkanaście procent mocy więcej niż wskazane w homologacji to dla mnie to jest śmieszne. Jak z dawki X paliwa jaka jest podawana przy danych obrotach, która jest taka sama w każdym fabrycznym samochodzie, podczas procesu homologacyjnego (bo zapewne te dane katalogowe jakoś się stwierdza) wychodzi np. 160KM, a na hamowni 180 :?: Są kraje, gdzie podatek płaci się od mocy. Jeżeli by się okazało, że silniki TSI mają takie zaniżone osiągi, to byłoby to oszustwo podatkowe i sprawa byłaby już zapewne dawno nagłośniona przez konkurencyjną markę.

Re: 3,6 l silnik V6 - o ile można zwiększyć koni mechaniczych?

: 13 gru 2010, o 21:30
autor: frytol
Tomek, normalną rzeczą jest to, że doładowane VAG-i mają gifty. Faktycznie lepiej się zaprzeć i uznać, że hamownie kłamią i bazować na tym co napisał producent. I nie mówię tu o gó...anych pseudohamowniach, tylko o renomowanym sprzęcie diagnostycznym firmy MAHA wykorzystywanym m.in. właśnie przez VAG-a (mają jedną w Poznaniu). Producent potrafi robić bardzo różne rzeczy, przykładem może być wgrywanie przez Audi nowego softu do RS4 B7, po którym auta mające wcześniej po 380-390KM (o papierowych 420KM można pomarzyć), zaczęły jeździć wyczuwalnie gorzej i na hamowniach okazywało się, że nagle w cudowny sposób mają po 340-370KM - później wyszło, że Audi wgrywa nowy soft, bo RS4 nie spełnia warunków normy spalania, którą to teoretycznie posiada...

Bardzo chętnie sprawdzę moje 2.0TSI z takim V6. Jedyny niezaprzeczalny atut tego silnika (V6) to fakt, że Skoda oferuje go z DSG i napędem na 4 koła. Tego ostatniego najbardziej mi brakuje :)

Re: 3,6 l silnik V6 - o ile można zwiększyć koni mechaniczych?

: 13 gru 2010, o 21:47
autor: Misiektt
Tia zaraz dojdziejmy do zdania że moje V6 to to samo co twoje 2.0TSI zapewniam Ciebie że tak nie jest :) A wynikami pochwalę się jak się shamuje.
Oczywiście jak zawirusujesz kompa to inna bajka ale mówimy o serii.

Odpuśćmy sobie bajki typu 3.6 wychodzi bez 40 koni. Może rok temu.

Re: 3,6 l silnik V6 - o ile można zwiększyć koni mechaniczych?

: 13 gru 2010, o 21:51
autor: frytol
Misiektt, bardzo chętnie obejrzę wykres Twojego silnika, uprzedzam tylko żebyś na cuda nie liczył bo nietrzymanie mocy przez wolnossące motorownie VAG-a nie jest niczym nowym. Swój wrzucę po korekcie bo jeszcze jedna mała poprawka została do zrobienia, ale uwierz mi, że na takie V6 jestem gotowy już w tej chwili :). Moc jest już ta sama co u Ciebie na papierze, a jakby nie patrzeć jakieś 200kg mniej do rozpędzania :)

Wracając do tematu: 3.6 V6 (a tak naprawdę VR6 bo w takim układzie jest ten silnik) znakomicie nadaje się do uturbienia i to właśnie tu jest jego prawdziwy potencjał. Gdyby ktoś kiedyś pokusił się o takie dłubnięcie tej motorowni właśnie w Superbie to powstałoby bardzo szybkie i niepozorne auto.

Re: 3,6 l silnik V6 - o ile można zwiększyć koni mechaniczych?

: 13 gru 2010, o 21:59
autor: Misiektt
Tia pisałem o wirusach i o innych bajkach prawda ? Ale nie o to tutaj chodzi
Wiadomo że na TSI więcej można "wyciągnąć"

Natomiast to chyba nie to auto do nie tych celów :)

Re: 3,6 l silnik V6 - o ile można zwiększyć koni mechaniczych?

: 13 gru 2010, o 22:02
autor: frytol
Temat o zwiększaniu mocy więc jak 'nie o to tutaj chodzi'? ;)

To wszystko kwestia bezpieczeństwa przy wyprzedzaniu :D

Re: 3,6 l silnik V6 - o ile można zwiększyć koni mechaniczych?

: 13 gru 2010, o 22:08
autor: chudy
3,6 dzięki swej pojemności może mieć świetną elastyczność.
Poza tym pewnie może znosić większe obciążenie (to już trochę jak Diesel ;) )
Dlatego np. dla 2.0 TSI 5 osób + będzie odczuwalne a na 3.6 nie będzie robić to wrażenia (oczywiście nie mówię, że nie będzie odczuwalne, bo będzie, ale na pewno mniej niż w takim 2.0)

Jednak sądzę, że tego 3.6 powinni lepiej potraktować. Skoro 2.0 ma 200KM, to ten 3.6 mógłby mieć "chociaż" te 300KM

Re: 3,6 l silnik V6 - o ile można zwiększyć koni mechaniczych?

: 13 gru 2010, o 22:10
autor: Misiektt
Czytaj ze zrozumieniem nie będziesz odnosił mojej wypowiedzi do tematu tylko do ścigania się 2.0TSI po wirusie z 3.6 FSI.

CO do bezpieczeństwa tutaj się zgodzę :)

chudy w swoim czasie wyjdzie poprawka do tego co zblokowali w superbie w stosunku do Passata i temat będzie załatwiony :)

Re: 3,6 l silnik V6 - o ile można zwiększyć koni mechaniczych?

: 13 gru 2010, o 22:14
autor: frytol
Misiektt, poprawka musiałaby uwzględnić zmianę głowicy i wałków rozrządu ;). Passat ma zupełni inny stopień sprężania jak Superb i m.in z tego też powodu jeździ na paliwie 98.

Re: 3,6 l silnik V6 - o ile można zwiększyć koni mechaniczych?

: 13 gru 2010, o 22:16
autor: Misiektt
Hmm możliwe,
Jeśli masz już tak dokładne informacje to fajnie :) Ja jeszcze nie mogłem znaleźć dokładnych różnic